Sajam automobila u Ženevi 2017. 2. dio – Za svačiji ukus i džep po nešto

Sajam automobila u Ženevi 2017. 2. dio – Za svačiji ukus i džep po nešto

Nakon što smo pisali u prvom dijelu o grupi izloženih automobila sa simboličnim nazivom „Klub 500+ KS“, u drugom dijelu donosimo dio priče o automobilima koji su dostupni „običnim smrtnicima“.

Piše: Emir Kalender

Drugi dio priče započet ćemo s Audijem koji je na Ženevskom sajmu predstavio značajne sportske modele, te jedan koncept. Tako su pod blještavim svjetlima reflektora na pozornicu izašli obnovljeni RS3 Sportback, novi RS5, Q8 Sport Coupe i Audi RS5 DTM.

Audi je aktuelni RS3 model dodatno doradio te ga učinio još brutalnijim. Dorade su obuhvatile olakšavanje automobila i blago pojačanje motora. Zahvaljujući korištenju lakših materijala obnovljeni RS3 ima manju težinu, a najveća ušteda na težini napravljena je na samom motoru koji je sada lakši za čitavih 26 kg.

Poznati 2,5 litreni, pet cilindrični motor pojačan je za 33 KS i 15 Nm okretnog momenta. U konačnici novi motor raspolaže s 400 KS i 480 Nm okretnog momenta koji osigurava ubrzanje do 100 km/h za 4,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 250 km/h koja je elektronski ograničena. Opcionalni paket maksimalnu brzinu podiže na 280 km/h. Kao i ostali RS modeli, tako i RS3 Sportback dolazi s Quattro pogonom.

Novi Audi RS 5 Coupé moglo bi se reći da je svojevrsna perjanica pristupačnih sportskih automobila koji spajaju sportski ugođaj i eleganciju. Novi RS5 Coupé pokreće prerađeni 2.9 litreni TFSI V6 biturbo motor koji razvija 450 KS i 600 Nm okretnog momenta. Novi RS5 Coupé ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,9 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 280 km/h. Snaga V6 motora prenosi se preko sportski osam stepenog Tiptronic mjenjača na quattro stalni pogon na sva četiri točka koji koristi raspodjelu pogonske sile između osovina u omjeru od 40:60.

Nakon premijere u Detroitu, Q8 Concept predstavljen je u Ženevi u izvedbi Sport Concept. Audi Q8 Sport Concept je studija budućih SUV hibridnih modela koje će Audi u skorijoj budućnosti proizvoditi. Q8 Sport Concept pokreće novi inovativni hibridni sklop koji se sastoji od 3,0 litrenog V6 TFSI agregata, električnog kompresora (EPC) koji osigurava elastičnost u donjem režimu rada motora i elektromotora koji se napaja snagom iz litiju-jonskih baterija kapaciteta 0,9 kWh. Ukupna snaga hibridnog sklopa iznosi 476 KS i 700 Nm okretnog momenta. Q8 Sport Concept ubrzava od 0 do 100 km/h za oko 4,7 sekunde.

Snaga ovog modela nije toliko impresivna ako pogledamo automobile na okolnim izložbenim prostorima, ali on se ponosi s autonomijom koja iznosi oko 1.200 km što ni velika većina dizela nema. Q8 Sport Concept postavljen je na velike točkove od čak 23 inča na kojima se nalaze gume veličine 305/35 R23. Iza predimenzioniranih aluminijumskih felgi kriju ogromni karbonsko-keramički kočioni diskovi promjera od čak 508 milimetara!

Volkswagen je na Ženevski sajam stigao u punom zamahu. Pored osvježenog Golfa predstavljen je produženi Tiguan Allspace sa sedam sjedišta, I.D. Buzz Concept, a glavna zvijezda bio je nasljednik aktuelnog CC modela koji nosi ime Arteon. Volkswagen Areton je nova velika limuzina koja nudi luksuz i sportski duh. U dizajnerskom pogledu Arteon se oslanja na Sport Coupe Concept GTE studiju. Areton nudi još veći luksuz nego što je kod Passat modela, te fascinantnu ponudu prostora za putnike, posebno one na stražnjoj klupi.

Areton ima kupeovsku liniju krova što ga čini vrlo atraktivnim, a zahvaljujući petim vratima koja pokrivaju prtljažnik od 563 litre ovaj automobil je i vrlo funkcionalan. S preklopljenim naslonima zadnjih sjedišta zapremina se povećava na 1.577 litara. Automobil je postavljen na modularnu MQB platformu i ima dužinu od duži 9,4 centimetara, širi četiri i niži 2,8 centimetara. S povećanom ukupnom dužinom stiže i veće međuosovinsko rastojanje (5 cm), što će se ponajviše svidjeti putnicima na zadnjim sjedištima.

Arteon pokreću tri benzinska i tri dizelska motora. U benzinskoj ponudi nalazi se novi 1,5 litreni TSI motor sa 150 KS, te 2,0 litreni TSI motor u izvedbama sa 190 i 280 KS. Snažnije motore moguće je upariti sa sedam stepenim DSG mjenjač, a najsnažniji benzinac dolazi u standardnoj izvedbi s 4Motion pognonom na sve točkove.

Dizelsku ponudu čini poznati 2,0 litreni TDI motor sa snagom od 150, 190 i 240 KS. Arteon s baznim dizelskim motorom imat će pogon samo na prednjoj osovini, dok će se u izvedbi sa 190 KS nuditi opciono 4Motion pogon. U najsnažnijoj dizelskoj izvedbi s 240 KS automatski DSG mjenjač i 4Motion pogon bit će dio standardne opreme. Cijena baznog modela na njemačkom tržištu iznosit će 49.325 eura, a dolazak ovog modela na BiH tržište očekuje se u septembru 2017. godine kada će biti poznate cijene.

Škoda je na sajmu automboila u Ženevi premijerno predstavila dvije izvedbe Kodiaq modela, Scout i Sportline. Škodin veliki SUV sada je dostupan u nove dvije izvedbe koje se vizuelno razlikuju od standardnog modela. Sportline izvedba ima novi redizajnirani prednji i zadnji branik koji izgledaju agresivnije i automobilu daju sportski duh. Tome dodatno pomažu i novi dvobojni 19 inčni aluminijumski točkovi, a opcionalno su dostupni točkovi veličine 20 inča.

Tu nije kraj vizuelnim razlikama jer Kodiaq Sportline ima i crne ukrasne detalje na prednjoj masci, bočnim retrovizorima, krovnim nosačima i prozorima. Zadnja bočna stakla dodatno su zatamljena, a na dnu zadnjeg branika postavljeni su srebreni detalji koji stvaraju iluziju ispušnih cijevi koje su zapravno skrivene ispod karoserije. Unutrašnjost automobila obogaćena je detaljima koji automobilu daju sportski duh. Očekivano, Kodiaq je bogato opremljen s tehnološkim i “Simply Clever” rješenjima po čemu je Škoda odavno prepoznatljiva.

Škoda Kodiaq u Scout izvedbi je pravi terenec u svakom smislu. Pored snažnih motora i 4×4 pogona, karoserija automobila je dodatno zaštićena plastičnim oblogama. One su postavljene na udarna mjesta koje automobil štite od svakodnevnih oštećenja ali i onih kada se nađete van uređenih puteva.

Plastične zaštite na karoseriji postavljene su na blatobranima, pragovima i podu automobila. Za razliku od Sportline izvedbe, kod Scout modela obiluju horm detalji. Tako su u hormiranoj izvedbi postavljeni ukrasi na masci motora, ukrasi bočnih retrovizora, ukrasna lajsna oko bočnih prozora, te krovni nosači koji su također u hrom izvedbi. Automobil je postavljen na 19 inčne aluminijumske točkove.

Obje izvedbe dolaze s pogonom na sva četiri točka, a ponuda motora je identična. Baznu izvedbu pokreće 1.4-litarski TSI benzinski motor koji razvija 150 KS. On omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,8 sekundi te maksimalnu brzinu od 197 km/h. Za one zahtjevnije, tu je snažniji 2,0-litarski TSI motor sa 180 KS koji Kodiaqa do 100 km/h dovodi za 8 sekundi te postiže maksimalnu brzinu od 207 km/h.

U ponudi dizelskih motora Škoda je pripremila poznati 2,0-litarski TDI motor sa 150 i 190 KS. Slabija verzija ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 197 km/h, dok snažnija izvedba do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 210 km/h. Dolazak Kodiaq modela na BiH tržište paniran je za april mjesec tekuće godine, kada bi trebale biti i poznate cijene.

Pored Kodiaq modela u novim izvedbama Škoda je predstavila i druge obnovljene modele, a glavna zvijezda među njima bila ne Octavia RS s 245 KS što je najsnažnija Octavia u sportskoj izvedbi. Predstavljena je i Octavia Scout, te obnovljeni Rapid i CitiGo.

Citroën je predstavio svoj jedinstveni identitet na izložbenom prostoru, odjevenom u tople materijale i dizajniranom po uzoru na buduća prodajna mjesta, u društvu odvažnih i udobnih modela poput C3. Sajam automobila u Ženevi bio je ujedno i prilika za najavu ofenzivnog marketinga u budućnosti. Citroën će tako u budućnosti ponuditi sportska terenska vozila za bijeg od svakodnevice koje će odlikovati inovativnost i visoka tehnologija.

Na izložbenom prostoru Citroëna mogla se vidjeti kompletna ponuda ovog Francuskog proizvođača kao i novi konceptni modeli koji će služiti kao idejna baza za buduće modele. Također, na izložbenom prostoru svoje mjesto zauzeo je i sportski C3 automobili s kojim se Citroën takmiči u FIA WRC šamiponatu.

Citroën je na sajmu automobila u Ženevi ponudio jedinstvena automobilska iskustva sa svjetskom premijerom dva nova konceptna vozila koja su odraz mentaliteta marke Citroën. Predstavio je C-Aircross Concept, konceptno vozilo u bojama sa snažnim karakterom koje ide stopama novog C3 i pokazuje sposobnost marke Citroën da se istakne u odnosu na konkurente. S tim konceptom Citroën najavljuje prodor na svjetski automobilski segment kompaktnih sportskih terenskih vozila.

Drugi model koji je Citroën predstavio je SpaceTourer 4X4 Ë Concept. To je moderan i tehnološki usavršen avanturista s pogonom na sva četiri točka, nastao po uzoru kolekcije proizvoda Lifestyle “Ë” koja je lansirana na automobilskom salonu u Parizu 2016. poziva sve one koji žele doživjeti opuštena putovanja sa stilom.

Citroën uvijek ima privlačan i svijetao izložbeni prostor koji s toplim materijalima podsjeća na pravi prostor za boravak i konkretno dokazuje obećanje marke Citroën “Be Different, Feel Good”. Posjetitelji Citroënovog izložbenog prostora mogu posjetiti kuću La Maison Citroën koja omogućuje uvid u nove koncepte prodajnih mjesta Citroën. Osim toga, dostupan im je i prostor za animacije koji je u cijelosti posvećen konceptu C-Aircross Concept i u kojem mogu prisustvovati nevjerojatnim 3D brzinskim testovima relija. Tu je i interaktivni muzej Citroën Origins gdje mogu vidjeti legendarne modele marke Citroën.

Uz izložbeni prostor Citroëna naslanja se i izložbeni prostor DS Automobila. Francuska premium marka predstavila je javnosti četiri zvijezde među kojima je i potpuno novi DS 7 Crossback. DS 7 crossback je novi sportski terenac i prvi model druge generacije vozila DS, nesumnjivo glavna je zvijezda među četiri svjetske premijere koje je DS imao na 87. međunarodom sajmu automobila u Ženevi. Uz njega je predstavljen DS 7 Crossback La Première, ekskluzivna i jedinstvena ograničena serija koja će biti dostupna za narudzbe sve do 31. decembra 2017.

Marka DS je svojim znanjem i iskustvom u izradi izuzetno ekskluzivnih vozila, premijerno predstavila ograničenu seriju DS 5 Prestige. Ovom serijom odata je počast slavnom vozilu DS 19 Prestige modelu iz 1958. godine, i DS 3 Ines de la Fressange, šik Parižanin.

Toyota je Ženevskom međunarodnom sajmu automobila predstavila novi Yaris za 2017. godinu uz njegovu sportsku izvedbu, Yaris GRMN. Toyotin štand je bio domaćin i svjetske premijere i-TRIL Concepta i cjelokupne palete TOYOTA GAZOO Racing.

Predstavljanje nove, značajno izmijenjene palete Yarisa ima za cilj davanje dodatnog zamaha prodajnom uspjehu Toyotinih malih vozila do sada. Paleta Yarisa uključuje i izvedbu snažnih performansi, Yaris GRMN, nadahnut i konstruiran pod utjecajem Toyotinog povratka u Svjetsko reli prvenstvo – modelom Yaris WRC. Ovaj Yaris će biti jedinstven na tržištu zahvaljujući 1,8-litrenom četverocilindarskom motoru koji uz pomoć mehaničkog kompresora stvara više od 210 KS.

Drugi Toyotin dragulj u Ženevi bila je svjetska premijera i-TRIL Concepta. Riječ je o konceptu pogonjenom elektromotorom, koji je razvio Toyota Motor Europe (TME) u suradnji s dizajnerskim studijem ED² u Nici, a predstavlja brojne inovativne aspekte Toyotinog istraživanja u sve bolja i prihvatljivija rješenja mobilnosti povoljna po okoliš. Odlikuje se rasporedom sjedenja jedan-plus-dva, tehnologijom Active Lean i u stanju je autonomno djelovati, pa i-TRIL Concept predstavlja održivu alternativu automobilima segmenta A i B, drugim vozilima na električni pogon i motociklima, za sve one koji se žele zabavljati i u sporoj vožnji u gradu.

Na kraju, iako ne najmanje važno, na Toyotinom štandu prikazana je cijela paleta vozila TOYOTA GAZOO Racing. Sudjelujući u vrlo zahtjevnim natjecanjima kao što su FIA Svjetsko reli prvenstvo (WRC), FIA Svjetsko prvenstvo u utrkama izdržljivosti (WEC) i Dakar, Toyota tjera svoje automobile do krajnjih granica u nastojanju stvaranja sve boljih automobila.

Naravno, svoje izložbene prostore imali su i drugi proizvođači, ali o njima ćemo pisati nekom drugom prilikom…