Test: BMW S1000R – Snagator

Test BMW S1000R - 01

Test: BMW S1000R – Snagator

Bavarska fabrika predstavila je svoj prvi naked model, a njihovi ozbiljni planovi za okupaciju ovog tržišta jasni su jer ovaj motor ima 160 KS.

Par godina nakon što je predstavljen prvi supersportski motrocikl, BMW je prikazao i naked motocikl sa istom zapreminom motora. Oprobani recept – uzmeš sportistu, pobacaš plastiku i ukrotiš motor – odavno funkcioniše, ali tržište uvijek željno iščekuje još.

Međutim, konstruktori su se ozbiljno pozabavili ovim motorom, izmjenili mu geometriju, a termin ukroćen se za „S 1000R“ nikako se ne može koristi. Ovaj motor, sa svojih 160 „konja“ jednostavno „puca“ od snage.

Test BMW S1000R - 05

Ali da krenemo od početka. Glavni dizajner, Rus Evgeny Zhukov (Jevgenij Žukov), svoj je rad okarakterisao kao funkcionalan. Iskreno, kada smo motor vidjeli to definitivno nije bio opis koji bi nam pao na pamet. Motor izgleda najblaže rečeno posebno. Nismo sigurni da bi tako snažan utisak ostavio i da je neke druge boje, ali jarko crvena je pun pogodak.

Testirali smo mnogo motora i često nam se dešavalo da nas zaustavljaju, zapitkuju, gledaju motor, ali ovo je bio prvi put da traže da se slikaju. Različite generacije, profili, bajkeri i obični „smrtnici“ – svima se dopao na prvi pogled. Povjerovat ćemo Zhukovu da je svaka forma i linija tu baš samo iz potrebe, radi bolje udobnije i lakše vožnje.

Test BMW S1000R - 02

Onda okrenusmo ključ u bravi i do nas je dopro nemiran i nervozan zvuk. Prva pomisao je bila da je hladan, zatim da je razlog to sto je prešao jedva nekoliko metara, a on u stvari tako radi, kao iz sopstvene kože da hoće da iskoči. Sa ovim motorom nećete moći nikome da se prišunjate kao što bi mogli sa nekom Hondom na primjer.

Pogonski agregat za „S 1000R” preuzet je od supersportiste „S 1000RR” i zapremina agregata ostala je ista, 999 ccm, do je snaga umanjena na 160 KS. Međutim, više snage je dostupno na manjim okrtajima nego što je to slučaj sa supesportistom, koji smo imali prilike da testiramo prije tri godine.

Test BMW S1000R - 06

Iako posjeduje trkački ABS, ASC (Automatic Stability Control) i opcioni DDC (Dynamic Damping Control) ovo ipak nije motor za početnike. Ne zato što je težak za vožnju ili nešto slično, razlog je što vas jednostavno tjera da ga vozite „odvrnute” ručice gasa. Pri tom i ABS i ASC se mogu isključiti tokom vožnje samo pritiskom na taster.

Testirani motor ima četiri moda vožnje dok standardna verzija ima dva; „road“ za suhi put i „rain”za kišu kada se snaga smanjuje na 136 KS i odziv na komandu ručice gasa je nešto sporiji. Mi smo na raspolaganju imali i „dynamic” i „dynamic pro” modove koji dolaze sa sportskim paketom, u kom je i DDC, a koji se također može podestiti u tri nivoa – „soft”, „normalno” i „hard”. Razlike su uočljive, ali nisu tako izražene kao na putnim BMW motorima. Da li se isplati doplatiti 1.700 eura za sport paket? O da!

Test BMW S1000R - 07

Ergonomija „S 1000” je također poboljšana u odnosu na „RR”, a ako doplatite za tempomat, duga putovanja nećete ni osjetiti. Uvijek se na nakedima žalimo na suvozačeno sjedište, odnosno na njegov položaj i udaljemost od rezervoara. Ovdje je to bolje riješeno sa nešto zaobljenijim i bližim rezervoarom na koji se ruke lakše mogu osloniti.

„S 1000R” se veoma lahko vozi. Ukupna masa od 207 kilograma se ne osjeća najprije zbog mnogo raspoložive snage, koja se u gradskim uslovima vožnje može pokazati kao prijeko potrebna. Motor je vrlo upravljiv i sa lahkoćom odgovara i na nagle promjene pravca. Sve eventualne greške vozača, elektronika ispravlja tako da je ovo motor koji zaista uliva povjerenje.

Test BMW S1000R - 08

Jednako neutralno se ponaša u vožnji po uskim gradskim ulicama i na auto putu, a ako nešto treba da mu zamjerimo može da bude nešto veća potrošnja goriva od prosijeka klase, pri poštovanju saobraćajnih ograničenja. Ali kod ovog motora nije cilj krajnja brzina, već koliko brzo možete postići željenu brzinu.

Da bi ste sebi priuštili ovaj motor potrebno je da izdvojite 12.700 eura za osnovnu, odnosno 14.400 eura za verziju sa sportskim paketom, kao što je bio model koji smo imali na testu. Ako sebi priuštite „S 1000R”, možete da se oprostite od posla i porodice, jer nećete izdržati da dugo budete van njegovog sjedišta. Odličan, pet za BMW.

Test BMW S1000R - 10

BMW S 1000R

Motor: četvorocilindrični, četvorotaktni, vodeno hlađeni, 999 ccm, 160 KS pri 11,000 o/min, maks. okrtni moment 112 Nm pri 9250 o/min
Mjenjač: ručni šestostepeni
Dimenzije: 2057/845/1228 mm, visina sjedišta 814 mm, masa 207 kg, gume 120/70 R17 naprijed 190/55 R17 nazad
Kočnice: dvostruki plivajući disk 320 mm sa radijalnim četvoroklipnim čeljustima napred, plivajući disk 220 mm sa jednoklipnim čeljustima nazad

Test BMW S1000R - 03

Pregršt opreme

Testirani model bio je opremljen LED svjetlima i quick shifterom odnosno sistemom koji, kao na trkačkim motorima, omogućava promjenu brzine iz niže ka višoj, bez korištenja kvačila. Ali to je samo dio što čini poprilično dug spisak opreme. U ponudi je mnoštvo dodatne elektronike, niz karbonskih detalja, od blatobrana, štitnika lanca, dijelova rezervoara…

Test BMW S1000R - 04

Motor možete opremiti i Akrapovič ispušnim sistemom, opcionim sjedištem, velikim vjetrobranom, odbojnicima, tank torbom i torbama za rep motora. Spisak može biti dug onoliko koliko vam je džep dubok.

Nela Tasić, Automagazin