Test: FIAT 600 1.2 Hybrid – Šarmantni hibrid za svakodnevicu
Test: FIAT 600 1.2 Hybrid – Šarmantni hibrid za svakodnevicu
Fiat 600 1.2 Hybrid je najnoviji član Fiatove ponude i model kojim italijanski proizvođač nastavlja širenje u B-SUV segmentu, jednom od najbrže rastućih tržišta u Evropi. Ovaj automobil donosi ime koje budi nostalgiju, ali se potpuno udaljava od legendarne male „fiće“ i predstavlja ozbiljniji, prostraniji i tehnički napredniji model.
Sa hibridnim pogonom, modernim dizajnom i tehnologijom preuzetom iz Stellantis grupacije, 600 je zamišljen kao praktičan gradski automobil koji će jednako dobro poslužiti u svakodnevnim obavezama, ali i na dužim putovanjima. Fokus mu je na štedljivoj vožnji, jednostavnom rukovanju i atraktivnom izgledu, dok Fiat kroz ovaj model pokušava spojiti emociju retro imena i realne zahtjeve modernih kupaca.
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić i Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora
Fiat 600 1.2 Hybrid ostavlja utisak svježine i elegancije svojim zaobljenim prednjim krajem. Karakteristične okrugle svjetlosne grupe uokvirene LED-trakama daju mu simpatičan izgled. Široka, niska maska hladnjaka i centro-pozicionirani logo Fiat brenda doprinose uravnoteženom i skladnom izgledu sprijeda, dok donji usisnici zraka stvaraju moderan i pomalo sportski utisak.

Važno je naglasiti da ovaj model 600 nema puno zajedničkog s legendarnim malim „fićom“ – riječ je o daleko većem, ozbiljnijem i modernijem automobilu koji cilja potpuno drugačiju publiku. Ovaj kompaktani crossover iz B-segmenta ima dimenzije: dužina 4.171 mm, širina 1.781 mm, visina 1.536 mm, te međuosovinski razmak od 2.562 mm.
Sa strane, 600-tka ima kompaktan, ali dinamičan profil koji svojim obilnama ističe masivnost automobila. Kratki prevjesi naprijed i pozadi čine ga okretnim i agilnim, dok blago zaobljeni linijski dijelovi i krov često u kontrastnoj boji osiguravaju da se ističe u gradskoj gužvi.

Stražnji dio automobila donosi jednostavan, ali efektan dizajn – svjetlosne grupe imaju jasne konture, a poklopac prtljažnika opremljen diskretnom spojler linijom naglašava ukupnu jednostavnost i funkcionalnost.
Moderan i elegantan B-SUV s okruglim LED svjetlima, kontrastnim krovom i kompaktno-dinamičnim profilom. Kratki prevjesi i zaobljene linije ističu agilnost i masivnost automobila.
Unutrašnjost Fiata 600 je ugodna i moderna, s elementima preuzetim iz Stellantis grupacije te dijelovima iz srodnih modela poput Jeep Avengera i Peugeota 2008. Unutrašnjost je dobro osmišljena i vizualno privlačna, ali s nekoliko kompromisa u kvaliteti materijala. Prednosti uključuju prostrano i pregledno upravljačko okruženje, digitalno upravljanje infotainmentom i praktični pretinci za odlaganje.
S druge strane, tvrda plastika koja dominira enterijerom koja ima odličnu završnu obradu, ali upravo kvalitet – tvrda plastika je ispod očekivanog nivoa. Umjetna koža na sjedištima vizuelno lijepo izgleda, ali ima negativnu stranuima – u ljetnom periodu znojenje je neizbježno, a što umanjuje komfort tokom ljetnih dana. Svakako bi preporučili prilikom kupovine odabir standardne tkanine koja vizelno možda nije toliko lijepa, ali je definitivno ugodnija.

Inovativno, ali jednostavno
Najupadljiviji detalj u kabini svakako je način na koji je riješeno upravljanje mjenjačem. Umjesto klasične ručice, Fiat 600 Hybrid koristi niz dugmadi za biranje režima vožnje (P, R, N, D), smještenih na centralnoj konzoli. Ovakvo rješenje vizuelno oslobađa prostor i ostavlja uredniji utisak, iako zahtijeva malo privikavanja dok ruka i mozak ne usvoje novu logiku promjene brzina. Nije nepraktično, samo neuobičajeno dok se ne stvori rutina.
Još jedno zanimljivo rješenje nalazi se na centralnoj konzoli – veliki pretinac zatvara se elastičnim, preklopivim poklopcem koji funkcioniše po principu „harmonike”. Ovaj detalj djeluje originalno i razbija jednostavnost kabine, dajući joj notu razigranosti i praktičnosti.

Funkcionalna i prostrana kabina s digitalnim infotainmentom, inovativnim dugmadima za mjenjač i harmonika pretincem. Kvalitet materijala je mješovit, s udobnim sjedištima i preglednim upravljačkim okruženjem.
Infotainment: Tamo gdje treba biti
Centralni infotainment ekran dijagonale 10,1 inča, odnosno MMI sistem, smješten je na idealnoj visini – dovoljno visoko da vozač ne mora spuštati pogled sa ceste, a opet u dometu ruke radi lakše upotrebe tokom vožnje.

Korisničko okruženje je jasno i responzivno, bez nepotrebnih animacija, s osnovnim funkcijama koje su odmah dostupne. Sve je podređeno funkcionalnosti, baš onako kako treba. Infotainment sistem bežično podržava Apple CarPlay i Android Auto, dok digitalna instrument tabla nudi pregledne i lako čitljive informacije za vozača.
Prostranost i preglednost
Za putnike naprijed, Fiat 600 nudi solidnu prostranost – vozačko i suvozačko mjesto imaju dovoljno prostora za noge i glavu, dok sjedišta pružaju dobru udobnost i bočnu podršku. Na zadnjim sjedištima prostor je ograničeniji, no i dalje prikladan za kraće vožnje ili niže putnike.

Primjetna je izvrsna preglednost iz vozačke perspektive zahvaljujući velikim prozorima i tankim A-stupovima, što vožnju u urbanom okruženju čini sigurnom i jednostavnom. Zapremina prtljažnika iznosi 385 litara, dok se ona povećava na 1.256 litara kada se preklope zadnja sjedišta.
Vozne karakteristike
Fiat 600 1.2 Hybrid je zasnovan na modularnoj platformi Stellantis grupacije, dijeleći tehničku osnovu s modelima poput Peugeota 208 i Opela Corsa u njihovim hibridnim verzijama. Hibridni sklop kombinira 1.2-litarski trocilindarski benzinski motor sa 12 V blago hibridnim sistemom, što dodatno poboljšava potrošnju goriva u gradskim uslovima. Performanse ovog pogonskog sklopa su korektne – ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 11 sekundi, dok je maksimalna brzina 184 km/h — zadovoljstvo prvenstveno izvire iz ekonomičnosti, a ne sportskih karakteristika.

Fiat 600 u testiranoj verziji pokreće blagi hibridni sklop koji kombinuje 1.2-litarski trocilindrični turbo-benzinski motor i sinhroni elektromotor smješten unutar automatskog mjenjača. Benzinski motor je postavljen poprečno sprijeda, sa radnom zapreminom od 1.199 ccm. Ukupna snaga iznosi 101 KS pri 5.500 o/min, uz maksimalnih 205 Nm okretnog momenta dostupnih već pri 1.750 o/min.
Pomoćni elektromotor od 29 KS i 55 Nm pruža podršku pri ubrzanjima, manevrisanju i smanjenju potrošnje goriva. Napaja se iz litijum-jonske baterije kapaciteta 0,90 kWh (od čega je 0,43 kWh iskoristivo), koja se puni tokom vožnje i ne zahtijeva vanjsko punjenje. U praksi, ovakav sistem donosi tihe i glatke prelaze između električne asistencije i rada SUS motora, uz vrlo korektnu potrošnju.

Uz motor dolazi 6-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom (e-DCT), koji u svakodnevnoj vožnji radi gotovo bešumno i nenametljivo. Odlikuje ga brza i glatka izmjena stepena prijenosa, bez uobičajenih trzaja kakvi se ponekad javljaju kod jednostavnijih automatika. Posebno se dobro snalazi u gradskoj vožnji, gdje značajno doprinosi protočnosti i jednostavnosti upravljanja.
Stabilan i siguran crossover s ekonomičnim 1.2-litarskim hibridnim pogonom i glatkim automatskim mjenjačem. Dobro se snalazi u gradu i na otvorenoj cesti, uz udoban ovjes, precizno upravljanje i nisku potrošnju goriva.

Ipak, kada se traži jače ubrzanje – recimo pri preticanju – može se osjetiti blaga zadrška, kao da elektronika „razmišlja“ prije ubacivanja nižeg stepena. Treba imati na umu da ovo nije sportski automobil, pa se može zaključiti da mjenjač odlično prati karakter motora i usmjerenost Fiata 600 na udobnost i svakodnevnu praktičnost.
U vožnji, Fiat 600 odaje utisak kompaktnog, ali stabilnog i sigurnog crossovera, koji se dobro snalazi u gradskoj gužvi, na otvorenoj cesti, pa čak i na lošijim podlogama. Zahvaljujući povišenom klirensu (150 mm) i dobro podešenom ovjesu, bez problema savladava neravnine, ivičnjake i oštećen asfalt, dok amortizeri uspješno prigušuju većinu vibracija koje dolaze sa podloge.

Na magistralnim putevima i autoputevima, Fiat 600 Hybrid pruža stabilnu i sigurnu vožnju, bez izraženog bočnog ljuljanja čak i pri višim brzinama. Upravljanje je dovoljno precizno za brze promjene pravca, a dodatna asistencija upravljača olakšava snalaženje u uskim ulicama i parkiranje. Iako nema pogon na sve točkove, automobil ni u jednom trenutku ne djeluje nesigurno.
Što se tiče dinamike vožnje, Fiat 600 Hybrid pokazuje se kao siguran i uravnotežen automobil, s ovjesom koji uspješno spaja udobnost i čvrstinu. Upravljanje je jasno i predvidivo, pa automobil pouzdano prati zadani pravac i pruža vozaču dovoljno povratne informacije. Čvrsta šasija i minimalna naginjanja u krivinama dodatno ulivaju povjerenje.

U gradskim uslovima, Fiat 600 Hybrid pokazuje se vrlo okretnim. Mali krug okretanja olakšava manevrisanje u uskim ulicama i podzemnim garažama. Servo upravljač je pri niskim brzinama lagan i jednostavan, dok na otvorenoj cesti postaje precizniji i uliva sigurnost pri većim brzinama.
Na autoputu je vozilo stabilno i tiho zahvaljujući dobroj zvučnoj izolaciji, dok se na regionalnim putevima ističe agilnošću i minimalnim naginjanjem u krivinama. Sve ove osobine čine Fiat 600 Hybrid pogodnim i za gradsku vožnju i za duža putovanja van urbanih sredina.

Tokom testiranja, prosječna potrošnja u gradu kretala se od 6,9 do 7,2 l/100 km, na magistralnim putevima padala je na oko 5,4 l/100 km, dok je na autoputu iznosila približno 7,4 l/100 km. S obzirom na veće brzinske prosjeke i masu vozila, rezultati su i dalje zadovoljavajući. Uz rezervoar zapremine 44 litra, automobil nudi sasvim pristojnu autonomiju.
Zaključak
Fiat 600 1.2 Hybrid uspješno spaja praktičnost, ekonomičnost i moderan dizajn u kompaktnom, ali prostranom B-SUV paketu. Njegov hibridni pogon i blagi električni sklop omogućavaju tihe i glatke prelaze te prihvatljivu potrošnju goriva, dok 6-stepeni automatski mjenjač doprinosi udobnoj i nenametljivoj vožnji. Unutrašnjost je inovativna i funkcionalna, s originalnim detaljima poput dugmadi za mjenjač i harmonika pretinca, dok infotainment i pregledna digitalna tabla nude intuitivno korisničko iskustvo.

U vožnji Fiat 600 Hybrid ostavlja utisak stabilnog i sigurnog crossovera, sposoban kako za gradske gužve tako i za duža putovanja. S prostranošću, preglednošću i dobrim upravljanjem, Fiat 600 Hybrid pokazuje da može zadovoljiti svakodnevne potrebe, a istovremeno zadržati šarm i prepoznatljivost retro imena – automobil koji spaja emociju, funkcionalnost i modernu tehnologiju. Cijena osnovnog modela iznosi 53.990 KM, dok je cijena testnog modela sa La Prima paketom opreme 54.948 KM. Na ovaj model može se dobiti popust od 7.500 KM, pa u konačnici cijena iznosi 47.448 KM. Detaljnu specifikaciju testnog modela možete pročitati OVDJE.
























































































































































