Test: Citroën C4 Grand Picasso 1.6 HDi – Prostranost sa stilom

Test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 hdi - 01

Test: Citroën C4 Grand Picasso 1.6 HDi – Prostranost sa stilom

Pablo Picasso, umjetnički kreativni genije poslužio je Citroënu kao inspiracija za stvaranje nove filozofije u dizajniranju monovolumenskih automobila. Citroën Picasso modeli svojim dizajnom u potpunosti opravdavaju naziv koji nose. Kroz Picasso modele Citroën želi prikazati svu maštovitost u kreiranju automobila koji će plijeniti svojom pojavom, ali i pružiti potpunu funkcionalnost.

Prethodne generacije C4 Picasso modela bile su ispred svog doba, a isto je sa novom generacijom, koja pomalo “koketira” sa naučnom fantastikom. Novi C4 Grand Picasso nudi još više prostora u putničkoj kabini te veći prtljažnik, što će višečlane porodice svakako cijeniti.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender

Umjetnici među automobilima, tako bi mogli osloviti nove Citroën modele koji sigurno nikog ne ostavljaju ravnodušnim svojim dizajnom. Novi C4 Grand Picasso još jedan je produkt odlične dizajnerske filozofije koju generacijama gaji francuski Citroën. Već pri stvaranju prve generacije Picasso modela postavljeni su jasni standardi, dizajn izvan aktuelnog vremena uz maksimalnu praktičnost, standardi su od koji se ne smije odstupiti!

Uticaj ekskluzivne DS linije na standardne Citroën modele sve je više izražen kroz svaki novi model, pa tako i na novi C4 Grand Picasso. Jedan od glavnih aduta novog C4 Grand Picasso modela je moderan i elegantan dizajn. C4 Grand Picasso u odnosu na kasični C4 Picasso nudi dodatni red preklopivih sjedišta koja su smještena u prtljažnik, te osjetno veću prostranost putničke kabine. Također, s povećanjem prostora u putničkoj kabini, povećane su i njegove transportne mogućnosti. Iako se radi o “razvučenom” C4 Picasso modelu, ljepota dizajna C4 Grand Picasso modela nije uveliko narušena.

Test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 hdi - 03

Generalno, vanjski izgled Citroën Grand C4 Picasso modela odlikuju elegantne linije što ovaj automobil definitivno diferencira od svojih konkurenata. Prednji dio automobila je možda i najupečatljiviji, jer donosi jednostavnost i eleganciju. Na njemu se najviše ističe dizajnerska originalnost u vidu podjeljene svjetlosne grupe u dvije sekcije. Tako su LED svjetla odvojena hromiranom letvicom od segmenta u kojem su smješteni projektori za kratka i duga svjetla.

Novi C4 Grand Picasso u odnosu na C4 Picasso ima djelimično izmjenjene dimenzije. Tako je širina automobila ostala ista, ali je Grand Picasso narastao u visinu za 28 mm u prednjem dijelu i 19 mm u zadnjem dijelu automobila. Svakako najbitnije, C4 Grand Picasso narastao je u dužinu za čitavih 169 mm što se itekako osjeti u putničkoj kabini. Njegovo međuosovinsko rastojanje u odnosu na C4 Picasso model duže je za 55 mm pa ono kod Grand Picasso modela iznosi 2.840 mm.

Test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 hdi - 05

Interijer automobila modernog je dizajna i za izradu unutrašnjosti korišteni su kvalitetni materijali. Preglednost bi mogla biti i bolja, dok je ergonomija vrlo dobra. Udobnost je na zavidnom nivou, čemu najviše doprinosi dobra zaštita od buke i vibracija, te očekivano udobna i solidno profilisana sjedišta. U odnosu na klasični C4 Picasso, Grand Picasso model nudi više prostora u putničkoj kabini, posebno na stražnjoj klupi. Zadnja klupa može se pomjerati te se na taj način može mjenjati i zapremina prtljažnika. I kada je stražnja klupa pomjerena do kranje granice kako bi se dobio veći prtljažnik, putnici na zadnjoj klupi opet će imat obilje prostora. U slučaju kada klupu pomjerimo do kraja prema prtljažniku, putnici će dobiti prostornu raskoš pa će se osjećati kao u komfornoj dnevnoj sobi.

Test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 hdi - 06

Ono što ovaj automobil čini posebnim jeste uvođenje potpuno digitalno-upravljačkog okruženja. Jednostavnije rečeno, svi parametri očitavaju se putem ekrana, dok za upravljanje uređajima, poput ventilacije, navigacije, radia…, koristite isključivo ekran osjetljiv na dodir (touch screen). Ekrani su integrisani u centralnu konzolu, manji sa svojih 7 inča osjetljiv na dodir i veći sa svojih 12 inča. Manji ekran zadužen je za upravljanje funkcijama vozila, dok veći ekran prikazuje osnovne podatke o vožnji. Nikako ne treba zaboraviti napomenuti da je moguće mijenjati grafički prikaz (theme) na većem ekranu.

Test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 hdi - 08

Sama promjena u konfiguraciji automobila donijela je praktičnost u putničku kabinu koju ćete svakako osjetiti, ponajprije u vidu 108 litara većem prtljažniku u odnosu na standardni C4 Picasso. Tako prtljažnik C4 Grand Picasso model u startu nudi 645 litara prtljažnog prostora koji se može proširiti pomjeranjem zadnje klupe sa dodatnih 69 litara. U tom slučaju 714 litara tovarnog prostora (bez preklapanja stražnje klupe) dovoljno je i za one najzahtijevnije kada je u pitanju nošenje prtljaga.

Test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 hdi - 09

Vozne karakteristike

Novi C4 Grand Picasso zaista izgleda ogromno, pa će zbog toga mnogi stvoriti sliku da je teško upravljati ovim automobilom, no situacija potpuno drugačija. S automobilom je jednostavno upravljati, a jedino na šta treba obratiti pažnju jeste prilikom preticanja, obilaženja i skretanja, zbog nešto veća dužine vozila. Sve ostalo je vrlo jednostavno i lagano, kao što je vožnja unatrag i parkiranje pri čemu vozaču pomaže kamera za vožnju unatrag i parkiranje.

Citroën C4 Grand Picasso model napravljen je na novoj modularnoj EMP2 platformi, a radi se o potpuno istom konceptu kao kod Volkswagena što je MQB platforma na kojoj će biti postavljen veliki broj budućih modela iz C i D segmenta. S novom EMP2 platformom stigli su i novi materijali koji su omogućili značajno smanjenje mase vozila, a sama platforma lakša je za 70 kg. Zahvaljujući novoj platformi napravljene su značajne uštede u proizvodnim procesima. Nova EMP2 platforma dijelom je napravljena od aluminijuma i čelika visoke elastičnosti, a za izradu nekih dijelova korišteni su i kompozitni materijali.

Test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 hdi - 02

Kako bi se poboljšale vozne karakteristike i povećala efikasnost, pored umanjene mase automobila unaprijeđena je i aerodinamika. Novi C4 Grand Picasso pokreću savremeni motori, a naš testni model pokretao je 1.6-litreni HDI motor sa 115 KS i 270 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. Obzirom na proporcije automobila mnogi će pomisliti da ovaj motor nije adekvatno rješenje, ali on sa 1.373 kg  sasvim korektno izlazi na kraj. Tek na otvorenoj cesti pri većim opterećenjima pokazuje da se radi o motoru koji je više sklon turističkoj vožnji.

Prema fabričkim podacima ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 12,1 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 189 km/h. Kada je riječ o potrošnji, tokom testa u gradskim uslovima gdje su vladale stalne gužve naš testni C4 Grand Picasso trošio je prosječnih 5,9 litara dizela, dok se na otvorenoj cesti prosječna potrošnja iznosila 3,9 litara. Tokom testa prešli smo 3.000 km, od čega je većina bila na autoput, pa treba spomenuti da je prosječna potrošnja na auto putu s četiri putnika, punim prtljažnikom i uz brzinu od 150 km/h iznosila 5,3 l/100 km.

Test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 hdi - 04

Motor je bio uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem koji je po nama mnogo bolje rješenje od 6-stepenog automatskog robotziranog mjenjača, kakvog smo imali u klasičnom C4 Picasso testnom modelu. Naime, Citroënov ETG6 mjenjač jednostavno presporo mijenja stepene prijenosa, uz neizostavne trzaje i prekide vuče, što može biti vrlo iritantno tokom gradske vožnje. Ako se odlučite za ručni 6-stepeni mjenjač, dobit će te nižu cijenu automobila, a za tu razliku možete kupiti nešto od dodatne opreme što će vam dodatno uvećati užitak u vožnji ovog automobila. No vratimo se na ručni 6-stepeni mjenjač iz testnog Grand Picasso modela… Mjenjač je precizan i ima duže prijenosne odnose zbog čega su ubrzanja i među ubrzanja nešto duža. Realno gledajući, ovaj automobil i nije stvoren da bi se s njim postavljali brzinski rekordi.

Ovjes je vrlo dobro podešen te nudi dobar kompromis između udobnosti i držanja u zavojima. Uspješno izlazi na kraj sa balkanskim neravninama kojim putevi obiluju, a najviše zahvaljujući dužem hodu amortizera i produženom međuosovinskom rastojanju. Upravljač odlikuje preciznost i lakoća okretanja pa u kombinaciji sa kompaktnim dimenzijama novi C4 Grand Picasso ima krug okretanja od 11 metara, što je i više nego dobro obzirom na dimenzije vozila.

Test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 hdi - 10

Prilikom konstruiranja novog C4 Grand Picasso posebna pažnja posvećena je sigurnosti putnika. Novi C4 Grand Picasso nudi bogatu listu sigurnosne opreme u koju ulazi neizostavni prednjih zračni jastuci, sigurnosna zračna zavjesa, a da se zaista radi o sigurnom automobilu potvrđuje i EuroNCAP test na kojem je C4 Picasso model osvojio maksimalnih pet zvjezdica. Detalje sa EuroNCAP testa možete pročitati OVDJE. Također, kompletnu listu opreme koju nudi Intensive paket kojim je bio opremljen naš testni model možete pročitati OVDJE.

Zaključak

Novi C4 Grand Picasso model nudi ekskluzivnost i izvanvremenski dizajn, koji nikog ne ostavlja ravnodušnim. Komfor i prostranost koju putnicima nudi C4 Grand Picasso zaista je na zavidnom nivou na čemu će mu pozavidjeti i mnogo ozbiljnije limuzne. Savremena tehnologija i visok stepen efikasnosti novih HDi motora putnicima obezbjeđuje odličan ugođaj tokom dugih putovanja uz nisku prosječnu potrošnju goriva. Iako se radi o prilično velikom automobilu, vozne karakteristike su vrlo dobre, te upravljanje ovakim automobilom ne predstavlja nikakav problem, pa čak i onim koji imaju malo vozačkog iskustva.

Novi C4 Grand Picasso postavlja se kao odlično rješenje za višečlane porodice, za kompanije koje često putuju sa više uposlenih, kao i za sportiste koji uvijek nose veliku količinu prtljaga. Na kraju dolazimo do cijene testnog modela koja iznosti 43.895 KM, bez dodatne opreme kojom je testni model bio opremljen. Na popisu dodatne opreme našli su se: metalik boja 940 KM, 2 preklopiva sjedišta u trećem redu 1.145 KM, Paket style 3D (zadnja 3D svjetla I zat.stakla) 770 KM, aluminijske felge 17” Aquillon 582 KM, pa tako ukupna cijena testnog modela iznosi 47.332 KM.

Testni (rabljeni) model moguće je kupiti po cijeni od 42.500 KM, a za detaljne informacije možete se direktno obratiti Pavić-komerc Citroen distributeru iz Tuzle.

Detaljan popis opreme i cijene C4 Grand Picasso modela možete pročitati OVDJE.

Tehničke karakteristike C4 Grand Picasso modela možete pročitati OVDJE.

Test Citroen C4 Grand Picasso 1.6 hdi - 11

Kategorije: Auto test