Kia obogatila ponudu modela Optima

Kia Optima hibrid 01

Kia obogatila ponudu modela Optima

Južnokorejski proizvođač automobila Kia je prošle sedmice evropskoj javnosti predstavila čak tri nove izvedbe svoje limuzine Optima – hibridnu Optimu Plug-in Hybrid, karavansku Optimu Sportswagon i sportsku varijantu Optima GT.

Novu hibridnu Optimu odlikuje veliki domet, za kojeg su zaslužni elektro motor i učinkoviti 2,0-litarski benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva. Na električni pogon Optima uz nulte emisije CO2 omogućava više od 54 km vožnje, što fizičkim i flotnim kupcima pruža iznimno niske troškove održavanja.

Kod nas već sredinom novembra

Kijin prvi priključni hibrid, kojeg kod nas i drugdje u Evropi očekujemo već sredinom novembra, odlikuju atraktivan izgled, izvanredan doživljaj vozača, niski troškovi održavanja i minimalan uticaj na okolinu.

Kia Optima hibrid 02

Hibridna Optima, na početku samo kao limuzina (iduće godine dobija i karavansku izvedbu), od obične Optime vizuelno se razlikuje po nekoliko vanjskih detalja (najprimjetnije su plave obrube na maski, bokovima i zadnjem dijelu, gdje je i oznaka ‘EcoPlugin’), koji osim vizuelnog utiska doprinose i smanjenju koeficijenta otpora zraka. Novo vozilo pokreće litijum-polimerski baterijski sklop kapaciteta 9,8 kWh, uparen s 50-kilovatnim elektro motorom, koji samo na struju može preći 54 km pri brzini od 120 km/h, a to ga svrstava među vodeće u klasi po dosegu isključivo s pogonom na struju.

Kada nestane struje pali se inovativni 2,0-litarski benzinski GDI četverocilindraš s oznakom ‘Nu’ sa 156 konjskih snaga i okretnim momentom od 189 Nm. Kao i kod obične izvedbe i hibrid prenosi snagu preko 6-stepenog automatskog mjenjača. Ukupna snaga motora iznosi 205 KS pri 6.000 okretaja u minuti, dok je najveći okretni moment 375 Nm pri 2.300 okr./min. Uprkos tome što ubrzanje kod 1.705 kg teške limuzine nije od primarnog značaja hibrid od 0 do100 km/h ubrzava za 9,4 sekunde, što je 0,6 sekundi brže nego kod prethodnika – paralelnog hibrida.

Kia Optima hibrid 03

Novu hibridnu limuzinu odlikuje i inovativno skladištenje baterije iza zadnjih sjedišta i u dvostrukom dnu zbog čega je u prtljažniku na raspolaganju solidnih 370 litara prtljažnog prostora. Kako smo se kod Kije već navikli i hibridna Optima donosi vrlo bogatu serijsku opremu. Ista između ostalog uključuje navigacioni sistem s 8-inčnim ekranom na dodir i DAB+ digitalni radio. To je ujedno i prvi model Kije, koji nudi Android Auto™, koji djeluje na svim Android telefonima koje pokreće 5.0 (Lollipop) ili novije verzije, te Apple CarPlay™ (iPhone 5 ili noviji), koji će biti raspoloživ krajem godine.

Android Auto™ korisniku omogućava povezivanje pametnog telefona i pristup aplikacijama pomoću ugrađenog infotainment sistema, kao npr. glasovno naređivanje navigaciji Google Maps, handsfree telefoniranje i tekstualne poruk i prepoznavanje glasa. Android Auto™ omogućava i emitovanje muzike iz Google Play Music. Apple CarPlay™, koji stiže krajem godine, omogućava potpuno glasovno naređivanje  telefonu putem Siri, što uključuje npr. navigaciju preko Apple Maps, pozive i diktiranje teksta. Apple CarPlay™ podržava i ostale audio aplikacije, npr. emitovanje muzike ili audio knjiga, koje korisnik preuzme preko svojeg iPhonea.

Kia Optima hibrid 08

Audio-navigacioni sistem nudi potpunu povezivost s najnovijim podacima (Kia Connected Services). Sistem, koji pruža TomTomTM, nudi puno toga, između ostalog: saobraćaj uživo, radarska upozorenja, lokalno pretraživanje i vremensku prognozu. Sistem je u Evropi potpuno bestplatan za sve kupce Optime 7 godina od dana kupovine. Audio sistem je serijski opremljen sa šest zvučnika, a kupci mogu dodatno naručiti vrhunski Harman Kardon Premium snage 590W, sa 10 zvučnika, vanjskim pojačalom, tehnologijom za obnovu muzičkih fajlova Clari-FiTM MP3 i naprednom Harman Kardon surround tehnologijom QuantumLogicTM.

Optima nudi bežično punjenje mobilnih uređaja, koje se nalazi u otvorenom pretincu centralne konzole. Bežični punjač snage 5W korisnicima omogućava mobilno punjenje telefona. S ‘detekcijom stranog predmeta’ sistem punjenja se aktivira, kada u pretincu detektuje kompatibilan uređaj i korisnika upozori ako prilikom izlaska iz vozila u njemu ostavi telefon. Sistem na ekranu instrument ploče prikazuje stanje napunjenosti baterije i upotrebom sigurnosnog sistema spriječava pregrijavanje tokom punjenja.

Kia Optima hibrid 09

Optima Sportswagon – elegantni karavan, namijenjen isključivo za Evropu

Kia je prošle sedmice predstavila i karavansku varijantu Optime, koja se može pohvaliti djeljivom zadnjom klupom (u omjeru 40:20:40) i velikim prtljažnikom zapremine 552 litra, koji se potpunim obaranjem zadnjih sjedišta povećava na izdašnih 1.686 litara.

Glavnina kupaca Optime u Evropi će se prema očekivanjima odlučiti za karavan, koji će kao i limuzina ponuditi sva tehnička i sigurnosna pomagala, uz savršen komfor. Tehnološka oprema između ostalog uključuje: napredni tempomat (ASCC), automatsko kočenje u nuždi (AEB), upozoravanje kod nenadane promjene vozne trake (LKAS), automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala (HBA), upozoravanje na ograničenja brzine (SLIF), sistem za detekciju mrtvog ugla (BSD), upozoravanje na predmete u pokretu prilikom vožnje unazad (RCTA) i još puno toga. Karavan Optima Sportswagon, kao i priključni hibrid, kod nas očekujemo sredinom novembra.

Kia Optima hibrid 04

Kia Optima GT 2.0 T-GDI – najsnažnija Kia u Evropi

Optimu GT, namijenjenu isključivo evropskom tržištu, pokreće Kijin novi 2.0 T-GDI benzinac. Motor, koji je u potpunosti izrađen od aluminija, proizvodi 245 konjskih snaga pri 6.000 okr./min, a može se pohvaliti najvećim okretnim momentom od 350 Nm u intervalu između 1.350 i 4.000 okretaja u minuti.

Optima GT, koja će biti raspoloživa i kao limuzina i kao karavan, ovaj motor premijerno predstavlja u Evropi. Naime motor je razvijen za američko tržište, gdje je Optima jedna od najprodavanijih limuzina.

Kia Optima hibrid 05

Optima GT u prosjeku troši samo 8,2 l/100 km, uz emisije CO2 od 191 g/km (kombinovano, novi evropski vozni ciklus), a od 0 do 100 km/h potrebno joj je 7,4 sekunde (Sportswagon 7,6 sek. ). Zahvaljujući snažnom turbopunjaču za međuubrzanje od 60 do 100 km/h treba joj samo 3,7 sekundi (Sportswagon 3,8 sek.). Najveća brzina je elektronski ograničena na 240 km/h (Sportswagon 232 km/h), čime je GT najbrža Kia, koju su ikad napravili za Evropu.

S obzirom da se radi o ekskluzivnoj izvedbi Optima GT će za Kiju biti vrlo značajan dobitak, jer predstavlja Kijinu perjanicu, koja će u očima kupaca nesumnjivo podići imidž Optime i Kije kao brenda.

Kia u Evropi s čak 10 modela i 17 izvedbi

Sve tri varijante se sredinom novembra priključuju limuzini Optima i hibridnom crossoveru Niro i tako dodatno obogaćuju Kijinu gamu modela u Evropi, koju čini 10 modela i 17 izvedbi.

Kia Optima hibrid 10

 

Kategorije: Noviteti