Stigao novi Piaggio Medley 125/150

Piaggio Medley 125-150 - 2016 - 01

Stigao novi Piaggio Medley 125/150

Potpuno novi model s kojim je Piaggio ove godine krenuo u pohod na tržište nosi naziv Medley. Zamišljen da ispuni prostor između Libertyja i Beverlyja preuzimajući pri tome najbolje od oba modela, projekt je koji ne može ne uspjeti. Kompaktan i praktičan gradski skuter prihvatljive cijene i „bogatog“ izgleda zasigurno će naći mnogo poklonika.

Dizajn je preuzet od Beverlyja tako da je pri upoznavanju potrebno malo vremena naviknuti se da dobro nam poznata silueta nosi drugi naziv. Stilskoj figuri gotovo je nemoguće naći zamjerku jer Beverly je i dalje mnogima oku najugodniji skuter pa slobodno možemo reći da je sada dobio laganiju te finansijski prihvatljiviju izvedbu. Pored dobro poznatih detalja Medley krase još moderna svjetla u LED tehnologiji, prednje i stražnje, nova instrument ploča s hromiranim rubovma, visoki i uži točkovi, dvokanalni ABS sistem…

Piaggio Medley 125-150 - 2016 - 02

Prednosti Medleya ne skrivaju se samo u izgledu, možemo izdvojiti veličinu prtljažnog prostora od preko 36 litara u koji stanu dvije integralne kacige. Vrlo zanimljiv podatak s obzirom da se slične karakteristike mogu pripisati tek mnogo skupljim GT modelima, a Medley je opremljen većim točkovima promjera 16“ i 14“. Poput Beverlyja, sjedište se otvara pritiskom na električni prekidač no moramo i napomenuti da je, iako djeluju identično, sjedalo na Medleyu ipak nešto uže no i dalje dovoljno komotno za vozača i suvozača.

Prilikom komentarisanja komocije dosta je bitno napomenuti da je Medley zbog postizanja veće čvrstoće okvira žrtvovao ravnu podnicu, prilično bitan faktor mnogim korisnicima gradskih skutera. Sjedalo zajedno s upravljačem izvrsnih „mesnatih“ ručki dirigira uspravan položaj vozača, a mjesta ima više nego dovoljno i za koljena visokih vozača.

Piaggio Medley 125-150 - 2016 - 03

Odlične vozne karakteristike, dostojne skutera više klase, prvenstveno su uslovljene težinom Medleya od samo 132 kg. Vrlo lagan i okretan, niskog težišta pojačanog spremnikom goriva smještenom u podnici, Medley se odlikuje stabilnošću i čvrstoćom. Ovjes također zaslužuje riječi pohvale, definitivno pogođenim omjerom potrebne tvrdoće i tražene udobnosti.

Medley dolazi u dvije izvedbe odnosno dva agregata, zapremine od 125 i 150 kubičnih centimetara. Slično kao kod Beverlyja 300 i 350, razlika u zapremini na papiru ne djeluje impresivno ali u vožnji je itekako primjetna. Razlog toga leži u razlici okretnog momenta koji na jačem modelu iznosi gotovo 15 živahnih Nm ali se i s manjih 11,5 Nm na 125 ccm može sasvim pristojno voziti.

Piaggio Medley 125-150 - 2016 - 04

Medley je opremljen potpuno novim i-get agregatom koji dolazi se sistemom Start&Stop zadovoljavajući time zahtjevne norme regulacije ispušnih plinova. Time je Medley izuzet od dijela davanja u RH što rezultira ukupnom nižom cijenom i benefitom za kupce. Agregat je vodom hlađeni i opremljen elektronskim ubrizgavanjem. Očekivano, od samog pokretanja do viših okretaja, agregat ostaje vrlo tih i uglađen a deklariranu potrošnju od niskih 2,1 na slabijoj i 2,2 litre na jačoj verziji možemo samo pozdraviti.

Naravno da je dobar dio uštede zasluga serijskog Start&Stop sistema koji gasi agregat nekoliko sekundi nakon zaustavljanja a vezan je i za senzor nagiba čime ECU optimizira način rada S&S sistema dok u slučaju pada automatski gasi motor. Optimalan rad agregata primjetan je i u produženim servisnim intervalima koji uključuju promjenu potrošnog materijala svakih 10.000 km dok je kontrola ventila predviđena svakih 20.000 km.

Piaggio Medley 125-150 - 2016 - 05

Postignutu brzinu potrebno je i kontrolisati a za to se brinu adekvatno dimenzionirane kočnice zadovoljavajućih mogućnosti doziranja a pomaže im dvokanalni ABS koji na Medleyu dolazi u seriji.

Od dodatne opreme u Piaggio-u se nude niži i viši vjetrobran, kofer, udobnije sjedalo, pokrivač za noge… dok dio tehničkih inovacija pokriva multimedijska platforma koja preko Bluetooth-a pruža mogućnost praćenje svih relevantnih podataka o vožnji na pametnom mobilnom uređaju.

motori.hr