Prva Alfa Romeo G1 iz 1921. godine ide na aukciju

Prva Alfa Romeo G1 iz 1921. godine ide na aukciju

Jedina poznata potpuno funkcionalna i ispravna Alfa Romeo G1 složena za reli uskoro ide na aukciju.

Model G1 nastao je kao podrška trkaćim aktivnostima Alfa Romea i prodavana je klijenteli koja je inače birala Rolls Royce ili Hispano Suizu što samo govori u prilog činjenici da je Alfa Romeo, inženjerski i dizajnerski gledano, bila apsolutni vrh.

Ogoljeni primjerak osvojio je klasu na Coppa ge Garda, ali je serijski primjerak bio gutač benzina u vrijeme ekonomskog i političkog kaosa nakon Prvog svjetskog rata u Italiji. Jednostavno su izvezli svih 50 primjeraka u Australiju i vjerojatno Južnu Afriku.

Alfa Romeo G1 pokreće 6,3-litreni redni šesterocilindrični motor koji je zapravo najveći motor ikada ugrađen u neku Alfu. Motor se sastoji od dva gusana bloka od po tri cilindra i ima šest glava cilindara. Ventili su postavljeni sa strane, kao što je nekada bio običaj.

Provrt je 98 milimetara, a najveća snaga od 71 KS za svoje je vrijeme oduzimala dah. Najveća brzina od 138 km/h također. Mjenjač je ručni, naravno i to s četiri brzine, a snagu putem kardana prenosi straga na diferencijal.

Ovaj primjerak kupio je poslovni čovjek iz Queenslanda koji je kasnije bankrotirao i sakrio Alfu na farmi kako bi je sakrio od zaplijene. Radnici s ranča našli su je još 1940-ih godina i koristili su je za potrebe prijevoza na farmi.

Kada se zadnja osovina pokvarila njen motor je izvađen i služio je za pokretanje pumpe za navodnjavanje farme. Ostatke je pokupio Ross Fleell-Smith koji ju je restaurirao 10 godina mučeći se sa traženjem autentičnih dijelova.