Hyundai Veloster Turbo

Hyundai Veloster Turbo

Na jednom od najvažnijih auto sajmova u Sjevernoj Americi NAIAS održanom sredinom januara Hyundai je ispunio obećanje prilikom promocije Velostera da će vrlo brzo početi prodaju istog sa znatno jačim motorom. Naime, krajem proljeća Hyundai u Americi počinje prodaju Velostera sa 1.6 litarskim motorom opremljenim T-GDI tehnologijom snage 201 KS.

Zašto nam je ova informacija interesantna? Imali smo priliku probati Veloster koji se prodaje u Evropi i Bosni i Hercegovini i smatramo da dizajnerski svježem, vrlo zanimljivom i praktičnom kupeu nedostaje snage da bi dobio epitet „sportski“. Obzirom da je i u Evropi jači motor svojevremeno najavljen, vjerujemo da će se Turbo Veloster relativno brzo pojaviti u prodaji u Evropi i Bosni i Hercegovini.

Iako, naravno, nije prvi proizvođač koji je kombinovao direktno ubrizgavanje goriva (benzina) i turbopunjač, Hyundai ne bi slijedio svoj novi slogan (New thinking. New possibilities.) da nije iskoristio i sve mogućnosti samostalnog razvoja novog motora kombinovanog sa vrlo laganom šasijom Velostera. Hyundai, naime, tvrdi da će u odnosu na ciljane konkurente: Golf GTI, Hondu Civic Si te Mini Cooper/Clubman S imati bolje performanse. Svoju tvrdnju potkrepljuje i argumentima.

Imajući svoju čeličanu koja je fabrici isporučila specijalne tanke (vrlo lagane) čelične limove otporne na savijanje ( koji se, uzgred budi rečeno, mogu presovati samo kada su omekšani zagrijavanjem na 1000o C !) i dizajnirajući lagani 1.6l motor u najboljoj maniri downsizing-a, Hyundai tvrdi da će novi Veloster imati:

  • Najnižu potrošnju goriva u klasi,
  • Najvišu u klasi specifičnu snagu motora od 125,6 KS po litri zapremine motora,
  • Najniži u klasi odnos mase vozila prema snazi motora od 6,4kg/KS.

Hyundai naglašava da će Turbo Veloster takođe imati posebno tunirani zvuk usisavanja i izduva kao i sportski podešen ovjes i upravljač u kombinaciji sa 18-colnim naplatcima te posebno dizajniranim prednjim i zadnjim LED pozicionim svjetlima, maglenkama i prednjom maskom. U unutrašnjosti, dovoljno bibera trebala bi obezbjediti posebna instrument tabla, specijalno dizajnirana kožna sjedala i interijer u Turbo Graphite Black dizajnu – što god to značilo.

Eventualno zainteresovani trebaju znati da će se i na ovu varijantu Velostera odnositi jedinstvena 5-godišnja garancija, koju ne daje niti jedan proizvođač nekog GTI automobila kompaktne klase. A nama se čini da bi ovaj put pilav mogao biti papreniji i znatno ukusniji!