Test: Seat Toledo 1.6 TDI Style – Naturalizovani Španjolac

Test Seat Toledo 1.6 TDI

Test: Seat Toledo 1.6 TDI Style – Naturalizovani Španjolac

Seat je više od osam godina proizvodio predposljednju generaciju modela Toledo, koji se ruku na srce, prije mogao svrstati u segment MPV vozila nego u segment kompaktne limuzine, što su bili njegovi prethodnici. Pored toga, dizajnerski je bio gotovo isti kao modeli Altea i Leon, a ta uniformisanost mnogim kupcima se nije dopala.

Toledo je bio postavljen na Volkswagenovu A5 (PQ35) platformu koju su dijelili modeli Audi A3, Volkswagen Golf, Škoda Octavia II, Seat Leon, a u principu Toledo je bio isto ono što su Octavia i Jetta, kompaktni gradski automobil sa produženim prtljažnikom, a upravo je tu formu izgubio sa prethodnom generacijom.

.

Dolazak nove četvrte generacije Toledo modela,  označio je novu prekretnicu u njegovoj proizvodnji. Naime, novi Toledo vratio je izvornu formu kompaktne limuzine, ali i sišao za pola stepenice, kada je u pitanju njegova platforma. S novom platformom Toledo se pozicionirao između manjeg modela Ibiza i većeg Leona. Novi Toledo potpuno je novi automobil u Seatovoj ponudi, ali u principu radi se o bratu blizancu Škode Rapid, sa kojom dijeli novu Volkswagen A05+ platformu, a na kojoj su postavljeni „nisko budžetni“ modeli iz V.A.G. koncerna. Poredeći ova dva automobila, ako izuzmemo minimalne dizajnerske promjene, vidjet ćemo da se radi o istom automobilu, a u prilog tome ide i činjenica da se proizvode u istoj fabrici u Češkoj u gradu Mlada Boleslav.

Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 01
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 02
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 03
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 04
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 05
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 06
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 07
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 08
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 09
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 10
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 11
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 12
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 13
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 14
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 15
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 16
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 17
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 18
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 19
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 20
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 21
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 22
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 23
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 24
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 25
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 26
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 27
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 28
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 29
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 30
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 31
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 32
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 33
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 34
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 35
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 36
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 37
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 38
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 39
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 40
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 41
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 42
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 43
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 44
previous arrow
next arrow
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 01
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 02
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 03
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 04
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 05
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 06
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 07
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 08
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 09
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 10
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 11
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 12
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 13
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 14
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 15
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 16
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 17
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 18
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 19
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 20
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 21
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 22
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 23
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 24
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 25
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 26
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 27
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 28
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 29
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 30
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 31
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 32
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 33
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 34
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 35
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 36
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 37
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 38
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 39
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 40
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 41
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 42
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 43
Test Seat Toledo 1.6 TDI -2014- 44
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

Dizajn

Dizajn novog Toleda nije spektakularan, te spada u kategoriju „prosječnog“, ali ima prepoznatljive elemente španskog brenda. Ipak novi Toledo dovoljno je atraktivan, pa nema sumnje da će ostati svjež duži vremenski period, a treba uzeti u obzir i činjenicu da budući kupci ovog modela neće stavljati dizajn u prvi plan, već cijenu i funkcionalnost. Isto važi i za enterijer koji je dizajniran po receptu iz Wolfsburga, strogo proračunato u cilju maksimalne praktičnosti s akcentom na postizanje što povoljnije proizvodne cijene, te na odolijeva zubu vreman. Na centralnoj konzoli nema obilje tastera i površina sa visokim sjajom, ali tu su svakako pregledni instrumenti i visok stepen ergonomije.

Test Seat Toledo 1.6 TDI - 2014 - male - 09

Iako sve izgleda pomalo „spartanski” , teško da se može prstom pokazati na neki od elemenata i naći mu realnu zamjerku. U unutrašnjosti automobila jedina zamjerka može se uputiti na kvalitet plastike od koje je napravljena centralna konzola. Naime, napravljena je od obične tvrde plastike, ali koja tek na dodir otkriva svoj karakter. Dobra finalna obrada prikriva njen stvarni karakter…

Test Seat Toledo 1.6 TDI - 2014 - male - 11

Kada je u pitanju ponuda prostora, novi Toledo može se pohvaliti prostranom putničkom kabinom. Za to je najviše zaslužan međuosovinski razmak od 2600 mm, pa prostora ne nedostaje ni na prednjoj ni na zadnjoj klupi. Otvaranjem petih vrata otkriva se prtljažnik sa svojih osnovnih 550 litara, a isti se preklapanjem zadnje klupe 60:40, povećava na 1490 litra, što novog Toleda pretvara u solidnog porodičnog trasportera. Udobnost je na zadovoljavajućem nivou, a najveći nedostatak je u samim sjedištima, koja nemaju adekvatnu bočnu potporu. Sjedišta su relativno tvrda, pa ako se odlučite na duža putovanja toplo preporučujemo češća zaustavljanja. Kada je riječ o prednjim sjedištima treba spomenuti još jedan detalj, njihovi nasloni podešavaju se uz pomoć ručice (“brzo podešavanje”), što je promjena u odnosu na tradicijonalni “kotur”. Naslone je sada lakše i brže podesiti, mada ima i onih kojima se ovakvo rješenje ne sviđa, ali radi se o sam o navici.

Kada je riječ o opremi, novi Toledo ne pruža neki pretjerani luksuz ni poseban ugođaj. Novi Toledo zamišljen je kao relativno jeftina, porodična limuzina, koja treba da pruži funkcionalnost uz dovoljnu dozu dinamičnosti. Osnovni paket opreme ne pruža ništa naročito, ali dobijate skoro sve što vam je neophodno u automobilu iz ove klase. Testni model bio je opremljen sa  Style paketom opreme, a tu je bila i dodatna oprema koja značajno uvećava cijenu.

Test Seat Toledo 1.6 TDI - 2014 - male - 06

Testni model bio je opremljen kožnim trokrakim multifunkcionalnim upravljačem podesivim po visini i dubini, kožnom ručicom mjenjača te kožnom ručicom parkirne kočnice, serijskim ESP sistemom, automatskim digitalnim klima uređajem, audio sistemom sa radio/CD/mp3 reprodukcijom, elektropodizačima svih stakala. Tu je bila i metalik boja i aluminijumski točkovi, a detaljan popis opreme sa cijenom možete pročitati OVDJE.

Test Seat Toledo 1.6 TDI - 2014 - male - 12

Za pokretanje testnog modela bio je zadužen poznati Volkswagenov 1.6-litreni TDI Common rail motor sa 105 KS i 250 Nm okretnog momenta, a radi se o trenutno najsnažnijem motoru u ponudi Seat Toleda. Snaga od 105 KS dostupna je na 4.400 okr./min. dok je vrh okretnog momenta od 250 Nm raspoloživ u rasponu od 1.500 do 2.500 obr/min. Upravo ovako raspoređen okretni moment dopušta da automobil vozite u niskim okretajima, što se izuzetno pozitivno odražava na nisku potrošnju goriva.

Tokom testa u gradskim uslovima novi Toledo trošio je prosječnih 5,8 litara, dok se na otvorenoj magistralnoj cesti potrošnja spuštala na 3,9 litara. U kombinovanom režimu prosječna potrošnja iznosila je 5,5 litara na 100 km. Iako se radi o Common rail motoru prisutna je nešto veća buka u putničkoj kabini, prvenstveno zbog nedostatka svih zaštitnih plastika ispod poklopca motora, koje imaju funkciju upijanja buke motora.

Pored svega navedenog, novi Toledo ima jedno zanimljivo rješenje koje također, doprinosi smanjenju potrošnje u gradskoj vožnji. Naime, kada motor dostigne radnu temperaturu, svaki put kada zaustavite vozilo na semaforu ili sl. motor spusti broj okretaja na 800, što se odmah osjeti i na manjoj buci u putničkoj kabini. Motor je bio uparen sa odličnim ručnim petostepenim mjenjačem, a šesti stepen na auto putu ne bi bio višak, jer motor ostavlja dojam da mu ne bi bio problem ostvariti istu brzinu u nižim okretajima.

Upravljač i ručica mjenjača dobro leže u rukama, a sa podloge dobijate dosta korektne povratne „informacije“. Tokom poligonskog testa, novi Toledo pokazao je očekivano, vrlo dobre rezultate. Na testu kočenja sa 100 km/h bilo mu je potrebno 41,5 metara do potpunog zaustavljanja, dok sa 130 km/h bilo mu je potrebno 72 metra. Tokom slalom testa automobil je imao tendenciju proklizavanja preko prednje osovine, a povremeno javljanje ESP sistema vraćalo ga je u zadatu putanju. „Loss“ test pokazao je da automobil ima tendenciju blagog „gubljenja“ zadnjeg kraja, kojeg sa blagim zakašnjenjem vraća ESP. Na testu kočenja s preprekom novi Toledo pokazao je zavidne sposobnosti, gdje su do izražaja došli dobre kočnice, precizan upravljač i nešto tvrđi ovjes. Za ostvarene rezultate treba uzeti u obzir zimske gume i vlažnu podlogu.

Zaključak

Četvrta generacija Seat Toleda predstavlja novi početak za ovaj model, budući da je promijenio platformu i vratio se izvornoj formi u kojoj se počeo proizvoditi njegov prvi model. Iako je spušten za pola stepenice nižu platformu nije izgubio mnogo kada su u pitanju prostor i dimenzije, već je ostao u očekivanim gabaritima. Generalno gledajući novi Toledo nema velikih mana, ali kvalitet materijala morao bi biti svakako bolji, mada i u prošlosti to mu nije bila odlika, posebno kada je riječ o plastičnim elementima. Vrline novog Toleda sigurno da su jači adut od njegovih mana, a to je svakako prostran enterijer i vrlo upotrebljiv prtljažnik, odličan mehanički kvalitet uz potentan i štedljiv 1.6-litreni TDI motor. Upravo navedeni motor jedan je od najjačih aduta testnog automobila.

Na samom kraju mnoge će razočarati jedan izuzetno bitan detalj, a to je cijena koja je po nama neopravdano visoka za ovu klasu. Naime, testni model košta 31.789,00 KM s PDV-om. Sa ove cijene mogao bi se „skinuti“ jedan dio, ako se odreknemo segmenata kao što je mali kožni paket, srednji naslon za ruku, alu felge, ali postavlja se pitanje šta nam onda ostaje? Za cijenu testnog modela možete dobiti osnovni Leon model (naš test novog Leon modela možete pročitati OVDJE), no taj dio ostavit ćemo budućim kupcima da sami odluče šta je adekvatno za njihove potrebe i platežnu mogućnost.

Kategorije: Auto test