Vozili smo: Citroën C4 CACTUS – Novi svijet, nove ideje!

Vozili smo novi Citoren C4 Cactus u Amsterdamu 01

Vozili smo: Citroën C4 CACTUS – Novi svijet, nove ideje!

Novi Citroën C4 CACTUS u proizvodnom izdanju predstavljen je na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi. Po već ustaljenom običaju, Citorën organizuje prve testne vožnje za novinare iz raznih dijelova Evrope, a ove godine za novi C4 CACTUS prve testne vožnje organizovane su u holandskom Amsterdamu, gdje smo i mi mogli isprobati novi Citroënov adut.

Organizator se potrudio da tokom dvodnevnog testa sve protekne u najboljem redu, te da se prisutni novinari što bolje upoznaju sa novim C4 Cactusom. Tokom prvog dana novinari su vozili mješovitu rutu (grad, otvorena cesta, auto put) u dužini od 128 km, dok je za drugi dan bila namjenjena nešto kraća ruta od 49 km. Sve ukupno 177 km bilo je dovoljno da se steknu prvi utisci o novom Citroënovom automobilu.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender

Ovaj zaista dizajnerski primamljiv crossover hrabro je nastupio na automobilsko tržište, uz veliki broj inovativnih rješenja, sa neobičnim kreacijama. Na prvi pogled čini se velikim, ali on je ostao u dimenzijama kompaktne klase pa je idealan za vožnju u gradskim uslovima, dok prostranost kojom obiluje u unutrašnjosti obezbjeđuje komfor i za duža putovanja.

Kada govorimo o udobnosti, ona je na očekivanom nivou, rekli bi smo “Citroënovski dobra”! Dizajn unutrašnjosti i sam položaj sjedenja (na prednjoj klupi) značajno je drugačiji u odnosu na “klasiku”, ali se brzo priviknete na nju te ćete shvatiti da nemate u prvim trenutcima zamjerki. Ono što može stvarati problem jeste činjenica da su sve komande sa centralne konzole prebačene na 7 inčni ekran osjetljiv na dodir, pa takvo rješenje i nije praktično za korištenje tokom voženje, no to je samo nastavak globalnog trenda kojeg manje-više svi veći proizvođači danas primjenjuju.

Kada su u pitanju vozne karaktersitike, tokom dvodnevnog testa na raspolaganju smo imali C4 CACTUS pokretan sa benzinskim Feel PureTech 110 S&S BVM motorom koji raspolaže sa 110 KS i 205 Nm okretnog momenta. Radi se o 1.2-litrenom trocilindarskom turbo benzinskom motoru koji je trenutno najjači motor u benzinskoj paleti C4 CACTUS modela. Već smo navikli da ‘mali motorići’ pokreću automobile veličine kao što je C4 Cactus, pa nije bilo nekog velikog iznenađenja kada su u pitanju vozne karakteristike.

Prema fabričkim podacima, C4 CACTUS pokretan navedenim motorom od 0 do 100 km/h dolazi za 9,3-10,4 sekundi (ovisno o veličini točkova: 16 i 17 inča), te postiže maksimalnu brzinu od 188 km/h. Iako performanse nisu zadivljujuće, proizvođač u prvi plan stavlja nisku potrošnju koja prema fabričkim podacima iznosi 4,6-4,7 l/100.

Tokom testne vožnje navedeni motor pokazao se kao dobar izbor za C4 Cactus. Na otvorenom putu C4 CACTUS bez problema je držao brzinski ritam od 130-140 km/h, bez prevelike buke u kabini. Naravno, tu je karakteristični zvuk za trocilindarske motore koji dolazi do izražaja kada je motor u visokim okretajima. Kada je u pitanju ovjes, on je nešto mekše podešen ali to ne ugrožava oštrije prolaske kroz krivinu. Preglednost iz vozačeve perspektive je odlična, a za svaki slučaj prilikom vožnje unatrag pomaže i kamera.

Sve ukupno gledajući C4 CACTUS pokretan najjačim benzincem odličan je izbor, a isti će biti dostupan i na BiH tržištu. Ovaj model službeno će biti predstavljen u Bosni i Hercegovini 18. septembra, a cijene i paketi opreme već su poznati a možete ih pročitati ovdje: CIJENE AUTOMOBILA  –  CIJENE PAKETA OPREME. 

Za BiH tržište osnovni model pokretat će atmnosferski benzinac sa 82 KS, dok slabji atmnosferski benzinac sa 75 KS neće biti u ponudi. Za ljubitelje dizela bit će dostupan 1.6-litreni dizel u verziji Live e-HDi 92 ETG6 sa 90 KS i Feel Blue HDi 100 BVM 100 KS.

Vozili smo novi Citoren C4 Cactus u Amsterdamu 28

Na istoj prezentaciji imali smo priliku isprobati model C1, koji je gotovo identičan svojoj braći Toyoti Aygo i Peugeotu 108. Pored manjih dizajnerskih razlika C1 je opremljen sa jačim 1.2-litrenim PureTech motorom koji razvija 82 KS što ovaj automobil čini malom gradskom jurilicom. Osnovni model pokreće isti 1.0-litreni motor kao Aygo model koji isporučuje 69 KS. C1 model također će biti zvanično predstavljen 18. septembra, a cijena bi trebala biti oko 18.000 KM.

Novi svijet, nove ideje!

Kako se svijet mijenja, tako očekivanja potrošača rastu brže no ikad… A automobili? Na potrebe današnjice Citroën odgovara pravom alternativom kompaktnim limuzinama: Citroën C4 Cactus. U iznimno konkurentnom C segmentu u kojem vladaju stroga pravila, Citroën C4 CACTUS ističe se svojim jedinstvenim dizajnom koji je istodobno praktičan i lijep. Taj novi spoj uspijeva kupcima ponuditi mnogo više od ispunjenja njihovih osnovnih potreba.

Citroën C4 CACTUS tako nudi pravi zaokret u svijetu automobila: više dizajna, više udobnosti, više korisne tehnologije, …s uštedom u troškovima!

Vozili smo novi Citoren C4 Cactus u Amsterdamu 08

Kako bi to ostvario, Citroën se odlučio za jedinstven potez: Dati više važnosti onome što je kupcu zaista potrebno. Nuditi tehnološke inovacije i snažna obilježja dizajna, udobnosti, lahkoće uporabe i manjih troškova uporabe:

  • Airbump je inovacija marke Citroën. Korisna je i estetska te nudi mogućnošt personalizacije. Svojim grafičkim izgledom ističe dizajn vozila i štiti karoseriju.
  • 100 % digitalno i intuitivno upravljačko okruženjenudi rasterećeno vozačevo mjesto povezano s komandama objedinjenima oko 7 inčnog ekrana osjetljivog na dodir.
  • Široka prednja sjedala dizajnirana su tako da podsjećaju na sofu. 
  • Suvozačev zračni jastuk ugrađen je u strop, tehnologija Airbag in Roof je svjetska, jedinstvena te putnicima sprijeda nudi više prostora i veći obujam pretinaca. 
  • Panoramski stakleni krov s visokom toplinskom zaštitom okupat će kabinu svjetlošću bez osjećaja vrućine. 
  • Trošak uporabe smanjen je rješavanjem svega suvišnog. Zahvaljujući novoj platformi i najnovijim učinkovitim motorima, Citroën C4 CACTUS lakši je 200 kgu odnosu na Citroën C4 te sjedinjuje užitak u vožnji i smanjenu potrošnju goriva (ispušta samo 82 g CO2/km, a troši samo3,1 l/100 km u dizelskoj izvedbi te manje od 100 g CO2/km u benzinskoj izvedbi). 
C4Cactus
Više dizajna 

Ponuditi više dizajna znači pomiriti estetiku i upotrebu, nuditi optimalan obujam i efikasnost i u najmanjim pojedinostima.

Jedinstveni stil modela Citroën C4 Cactuslako je prepoznatljiv i pamtljiv, poput automobila koji su obilježili svoje doba.  Citroën C4 Cactusističe se:

  • glatkim i pročišćenim površinama,
  • fluidnim oblicima lišenim svakog oblika agresivnosti,
  • bočna leptir stakla i „plutajući“ krov,
  • „tehnološki“ svjetlosni potpis s dnevnim LED svjetlima i svjetlima ugrađenima u Airbump.
  • grafičkim elementima koji ističu funkcionalnost (Airbump i blatobrani nude zaštitu, krovni nosači služe za prijevoz predmeta, veliki panoramski krov s visokim faktorom toplinske zaštite propušta svjetlost).
Vozili smo novi Citoren C4 Cactus u Amsterdamu 29
Airbump: ekskluzivnost marke Citroën

Dizajn se izražava kroz spoj stila i funkcije. Ugrađen u bokove i odbojnike, Airbump grafički nadopunjava pročišćen i glatki stil Citroëna C4 Cactus. Airbump, dostupan u četiri boje (crna, siva, bež i smeđa), povećava mogućnosti personalizacije sa deset boja karoserije i tri boje unutrašnjosti (Ambiance Stone Grey, Pack Habana Inside i Pack Purple Inside).

Povrh toga, nudi i istinsku zaštitu od svakidašnjih manjih oštećenja. Njegova elastična površina od termoplastičnog poliuretana (TPU) sadrži kapsule zraka koje amortiziraju udarce. Airbump ne zahtijeva posebno održavanje te izravno utječe na smanjenje troškova održavanja i popravaka. S ovom lijepom i praktičnom inovacijom gradska je vožnja još bezbrižnija.

Citroën C4 CACTUS ima i optimalne proporcije koje utječu na stil, prostornost i udobnost u vožnji:

  • međuosovinski razmak od 2,60 m (jednak kao i Citroën C4) nudi veću prostranost,
  • veličina kompaktne limuzine (dužina4,16 m, širina 1,73 m),
  • stilski idealni profil s 1/3 ostakljenih površina i 2/3 limenih bokova,
  • optimizirana visina od samo 1,48 m u korist aerodinamičnosti,
  • skraćeni prevjesi, zbog čega su točkovi smješteni na sva četiri ugla vozila.
CITROEN C4 CACTUS - 04
Više udobnosti

Prvi korak u dobivanju više udobnosti: osloboditi prostor za vozača i putnike. Raskrčiti kabinu za stvaranje dojma ugodnosti i druželjubivosti.

Niska armaturna ploča s vodoravnim linijama nudi više prostora suvozaču i mnogo prostora za odlaganje te jednostavan pristup. To je postignuto ugradnjom posve digitalnog okruženja i optimizranom konstrukcijom vozačevog mjesta:

  • suvozačev zračni jastuk ugrađen u strop (tehnologija Airbag In Roof) otvara se uzduž vjetrobrana (obično je smješten u armaturnoj ploči),
  • tipke raznih komandi zamijenjene su 7 inčnim ekranom osjetljivim na dodir preko kojeg se pristupa svim funkcijama (klimatizacijski uređaj, mediji, navigacija, parametri vozila, telefon, internetske usluge te sistem za pomoć u vožnji),
  • zamjena tradicionalne instrumentne ploče digitalnim ekranom,
  • na verzijama s upravljanim mjenjačem ETG, tradicionalnu ručicu mjenjača zamjenjuje sistem „Easy Push”. Ta se pojednostavljena komanda sastoji od tipke za odabir „D, N, R” u donjem dijelu armaturne ploče i od ručice na upravljaču za ručnu promjenu stupnjeva prijenosa.

CITROEN C4 CACTUS - 05

Široka prednja sjedala također su rezultat novog arhitektonskog pristupa: dizajnirana su tako da podsjećaju na sofu, za još više udobnosti i ugodnosti.

Putnici straga imaju na raspolaganju jednako mjesta za koljena kao u modelu Citroën C4. Zahvaljujući jednakom međuosovinskom razmaku, Citroën C4 CACTUS uspijeva ponuditiisti osjećaj prostranosti dok je istodobno kompaktniji (samo 4,16 m duljine radi lakšeg rukovanja i upravljivosti u gradu). Nudi veliku zapreminu prtljažnika od 358 litara.

Drugi korak u stvaranju osjećaja udobnosti: opuštena i elegantna unutrašnjost. Pročišćen unutarnji dizajn oplemenjuje kabinu. Podsjetnikom na svijet prtljaga stvara se stalni ugođaj putovanja:

  • unutarnje ručice vrata (kožni remeni) i gornji pretinac armaturne ploče (okovi i čavli) oblikovani su nalik putnim torbama,
  • presvlake sjedala, obloge vrata i armaturne ploče stižu u tri boje: Siva Ambiance Stone Grey, Ljubičasta Pack Purple Inside i Smeđa Pack Habana Inside.
Vozili smo novi Citoren C4 Cactus u Amsterdamu 05
Više korisne tehnologije

Jednostavna za upotrebu, dostupna svima i povezana s internetom. Tehnološka dostignuća modela Citroën C4 CACTUS jasno su okrenuta novim potrebama vozača automobila.

100% digitalno i intuitivno upravljačko okruženje osjetljivo na dodir

Serijski se isporučuje 7 inčni ekran osjetljiv na dodir sa sedam osjetljivih tipki koji omogućavaju pristup svim funkcijama savremenog vozila (ovisno o izvedbi):

  • automatskom klimatizacijskom uređaju,
  • medijima (uključujući digitalni radio, audio „streaming“, priključivanje prijenosnih uređaja, spremanje muzike i prikaz vlastitih fotografija),
  • navigaciji (perspektivni prikaz autokarata, prikaz ograničenja brzine, pregled stanja prometa i mogućnost izbora najekonomičnijeg puta),
  • pomoći u vožnji (ekran kamere za vožnju unatrag, sustav Park Assist, limitator i regulator brzine s mogućnošću programiranja),
  • telefonu (Bluetooth za telefoniranje bez ruku, pristup imeniku, prikaz profilnih fotografija i upravljanje dvostrukim pozivom),
  • internetskim uslugama (portal Citroën Multicity Connect s mrežom 3G),
  • namještanju parametara (uključujući interaktivne upute za korištenje).

Sve su te komande objedinjene na jednom ekranu kako bi uvijek bile pristupačne. 

Vozili smo novi Citoren C4 Cactus u Amsterdamu 07
100 % korisne pomoći u vožnji

Za bezbrižnu vožnju, Citroën C4 CACTUS nudi pomoći u vožnji kako bi vozaču pojednostavili svakodnevnicu.

  • Za jednostavnije parkiranje, sistem Park Assist pomaže vozaču u traženju slobodnog parkiranog mjesta, a kad ga pronađe, automatski parkira vozilo. Vozač samo mora pritiskati papučicu gasa i kočnice.
  • Manevri pri parkiranju straga odvijaju se posve bezbrižno zahvaljujući kameri za vožnju unatrag koja šalje sliku na ekran.
  • Sistem pomoći pri kretanju na uzbrdici dvije sekunde zadržava vozilo. Omogućuje jednostavno ponovno pokretanje vozila na uzbrdicama većim od 5° bez opasnosti da se vozilo vrati nakon otpuštanja papučice kočnice.
  • Statičko osvjetljenje križanja ima dodatni svjetlosni snop za zavoje i usto povećava preglednost i sigurnost u zavojima i na križanjima.
  • Usluga Citroën eTouch obuhvaća sistem poziva u nuždi i ovisno o državi, lokalizirani poziv za pomoć na cesti, dvije besplatne usluge dostupne 24 h/7 dana u sedmici zahvaljujući ugrađenoj SIM kartici, koje u slučaju nesreće ili kvara garantuje tačno utvrđivanje položaja vozila i brzu intervenciju službi za pomoć.
Vozili smo novi Citoren C4 Cactus u Amsterdamu 15
Tehnološke inovacije za više udobnosti

Udobnost u vožnji nudi i veliki visokoučinkovit termički obrađen panoramski krov (najbolji na tržištu) koji ne filtrira svjetlost i ne propušta toplinu. Naime, od UV zraka štiti poput sunčanih naočala kategorije 4. Zbog učinkovite zaštite od svjetlosti, vrućine i buke, sjenilo je nepotrebno što omogućuje smanjenje tereta (6 kg lakši) i bolju raspodjelu mase (spušteno težište vozila za bolje ponašanje na cesti).

Vožnja je još udobnija s tehnologijom „Smart Wash” − jednostavna i domišljata inovacija smanjuje mrlje od vode koje nastaju pri pranju vjetrobrana. Otvori za raspršivanje tekućine za pranje prozora ugrađeni su u vrh metlica brisača iz koje izlazi mlaz. Vidljivost je očuvana i tokom pranja vjetrobrana, a sistem koristi samo polovicu tekućine potrebne tradicionalnom sistemu.

…S uštedama u troškovima

Nudi mnogo više od ispunjenja osnovnih potreba kupaca, a pritom je i pristupačan. Kako bi to ostvario, Citroën se odlučio za pragmatičan pristup. Troškovi vozila ne odnose se samo na kupovnu cijenu nego i na trošak uporabe (potrošnja goriva, troškovi održavanja…) Citroën je zato ponudio rješenja za svaki problem.

Pratiti kupca od kupnje do preprodaje vozila

Poput ponude mobilnih operatera, Citroën nudi kupcima modela C4 CACTUS mogućnost kupnje u obliku mjesečne naknade ili po kilometru (ovisno o zemlji). Ta jedinstvena ponuda na tržištu omogućuje tokom obvezujućeg razdoblja pokrivanje svih troškova osim goriva: financiranje, osiguranje i održavanje. U zamjenu za mjesečni fiksni iznos, kupac može odlučiti o nivou završne obrade svog automobila (oprema, motori…) i o nivou usluge koja mu je zaista potrebna, ostajući pritom u granicama svog budžeta (vrsta pokrivenosti: potpuna pokrivenost (all inclusive) ili ovisno o ostvarenoj kilometraži…).

Vozili smo novi Citoren C4 Cactus u Amsterdamu 02

Smanjena potrošnja goriva

Ustrajati na efikasosti i rasteretiti se suvišnoga ključ je uspjeha u smanjenju potrošnje, bez upotrebe skupih tehnologija. Smanjenjem mase omogućena je upotreba najnovijih motora manje zapreme. To pogoduje smanjenju potrošnje, ali ne nauštrb užitka u vožnji.

U odnosu na Citroën C4(mase 965 kg)sveukupno je lakši za 200 kg. To je posljedica sljedećih poboljšanja:

  • kompaktne i lagane platforme,
  • najnovijih motora malog obujma koji zadovoljavaju buduću normu Euro6 (benzinski motor PureTech i dizelski motor BlueHDi sa sustavom Stop&Start),
  • učinkoviti materijali: čelik vrlo visoke elastičnosti (THLE), aluminij za poklopac motora te za prednje i stražnje nosače.
  • domišljatog smanjenja mase: stražnja stakla koja je moguće odškrinuti (11 kg  lakši) i preklopiva jednodijelna stražnja klupa (6 kg lakši).

S takvim smanjenjem mase, benzinska verzija ispušta manje od 100 g CO2/km, a dizelska samo 82 g CO2/km uz potrošnju od samo3,1 l/100 km.

Revolucionarni troškovi uporabe

Osim potrošnje goriva, cjelokupni troškovi upotrebe modela Citroën C4 CACTUS smanjeni su za više od 20 % u odnosu na referentne modele u segmentu kompaktnih limuzina. Naime, zahvaljujući optimiziranoj masi, trošenje potrošnih materijala znatno je smanjeno. A zaslugom Airbumpa uvelike su smanjeni troškovi popravaka.

Kategorije: Auto test, Vozili smo