Citroën C-Elysée WTCC – U pohodu na svjetske trkaće staze

CL_13.080.001

Citroën C-Elysée WTCC – U pohodu na svjetske trkaće staze

Mjesec dana nakon što je potvrdio sudjelovanje na Svjetskom prvenstvu turističkih automobila (WTCC) od sezone 2014., Citroën otkriva model koji će Sébastien Loeb voziti na stazi. Citroën C-Elysée WTCC bit će prvo vozilo konstruirano prema novim propisima koje FIA priprema za tu automobilsku disciplinu sljedeće godine. 

Prilikom otvaranja pariškog Salona automobila 26. rujna prošle godine, Frédéric Banzet, Yves Matton i Sébastien Loeb najavili su mogućnost sudjelovanja marke Citroën na Svjetskom prvenstvu turističkih automobila (WTCC). Samo nekoliko minuta prije toga, po prvi put je pred medijskim objektivima otkriven C-Elysée. Deset mjeseci kasnije ova se dva događaja ponovno povezuju s otkrivanjem prvih fotografija modela Citroën C-Elysée WTCC!

Koristeći vrhunsku stručnost Marke u pogledu dizajna, završne obrade i kvalitete, Citroën C-Elysée je limuzina iz segmenta C namijenjena u prvom redu međunarodnim tržištima u snažnom razvoju, poput Latinske Amerike, zemalja mediteranskog bazena, Kine ili Rusije. Omiljen kod kupaca, Citroën C-Elysée već je za više od 30% premašio svoje početne prodajne ciljeve s gotovo 30.000 zaprimljenih narudžbi.

CL_13.080.005

“Odabir vozila C-Elysée kao polazišnog modela za konstrukciju našeg automobila za WTCC na vrlo konkretan način pokazuje našu želju da koristimo natjecanja kao aktivnu podršku našem komercijalnom razvoju », naglašava Frédéric Banzet, generalni direktor marke Citroën. « S utrkama u Latinskoj Americi, u Maroku, Kini ili u Rusiji, kalendar prvenstva WTCC zaista je svjetski i kao takav bit će pravi adut za sudjelovanje s modelom C-Elysée, koji predstavlja ključni vektor našeg rasta pred pasioniranom publikom koja prati automobilski sport.”

“Iz strogo tehničke točke gledišta, odabir trodijelne karoserije bio je idealan na području aerodinamike. Stoga nam odabir modela C-Elysée savršeno odgovara », dodaje Xavier Mestelan-Pinon, tehnički direktor Citroën Racinga. « Osim tog aspekta, mogli smo s priličnom lakoćom ugraditi različite dijelove. Obzirom da se radi o našem prvom autu za stazu, moramo si bez prestanka postavljati pitanja o ispravnosti naših odabira, no upravo to čini ovaj izazov posebno uzbudljivim.”

Spušten gotovo na razinu asfalta na kotačima od 18 ”, C-Elysée WTCC jednom je riječju impresivan. S ugrađenom aerodinamičkom letvicom, odbojnik ističe rešetku maske s naglašenim dvostrukim ševronima. Prošireni blatobrani sprijeda i straga doprinose izrazito sportskom karakteru karoserije. Impozantan stražnji spojler doprinosi prianjanju auta za podlogu.

Pod poklopcem motora, Citroën C-Elysée WTCC ima isti blok 1.6 turbo s direktnim ubrizgavanjem kao i DS3 WRC. S nešto snažnijim prednabijanjem, snaga sada doseže 380 KS. Prijenos snage osiguran je pogonom na prednje kotače putem sekvencijalnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa.

Nakon prvih testnih vožnji prije nekoliko dana, Citroën C-Elysée WTCC započinje program razvojnih testiranja. Automobil će prvi put biti predstavljen široj javnosti u okviru međunarodnog salona automobila u Frankfurtu (od 12. do 22. rujna).


TEHNIČKE KARAKTERISTIKE  C-Elysée WTCC


ŠASIJA
Struktura Školjka ojačana kavezom zavarenim u više točaka
Karoserija Čelik i kompozitni materijali
MOTOR
Tip Citroën Racing – 1.6 turbo s direktnim ubrizgavanjem
Provrt x hod 82×75,5 mm
Obujam 1598 cm3
Najveća snaga 380 KS pri 6000 o/min
Najveći okretni moment 400 Nm pri 4500 o/min
Snaga po litri obujma 237,8 KS/l
Razvod Dvostruko bregasto vratilo u glavi4 ventila po cilindru
Napajanje Direktno ubrizgavanje kojim upravlja računalo Magneti Marelli
SPOJKA
Tip Dvostruki disk od ugljičnih vlakana
PRIJENOS
Tip Prednji pogon
Mjenjač Sekvencijalni sa šest stupnjeva prijenosa Sadev – Mehanička komanda
Diferencijali Mehanički samoblokirajući
KOČNICE
Sprijeda Ventilirani diskovi 380 mm, čeljusti sa 4 klipa
Straga Ventilirani diskovi 300 mm, čeljusti s 2 klipa
Raspodjela kočione sile Podesivo iz kabine
OVJES
Tip McPherson sprijeda i straga
Amortizeri Podesivi
 UPRAVLJANJE
Tip Hidraulički servoupravljač
 
KOTAČI
Dimenzije Naplatci 10×18’’ – Gume Yokohama Ø 660 x 275
DIMENZIJE, MASA I OBUJAM
Duljina / širina 4577 mm / 1950 mm
Međuosovinski razmak 2700 mm
Trag kotača 1750 mm (sprijeda i straga)
Spremnik goriva 50 litara
Masa 1100 kg minimalno s vozačem (propis)

 

Kategorije: Sportisti