Citroën na 65. Salonu Automobila u Frankfurtu 2013.

CL 13.087.003

Citroën na 65. Salonu Automobila u Frankfurtu 2013.

Citroën na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja:
  • C liniju koja najavljuje istinsku novu eru s novim modelima Citroën C4 Picasso (prodanog već u 10 000 primjeraka) i Grand C4 Picasso. Obnovu Marke također obilježava Citroën CACTUS, pravi dokaz budućih modela C linije. S tim konceptnim vozilom, Citroën nudi dodatnu vrijednost svemu što pridonosi zadovoljstvu putnika.
  • DS liniju koja je uvijek jednako dinamična i zavodljiva (od 2010. dosad prodano je više od 360 000 vozila, od kojih je 66 % novih kupaca) s ekskluzivnom izvedbom Faubourg Addict ponuđenom na četiri modela: DS3, DS3 Cabrio, DS4 i DS5. Bit će predstavljeni i DS3 Cabrio Racing te prvi puta u Europi Wild Rubis, dva konceptna automobila koja potvrđuju kreativnu smjelost te linije proizvoda dojmljiva stilskog izričaja. DS linija simbol je međunarodnog razvoja Marke potpomognutog početkom proizvodnje modela DS5 u tvornici u Shenzhenu u Kini, namijenjenog lokalnom tržištu.
  • ofenzivu s tehnološkim rješenjima dostupnima svima i namijenjenima svim vrstama uporabe, poput nove modularne platforme grupacije PSA Peugeot Citroën EMP2, uvedene na novim modelima Citroën C4 Picasso i Grand C4 Picasso, uzor u klasi glede emisije CO2, s izvedbom koja ispušta samo 98 g/km. Krilatica „Créative Technologie“ ogleda se i u ponudi svakim danom sve učinkovitijih motora, poput novih motora Euro VI BlueHDi s ugrađenim najučinkovitijim tehnološkim rješenjima za obradu dušikovih oksida i smanjenje emisije CO2, a dostupna su na izvedbi od 150 KS na novim modelima C4 Picasso i Grand C4 Picasso, ali i na DS5 sa 180 KS. Tehnološka ofenziva vidi se i u obitelji benzinskih motora PureTech koji od sada imaju turbo motor, prvi put predstavljen na modelu Citroën C4. Marka se ni tu ne zaustavlja, nego ide korak dalje razvijajući tehnologiju FullHybrid: HybridAir koja koristi komprimirani zrak povezan s hidraulikom, kao rezultat znanja i vještine ukorijenjenima u genima marke CITROËN.
  • i naposljetku, kao ilustracija sportske obnove Marke predstavljen je model Citroën C-Elysée WTCC koji će na Svjetskom prvenstvu turističkih automobila 2014. startati s dva iznimna vozača : Sébastien Loeb i Yvan Muller. To je novi sportski i tehnološki izazov za Marku koja drži osam naslova svjetskog prvaka među konstruktorima u WRC-u.
C linija najavljuje novu eru  
Citroën Cactus: Pravi paokret!

Citroën Cactus više je od konceptnog automobila. On je pravi manifest budućih modela linije C kojima Citroën nudi zaokret u svijetu automobila: otarasiti se svega suvišnog i istaknuti vrijednost svega što pridonosi užitku. Poželjan i jednostavan za uporabu, Citroën Cactus nov je način poimanja automobila. Riječ je o jedinstvenom dizajnu koji sjedinjuje svakodnevnu uporabu, udobnost svih putnika i jednostavnu tehnologiju.

Citroën Cactus odlikuju:
Pročišćen i funkcionalan dizajn:
  • svrha njegovih radikalnih stilskih obilježja postizanje je učinkovitosti (smanjena masa i aerodinamičnost),
  • „tehnološki pogled“ i fluidne linije lišene su svih agresivnih elemenata,
  • «Airbumps», grafički elementi koji se mogu personalizirati, a njihova elastična površina sadrži kapsule zraka koje štite karoseriju.
Smjeli koncept:
  • na vozačevu mjestu nema ničega suvišnog, a objedinjuje sve komande na 100 % digitalnom sučelju,
  • prednja sjedala obrađena su tako da nalikuju velikoj sofi, što nudi više udobnosti i ostavlja dojam ugodnosti,
  • autentični i prirodni materijali posebice dolaze do izražaja u tom opuštenom i šik ugođaju.
Tehnologija dostupna svima:
  • pogonski sklop Hybrid Air znatno snižava troškove uporabe vozila te manje onečišćuje okoliš,
  • mogućnost trenutačnog i intuitivnog povezivanja poglavito pristupom na portal CITROËN Multicity Connect.

CL 13.073.010
Novo doba za Citroën C4 Picasso i GraPICASSO i GRAND C4 PICASSO

Na salonu automobila u Frankfurtu, CITROËN izlaže dva velika noviteta: novi Citroën C4 Picasso, predstavljen u lipnju  2013. i do sada prodan u više od 10 000 primjeraka, te kao svjetsku premijeru, Grand C4 Picasso. Dva noviteta bitno drukčijeg stila predodređeni su da ponove komercijalni uspjeh svojih prethodnika.

Dvije siluete, sa zasebnim stilom, po kojem se razlikuju već na prvi pogled.

Novi C4 Picasso vrlo je prepoznatljiv, s bočnim kromiranim potpisom u obliku slova C, stražnjim odižućim vratima koja se doimaju tako široko kao da obujmljuju cijeli stražnji dio, a stražnja su LED svjetla s 3D efektom nadahnuta konceptnim vozilima Tubik, Survolt i Revolte.

Model Grand C4 Picasso jasno se razlikuje od izvedbe s pet sjedala siluetom većeg obujma, lukovima krova koji naglašavaju bočni izgled, prednjim dijelom karakteristične tehnološke obrade te stražnjim posve novim i drukčije oblikovanim LED svjetlima s 3D efektom.

Novi Citroën C4 Picasso i Grand C4 Picasso obilježavaju dolazak nove ere zbog:
  • upadljivog i izražajnog dizajna te dinamičnih linija i tehnoloških svjetala upotpunjenih stražnjim svjetlima s 3D efektom,
  • moderne prostrane unutrašnjosti,
  • tehnologije u službi udobnosti, među kojom je upravljačko sučelje osjetljivo na dodir s panoramskim 12” HD ekranom,
  • inovacija koje vožnju čine jednostavnijom zahvaljujući sustavu Vision 360.

Utemeljeni na novoj platformi grupacije PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2), novi CITROËN C4 Picasso i Grand C4 Picasso dokaz su istinskoga generacijskog skoka zahvaljujući:

Novim optimiziranim dimenzijama:
  • > C4 Picasso (duljina: 4,43 m, širina: 1,83 m, visina: 1,61 m),
  • > Grand C4 Picasso (duljina: 4,59 m, širina: 1,83 m, visina: 1,63 m),
  • uzornoj prostornosti (najviše prostora u klasi u drugom i trećem redu za izvedbu sa sedam sjedala),
  • zrazito velikom prtljažniku: 537 litara VDA za C4 Picasso i 645 litara VDA za Grand C4 Picasso te više od 700 litara kad je drugi red sjedala posve pomaknut naprijed,
  • masi smanjenoj za 140 kg na izvedbi s pet sjedala u odnosu na prethodne generacije,
  • izvedbi koja ispušta samo 98 g CO2/km, što je rekord u klasi.

Novi Citroën C4 Picasso i Grand C4 Picasso također imaju i nove motore BlueHDi koji zadovoljavaju normu Euro VI ugradnjom SCR modula (Selective Catalytic Reduction), što je najučinkovitije rješenje za obradu dušikovih oksida, pri čemu se smanjuje i emisija CO2. Taj motor ima dosad neviđen omjer performansi i potrošnje u svojoj klasi: snagu od 150 KS uz emisiju od samo 110 g/km CO2 s ručnim mjenjačem te 117 g/km s automatskim mjenjačem najnovije generacije.


DS linija i dalje jednako dinamična i zadivljiva

Tri i pol godine nakon lansiranja i šest mjeseci nakon dolaska najnovije inačice Citroën DS3 Cabrio, DS linija  i dalje je jednako dinamična te bilježi više od 370 000 prodanih vozila, među kojima je 66 % novih kupaca, a čija je prodaja narasla za 3,6 % u prvoj polovici 2013. u odnosu na isto razdoblje 2012.

Nadahnuta je luksuzom na francuski način, a njezin je stil jedinstven, silno maštovit, pun emocija i iznimne otmjenosti. Kao istinski međunarodni izlog, ta linija omogućuje Marki Citroën afirmiranje statusa globalne Marke, osvajajući međunarodna brzo rastuća tržišta. Posebice se to vidi u Kini gdje je DS posve zasebna marka i gdje će se DS5 od kraja rujna proizvoditi lokalno u tvornici u Shenzhenu.


Konceptni automobili Citroën DS3 Racing: Ultrasportski šik

CITROËN ponovno potvrđuje svoju smjelost izlažući konceptno vozilo Citroën DS3  Cabrio Racing.  

Predstavljena tijekom „Goodwood Festival of Speed“ u srpnju, ta nova inačica sjedinjuje sve prednosti modela Citroën DS3 Racing u kombinaciji s otmjenim modelom DS3 Cabrio. Smislen je to izbor jer Citroën DS3 Cabrio ima optimalnu strukturu karoserije (samo 25 kg više u odnosu na limuzinu), što mu daje živahnost i okretnost.

Već na prvi pogled, Citroën DS3 Cabrio Racing privlači nevjerojatno brojnim mogućnostima personalizacije i sportskim karakterom zahvaljujući mat sivoj boji Moondark s teksturom, sjajnim crnim naplatcima veličine 19”, crnim kromiranim umetcima na ručicama vrata, te ukrasnoj letvici prtljažnika i retrovizorima.

Taj koncept koristi znanje i umijeće modela Citroën Racing jer ga krasi kit od karbona, posebni ovjes i kočnice, te motor obujma 1,6 l koji razvija 202 KS.

Citroën DS3 Cabrio Racing sjedinjuje performanse i eleganciju, što se vidi i u unutrašnjosti gdje su korištene tri vrste materijala (puna koža Nappa, koža s utisnutim logom DS i alkantara). Poseban je i način izrade sjedala u obliku narukvice sata, kao i točkasti prošivi, karakteristični za liniju DS, nove crvene boje Carmin, koji se, osim na sjedalima, nalaze na armaturnoj ploči te na ručici mjenjača. Iste su boje i školjke sjedala te armaturna ploča.

Konceptni automobil Citroën DS3 Cabrio Racing odražava poseban duh koji se može pronaći i u liniji lifestyle proizvoda, poput kožne sjedalice za bebe izrađene od tri vrste materijala, također s uzorkom narukvice sata, usklađene s ostalim sjedalima u vozilu ili, pak, poput slušalica u boji karoserije.

CL 13.044.006

Konceptno vozilo Wild Rubis: Dragulj s potpisom DS

Konceptni automobil Wild Rubis svjetsku je premijeru doživio u travnju na salonu automobila u Šangaju, a sada se prvi puta predstavlja u Europi. To je novi izraz DS linije koji najavljuje budući SUV model marke te je gotovo do savršenstva doveo DNA DS linije, preuzimajući od nje jedinstven i prepoznatljiv stil, bogat maštom, emocijama, ali i otmjenošću koju mu daje iznimno kvalitetna završna obrada.

Jedinstvena i očaravajuća interpretacija SUV-a nenametljivo spaja snagu i eleganciju. Snažan i iskušan spoj nastavlja povijest DS linije: buntovnost, neukrotivost, ali i težnju za savršenstvom i profinjenošću.

Konceptno vozilo Wild Rubis istinski je dragulj kojeg krasi hipnotički pogled LED svjetala, a ekološka učinkovitost očituje se u tehnologiji Full-hybrid Plug koja mu omogućuje postizanje nevjerojatnih performansi: autonomije do 50 km, 295 KS s dodatnim potiskom i emisije od 43 g CO2/km.


DS Faubourg Addict: Savremeni način izražavanja otmjenosti

Citroën će svoja četiri modela DS3, DS3 Cabrio, DS4 i DS5 predstaviti u novoj verziji nazvanoj Faubourg Addict. Kao utjelovljenje pariškog luksuza i nadahnuta konceptnim automobilom numéro 9 predstavljenim na salonu automobila u Pekingu 2012., ta inačica nudi:

  • novu boju karoserije Whisper, intenzivne crne boje nenametljiva ljubičastog odsjaja,
  • krov na kojem je logo DS ugrađen u platno s istkanim monogramom na modelu DS3 Cabrio i prenesen na modele DS3 i DS4. Na DS5, logo DS otisnut je na pokrov kokpita i čarolijom se širi cijelom kabinom,
  • poput dragulja laserski gravirane školjke retrovizora, što je inovacija koja daje dašak senzualnosti,
  • brušene naplatke s umetcima u boji Whisper, u skladu s bojom karoserije.

Personalizacija i otmjenost su više no ikada istaknute tom inačicom, nadahnutom najboljim elementima luksuza na francuski način, koji podrazumijevaju nove načine rada u svijetu automobila, a koji svjedoče o kreativnosti i stručnosti Marke.

Izvedbe DS Faubourg Addict predstavljene su na salonu, a prodavat će se od listopada u obliku paketa vanjske opreme te će se moći upotpuniti paketima i opcijama unutrašnje opreme.

Na sva četiri modela DS linije bit će dostupne i druge boje, poput crne Perla Nera, bijele  Banquise na DS3 i DS3 Cabrio, ali i sedefaste bijele na DS4 i DS5.

„Créative Technologie“, dostupna svima i korisna za sve

Citroën karakteriziraju dvije linije proizvoda koji se oslanjaju na najsuvremeniju tehnološku ofenzivu koja je uvijek u službi užitka i zaštite okoliša. Najnovija tehnološka dostignuća Marke predstavljena su na zabavan i interaktivni način u posebnom prostoru na štandu, zahvaljujući humanoidnom inteligentnom robotu koji objašnjava i odgovara na pitanja posjetitelja o različitim tehnološkim izlošcima.


Platforma EMP2: Učinkovitost, lakoća i modularnost

Nova platforma EMP2, punog naziva Efficient Modular Platform 2, koju je razvila grupacija PSA Peugeot Citroën, prvi je put upotrijebljena na novom modelu Citroën C4 Picasso i Grand C4 Picasso. Platforma EMP2, u usporedbi s prethodnom generacijom, omogućava smanjenje mase i do 70 kg. Spoj nove platforme i game motora omogućuje na novom modelu Citroën C4 Picasso i Grand C4 Picasso dostizanje razine emisije CO2 od 98 g/km. Ta nova modularna platforma je prilagođena za različite siluete, za više tržišnih segmenata, namijenjene različitim međunarodnim tržištima.

Dok je prednji blok jedinstven, platforma EMP2 može proizvesti različite stražnje blokove (kratki i dugi), nisko ili visoko postavljeno vozačevo mjesto, različite vrste stražnjeg ovjesa i, naposljetku, više generacija pogonskih sklopova. Takva modularnost omogućuje stvaranje različitih kombinacija, poput:

  • 4 širine prednjeg traga kotača,
  • 5 međuosovinskih razmaka,
  • 2 položaja vozačkog mjesta i prednjeg dijela karoserije,
  • 2 konstrukcije stražnjeg ovjesa,
  • „stražnje jedinice“ koje mogu imati duge i kratke izvedbe, s pet ili sedam sjedala i mogućnost ugradnje hibridnog električnog stražnjeg ovjesa.

Smanjenje mase i emisije CO2 glavni su ciljevi nove platforme EMP2, a da bi ih dostigla, dodatno se radilo na nekoliko okosnica:

  • uporaba novih lakših materijala (čelik vrlo visoke elastičnosti i ultravisoke elastičnosti – THLE i UHLE), kompozitnih materijala i aluminija (ušteda 27 kg),
  • najsuvremeniji procesi oblikovanja i sklapanja (toplo prešanje, valjanje promjenjive debljine, hidrooblikovanje i lasersko zavarivanje), omogućili su uštedu od 10 kg,
  • rastavljivi moduli, prilagođeni i smanjena obujma (downsized).

Sve učinkovitiji motori

BlueHDi: Snažan, ekonomičan i ekološki prihvatljiv

Uveden na obitelji C4 Picasso, BlueHDi 150 KS (s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa), te uskoro na Citroën DS5, BlueHDi 180 KS (s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa), BlueHDi nudi brojne prednosti: veliku snagu, štedljivost u potrošnji i obazrivost prema okolišu.

Novi sustav SCR (Selective Catalytic Reduction), ugrađen neposredno ispred filtra čestica, dušikove okside stalno pretvara u paru (H2O) i dušik (N2), oba neškodljiva plina.

Taj novi sustav također znatno smanjuje potrošnju i emisiju CO2, s minimalnih 110 g/km na izvedbi HDi 150 na novom modelu Citroën C4 Picasso (117 g/km na izvedbi s automatskim mjenjačem) i 114 g/km s motorom HDi 180 i s automatskim mjenjačem na modelu DS5.

Radi se o novim motorima koji već sad udovoljavaju normi Euro VI.


Puretech : Nova ponuda benzinskih motora za veću učinkovitost

Osmišljeni i proizvedeni u Francuskoj, motore PureTech krasi inovativna, učinkovita i ekonomična tehnologija.

Obitelj benzinskih motora sve je snažnija i ekološki prihvatljivija: 15 % više snage i do 25 % manje potrošnje i emisije CO2 u odnosu na prethodne generacije.

Nakon lansiranja novog trocilindarskog benzinskog motora u atmosferskoj izvedbi (1,0 litarski 68 KS i 1,2 litarski 82 KS), obitelj se širi dolaskom inačice s turbokompresorom e-THP 130, prvim benzinskim motorom grupacije Peugeot Citroën koji odgovara normi Euro VI. Motor e-THP 130 istodobno je učinkovit jer proizvodi snagu od 130 KS pri 5500 o/min i najveći okretni moment 230 Nm pri 1750 o/min te je ekološki prihvatljiv jer mu emisija CO2 iznosi 110 g/km. CITROËN C4 bit će prvo vozilo Grupacije u koje će se početkom 2014. godine ugrađivati motor e-THP 130.

Ponuda se širi i uvođenjem motora e-VTi 82 PureTech ETG., prvog motora iz obitelji PureTech, opremljenog tehnologijom Stop&Start zadnje generacije, s ojačanim alternatorom i novim ručno upravljanim ETG mjenjačem. Ovaj mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa ima funkciju puzanja koja omogućava bolji odaziv, polagano pokretanje i veću ugodnost vožnje. Novi Citroën C3 i DS3 s ovim motorom emitiraju samo 95 g/km CO2 i troše 3,9 l/100 km u kombiniranom ciklusu.


Hybrid Air: Tehnološka ofenziva u službi zaštite okoliša

Vjeran svojim načelima da pruža tehnologije dostupne svima, Citroën je razvio Full-Hybrid rješenje : HybridAir. Tehnologija HybridAir istinski je tehnološki preokret, jer koristi komprimirani zrak povezan s hidraulikom i simbol je stručnosti i znanja ukorijenjenih u genima marke Citroën.

Hybrid Air znači da:

  • nema dodatnog akumulatora, što ga čini cjenovno prihvatljivijim,
  • prostor u vozilu je očuvan, a recikliranje olakšano.

I njegove performanse predstavljaju prekretnicu jer je potrošnja goriva smanjena za 45 % u gradskoj vožnji u odnosu na benzinski motor istih obilježja, a ima i efekt dodatne snage.

Takva je tehnologija posebice dobro prilagođena klasi malih gradskih automobila te je posebno došla do izražaja na modelu Citroën C3 (manje od 3 l/100 km u mješovitoj vožnji, emisija 69 g/km CO2) te na konceptnom vozilu CACTUS .

Tehnologija Hybrid Air počiva na spajanju više u praksi dobro iskušanih dijelova ili tehnologija: dijela koji čuva energiju u obliku komprimiranog zraka, sklopa hidraulične motor-crpke i automatskog mjenjača u kombinaciji s epicikličkim pogonom. Sustav upravljanja obrađuje zahtjeve vozača kako bi postigao što manju potrošnju, koristeći tri načina rada : pomoću komprimiranog zraka (0 emisije), pogon samo benzinskim motorom i kombinaciju oba pogona (benzinski motor + pogon komprimiranim zrakom).

CL_13.080.001


Citroën C-Elysée WTCC kreće u osvajanje svjetskih trkaćih staza

Pošto je svladala sva iskušenja na svim svjetskim utrkama u posljednjih dvadeset godina, Marka u 2014. kreće u osvajanje staza na kojima se vozi Svjetsko prvenstvo turističkih automobila (FIA WTCC). Novi je to izazov za tim Citroën Racing, ali i za vozače Sébastien Loeb i Yvan Muller.

Kao pobjednik pet Svjetskih kupova Rally-Raid i nositelj osam naslova svjetskog prvaka u reliju WRC, Citroën se prvi puta natječe na svjetskom prvenstvu na kružnim stazama.

Nakon što su prve fotografije modela C-Elysée WTCC otkrivene 24. srpnja, pravi model u javnosti će se prvi put pojaviti na salonu automobila u Frankfurtu.

Citroën C-Elysée limuzina je C klase namijenjena snažno rastućim međunarodnim tržištima poput Južne Amerike, mediteranskih zemalja, Kine ili Rusije. Kupci su ga već zavoljeli pa je s više od 30 000 naručenih vozila za 30 % nadmašio zadane početne prodajne ciljeve.

Citroën C-Elysée rezultat je najveće stručnosti Marke glede stila, dotjeranosti i kvalitete, a njegova trodijelna karoserija ima idealnu aerodinamiku.

Nisko postavljen na 18” kotače, C-Elysée WTCC je, jednom riječju, impresivan. Ispod odbojnika koji ističe masku s ispupčenim dvostrukim ševronom nalazi se aerodinamični spojler. Prednji i stražnji blatobrani su prošireni što karoseriji nedvojbeno daje sportski karakter, a straga se nalazi golemi gornji spojler koji će „zalijepiti“ automobil za stazu.

Ispod poklopca motora, Citroën C-Elysée WTCC ima isti blok kao i DS3 WRC, 1,6-litreni turbo s izravnim ubrizgavanjem. S turbinom većeg promjera, snaga mu je povećana na 380 KS. Ima samo prednji pogon, a motor je uparen sa sekvencijskim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.

Poput pravog simbola sportske obnove marke, uključivanje marke Citroën na FIA WTCC utrke ističe važnost automobilskog sporta kao tehnološkog laboratorija te svjedoči o njezinoj želji za jačanjem na međunarodnoj razini.

Kategorije: Vijesti