Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi LE – Spreman na sve izazove

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi LE – Spreman na sve izazove

Uspjeh koji je zabilježila prva generacija X-Traila samo je ohrabrila čelnike Nissana da nastave istim smjerom. Prije nego je došla druga generacija X-Traila u Nissanu su se pitali šta promijeniti,  a da se ne pokvari nešto već dobro napravljeno. Tako je druga generacija X-Traila ostala manje-više ista, ali ipak ima tu dosta pozitivnih promjena.

U Nissanu su bili pažljivi kada su pravili promjene kako bi drugoj generaciji X-Traila dali svježinu i pozitivnu promjenu. Kada je izgled u pitanju tu su blage promjene, dok je prostor kabine porastao zahvaljujući dodatnih 5 cm međuosovinskog razmaka. Ukupna dužina novog X-Traila porasla je za 175 milimetara pa je tako sad dug 4,63 metra, a širok 1,785 metara i visok 1,685 metara.  Testni model bio je opremljen 2.0 dCi motorom koji razvija 150 KS i 320 Nm obrtnog momenta. Odlične vozne karakteristike i na cesti i na off-road terenu teško je dobiti, ali čini se da je X-Trail uspio u tome.

Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 01
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 02
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 03
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 04
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 05
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 06
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 07
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 08
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 09
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 10
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 11
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 12
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 13
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 14
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 15
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 16
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 17
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 18
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 19
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 20
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 21
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 22
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 23
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 24
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 25
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 26
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 27
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 28
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 29
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 30
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 31
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 32
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 33
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 34
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 35
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 36
previous arrow
next arrow
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 01
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 02
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 03
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 04
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 05
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 06
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 07
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 08
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 09
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 10
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 11
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 12
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 13
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 14
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 15
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 16
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 17
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 18
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 19
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 20
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 21
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 22
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 23
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 24
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 25
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 26
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 27
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 28
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 29
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 30
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 31
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 32
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 33
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 34
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 35
Test Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - 2012 - 36
previous arrow
next arrow
Piše: Emir Kalender
Eksterijer

Druga generacija X-Traila pretrpila je minimalne promjene, a ruku na srce i nije bilo potrebe za tim. Druga generacija zadržala je kockasti dizajn, koji je bio predmet diskusije. Neki su ga osporavali, dok su ga drugi odobravali, ali Nissan X-Trail i nije namijenjen kako bi zadovoljavao visoke zahtjeve “šminkera” koji kupuju ovakva vozila za pokazivanje po gradskim ulicama, te kako bi mogli parkirati na visoke pločnike.  Jednostavno X-Trail je takav kakav jest i sve daljnje diskusije po pitanju dizajna su bespotrebne. Druga generacija ipak izgleda u skladu s vremenom u kojem se proizvodi. Detalji poput xenon svjetala, hromiranih dijelova na automobilu, aluminijskih  točkova, odaju sliku da se radi o modernom terencu. Odlikuju ga velike staklene površine.

Interijer

Unutrašnjost automobila u skladu je sa i vanjskim dijelom, jednostavan dizajn bez pretjeranih modnih detalja za koje možemo slobodno reći da su bespotrebni na ovakvom vozilu. Unutrašnjost je dizajnirana kao i kod većine terenaca, a najveća promjena u odnosu na prvu generaciju je centralna ploča i instrument tabla. Instrument tabla sada je ispred vozača, a ne na sredini centralne ploče kao kod prve generacije, što je po nama ipak bolje rješenje. Kada je riječ o kvalitetu korištenih materijala, sve je u skladu s očekivanja  za jednog terenca, robusan, jako izdržljiv.

Testni model bio je opremljen LE paketom s jako puno dodataka. Tako dobro opremljen terenac zadovoljit će potrebe i onih najzahtjevnijih. U LE paketu opreme našla su se grijana, elktro podesiva kožna sjedišta (naprijed i nazad), kožom presvučeni multifunkcionalni volan i ručica mjenjača, BOSE audio sistem, veliki centralni ekran sa navigacijom, automatski klima uređaj, panoramski krov, kamera za vožnju unatrag i pomoć pri parkiranju, pametni ključ, xenon svjetla, svjetla u krovnim nosačima itd.

Bitna promjena u odnosu na prethodnu generaciju je pozicija instrument table koja se sad nalazi ispred vozača, koja je modernog dizajna i jako pregledna. Pozicije svih prekidača su na dohvat ruke, dok mala zamjerka ide na način paljenja krovnih svjetala. Naime, moguće ih je upaliti samo dok su upaljena duga svjetla i to na poseban prekidač, dok se gašenjem dugih svjetala i ona automatski gase.  Idealna vozačka pozicija lako se pronalazi, a preglednost je na zavidnom nivou iako se radi o velikom vozilu. Pogled iz vozila daje osjećaj da se vozite u većem vozilu nego što to jeste X-Trail. Lijep pogled pružit će vam i panoramski krov, koji u vrelim ljetnim danima odlično služi, posebno nakon što auto stoji duže vrijeme na suncu. Dovoljno je da samo otvorite panoramski krov i automobil će se brzo rashladiti bez upotrebe klima uređaja. U slučaju da vam to ne bude dovoljno, rashladit će vas odlični automatski klima uređaj.

Središnji dio na centralnoj ploči zauzima veliki ekran na kojem se prikazuju sve bitne informacije, trenutna i prosječna potrošnja goriva, radio stanice, mape navigacionog uređaja. Ekran je osjetljiv na dodir što dodatno olakšava upravljanje.

Ponuda prostora

Automobil obiluje prostorom i pretincima za odlaganje predmeta raznih veličina. U automobil se može smjestiti pet odraslih osoba, bez  bilo kakvih problema. Kad je riječ o zapremini prtljažnika ona varira od 479 l do 1773 l, a nosivost prtljažnog prostora zavidna je sa svojih 490 kg. U prtljažniku se nalazi duplo dno koje je podijeljeno za odlaganje raznih predmeta koji obično smetaju po prtljažniku.

Za prostranost putničke kabine možemo zahvaliti dimenzijama vozila: dužini 4.630mm, širini 1.790mm, visini 1.690 mm i međuosovinskom razmaku 2.630mm. Automobil je odlično dimenzioniran, tako da i svakodnevna gradska upotreba neće predstavljati problem. Nissan X-Trail ne zahtijeva ništa više prostora nego neka manja putnička limuzina. Zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku i mekano podešenom ovjesu X-Trail je izuzetno udoban automobil pa tako ni duže putne relacije neće izazvati umor.

Motor, mjenjač, ovjes, upravljivost

Testni X-Trail bio je pokretan poznatim četvorocilindričnim Renaultovim 2.0 dCi motorom, koji isporučuje 150 KS i 320 Nm okretnog momenta. Ovaj motor je „prava mjera“ za ovaj automobil, koji je spreman u svakom momentu zadovoljiti sve zadatke pred koje ga postavljate. Uglađen i tih, a po potrebi snažan i sve to uz vrlo prihvatljivu potrošnju za koju možemo reći da je u rangu manjih putničkih limuzina. Ovisno o režimu voženje potrošnja varira od 7 do 8.6 litara. Sarajevske gužve u vrelim danima potrošnju su dovele na brojku 8.6 l kao i off-road vožnja po dosta lošem planinskom makadamskom putu uz zaključani diferencijal. Iako se radi o terenskom vozilu čija težina iznosi 1650 kg, bez straha se možete upustiti u brža preticanja, ali morate biti oprezni zbog mekše podešenog ovjesa.

Snaga se prenosi na prednju osovinu putem ručnog šestostepenog mjenjača, a moguće je odabrati i pogon na sva četiri točka sa mogućnošću zaključavanja diferencijala. Što se tiče 4×4 pogona, tu se nema puno toga reći obzirom da je Nissan u tom segmentu u samom vrhu. Dugogodišnje iskustvo i tradicija garant su za kvalitet, svaka nova generacija donosi poboljšanja koja su tu kako bi olakšala vožnju.

Tako se putem „kotura“ bira način prijenosa snage, u tri različita moda: 2WD, Auto i Lock. Prva pozicija je pogon samo na prednju osovinu koju koristimo u svakodnevnim uvjetima i na manje zahtjevnim off-road putevima, druga pozicija je pogon na sva četiri točka koja traži malo veće pritiskanje papučice gasa. Pozicija Lock je za one najzahtjevnije off-road terene u kojoj je omjer distribucije snage između prednje i zadnje osovine ravomjerno raspoređen. Ono što treba istaći je da se blokada automatski isključuje nakon što brzina vozila pređe 40 km/h kako ne bi došlo do oštećenja na samom diferencijalu.

Još jedna odlična stvar koju posjeduje X-Trail jeste pomoć pri spuštanju niz velike nizbrdice. Dovoljno je da zaključate diferencijal i pritiskom na posebni taster aktivirate ovu zgodnu mogućnost. U tom režimu dovoljno je samo da držite volan u željenom pravcu, dok će automobil samostalno kočiti držati određenu brzinu. Ovo je odlično na klizavim putevima sa velikim nagibom, kao i kada je automobil pod opterećenjem ,gdje korištenjem ove funkcije nećete pregrijati kočnice.

Ovjes je mekano podešen tako da upija sve neravnine loših puteva, a neće biti ni manje udoban tokom off-road avantura. Pri tome treba napomenuti da je testni model bio opremljen sa 18 inčnim aluminijskim točkovima na kojima su bili pneumatici 225/55 R18. Isti se čine malim na automobilu ali u off-road vožnji sigurno neće zapinjati za unutrašnji blatobran i pod najvećim opterećenjem.

Iako se radi o terenskom vozilu Nissan X-Trail ima odlučnu upravljivost. Ono što dolazi do izražaja jeste multifunkcionalni volan koji je iznenađujuće malih dimenzija za jednog  terenca, a pri tome izrazito direktan u vožnji. Odlično je profilisan tako da dobro leži u rukama, a na njemu se nalaze sve bitne komande.

Sigurnost

Testni Nissan X-trail bio je opremljen sa prednjim zračnim jastucima, a kada su elektronska pomagala u pitanju tu su ABS i ESP. Iako se radio robusnom vozilu na EuroNcap testu osvojio je četiri zvjezdice za sigurnost što je možda malo iznenađenje, ali bez obzira, radi se o sigurnom vozilu.

Zaključak

Dolaskom prve generacije Nissan X-Trail na prvu mi se dopao, ne zbog svog  atraktivnog dizajna, nego prvenstveno zbog svojih dimenzija, a nakon prve vožnje i svojih mogućnosti. Dolazak druge generacije samo je dodatno učvrstio visoko mišljenje o ovom automobilu. X-Trail je odličan automobil, a sa svojim dimenzijama  može poslužiti i kao automobil za porodicu koja često odlazi u prirodu. Danas je sve teže pronaći parking mjesto u većim gradovima, tako da mnogi bježe od velikih automobila, a terenci i jesu veliki. X-Trail je upravo prava mjera veličine.

Vozne karakteristike i na cesti i u off-road  uvjetima su podjednako dobre, a da se razumijemo, automobil nije za Dakar Rally, ali će vas odvesti na sva moguća mjesta u prirodi, gdje običnim automobilom ne možete ni pomisliti da odete. Odlična Nissanova prijenosna mehanika, koja je uparena sa odličnim Renaultovim 2.0 dCi motorom, pun su pogodak za ovaj automobil. Ono što nikako ne treba zaboraviti spomenuti jeste niska potrošnja goriva, obzirom na vrstu, veličinu i težinu automobila, te se pokazao kao izuzetno štedljivo vozilo.

LE paket opreme je izuzetno bogat, a ono što nam se najviše dopalo jesu odlična i vrlo udobna kožna sjedišta. E sad neki će reći terenac, a kožna sjedala. Lično smatram da je to odlična kombinacija ponajviše zbog lakog održavanja higijene, ali ipak treba obratiti pažnju prilikom ubacivanja predmeta koji bi mogli oštetiti kožu.  Drugo, što mi se dopalo na ovom automobilu  jesu izuzetno dobra xenon svjetla, koja projektuju odličan snop svjetlosti. Teško da se mogu sjetiti nekog automobila koji je imao ovako dobra svjetla, čak i neki puno skuplji automobili nisu ih imali.  Za relativno povoljnu sumu novca dobit ćete izuzetno sposobno, korisno i rentabilno vozilo.

Emir Kalender


Sa drugom generacijom X-Traila, Nissan nije htio mnogo eksperimentisati, već je sve dobre osobine prethodnika prenio na novi model, te ga dodatno unaprijedio u određenim segmentima. Svojom pojavom X-Trail će vam reći gdje mu je mjestu u tržišnoj utrci, odnosno ko su mu klijenti. Kutijast izgled, oštre ivice i same dimenzije odmah sugerišu da je riječ o vrlo prostranom vozilu sa visokim stepenom iskoristivosti, što u kombinaciji sa njegovim off-road sposobnostima smještaju X-Traila u kategoriju odličnog  porodičnog „all-roundera“. Neki će možda reći zašto “all-rounder” kada je pravi terenac? E, pa da bi model X-Traila kojeg smo dobili na test bio pravi terenac, morao je pokazati malo više off-road, a malo manje on-road karakteristika. Pođimo redom:

  • Nissanov 4×4 pogon sa mogućnošću elektronske selekcije pogona i blokade diferencijala je odličan i ne ostavlja mjesta kritici.
  • S druge strane, sa 18-inčnim točkovima, koji su bili na testnom modelu, stječe se utisak, a u praksi potvrđuje, da X-Trailu nedostaje koji cm „klirensa“. Prednji i zadnji prepust, uz lakirane odbojnike i ove točkove, uništiće vam želju za pravim dokazivanjem X-Traila u nekoj  “Nedođiji”. Ovaj problem bi se dobrim dijelom mogao riješiti izborom većih točkova, naravno uz pravilan odabir pneumatika za prave off-road poduhvate.
  • Treća stvar, i možda najvažnija, jeste kombinacija dvolitarskog  turbodizelaša i manuelnog mjenjača. Ova kombinacija je idealna za cestovne uvjete – odlično vuče, malo troši, visoki stepen elastičnosti, itd. Međutim, kada je u pitanju prava off-road avantura, ova kombinacija ne djeluje očaravajuće. Motor od 2 l radne zapremine je ipak relativno mali motor u poređenju s masom i namjenom vozila, jer ovaj motor nema dovoljne količine snage i obrtnog momenta u vrlo niskim obrtajima, koji su ključni za uspješno savladavanje teškog off-road terena, naročito kada je potrebno da vozilo praktično „gmiže“ naročito prilikom polaska iz stanja mirovanja u nekom velikom usponu ili kada je vozilo „na vagi“. Ova kombinacija motora i mjenjača često rezultira ili proklizavanjem točkova ili preopterećenjem spojnice – u svakom slučaju, nepovoljna situacija. Ovaj problem se može riješiti izborom automatske transmisije, ili u boljem slučaju, izborom većeg motora koji masu X-Traila može gurati i dok se vrti na minimalnom broju obrtaja.

U svakom slučaju, X-Trail predstavlja odličan izbor kao all-round vozilo sa „mogućnošću nadogradnje na pravog terenca“ sa jako dobrim omjerom uloženo-dobijeno.

Adis Gadžo

Glavne karakteristike automobila
  • Odlične vozne karakteristike na cesti i u off-road uvjetima
  • Odličan i izuzetno štedljiv 2.0 dCi motor
  • Dobra upravljivost
  • Izuzetna udobnost
  • Odlična prednja svjetlosna grupa – Izuzetno dobra Xenon svjetla
Ispod očekivanja
  • Debljina laka – Na oštećenjima se vidi da je sloj tanak
  • Način paljenja krovnih svjetala
  • Nešto skuplji redovni servis
Troškovi
  • Cijena testnog modela: 66.500,00 KM
  • Cijena prve registracije: 736,00 KM
  • Cijena prvog radovnog servisa: 450,00 KM

Ukupna cijena registrovanog vozila sa prvim servisom: 67.686 KM

Napomena: prvi redovni servis propisan je na 30.000 km, a u Nissanu preporučuju kraći interval na 15.000 km zbog lošeg goriva.

Link: Tehnička specifikacija
Kategorije: Auto test