Predstavljen novi Porsche Taycan – Budućnost koju već živimo!

Predstavljen novi Porsche Taycan – Budućnost koju već živimo!

Porsche Taycan zvanično je predstavljen koji Njemačku kompaniju uvodi u novo razdoblje automobilske industrije!

Tačno prije četiri godine na sajmu automobila u Frankfurtu predstavljen je Porsche Mission E koncept. Do tada nezamislivo, a danas realno, da sportska limuzina visokih performansi ima električni pogon.

Porsche je godinama bio u samom vrhu LMP1 – FIA World Endurance šampionata gdje je napravio fantastične rezultate, a u velikoj mjeri mu je pomogla tehnologija elektro mobilnosti. Upravo ta znanja i iskustva primijenio je na svom prvom potpuno električnom modelu Taycan.

Prvi potpuno električni Porsche, Taycan predstavljen je u dvije najjače izvedbe, Turbo i Turbo S. Oznake i nisu u duhu elektromobilnosti, ali su one prepoznatljive za Porsche marku. Ako Porsche nastavi popunjavati modelsku ponudu Taycana sa drugim oznakama, onda možemo očekivati i GTS model.

Porsche Taycan Turbo opremljen je motorima ukupne snage 626 KS i 850 Nm okretnog momenta, a “overboost” funkcija omogućava kratkotrajno povećanje snage na 680 KS. Snažniji Turbo S model ima identičnu maksimalnu snagu, ali “overboost” funkcija oslobađa više dodatne snage, ukupno čak 761 KS i 1.050 Nm okretnog momenta. Porsche Turbo Taycan od 0 do 100 km/h stiže za 3,2 sekunde, dok model Turbo S stiže za svega 2,8 sekundi. Maksimalna brzina za oba modela je 260 km/h i snaga se kod oba modela na podlogu se prenosi preko sva četiri točka.

Snažniji Porsche Taycan ima nešto sporije ubrzanje od glavnog konkurenta. Model Tesla S u najsnažnijoj izvedbi do 100 km/h ubrzava za svega 2,4 sekunde, ali Taycan Turbo S ima značajniju prednost od Tesle. Naime on pune performanse oslobađa bez ikakve potrebe za posebnom pripremom. U stanju je odmah ponoviti maksimalno ubrzanje bez ograničenja i potrebe za hlađenjem baterijskog paketa.

Baterijski paket težak je gotovo 630 kg i smješten je u pod automobila. Sama baterija nosi veliki procenat ukupne težine automobila koja iznosi 2.295 kg. Zahvaljujući poziciji baterije automobil ima veoma nisko težište, čak niže i od klasičnih 911 modela što mu osigurava odlično ležanje na cesti. Kapacitet baterije je 93 kWh što Taycanu osigurava domet od 450 km po WLTP protokolu.

Porsche Taycan koristi 800 V napon baterije što je omogućilo bolju optimizaciju elektromotora i vodiča koji služe za prijenos energije od baterije i invertera do motora. Istodobno, baterija podržava snagu punjača do čak 270 kW, što omogućuje punjenje do 80% kapaciteta u svega 20 minuta.

U Porscheu navode da sa tim punjačem punite bateriju 1 min = 100 km. Porsche Taycan Turbo dolazi sa novim kočionim diskovima presvučenim tungsten karbidom, a Turbo S ima snažnije karbonsko keramičke diskove.

Iako je konceptom i dizajnom sličan modelu Panamera, Taycan je niži i širi. Vozač ima odličnu preglednost i pogled koji pomalo podsjeća na onaj iz modela 911. Okruženje vozača i suvozača maksimalno je digitalizirano. Tu su dva 10,9 inčna ekrana osjetljiva na dodir i potpuno digitalna instrument ploča čija dijagonala ekrana iznosi 16,8 inča. Za kontrolu ventilacije na centralnoj konzoli postavljen je dodatni 8,4 inčni dodirni ekran.

Taycan kao prvi električni Porsche poslužit će kao tehnološki rasadnik za buduće grupacijske električne modele pa bi se njegova platforma trebala koristiti i za Audi e-tron GT. Cijena na Njemačkom tržištu počinje od 152.136 eura za model Turbo, a za model Turbo S ona kreće od 185.456 eura.