Renault-Nissan Alijansa prodala 8,5 miliona vozila u 2015. godini

Renault Nissan - Alliance 2015

Renault-Nissan Alijansa prodala 8,5 miliona vozila u 2015. godini

Četvrta najveća automobilska grupacija na svijetu Renault-Nissan ostvarila je rast prodaje i u 2015. godini unatoč makroekonomskoj krizi na značajnim tržištima Rusije i Brazila. Novi prodajni rekord Alijanse ostvaren je zahvaljujući snažnoj prodaji u SAD-a, Kini i Evropi, a značajan kuriozitet predstavlja dominacija na tržištu vozila sa nultom emisijom štetnih gasova, s obzirom na kumulativnu prodaju od preko 300.000 „električara“.

Zahvaljujući snažnoj prodaji u Sjedinjenjim Američkim Državama, Kini i Evropi, Alijansa Renault-Nissan u 2015. godini prodala je 8.528,887 vozila na svjetskom tržištu, što je rast od skoro jedan posto u poređenju sa godinom prije.

Renault Grupa, treći najveći proizvođač automobila na Starom kontinentu, prodala je 2,8 miliona vozila širom svijeta ostvarivši rast od 3,3 posto u odnosu na 2014. godinu. To je ujedno za Renault bila treća uzastopna godina sa rastom prodaje, dok je Dacia uz porast od 7,7 posto isporučila čak 550,920 vozila u protekloj godini. Kao najbrži rastući brand u Evropi, Renault je zabilježio zavidan tržišni udjel od 10,1 posto, dok je u segmentu komercijalnih vozila 18 godina uzastopno neprikosnoveni lider na tržištu.

Nissan Motor Co., Ltd. je prodao rekordnih 5.421,804 vozila i kamioneta na svjetskom tržištu, što je rast od 2.1 posto. Na najvećim tržištima u SAD-a i Kini, Nissan je plasirao po 1,25 miliona vozila, dok je njihova luksuzna podmarka Infiniti isporučila 215,250 vozila i zabilježila značajan rast od 16 posto u poređenju sa prethodnom godinom.

Kao većinski vlasnik dionica ruske kompanije AVTOVAZ kroz zajedničko ulaganje preko državne korporacije Rostec, Renault-Nissan Alijansa i AVTOVAZ u Rusiji prodaju svako treće vozilo. Kompanija AVTOVAZ, koja prodaje vozila pod značkom Lade, prodala je 305,491 vozila u 2015. godini, unatoč krizi na ruskom tržištu i padu od 35 posto.

Ostvareni novi rekordi 

Top 10 tržišta za Alijansu u 2015. su bila: SAD, Kina, Francuska, Japan, Meksiko, Velika Britanija, Njemačka, Rusija, Brazil i Španija.

U Sjedinjenim Američkim Državama, Nissan je postavio rekord svih vremena s 1.484,918 prodatih vozila, što je rast od  7,1 posto. To je na koncu rezultiralo rekordnim tržišnim udjelom od 8,5 posto za japanskog proizvođača. Takođe, Nissan je u Kini i dalje vodeći japanski proizvođač automobila s tržišnim udjelom većim od 5 posto. U Meksiku, Nissan je objavio rekordnu prodaju od 348.941 vozila, što je napredak od respektabilnih 19 posto. S tržišnim udjelom od 25,8 posto u 2015. godini, Nissan se održava na vrhu prodaje u Meksiku u posljednjih šest uzastopnih godina.

U Francuskoj, Renaultovom domaćem tržištu, Renault je prodao 607.173 vozila u protekloj godini, što je za povećanje od 5,1 posto, dok je tržišni udio iznosio 26,4 posto. Model Clio ostao je najprodavaniji putnički automobil već šestu godinu zaredom, a model Renault ZOE je vodeći električni putnički automobil sa čak 60 posto udjela na tržištu.

U Indiji, gdje se očekuje da Renault bude važan stub prodaje Alijanse i industrijski rast u budućnosti, francuski proizvođač automobila je ostao vodeći evropski brand s porastom prodaje za više od 20 posto. Zanimljivo, više od 80.000 kupaca u Indiji izvršilo je narudžbu za kompaktni model Renault Kwid, od njegovog lansiranja u devetom mjesecu prošle godine.

Dominacija električnih vozila

Prodajne brojke vozila sa nultom emisijom CO2 na svjetskom tržištu upravo kroje i oblikuju vozila koja dolaze iz Renault-Nissan Alijanse. Naime, sa prodajom od 302.000 električnih vozila, svako drugo vozilo u 2015. upravo je bilo iz Alijanse. Nissan Leaf je svjetski lider prodaje EV vozila sa više od 201.000 prodatih vozila od početka lanisiranja. U 2016. Nissan Leaf dolazi još moćniji, s obzirom da dobija potpuno novu 30 kWh bateriju, koja donosi 20 posto više autonomije između punjenja od prethodne 24 kWh verzije. I u Evropi, Nissanova prodaja EV vozila porasla je za 14,3 posto u 2015. godini na gotovo 20.000 vozila.

Budući da je Renault s prodajom EV vozila krenuo u krajem 2011.godine, francuski proizvođač je prodao ukupno 83.000 električnih vozila u svijetu. Renault Kangoo Z.E. ostaje na vrhu lakih komercijalnih EV vozila u Europi. Renault ZOE je bio najprodavaniji EV model u Evropi u 2015. godini, čineći gotovo 19 posto tržišta kod „električara“.