Audi A4 facelift

Audi predstavio A4 i S4 facelift za 2012.

Audi je predstavio facelift svog modela A4. Osma generacija Audi A4 modela koji postoji već 39 godina i prodan je dosad u deset milijona komada. Kako bi ostao u tržišnoj utrci među opasnim konkurentima, Audi A4 dobio je novi osvježeni dizajn koji daje i novu dozu savremenosti. Na prednji dijelu novog A4 dodatno se ističu vodoravne linije. Poklopac motora je više zakrivljen, a gornji uglovi single frame maske sada su odrezani, a poprečne rešetke i Audijevi prsteni dobili su treću dimenziju. Sve ove dizajnerske igre dale su četvorki napredniji dizajn. Model sa 6-cilindričnim motorom ili u kombinaciji sa S line paketom opreme, rešetka je obojana u sivo sa crnom bojom visokog sjaja što još više podiže agresivnost dizajna. Redizajnirani odbojnici imaju zakrivljene otvore za zrak, redizajnirane su rešetke kao i svjetla za maglu koja su sad ravne, poput na A6. A4 Allroad Quattro prepoznaje se po kromiranim vodoravnim dodacima na prednjoj maski i okruglim svjetlima za maglu.

Tu nije kraj dizajnerskim promjenama na prednjem dijelu automobila. Naime, svjetla su također promijenjena, s blagim valom u donjim rubovima te izmjenjenom unutrašnjosti svjetlosnog sklopa. Najveća promjena u svjetlosnoj grupaciji doživila su Xenon plus prednja svjetla. LED dnevna pozicijska svjetla čine usku, optički homogenu traku, koja ostaje otvorena u blizini Xenonskih leća. Također i stražnja svjetla odražavaju oblik prednjih svjetala, pa samim tim i ona su redizajnirana u odnosu na prethodnika. U kombinaciji sa Xenon plus svjetlima imaju homogene LED trake. Izvršen je i redizajn stražnjeg odbojnika u koji je integriran difuzor, s tim da ispušni sistem uvijek završava s dvostrukim cijevima. Osvježeni A4 dostupan je u 15 vanjskih boja, uključujući četiri nova tona. Limuzinski i Avant modeli nude S-line exterieur paket, dok Avant također uključuje krovni spojler. Sve ove promjene su imale uticaja na vanjske dimenzije koje su jako male, svega nekoliko milimetara. Limuzinski i Avant modeli imaju dužinu od 470 cm, dok A4 allroad quattro i S4 modeli mjere 472 cm. Međuosovinski razmak za sve modele je 281 cm, a širina je 183 i 184 cm. Visina varira između 141 i 150 cm, ovisno o izvedbi karoserije.

Audi se potrudio da adekvatno osvježi i unutrašnjost. U ponudi je izbor novih obruča upravljača s kromiranim i umetcima visokog sjaja, dok kožni, sportski obruč upravljača također po želji uključuje podrezan donji dio. Jedna od promjena ogleda se u stubu upravljača i kontaktne brave. Tu su i dodaci visokog sjaja, tanki kromirani umetci na kontrolama koji doprinose eleganciji unutrašnjosti. Vrhunska završna obrada je nešto po čemu je Audi prepoznatljiv, ali čini se da Audi odlazi još dalje u tom segmentu. MMI navigacijski sistem doživio je promjene, pa je tako unaprijeđen i pojednostavljen za korištenje. Sada uključuje četiri umjesto osam tipke, dok je funkcija upisa integrisana u dugme za kontrolu glasnoće. Sve boje unutrašnjosti, osim crne, ponovo su usklađene. Asortiman boja presvlaka je također ponovo efinsan, tako da je Feinnappa koža sad zamjenila Valcona kožu. Nova, jednodijelna ploča s instrumentima je bojom prilagođena unutrašnjosti, dok su umetci dostupni u Aluminium Trigon, tamno smeđoj lješnjak i finoj, zrnatoj, pepeljastoj, prirodno sivoj izvedbi. Posebno su oku ugodni umetci od Beaufort višeslojnog hrasta.

Kada je riječ o poboljšanjima koja se odnose na mehaniku, onda je tu automatski mjenjač, efikasniji klima uređaj, Audi drive select sustav i multifunkcijski obruč upravljača. Grijanje sjedala i klima uređaj se sada direktno kontrolišu preko odgovarajućih tipki. Prtljažnik limuzine i dalje ima kapacitet od 480 litara, odnosno 962 litre s preklopljenim stražnjim sjedalima, dok A4 Avant i A4 allroad quattro imaju kapacitet prtljažnika 490 i 1430 litara. Audi za oba modela Audi nudi opcijski električki upravljani poklopac prtljažnika. Motori novog A4 postavljaju nove standarde. Potrošnja goriva je u prosjeku snižena za 11 posto, iako su porasli snaga i okretni moment. U limuzinskom i Avant modelu, Audi nudi šest TDI i četiri benzinska motora. Moguće su čak 23 moguće kombinacije motora i mjenjača. Svi motori uključuju sisteme direktnog ubrizgavanja goriva s prednabijanjem, a start-stop i sistem obnove energije su dio standardne opreme. TDI motori kombiniraju visoki okretni moment s primjernom štedljivošću, s time da su četverocilindrične izvedbe doživjele značajne promjene. Novi centrifugalni ublaživač na osnovi klatna (u 2.0 TDI motorima sa 100 kW, 120 kW ili 130 kW s quattro pogonom) i dvostruki zamajac čine da motor radi još uglađenije i tiše pri niskim okretajima, te omogućuju još ranije prebacivanje u viši stupanj prijenosna i uštedu do 0,2 litara na 100 km.

Najštedljivija je A4 2.0 TDI snage 100 kW (136 KS). U limuzinskoj izvedbi. Ovaj motor u prosjeku troši samo 4,2 litre goriva na 100 km – što je ekvivalentno CO2 emisiji od samo 112 grama po kilometru. Novi A4 2.0 TDI snage 120 kW (163 KS), također optimiziran za maksimalnu efikasnost, troši 4,4 litre dizelskog goriva na 100 km. Oba motora su dostupna u limuzinskoj i Avant izvedbi. Uz to, dostupna su tri druga četverocilindrična dizelska motora, snage 88 kW (120 KS), 105 kW (143 KS) i 130 kW (177 KS). Oni se također mogu naručiti u allroad quattro izvedbi, kao i u osnovnim modelima. Tri V6 TDI motora kompletiraju ponudu. Motor 3.0 TDI snage 150 kW (204 KS) (ne u izvedbi allroad quattro) je najefikasniji šest cilindrični motor u svojoj klasi u svijetu; u modelu A4 limuzini u prosjeku troši samo 4,9 litara goriva na 100 km. Druga verzija 3.0 TDI, generira 180 kW (245 KS), u izuzetno čistoj dizelskoj izvedbi. Ova serija A4 modela također predstavlja najnovije tehnologije benzinskih motora. Novi TFSI je 1,8-litreni motor, dostupan je u limuzinskoj i Avant izvedbi. Ovaj četverocilindrični motor osigurava sportski potisak, uz snagu od 125 kW (170 KS) i 320 Nm okretnog momenta. Prosječna potrošnja ovog motora u limuzinskoj izvedbi je ograničena na 5,6 litara na 100 km ili 134 grama CO2 po kilometru. Ovo je smanjenje potrošnje od 19 posto u odnosu na prethodni motor. Bazni benzinski motor je 1.8 TFSI sa 88 kW (120 KS). 2.0 TFSI – kao jedini benzinski motor koji je dostupan u modelu A4 allroad quattro – isporučuje 155 kW (211 KS). U vrhu ponude je 3.0 TFSI u dvije verzije. U modelu A4, ovaj V6, koji će se ponudi naći malo kasnije, osigurava snagu od 200 kW (272 KS). U sportskom S4 top modelu, njegova snaga je impresivnih 245 kW (333 KS).

Kada je riječ o mjenjačima, tu je šest-brzinski ručni mjenjač koji je standardni dio ponude u limuzinskim i Avant modelima s pogonom na prednje točkove; većina izvedbi kao opciju nudi kontinuirano promjenjivi multitronic. Izvedbe s quattro pogonom imaju ručni mjenjač ili (od motora 2.0 TDI sa 130 kW (177 KS na više) sedam brzinski S tronic mjenjač. Model A4 allroad quattro uključuje ručni mjenjač ili S tronic mjenjač uz bilo koji motor. Quattro stalni pogon na sve točkove je standardni dio opreme modela A4 allroad quattro, te je dostupan u limuzinskoj i Avant izvedbi od motora 2.0 TDI sa 105 kW (143 KS). U ovom slučaju A4 koristi samo-blokirajući centralni diferencijal. U normalnim uslovima vožnje, ovaj sistem prvenstveno prenosi moment motora na stražnje točkove u omjeru 40 prema 60. Po potrebi se preraspodjela momenta događa u najkraćem mogućem vremenu. Funkcija vektorskog upravljanja okretnim momentom nadopunjuje rad centralnog diferencijala s fino doziranim aktiviranjem kočnica, kako bi upravljanje bilo još preciznije i sigurnije. U V6 quattro izvedbama, Audi nudi sportski diferencijal kao nadopunu, koji modelu A4 osigurava maksimalnu preciznost i snažno prianjanje prilikom skretanja u zavoje na rubu mogućnosti upravljanja. Ova jako napredna komponenta po potrebi aktivno raspodjeljuje snagu između stražnjeg lijevog i desnog točka.

Šasija je izuzetna sa svojom sportskom preciznosti, visokom nivoom udobnosti i superiornom sigurnosšću. Zadnja ramena i amortizeri sada su još finije namješteni. Većina komponenata prednjeg ovjesa s pet veza i trapezoidnim nosačima povezanog stražnjeg ovjesa je napravljeno od aluminija. Elektromehanički servo sistem upravljanja je nov u svim modelima ove serije. Direktni prijenosni odnosi osiguravaju precizno držanje ceste, dok blago aktiviranje kočnica osigurava protudjelovanje povlačenja automobila u jednu stranu na neravnim skliskim površinama. Elektromehanički servo sistem upravljanja ne troši energiju tijekom vožnje po pravcu, što smanjuje potrošnju goriva do 0,3 litre na 100 km. To je ekvivalentno smanjenju CO2 emisija do 7 g/km.

Još jedna novost na ovom modelu je specijalni “Audi drive select” sistem. U osnovnom paketu, vozač može prebacivati karakteristike gasa, tačke prebacivanja automatskog mjenjača, način rada servo upravljača i automatskog klima uređaja između četiri načina rada “comfort,” “auto,” “dynamic” i “efficiency”. Ako je ugrađen i navigacijski sistem, također je uključen dodatni “individual” način rada. Dodatni moduli su opcijski – prilagodljivi regulator brzine ili kontrolni sistem regulatora brzine, sportski diferencijal, ovjes s kontrolom tvrdoće i sistem dinamičkog upravljanja. Uz pomoć dodatnog prijenosnog odnosa, prijenosni odnosi upravljača se kontinuirano namještaju ovisno o brzini vožnje; prilikom vožnje na granici gubitka kontrole, male intervencije u sistemu kompenziraju efekte podupravljanja i nadupravljanja. Sve izvedbe s prednjim pogonom modela A4 uključuju elektronski program stabilnosti (ESP) s elektronskim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Prilikom dinamične vožnje, ovaj sistem dodatno poboljšava upravljanje i sigurnost, minimalnim aktiviranjem kočnica na prednjem tečku na kojemu je manje opterećenje jer se nalazi s unutrašnje strane zavoja. Velike kočnice s ventiliranim prednjim i stražnjim diskovima u mnogim izvedbama, omogućuju izvrsne rezultate kočenja.

Svi A4 dolaze s aluminijskim felgama. Ovisno o izvedbi motora, oni imaju dimenzije 16 ili 17 cola; gume s optimiziranim otporom kotrljanja imaju dimenzije 205/60 i 225/50. Model A4 3.0 TFSI ima 18 colne felge s gumama dimenzija 245/40. Ponuda se kreće do 19 colnih felgi s gumama dimenzija 255/35. Četiri od 18 dostupnih felgi imaju novi dizajn. Model A4 allroad quattro se nudi sa četiri neovisno dizajnirane izvedbe naplataka. Standardni dio paketa u svim izvedbama je novi informacijski sistem vozača s preporukama kočenja – on detektira i svraća pozornost vozača na odstupanja od tipičnog ponašanja u vožnji na osnovi pokreta upravljača i drugih parametara. Sistem prilagodljivog tempomata održava konstantnu udaljenost od vozila ispred sebe pri brzini između 0 i 200 km/h. Ako vjerojatnost naleta na vozilo ispred postane jako visoka pri brzinama ispod 30 km/h, sistem će do kraja aktivirati sistem kočenja. “Audi active lane assist” pomaže vozaču da ostane u svojoj voznoj traci. Kamera detektuje linije vozne trake i sistem po potrebi aktivira blage korekcije upravljača. “Audi side assist” nadzire prostor iza automobila uz pomoć radara, i na primjer detektira bilo koja vozila u mrtvom uglu.

Za seriju modela A4, Audi nudi cijeli komplet najmodernijih informacijskih i zabavnih sistema. Standardni dio opreme je chorus CD radio uređaj sa osam zvučnika, dok se u vrhu ponude nalazi MMI navigacijski sistem plus s velikim tvrdim diskom, ekranom u boji, 3D grafikom i DVD playerom. Glasovna kontrola i opcijski prijemnik digitalnog radio signala su dodatna unaprjeđenja ovog sistema. Napredni dodatak MMI navigation plus sistema je Bluetooth online telefon u automobilu. Preko Audi connect interfejsa, sistem pruža specijalne usluge u automobilu, kao što je glasovna kontrola Google pretraživanja tački interesa i navigacije preko Google Earth fotografija, zajedno s Google Street View aplikacijom. Audi online prometne informacije su jedna od tih usluga koja vozaču pruža novosti o zagušenjima saobraćaja na odabranoj ruti. WLAN hot spot omogućava putnicima u modelu A4 surfanje Internetom i slanje e-mail poruka preko njihovih mobilnih uređaja. Model Audi S4, dostupan u limuzinskoj i Avant izvedbi, uključuje najsnažniji motor u ponudi – 3.0 TFSI snage 245 kW (333 KS) i 440 Nm okretnog momenta. Prosječna potrošnja limuzinske izvedbe je niskih 8,0 litara na 100 km – uz izuzetne performanse: S4 ubrzava od nula do 100 km/h za 5,0 sekundi i postiže elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Promijenjeni Audi S4 se može prepoznati po promjenama prednjih svjetala, po odbojnicima, otvorima za zrak i bojama. Unutrašnjost također uključuje suptilne promjene izgleda. S sportski ovjes i 18-inčni naplatci modelu S4 osiguravaju izvanredno držanje ceste.

Kategorije: Automobili
Tags: 2012, A4, Audi, MMI, S4, TDI, TFSI