DS5 BlueHDi 180 BVA6: koncentracija tehnologija

Citroen-DS5_2012_800x600_wallpaper_01

DS5 BlueHDi 180 BVA6: koncentracija tehnologija

S gotovo 53 000 narudžbi od izlaska na tržište 2011. godine, DS5 potvrđuje da nudi užitak koji se očekuje od svakodnevne vožnje iznimnog automobila. Novi DS5 BlueHDi 180 BVA6 posve je u skladu sa sloganom marke „Créative Technologi“e jer ima inovativne i korisne tehnologije u službi još veće udobnosti, snage ili užitka u vožnji.

Novo podvozje za još zavodljiviji užitak u vožnji

DS5 dobio je novo podvozje koji osigurava udobnost i dinamičnost. Novi amortizeri još jače upijaju neravnine. Konstruirani da ublažavaju udarce, poboljšavaju udobnost smanjujući vibracije i nude uglađeniju vožnju. Tehnologija PLV (preloaded linear valve) progresivna je tehnologija koja doprinosi kontinuiranijem i linearnijem prijenosu sila u amortizeru. Dakle, dodatna udobnost uz sačuvane dinamičke kvalitete modela DS5. Riječ je o još ozbiljnijem automobilu koji nudi maksimalni užitak.

Inovativne i korisne tehnologije za smanjenje emisija i potrošnje goriva
Motor BlueHDi 180, utjelovljenje tehnološke ofenzive marke CITROËN

Opremljen novim motorom BlueHDi 180, istodobno snažnim i obzirnim prema okolišu, DS5 spaja performanse i užitak u vožnji.

Rezultat optimiranja dvolitrenih dizelskih motora HDi Euro5, BlueHDi 180 pruža silan užitak u vožnji zahvaljujući snazi od 133 kW i najvećem okretnom momentu od 400 Nm pri 2000 o/min. Nov turbopunjač promjenjive geometrije, povećanje tlaka prednabijanja i tlaka izgaranja omogućili su povećanje snage modela DS5 BlueHDi 180 za 20 KS u odnosu na prethodnu generaciju. Nadalje, ovaj je novi motor opremljen ravnotežnim vratilima radi smanjenja buke i vibracija kako bi se osigurala udobnost kakva se očekuje na toj razini palete.

BlueHDi180

Povrh toga, marka CITROËN preduhitrila je propise pa već danas nudi BlueHDi 180 u skladu s normom Euro 6 zahvaljujući ispušnom sustavu koji ima:

  • oksidacijski katalizator na izlazu iz motora koji uklanja ugljikovodike (HC) i ugljikov monoksid (CO) nastale izgaranjem goriva,
  • modul za selektivnu katalitičku redukciju SCR (Selective Catalytic Reduction), ugrađen neposredno prije pročistača krutih čestica, koji s pomoću ubrizganog aditiva Adblue®* (urea) pretvara do 90 % dušikovih oksida (NOx) u neškodljivu vodenu paru (H2O) i dušik (N2),
  • pročistač krutih čestica s aditivom, koji je grupa PSA Peugeot Citroën premijerno predstavila 2000., za uklanjanje do 99,9 % čestica.

Riječ je o inovativnoj i jedinstvenoj konstrukciji ispušnog sustava s točno razmještenim tehnologijama: katalizator SCR ugrađen neposredno prije pročistača čestica s aditivom jedini je sustav za naknadnu obradu koji može smanjiti do 90 % emisija NOx, istodobno smanjujući emisije CO2 do 4 %.

*Aditiv Adblue® nalazi se u spremniku od 17 l u stražnjem dijelu vozila. Taj obujam osigurava autonomiju od 20 000 km. Punjenje je jednostavno, kroz otvor spremnika dostupan iz prtljažnika.

Automatski 6-stupanjski mjenjač nove generacije

DS5 BlueHDi 180 opremljen je posljednjom generacijom automatskog 6-stupanjskog mjenjača. Novi mjenjač omogućuje smanjenje brzine vrtnje motora zahvaljujući promjeni prijenosnih omjera, širim su rasponom zadržane performanse pri kretanju i smanjen broja okretaja motora na velikim brzinama, što je omogućio velik okretni moment (400 Nm pri 2 000 o/min).

Promjene stupnjeva i povezano mapiranje papučice gasa odgovaraju načinu vožnje svakog vozača. Takve postavke omogućuju prijelaz sa štedljive i dozirane vožnje na žustriju čim se jače stisne papučica gasa.

Citroen-DS5_2012_800x600_wallpaper_25

Birana konstruktorska rješenja za još veću štedljivost

Mnogobrojne prednosti (veća snaga, štedljivost i briga o okolišu) motora BlueHDi 180 omogućuju modelu DS5 BlueHDi 180 BVA6 emisiju CO2 i potrošnju goriva na najboljoj razini u segmentu (114 g/km CO2i 4,4 l/100 km).

Smanjenje potrošnje ostvareno je prilagodbom mnogih elemenata motora i mjenjača:

  • smanjenje gubitaka zbog trenja u motoru i mjenjaču: primjena upravljane pumpe za ulje, smanjenje trenja svih pomičnih dijelova motora (klipovi, bregasta vratila, ventili), hidraulično upravljanje energijom (GHEM)…,
  • olakšanje mase pogonskog sklopa (ušteda od 7 kg): plastični uljni karter, novi blok motora s tankim stijenkama, nova arhitektura glave motora s integriranim razvodnikom usisa zraka…
  • učinkovitije izgaranje zahvaljujući komori za izgaranje„low CO2,
  • primjena alterno-elektropokretača Stop&Start na motoru BlueHDi
Kategorije: Automobili