S novim Peugeotom 208 otkrivamo TOP destinacije u BiH

S novim Peugeotom 208 otkrivamo TOP destinacije u BiH

Koronavirus je iz temelja promijenio način života i putovanja. U vremenu svjetske pandemije putovanje preko granice BiH znatno je otežano, pa smo odlučili da posjetimo neke od najzanimljivijih turističkih lokacja u našoj zemlji.

Na ta mjesta odvezli smo se s novim Peugeot 208 kojeg možete pogledati u našem kratkom video filmu. U nastavku čitajte gdje smo to sve bili s novim Peugeot 208, kao i naše utiske o ovom francuskom modelu.

Piše: Bakir Islambegović

Prva dalja destinacija s novim Peugeot 208 bila je odlazak u južnije krajeve naše zemlje gdje smo posjetili Mostar i brdo kraj Mostara po imenu Fortica. Fortica je jedno zanimljivo mjesto koje je često zaboravljeno u sjeni  velelijepog Mostara i to neopravdano.

Ako vas put nanese u ove krajeve svakako preporučujemo posjetu ovom mjestu jer pruža divnu panoramu na cijeli Mostar. Cesta je asfaltirana, samo se pri samom vrhu nalazi makadam koji ujedno fungira kao parking gdje možete ostaviti vaše vozilo.

Manji dio puta prekriven je novim asfaltom, dok je većina ceste obložena dotrajalom, ali i dalje prihvatljivom asfaltnom podlogom. Najopasnija karakteristika puta do Fortice bi bila sigurno njegova širina, jer je put dosta uzak. Na svu sreću postoji dovoljno proširenja da se mimoiđete s vozilima koji vam idu u susret i koja usput možete iskoristiti da se zaustavite i uživate u pogledu ili pak da napravite par fotografija vašeg limenog ljubimca kao što smo i mi učinili.

Ipak ne trebate pretjerano strahovati od čestih mimoilaženja jer će se to vrlo rijetko desiti s obzirom da na Fortici, barem kada smo je mi posjetili, nije bilo mnogo saobraćaja. Na samom vrhu imate ugostiteljski objekat gdje se možete odmorit i osvježiti uz pogled na Mostar koji oduzima dah.

Tu možete napraviti sjajne fotografije i diviti se jednoj od najvećih zastava BiH koja je postavljena tačno na ovom vrhu. Naša topla preporuka je da na Forticu ponesete neku laganu jaknu jer su na njoj temperature niže u odnosu na tipične mostarske vrućine, a vjetar često puše po čemu je Fortica i poznata. Za ljubitelje adrenalina tu je i Fortica zip-line koja povezuje dva susjedna vrha.

Nakon Fortice uputili smo se prema samom Mostaru gdje nas je navigacija provela kroz najuže mostarske mahale i uličice, te smo bili naprosto sretni što se vozimo u malom gradskom autu. Naš Peugeot 208 upravo se ovdje osjećao kao kod kuće i sa začuđujućom lakoćom menevrisali smo ovim automobilom kroz te uličice zahvaljujući kompaktnim dimenzijama i izrazito laganom upravljaču.

U Mostaru nas je dočekao jedan nesvakidašnji i za ovo doba godine neočekivani prizor: sablasno prazne ulice. Juli je inače mjesec kada su mostarske ulice prepune ljudi i turista. Samo je pokoji slučajni prolaznik prošao kraj nas. Većina ugostiteljskih objekata bila je zatvorena, a oni rijetki koji su radili bili su prazni. Isto je vrijedilo i za dućane u starom gradu koji su gotovo svi bili zatvoreni.

U jednom od rijetkih otvorenih dućana ušli smo u razgovor s prodavačicom, te smo saznali o teškoj situaciji u kojoj se oni nalaze i o brigama s kojim se suočavaju. Epidemija koronavirusa i zatvorene granice imale su veliki utjecaj na Mostar i pokazale su njegovu veliku ovisnost o turizmu. No upravo su ovako puste ulice, čudna tišina, prelijep sunčan dan i uvijek fascinantne ulice starog grada učinile da Mostar vidimo na jedan sasvim novi način.

Ova posjeta Mostara nam je upravo zbog toga bila jedna od najljepših, a svima koji su u mogućnosti definitivno bi preporučili posjetu Mostaru u ovom periodu, u vrijeme kada domaći turizam nikada nije bio atraktivniji.

Naša druga destinacija bila je Nacionalni park Sutjeska. Iz Sarajeva nam je bilo potrebno nešto manje od dva i po sata do Sutjeske. Na putu do ove destinacije morate biti izrazito pažljivi i voziti oprezno. Cesta je asfaltirana, pri čemu je u pojedinim dijelovima asfalt poprilično loš, a krivina ima dosta. Prve dvije trećine puta iz pravca Sarajeva bile su zabavne za voziti usljed male opterećenosti, te velikog broja krivina u kojima je Peugeot 208 pokazao svoju dinamičnu stranu.

Zabava je naglo okončana u zadnjoj trećini puta. Nakon prolaska odvajanja za Foču kvalitet puta je znatno lošiji i cesta je dosta uža. Najveća opasnost leži u prometnosti tog dijela puta kojeg često koriste teretnjaci koji ne mogu stati u jednu trakum pa su primorani da pređu u suprotnu, pogotovo u oštrim krivinama.

No kada jednom dođete na Sutjesku monumentalni spomenik koji odaje počast žrtvama Bitke na Sutjesci naprosto će vas ostaviti bez riječi.

Nacionalni park Sutjeska

Nacionalni park Sutjeska najstariji je nacionalni park u Bosni i Hercegovini. Ovdje se nalazi i posljednja prašuma u Evropi – Perućica. U Sutjesci se nalazi i najviši planinski vrh u BiH – Maglić (2.386 m). Sutjeska je postala nacionalni park 1965. godine i prostire se na 17.500 hektara. Najbliži joj je grad Foča. Rijeka Sutjeska je milionima godina usijecala svoj put u kanjon i samo srce ovog nacionalnog parka. Sutjeska je poznata po nepristupačnom terenu i po jednoj od najpoznatijih bitki Drugog svjetskog rata – Bitka na Sutjesci.

Bitka na Sutjesci

Bitka na Sutjesci Trajala je od 15. januara do 16. juna 1943. godine. Nijemci su nazvali taj plan Operacija Schwarz (Operacija crno). Ova ofanziva je uslijedila nakon Bitke na Neretvi koja nije uspjela ostvariti isti cilj: slomiti partizane i zarobiti njihovog vođu Josipa Broza Tita.

Nijemcima je Tito bio poznat kao “Walter” što mu je bilo tajno ime prije rata u komunikaciji sa SSSR-om. Odbijanje te ofenzive otpočela je prekretnica za Jugoslaviju u Drugom svjetskom ratu. Protiv 127.000 vojnika, stotina oklopnih vozila i 300 aviona borilo se 18.000 vojnika Jugoslovenske Narodnooslobodilačke vojske. Poginulo je više od trećine partizana.

Memorijalni kompleks Tjenište

Nakon Drugog svjetskog rata prostor Sutjeske proglašen je nacionalnim parkom i pretvoren je u jedinstveni memorijalni kompleks. Spomen-kosturnica, u koju su pohranjeni posmrtni ostaci 3.301-og borca sa Sutjeske, izgrađena je 1958. god. Iznad nje podignut je 1971. god. veličanstveni spomenik koji simbolizira proboj iz okruženja. Tokom 1975. god. podignuta je spomen-kuća Bitke na Sutjesci. U toku rata većina kompleksa je demolirana. Jedino je opstao gorostasni spomenik, a spomen-kuća se postepeno renovira. U blizini spomenika se nalazi i novoizgrađeni muzej.

Nekada je Sutjeska bila jedna od najposjećenijih lokacija u bivšoj Jugoslaviji, sa skoro milion posjetioca godišnje. Od nekada ogromnog kompleksa, obilja hotela i ugostiteljskih objekata, opstao je samo impresivni spomenik, dok je ostatak kompleksa uništen ili teško oštećen. Danas baš ovaj spomenik predstavlja glavnu turističku atrakciju ovog dijela BiH.

Utisci sa putovanja s novim Peugeot 208

Mnogi kilometri pređeni u gustom sarajevskom saobraćaju, ali i na otvorenim cestama, dali su nam priliku da prepoznamo sve kvalitete novog Peugeot 208, koji nije samo idealno vozilo za grada, nego pruža i kvalitete za putovanja na dužim relacijama. Vanjski dizajn novog 208 je jako dopadljiv i privlači mnoge poglede prolaznika i vozača. Rijetko će te to doživjeti s nekim drugim, većinom „dosadnijim”, predstavnicima B segmenta.

Novi 208 prati novi porodični dizajn Peugeot vozila koji se najviše prepoznaje po novoj i unikatnoj grafici farova i stražnjih svjetala koje simboliziraju kandže lava, koji se inače nalazi na samom logotipu Peugeota. Ipak će vas najveće iznenađenje dočekati kada otvorite vrata novog 208 i zavirite u njegovu unutrašnjost koja ne samo da djeluje izrazito moderno, nego je i za ovu klasu vozila kvalitetno urađena. Glavnu atrakciju predstavljaju prvi 3D digitalni vozačevi instrumenti ugrađeni u jedan putnički automobil.

Cijeli sistem nosi naziv i-Cockpit. Ideja ovog sistema je da se na taj način informacije koje su vozaču bitnije bolje istaknu od drugih informacija upravo kroz taj 3D efekat. Ovaj efekat djeluje uživo zaista spektakularno, te preporučujemo doplatu za ovaj sistem.

Novim Peugeot 208 smo izrazito lagano upravljali u gradskim uslovima, čemu je mnogo doprinjeo izrazito lagani i mali upravljač. Novi 208 je zbog toga izrazito okretan u gradu, te bez problema možete sa njim upravljati jednom rukom, poput neke igračke. Pozitivno nas je iznenadio i na otvorenoj cesti gdje je poprilično zabavan u vožnji, uzimajući u obzir klasu u kojoj se nalazi. Na pokrete upravljača reaguje dovoljno spontano i precizno. Jedino bi poželjeli nešto bolji osjećaj kontakta s podlogom koji se osjeti preko upravljača.

Ukupno gledano novi 208 je veoma zanimljiv i dopadljiv automobil s dosta modernih dizajnerskih i tehnoloških rješenja. Detaljan test novog Peugeot 208 možete pročitati OVDJE.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Kategorije: Auto test, Istraži 387