Heroji Imole – Crni vikend kojeg se sjećamo svake godine

Heroji Imole – Crni vikend kojeg se sjećamo svake godine

Imola 1994. godine, vjerovatno će ostati upamćena kao jedan od najcrnjih GP vikenda u F1 historiji. Prije 26 godina napustili su nas Roland Ratzenberger i Ayrton Senna.

Taj crni vikend promijenio je iz temelja sigurnost u motorsportu. Tragedije su počele u petak stravičnim udesom Rubensa Barrichella u zavoju Variante Bassa tokom prve kvalifikacijske sesije. Nastavilo se u subotu pogibijom Rolanda Ratzenbergera tokom kvalifikacija, završilo se pogibijom Ayrtona Senne u nedjeljnoj utrci.

Rubens Barichelo, udes u Imoli 1994.

Svakog prvog maja svijet se sjeća velikog F1 vozača Ayrtona Senne, ali nepravedno zaboravljaju na Rolanda Ratzenbergera koji je također poginuo na istoj stazi samo dan prije nego Senna.

Roland Ratzenberger je rođen 1960. u Salzburgu, a karijeru je počeo nastupivši u njemačkom Formula Ford prvenstvu 1983. godine. Dvije godine kasnije osvaja austrijsko i evropsko Formula Ford takmičenje. Nastupao je u britanskoj Formuli Ford i Formuli 3, te povremeno na Touring Car utrkama.

Godine 1989. prelazi u britanski F3000 u kojem završava na 3. mjestu ukupnog poretka ostvarivši pobjedu i dodatnih 5 podija. Iste godine prvi put nastupa na 24 sata Le Mansa. Početkom 90-ih odlazi u Japan i tamo nastupa u JSPC (Japanese Sports Prototype Championship), JTCC I japanskoj F3000.

Roland Ratzenberger, Simtek S941 Ford

Formula 1 karijeru počinje kobne 1994. godine u ekipi Simtek. U svom prvom F1 nastupu na Velikoj Nagradi Brazila u Interlagosu nije se uspio kvalifikovati. Na narednoj utrci za Veliku Nagradu Pacifika na stazi TI Aida u Japanu uspijeva završiti na 11. mjestu, ali to je bilo i posljednje mjesto jer je većina vozača odustala iz utrke.

Naredni GP vikend bit će mu i posljednji. Na stazi Imola u subotnjim kvalifikacijama, izlijeće sa staze i oštećuje prednje krilo. Ne odlazi u boks po novo krilo već ostaje na stazi pokušavajući poboljšati vrijeme kako bi se kvalifikovao za VN San Marina.

Upravo ta odluka koštat će ga života. Zbog velike brzine i velike količine downforcea, njegovo prednje krilo se raspada te pri brzini od 314 km/h udara u zid u zavoju Villeneuve.

Zid je bio nezaštićeni, a prednji točkovi se odvajaju te ga jedan od njih pogađa u glavu te mu nanosi smrtonosnu frakturu lobanje. Također, od siline udarca bolid se raspao što je izgledalo jezivo.

Udes Rolanda Ratzenbergera u Imoli 1994.

Svijet ostaje šokiran pogibijom Austrijanca, a njegova smrt ostavila je veliki trag na Ayrtona Sennu što se moglo vidjeti i na televiziji.

Roland Ratzenberger je u trenutku smrti imao 33 godine i bio je prvi poginuli vozač u F1 vikendu još od 1982. i Gillesa Villeneuvea. Ono zbog čega je izgubio život – dovoljno brzo vrijeme da se kvalifikuje za VN San Marina, uspio je i ostvariti, ali nažalost sa previsokom cijenom.

Dan kasnije, u 7. krugu utrke poginuo je Ayrton Senna kada je udario betonski zid pri brzini od 211 km/h nakon što je uspio smanjiti brzinu sa 309 km/h. Iako je zvanična potvrda o Senna-oj smrt stigla iz bolnice u Bologni, on je zapravo već na stazi preminuo prema riječima Sid Watkins šefa medicinskog tima Formule 1.

U Senninom smrskanom bolidu nakon njegove smrti pronađena je austrijska zastava koju je namjeravao podići u počasnom krugu za kolegu Ratzenbergera.

Smrskani bolid Ayrtona Senne

Ovaj crni vikend potakao uvođenje rigoroznih sigurnosnih standarda u Formuli 1, ali i drugim trkaćim serijama.

Kategorije: Auto sport, Formula 1