Test: Seat Leon ST 1.6 TDI – Praktični šminker

Test Seat Leon ST 2014 - 01

Test: Seat Leon ST 1.6 TDI – Praktični šminker

Seat od kada je pod „dirigentskom palicom“ Volkswagena ulaže velike napore u dizajniranju prepoznatljivih i lijepih automobila kojim nastoji usaditi sportski duh ali i funckionalnost. Poslednji takav automobil koji dolazi iz Seatovog dizajnerskog studija je Seat Leon ST ili drugačije rečeno,  Leon „karavan“ izvedba. Svoj debi ovaj model imao je na frankfurtskom sajmu 2013. godine, dok je na BiH tržište stigao sredinom 2014. godine.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
 Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Dizajn i funkcionalnost

Dugo vremena izgled karavanskih modela bio je podređen funkcionalnosti, pa su mnogi modeli izgledali, neskladno i vještački izduženo. Zbog toga je su karavane kupovali samo oni kojima je bio prijeko potreban. Danas, u razmaženom dizajnerskom svijetu svi žele da njihov „ljubimac“ na četiri točka ima mogućnost da preveze „brdo“ prtljaga, a pri tome da izgleda lijepo. Rekli bi smo „manipulativni radnik“ u dizjanerskom odijelu.

Test Seat Leon ST 2014 - 02

Prilikom dizajniranja automobila obično se glavna pažnja pridavala limuzinskom ili hatchback modelu, dok se onaj karavanski samo nadograđivao, pa šta „ispadne“. Kada je riječ o Seat Leon ST modelu, definitivno možemo reći da to nije slučaj, jer njegov izgled definitivno je jedan od najljepših među karavanima. Iako se radi o karavanskom modelu Leon ST zadržao je sportski izgled. Odlikuju ga čiste i oštre linije, što njegov dizajn gura više u klasiku, ali daleko od toga da nema moderne gene. Upravo to je recept iz Volkswagena, rekli bi smo iz Njemačke, za dugotrajnost.

Na prednjem dijelu ističe se saćasta rešetka motora sastavljena od dva dijela. Veliku ravnu plohu poklopca motora razbijaju dvije dijagonalne crte, slično kao kod VW Golf 7 modela. Bočne strane presjecaju linije koje se pružaju od prednje do zadnje svjetlosne grupe, a na isti način ravne bočne površine presječene su i u donjem dijelu automobila. B stub obojen je u piano crnu boju pa stakleni otvori na Leon ST izgledaju veći kada automobil gledamo iz daleka, posebno ako su automobilu zatamnjena stakla.

Test Seat Leon ST 2014 - 04

Stražnji dio automobila dizajneri su skladno „upakovali“ pa ovaj automobil izgleda kao izduženi hatchback. U takvoj formi te uz atraktivnu i bogatiju boju Leon ST izgleda izuzetno privlačan, pa čak i onima koji su bili „rezervisani“ prema karavanskim modelima. Ono što je kod većine karavana loše dizajnirano na zadnjoj strani jeste svjetlosna grupa, što nije slučaj kod Leona ST. Stražnja svjetla su lijepo dizajnirana i vrlo moderna, te noću kada su upaljena čine automobil prepoznatljivim.

Test Seat Leon ST 2014 - 06

Kada je riječ o unutrašnjosti automobila, ona odiše Volkswagen filozofijom. Vrhunska ergonomija i završna obrada, vrlo dobar kvalitet korištenih materijala od kojih je većina ugodna na dodir. Korišteni materijali za izradu putničke kabine namijenjeni su da dugo odole zubu vremena, te da izdrže buduće „torture“ prevoza raznih prtljaga.

Prostora za putnike ima dovoljno u svim dijelovima kabine, kako na prednjoj tako i na zadnjoj klupi. Kada je riječ o glavnom adutu ovog automobila, prtljažniku, njegova osnovna zapremina iznosi 587 litara, a ista se po potrebi može povećati na 1.470 litra. Ova se operacija vrlo jednostavno i brzo izvodi, a potrebno je ukloniti „rolo poklopc“ prtljažnika i povući ručicu za obaranje naslona zadnje klupe (2 ručice jer je naslon podjeljen). Jednostavnim potezom Leon ST je spreman za trasport dugih ili kabastih predmeta!

Test Seat Leon ST 2014 - 19

Veliki pokazivači instrument table jednostavnog su dizajna gdje je sve podređeno preglednošću. Osvijetljenje je u bijeloj boji sa crvenim kazaljkama što je vrlo atraktivno i efektno rješenje. Uz analogne pokazivače brzinomjera i okretomjera tu je i ekran za prikaz informacija s putnog računara, ali i za prikaz drugih informacija kao što su informacije sa audio sistema.

Audio sistem donosi ekran osjetljiv na dodir od 5 inča, koji bi ruku na srce mogao biti i veći. Pored bolje preglednosti ekrana, atraktivnost unutrašnjosti bi se dodatno povećala. No, ono što se ističe kod ovog sistema je jednostavno korištenje, što kod mnogih automobila danas nije slučaj. Njegove komande izvršavaju se putem klasičnih tipki i ekrana osjetljivog na dodir. Unutar audio sistema nalazi se radio, CD player, USB/SD card priključci i bluetooth za telefoniranje. Detaljan popis opreme u Style paketu kojim je bio opremljen testni model možete pročitati OVDJE.

Test Seat Leon ST 2014 - 11

Motor, vozne karekteristike, sigurnost

Za pokretanje testnog modela bio je zadužen već dobro poznati 1.6-litreni TDI common-rail agregat sa 105 KS i 250 Nm okretnog momenta. Ovaj savremeni dizel koji dolazi iz Volkswagena odlikuje izrazito miran, tih i uglađen rad. Maksimalna snaga ostvaruje se između 3000 i 4000 okr./min. dok je 250 Nm okretnog momenta dostupno u rasponu od 1.500 do 2.750 okr./min. Leon sa ovim agregatom ima ubrzanje od od 0 do 100 km/h za 10,7 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 191 km/h.

Motor ima odličan odziv na papučicu gasa i rado se vrti u većim okretajima, ali ne treba očekivati čuda. Bez problema ćete preticati i na većim brzinama, ali morate pravovremeno mjenjati stepene prijenosa, jer na većim brzinama motor pomalo gubi dah. No, sve u svemu prave zamjerke ovom motoru teško je naći.

Test Seat Leon ST 2014 - 21

Motor je bio uparen sa 5-stepenim ručnim mjenjačem sa dobro proračunatim mjernim odnosima. Izmjene stepena prenosa idu lagano i tečno dok pokazivač brzine konstantno povećava mjerenu brzinu. I dok se motor izlaže većim okretajima, buka u kabini gotovo da je neprimjetna. Isto važi i za buku koja dolazi sa povećanjem brzine, koja je svedena na nisku granicu. Testni Leon ST sa 1.6-litrenim TDI motorom bio je i izuzetno štedljiv. U gradskim uslovima prosječna potrošnja iznosila je 5,7 l/100 km, na otvorenoj magistralnoj cesti 4,2 l/100 km, a u kombinovanom režimu test smo završili sa niskih 5,3 l/100 km.

Vozne karekteristike ovog modela još su jedan od jakih aduta koje ima. Testni model imao je standardnu krutu vezu na zadnjoj osovini, što se nije pretjerano osjećalo. Podsjećanja radi, Seat Leon modeli preko 120 KS imaju na zadnjoj osovini sistem lafeta, dok modeli ispod 120 KS imaju krutu vezu (most). Ovjes je nešto tvrđe podešen što vozaču omogućava nešto agilniju vožnju u zavojima. Automobil je u zavojima stabilan i ponaša se neutralno. Upravljač sa progresivnim servom sistemom je vrlo direktan i precizan, a isti se može podešavati po visini i dubini.

Test Seat Leon ST 2014 - 03

Kada je riječ o kočnicama, testni model imao je kočnice sa četiri diska, a na njihov rad nema nikakvih zamjerki pa se na njih može pouzdati u svakom momentu. Vozačka pozicija je dobra, a idealna pozicija brzo se pronalazi zahvaljujući sjedištu koje je podesivo po visini, te ima solidnu profilisanost.

Testirani Seat Leon ST  bio je opremljen Style paketom opreme koji donosi dosta toga. Ovaj paket ne odlikuje preimum raskoš, ali neke sitnice mogu vam dati malo „premium šmeka“. Tako je testni model imao kožni trokraki multi funkcionalni upravljač, a za olakšano parkiranje automobila dugog 4,54 metara pomagali su stražnji senzori koji su povezani sa audio sistemom, na čijem se ekranu prikazuje udaljenost/blizina prepreke. Ako uzmemo u obzir da je stražnji kraj Leona ST duži za 27 cm u odnosu na hatchback verziju, jasno je onda koliko će biti od pomoći parking senzori. Kada je riječ o sigurnosti, novi Seat Leon na EuroNCAP testu dobio je maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost putnika prilikom saobraćajnih nesreća. Detalje sa EuroNCAP testa možete pročitati OVDJE.

Test Seat Leon ST 2014 - 24

Zaključak

Dodatnih 27 centimetara dužine iza stražnje osovine nije narušilo dizajnerski sklad Seat Leona ST. Naprotiv, Seat Leon ST možemo svrstati među sigurno najljepše karavane u svojoj klasi, koji su trenutno dostupni na tržištu. To bi rebalo značiti da ovaj model ima dobre predispozicije za uspješan tržišni uspijeh. Konkurencija Seatu Leon ST su Opel Astra ST, Honda Civic Tourer i Toyota Auris Touring Sports te unutar Volkswagen grupacije Golf Variant i Škoda Octavia Combi.

Leon ST ima provjerenu mehaniku, odličan dizajn te vrlo dobar kvalitet materijala od kojih je napravljena unutrašnjost. Cijena osnovnog Leon ST 1.2 TSI Reference iznosi 30.701 KM, dok je najskuplji Leon ST Style 2.0 TDI CR 4X4 za kojeg je potrebno izdvojiti 40.805 KM.

Cijena testnog Leon ST 1.6 TDI Style modela sa dodatnom opremom iznosi 37.414 KM.

Dodatna oprema na testnom automobilu:

    • Automatski dvozonski klima uređaj – Climatronic – 620 KM.
    • Parking senzori nazad – 517 KM.
    • Style Plus paket: zadnji el. podizači prozora, vozačevo sjedište sa potporom za leđa, prednja svjetla za čitanje, osvjetljeni prostor kod nogu – 326 KM.
  • Metalik Balea bež boja – 913 KM.

Test Seat Leon ST 2014 - 25

Kategorije: Auto test, Testovi