BMW C evolution: Novi BMW pogled na urbanu mobilnost

BMW C evolution - 2014 - 01

BMW C evolution: Novi BMW pogled na urbanu mobilnost

BMW Motorrad predstavlja veliku novost u segmentu urbane mobilnosti. Nakon uspješnih konvencionalnih maxi scootera C 600 Sport i C 650 GT, Bavarci pribjegavaju, kao što i sam naziv govori, evoluciji i predstavljaju potpuno električni scooter te tako proširuju ponudu u strategiji održivosti.

BMW C evolution pokreće sinhroni tekućinom hlađeni elektromotor trajne snage 11 kW (cca 15 KS) i vršne snage 35 kW, sa 72 Nm okretnog momenta u cijelom radnom području. Snaga se do stražnjeg točka prenosi putem sistema prstenastih zupčanika i ozubljenog remena, što osigurava gotovo bešuman rad.

Motor se napaja iz baterijskog bloka sastavljenog od 3 modula, a svaki od modula čini paket od po 12 ćelija nominalnog napona 3,7 V, a ukupnog kapaciteta 8 kWh. Takav baterijski kapacitet osigurava prektičnu autonomiju od oko 100 km, a baterije se dopunjuju jednostavnim priključenjem na elektičnu mrežu (220 V) u trajanju od 3 (16 A), ili 4 (12 A) sata.

BMW C evolution - 2014 - 02

Tako pokretan scooter ima veoma dobre performanse, koje se mogu porediti sa performansama konvencionalno pokretanih scootera. Iz mjesta do 50 km/h BMW C evolution stiže za 2,7 sekundi, a do 100 km/h potrebno mu je 6,2 sekunde, dok je maksinalna brzina elektronski limitirana na 120 km/h.

Vozač u skladu sa potrebama može odabrati jedan od 4 ponuđena moda vožnje: Road, Eco Pro, Sail ili Dynamic. Kako bi vožnja bila sigurna, pripremljen je elektronski sistem TCA (Torque Control Assist), koji je analogija Automatic Stability Control sistemu kod konvencionalnih (BMW-ovih) motocikala.

BMW C Evolution, International Media Launch, Barcelona 2014

Budući da je masa ovog scootera 265 kg, kočioni sistem čine diskovi prečnika 270 mm sa dvoklipnim čeljustima i to dva na prednjem i jedan na stražnjem točku (ABS standard). Sistem ovjesa je klasično riješen sa prednjom dvostrukom inverznom viljuškom prečnika 40 mm i hoda 90 mm, dok je straga jednostrani monoamortizer ručno podesiv u 7 položaja. Felge su od aluminija, prednje u dimenziji 3.50 x 15, zadnja u 4.50 x 15, a na njima su gume dimenzija 120/70 R 15 i 160/60 R 15.

Izgled scootera je klasičan, kao i njegove proporcije, pa je međuosovinsko rastojanje 1.594 mm, a visina sjedišta 780 mm. Oklop je aerodinamički oblikovan, pa djelimično služi i za usmjeravanje zraka za hlađenje baterija.

BMW C Evolution, International Media Launch, Barcelona 2014

Kategorije: Motori