Zauvjek mlad – Mercedes-Benz G-Klasse

Zauvjek mlad – Mercedes-Benz G-Klasse

Mercedes-Benz je još jednom znatno unaprijedio svoju G-klasu, potvrđujući time njenu vodeću poziciju među off-road vozilima. Unutrašnjost obilježavaju visokokvalitetni, posebno odabrani materijali, a instrument tabla i centralna konzola potpuno su redizajnirane.

U vozačevu vidnom polju, između dva nova okrugla brojčanika, sada je i displej u boji. G-klasa kao dio standardne opreme nudi sofisticirani infotainment sistem COMAND Online, koji uključuje navigacijski sistem i pristup internetu. Nova LED svjetla za dnevnu vožnju i novi retrovizori diskretno su izmijenili vanjski izgled ovog luksuznog off-roadera. Paleta sigurnosnih sistema može se dodatno dopuniti asistentom za mrtvi ugao, PARKTRONIC sistemom za pomoć pri parkiranju, te DISTRONIC PLUS tempomatom za regulaciju odstojanja.

Novost u ponudi su modeli G 63 AMG s osmocilindarskim biturbo motorom i standardnom ECO start/stop funkcijom, te G 65 AMG s dvanaestcilindarskim biturbo motorom. Nova generacija G-klase bit će dostupna od juna 2012.

Otkad je 1979. godine predstavljena kao vozilo ponajprije namijenjeno za teške off-road terene, G-klasa je prošla zapanjujući proces evolucije. Tokom 33 godine Mercedes-Benz je ovog stručnjaka specijaliziranog za off-road terene pretvorio u vozilo s interijerom visoke klase i voznim osobinama na cesti ravnim onima premium limuzina iz Stuttgarta. G-klasa se danas se smatra top-modelom među luksuznim cross-country vozilima, a svoje gene je prenijela i drugim vrlo uspješnim Mercedes-Benz SUV-ovima. Ona je nebrojeno puta proglašavana off-road vozilom godine, pa tako i ove godine.

Opsežan niz mjera osigurava da ovo cross-country vozilo ostane klasa za sebe u segmentu off-roadera. Te mjere uključuju nove motore, znatno proširenu ponudu opreme, novu, još luksuzniju unutrašnjost, te nekoliko diskretnih izmjena vanjštine kojima je očuvan bezvremenski, klasičan dizajn, gotovo nepromijenjen od 1979., a koji je G-klasu promovisao u istinsku ikonu automobilskog stila.

Izmjene vanjskog izgleda uključuju nova LED svjetla za dnevnu vožnju i nove retrovizore, dok AMG-ove verzije predstavljaju novu, posebnu AMG-ovu rešetku hladnjaka s dvostrukim otvorima za zrak, te nove branike. Emotivan dizajn eksterijera zaokružuju crveno lakirana kočiona klješta i prvi put dostupni, 20-inčni kotači.

U unutrašnjosti, instrument tabla i centralna konzola potpuno su izmijenjene, te uključuju nove upravljačke elemente i velike, ekskluzivno dizajnirane ukrasne panele. Ovi elementi unutrašnjosti redizajnirane G-klase daju svjež, ali i klasičan izgled. Vozaču je sada između dva okrugla brojčanika na raspolaganju i TFT displej u boji. Još jedan veliki displej u boji dio je COMAND Online sistema. Ovaj infotainment sistem uključuje DVD izmjenjivač i COMAND kontroler, a dio je standardne opreme u svim modelima G-klase. Nova generacija infotainment sistema nudi i navigacijski sistem s posebnim dodatnim off-road funkcijama, LINGUATRONIC sistem glasovnog upravljanja i Bluetooth konekciju. Uza sve te novosti, zadržani su mnogi elementi dizajna unutrašnjosti kako G-klasa ne bi izgubila svoj prepoznatljivi karakter.

Po želji su dostupne dodatni sigurnosni sistemi, poput DISTRONIC PLUS tempomata za regulaciju odstojanja, asistenta za mrtvi ugao, te PARKTRONIC sistema s kamerom za vožnju unatrag. ESP® sistem potpuno je izmijenjen i sada uključuje stabilizator prikolice i HOLD funkciju.

Raspon motora u Mercedes-Benzovoj G-klasi uključuje modele G 350 BlueTEC i G 500, oba u izvedbi s četvero vrata i dugim međuosovinskim razmakom, te G 500 kao kabriolet s kraćim međuosovinskim razmakom. Bazna je verzija G 350 BlueTEC s V6 dizelskim motorom zapremine 2987 ccm. Motor s četiri ventila po cilindru ima snagu od 155 kW (211 KS) pri 3400 o/min i obrtni moment od 540 Nm u rasponu od 1600 do 2400 obrtaja u minuti. Mercedes-Benzova BlueTEC tehnologija smanjuje emisiju štetnih gasova, posebno dušikovih oksida (NOx). Model G 350 BlueTEC još je učinkovitiji uz dodatak vodene otopine uree AdBlue®, koja se ubrizgava u tok izduvnih gasova.

Alternativu dizelskom pogonu predstavlja 5,5-litarski V8 benzinski motor u modelu G 500 snage 285 kW (388 KS) i izvrsnog obrtnog momenta od 530 Nm. Isti taj motor kabrioletskom modelu G 500 daje snagu da se nosi sa svim situacijama na terenu.

Novost u ponudi je G 63 AMG s V8 biturbo motorom (400 kW/544 KS i 760 Nm obrtnog momenta) sa ECO start/stop sistemom kao dijelom standardne opreme. Paleta modela proširena je sa G 65 AMG s V12 biturbo motorom (450 kW/612 KS i 1000 Nm obrtnog momenta), koji predstavlja najmoćnije cross-country vozilo serijske proizvodnje na svijetu.

Tehničke karakteristike G-klase su i dalje vrlo impresivne. Zahvaljujući motorima sa velikim obrtnim momentom ovaj luksuzni terenac predstavlja izuzetno vozilo za vuču. Izvan ceste, na neprohodnim terenima, on predstavlja najboljeg pratioca zahvaljujući tri električno kontrolisane 100% blokade diferencijala, lakoj šasiji i krutim osovinama.

Kategorije: Vijesti