Test: Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline – Das Auto

Golf7 Naslovna

Test: Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline – Das Auto

Šah mat! Možda je pravi način kako opisati dolazak novog Golfa gledajući na njegove glavne konkurente. Automobilska klasa koju je Golf 1974. godine stvorio,  kroz protekli period dobila je veliki broj članova, ali Golf, htio to neko priznati ili ne, nikad nije sišao sa trona. Njegovi ljuti konkureti uvijek su mahali nekim novostima, nebi li Golfa zbacili s trona, ali obično bi dobili mnogo veći udarac, kako se desilo i ovaj put.

Obično se kaže da ljudi vole ili ne vole Golfa, ali i oni što ga ne vole potajno ga poštuju, a da se radi o automobilu instituciji govori i to da je uvijek on mjerilo u klasi koju je i sam stvorio. Od 1974. godine kada je predstavljena prva generacija, pa sve do danas, Golf je postao u jednu ruku član obitelji kroz koju prolaze već generacijama Golf modeli.

Gledajući tržište Zapadnog Balkana, do početka devedestih godina i raspada Jugoslavije, Golf je bio mjerilo dobrostojećih porodica. U vremenu kada su cestama vladali Zastava 101, 128, Yugo 45 itd, prolazak Golfa skretao je poglede prolaznika i vozača, a znalo se da ga vozi neki ugledan ili dobro situran Jugosloven.

Eksterijer

Dolazak sedme generacije Golfa mnogi su prokomentarisali kao da nije donio nikakvu značajnu promjenu u dizajnu. Javnost i ljubitelji Golfa su se jednostavno podijelili na one „ZA“ i „PROTIV“. Gledajući kroz historiju Golfa, možemo reći da su samo dva modela donijela značajnu revoluciju i promjene u dizajnu, a to je druga i treća generacija. U biti upravo te dvije generacije su bile kraj i početak jednog dizajnerskog smjera, druga generacija je završila sa jednim dizajnerskim smjerom, a treća otpočela.

Iako sedma generacija neodoljivo liči na prethodnu šestu generaciju, ipak se radi o potpuno novom dizajnu, u što ćete se i sami uvjeriti, kako kroz tekst tako i kroz vrijeme. Ono što je postalo gotovo praksa u Volkswagenu jeste da svaka nova generacija Golfa na početku dobija kritike za dizajn, ali nakon kraćeg vremena sami kritičari priznaju da im se Golf dopada. Tokom testa nove sedmice neki od njih su i sami to priznali.

Nova „sedmica“ zadržala je sve prepoznatljive obrise prethodne generacije, ali „šestica“ i „sedmica“ razlikuju se po nekoliko bitnih dizajnerskih stvari. Dok su šestu generaciju krasile zaobljene linije, sedmu generaciju krase oštre linije sa velikim čistim površinama. Zbog toga sedma generacija izgleda kao da je ostala u veličini prethodnika, ali ipak je veća. Također, znatna razlika vidljiva je i u svjetlosnim grupama, koje krase ošte linije, a najočitija razlika je na stražnjem dijelu. Zadnja svjetlosna grupa nije tako dominantna kao kod prethodnika, dok je prednja zadržala sklad sa prednjim dijelom automobila.

Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 01
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 02
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 03
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 04
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 05
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 06
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 07
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 08
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 09
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 10
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 11
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 12
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 13
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 14
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 15
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 16
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 17
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 18
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 19
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 20
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 21
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 22
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 23
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 24
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 25
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 26
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 27
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 28
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 29
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 30
previous arrow
next arrow
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 01
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 02
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 03
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 04
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 05
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 06
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 07
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 08
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 09
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 10
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 11
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 12
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 13
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 14
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 15
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 16
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 17
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 18
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 19
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 20
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 21
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 22
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 23
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 24
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 25
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 26
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 27
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 28
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 29
Test Volkswagen Golf 7 2.0 TDI Highline -2012- 30
previous arrow
next arrow
Piše: Emir Kalender

Oko svakog ko voli detalje primjetit će da se na svim stranama automobila nalazi jedna linja za koju možemo reći da dijeli automobil na gornji i donji dio. Ipak ona je suptilna, bez velike agresivnosti kako ne bi prvukla veliku pažnju, ali ipak je tu! Bočnom stranom dominiraju linije, sa velikim čistim površinama. Golf sedam u odnosu na prethodnike ima velike bočne staklene površine, a dodata je i jedna nova. Do početka devedesetih godina na svim modelima Golfa dolazilo je tzv. „leptir“ staklo, koje se nije moglo otvarat kao kod nekih drugih automobila. S novom MQB platformom, leptir staklo vratilo se na mala vrata. Zbog konstrukcije krovnih nosača i prednjih vrata, „leptir“ staklo je bilo racionalno rješenje. Možda ne tako funkcionalno, ali estetski puno bolje nego da je izostavljeno.

Ako bi govorili o svim aspektima koji su promijenjeni na vanjskom dizajnu, trebalo bi nam jako mnogo vremena i prostora, ali generalno se može zaključiti da sedmica sad izgleda više kao neki sportski model za svaki dan nego kao porodični automobil. Za to možemo zahvaliti njegovim novim dimenzijama. U odnosu na prethodnika novi Golf sada je duži, širi, ali i niži što pored dizajna daje sportsku notu.

Interijer

Kako se promijenio vanjski dizajn, promjene su uslijedile i kada je unutrašnjost u pitanju. Sve je isto, ali ništa isto nije! Najviše promjena je u detaljima, a to je i razlog zašto nam se čini da ima malo promjena. Naime, veliki broj rješenja preuzet je sa većeg i ozbiljnijeg modela Passat, pa nakon kraćeg vremena mnogi će doći do zaključka da je unutrašnjojst Golfa sedam,  umanjeni aktualni Passat.

Najkrupnija promjena je središnji dio centralne ploče koji je blago okrenut vozaču, a takva rješenja vidljiva su na ozbiljnim sportskim automobilima. Kao i na vanjskom dijelu, tako i u unutrašnjosti na svim segmentima vladaju čiste i jednostavne linije bez vizualnog „bildanja“ masivnosti što je u konačnici dalo više prostora i preglednosti u svim smjerovima. Instrument ploča je nešto nižeg položaja u odnosu na prethodnika pa je preglednost znatno bolja, a vizuelno „bildanje“ masivnosti već je odbačeno na prethodnoj generaciji Golfa.

Značajnu promjenu u dizajnu doživio je volan, koji je u potopunosti nov. Sada ga krase, kao i čitav automobil, oštre i čiste linije, pa se stiče dojam da je mnogo veći nego što je potrebno. Ipak sa svojim dimenzijama i profilisanim dijelovima dobro leži u rukama vozača, a kompletna ergonomija je vrhunska. Svi prekidači i komande su na dohvat ruke i na logičnim mjestima. Ovo „logična mjesta“  posebno ističemo, jer godinama vozači stvore određene navike od kojih se teško odvikavaju ili se jednostavno ne žele odviknuti.

Promijenjeni su neki detalji kao što je pozicija prekidača za upravljenje električnim retrovizorima i za zaključavanje odnosno otključavanje vrata iz kabine. Sada se ti prekidači nalaze na istoj poziciji kao kod četvrte i pete generacje. Komande ventilacionog sistema gotvo su preslikane sa Passata, kako svojom pozicijom tako i dizajnom.

Unutrašnjost obiluje prostorom u svim smjerovima, a bitna razlika u odnos na prethodnika jeste i niža pozicija sjedenja, za šta je najviše zaslužna MQB platforma. Iako sva novija vozila „krasi“ nepreglednost zadnjeg dijela, za novog Golfa možemo reći da je jedan od preglednijih automobila nove generacije, što će znati cijeniti budući vlasnici nove „sedmice“ bez parking senzora.

Ponuda prostora

Kako to trend nalaže, svaki novi model raste u svim smjerovima, pa tako ni novi Golf nije izuzetak. U odnosu na prethodni model novi Golf duži je za 39 mm, širi za 31 mm, ali i niži za 49 mm. Međuosovinsko rastojanje povećano je za 59 mm, što se pozitivno odrazilo na komfor putnika. Kada je u pitanju prostor u putničkoj kabini, prostora ima dovoljno za ugodan prijevoz četiri odrasle osobe. Mjesta za noge ima dovoljno bilo da se radi o prednjim ili zadnjim sjedištima. Ipak, da ne bude sve savršeno pobrinuo se centralni tunel na šasiji automobila, koji je predviđen za smještanje diferencijala za buduće modele sa pogodnom na sva četiri točka. Naime, tunel je nešto povišen tako da smeta prilikom prelaska sa jednog na drugo mjesto na stražnjoj klupi, te može praviti određene probleme petom putniku.

Nova modularna MQB platforma donijela je mnogo pozitivnih stvari, pa iako se radi o prvim modelima koji dolaze na njoj, jasno su vidljve sve njene prednosti, a povećanje prostora u kabini samo je jedna od pozitivnih stvari. Putnici imaju na raspolaganju prtljažnik od 380 litara, što je više za 30 litara od prethodnog modela. Za veće transportne potrebe preklapanjem zadnje klupe dobit ćete 1270 litara tovarnog prostora.

Oprema

Testni model bio je bogato opremljen sa HighLine paketom opeme, što nas je svakako obradovalo. Ali pored bogatog HighLine paketa opreme, naš testni Golf je imao i (uz doplatu): ergoActive sportsko-komforno prednje sjedište podesivo u 14 smjerova na vozačevoj stani, presvlake od kombinacije tkanine “New York” i “Vienna” kože, masaža na vozačevoj strani sa el. namještanjem lumbalne podrške, grijanje prednjih sjedišta, tempomat sa limitatorom brzine, dvozonski automatski klima uređaj Climatronic, aluminijumske točkove “Dijon” 7J x 17” sa gumama 225/45 R17 i sigurnosnim šarafima, sportsko podvozje, multifunkcionalni kožni volan, 3 kraka, kožna ručica mjenjača, 4 vrata sa električnim podizačima prozora i naprijed i nazad, audio uređaj “Composition Colour” – CD/MP3/WMA player i čitač za SD karticu, 5” touch screen u boji, AUX-IN, 8 zvučnika i metalik boju.

Kada govorimo o opremi važno je spomenuti da svi Golf modeli na BiH tržištu imaju bogatu serijsku opremu u što ulazi: 4 vrata sa el. podizačima svih stakala, dvozonski automatski klima uređaj, svjetla za maglu, srednji naslon za ruku, kožni volan 3-kraka, svi plastični elementi u boji vozila, audio uređaj sa touch screen tehnologijom, tempomat sa limitatorom brzine za Comfortline i Highline, multifunkcionalni volan za Highline. Detaljan pregled opreme testnog automobila možete pogledati OVDJE.

Motor i mjenjač

Kako kroz tekst prelazimo na tehnički dio novog Golfa dolazimo do sve bitnijih segmenata, a to su upravo motor i mjenjač. Testni model pokretao je izvrsni 2.0-litreni TDI motor sa Common-Rail  direktnim ubrizgavanjem. Stručnjaci u Volkswagenu doradili su već poznati TDI motor, te iz njega izvukli dodatnih 10 KS. Ipak, ti dodatnih 10 KS nije najvažnije kad govorimo o motoru. Ono što je mnogo važnije je krivulja snage motora koja je sad mnogo bolje raspoređena, pa sedmica pokretana sa ovim motorom gotovo uvijek „leti“. Novi motor tako sad ima bolji odziv na gas ispod 2000 okretaja, a preko njih ni u jednom momentu ne fali snage. Sedmica sa ovim motorom konstantno vuče, a „turbo rupa“ teško i da se primijeti u nižim okretajima. Iako motor konstantno dobro vuče, ono po čemu se dodatno ističe jeste među ubrzanje, a veće brzinske špiceve hvata bez ikakvih problema. Zbog toga na autoputu nećete imati problema prilikom preticanja automobila pri većim brzinama.

Iako se radi o poprilično snažnom motoru on ipak nije previše žedan, pa se na otvorenoj magistralnoj cesti zadovoljava sa potrošnjom do 6.0 l/100 km, pri tome da ne morate obraćati pažnju na papučicu gasa. U gradskim uslovima potrošnja varira od 6.0 do 9.5 litara koliko smo najviše izmjerili. Ipak, ova potrošnja od 9,5 litara posljedica je „teške noge“ na gasu, dok realnu potrošnju, uz povremno davanje „oduška“ na gasu, možete spustiti do 7.3 l/100 km. Kada je u pitanju štedljivot, možemo se zahvaliti i BlueMotion tehnologiji kojom su sad opremljeni svi TDI motori koji dolaze u Golfu sedam.

Odlični 2.0-litreni TDI bio je uparen sa preciznim 6-stepenim ručnim mjenjačem. Ova kombinacija mjenjača i motora na testu se pokazala kao odlična kombinacija. Ima odlično raspoređene mjerne odnose, a izmjene stepena prijenosa idu tečno i brzo. Također, ne zahtijeva česte izmjene stepene prijenosa, što će se najviše cijeniti u gradskim gužvama. Kada govorimo o nama zanimljivijem dijelu, a to su performanse, sa ovom kombinacijom motora i mjenjača Golf sedam od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi i hvata maksimalnih 216 km/h. Pri tome u atmosferu ispušta svega 109 g/km CO2 što ga svrstava među najčišće automobile.

Novi Golf opremljen je katalizatorom i DPF filterom čađi, a jedna tehnička zanimljivost vezana je za navedene dijelove. Naime dolaskom MQB platforme stvorio se dodatni prostor u motornom dijelu pa su katalizator i DPF smješteni tik uz izlaz turbo punjača, što dodatno poboljšava proceduru regenereacije DPF-a.

Golf7 Slalom

Ovjes i upravljivost

Iako je Golf napredovao u svim segmentima, ipak kada su u pitanju ovjes i upravljivost napravljen je najveći napredak, bar po subjektivnom dojmu sa testa. Nova MQB platforma donijela je dosad najveći i najbolji balans automobila koji je ikad i jedan Golf imao. Iako je automobil bio opremljen najvećim dizelskim motorom, koji je osjetno teži od ostalih motora u ponudi, automobil ni u jednom momentu nije pokazivao tendenciju proklizavanja preko nosa. Jednostavno odličan balans nas je fascinirao za ovu klasu automobila.

Svjesni smo da je testni automobil imao sportski ovjes i 17“ inčne točkove, ali reakcije i drugih kolega koji su vozili testne modele sa osnovnim paketom, imali su gotovo identične rekaciej na ovaj segment. Kombinacija snažnog motora i odličnog ovjesa jednostavno pomjera brzinske granice u zavojima, kao i granice stabilnosti. Prilikom provođenja poligonskog testa nismo ništa manje očekivali od odličnih rezultata. Iako je automobil bio postavljen na zimske pneumatike, rezultati ni u jednom momentu nisu došli u pitanje, pa se osnovano pitamo koliko bi bolji bili da Golf bio na ljetnim pneumaticima u adekvatnim uslovima?

Dobrom balansu treba dodati i odličan upravljački sistem, koji je i na prethodnim modelima bio jedan od boljih u klasi. U gradskoj voži upravljanje volanom sasvim je korektno, baš onako kako se očekuje, dok pri većim brzinama postaje znatno krući što odaje dozu sigurnosti. Precizan je i pruža dovoljno informacija sa podloge.

Sigurnost

Prethodnik Golfa sedam u vrijeme svog dolaska „okitio“ se priznanjem najsigurnijeg automobila u klasi, pa je sedmica imala težak zadataka. Kako ne bi iznevjerili očekivanja, u Volkswagenu su dali zaleno svjetlo da se u Golf sedam ugrade najmoderniji sigurnosni sistemi, koji su dostupni isključivo na skupljim i luksuznijim automobilima. Glavna novina jeste novi ESC (nekadašnji ESP) sistem koji je dio standardne opreme na svim Golf modelima. Pored novog ESC sistem u novom Golfu su se našli:

  • Driving Profile Selection,
  • Park Assist,
  • Proaktivni sistem za zaštitu putnika u vozilu – PreCrash,
  • Kočnica za sprječavanje lančanih sudara,
  • Asistent za dugo svjetlo Light Assist,
  • Automatska regulacija rastojanja ACC,
  • Sistem za osmatranje okoline Front Assist,
  • Asistent za držanje pravca kretanja vozila Lane Assist,
  • Dynamic Light Assist,
  • Prepoznavanje umora vozača
  • Električna ručna kočnica

Novina na Golfu sedam je i potpuna nemogućnost isključenja bilo kojeg sigurnosnog sistema. Ovakvo rješenje do sada nije viđeno na Volkswagen vozilima, a neke je i razočaralo. Ipak ova odluka za većinu vozača globalno je dobra, dok za one koji se vole poigravati sa granicama automobila ipak nije.

Iz sigurnosnog segmenta moramo spomenuti nekoliko detalja, jer smo na svu sreću imali priliku sedmicu isprobati u svim vremenskim uslovima, a pažnju ćemo usmjeriti na zaleđenu i klizavu podlogu. Naime, tokom vožnje po ugaženom snijegu, koji se na nekim djelovima i ledio, Golf  sedam se ponašao potpuno stabilno. Kontrola proklizavanja pogonskih točkova dozirala je maksimalnu trakciju, a u zavojima i kada smo pokušavali da Golfa „izbijemo“ iz putanje, ESC je ekspresno reagovao i sprječavao svaki takav pokušaj. Parkirna/ručna kočnica od sada je elektrifikovana, a uz nju dolazi Hold Hill opcija, koju će najviše cijeniti oni kojima je slaba strana kretanje u brdu.

Zanimljiv detalj za parkirnu kočnicu je, ako je aktivirate u toku vožnje, momentalno će kočiti sva četiri točka, a Golf će se jednostavno ukopati. Ono što je iznenađujuće da Golf u toj situaciji agresivno koči pa rezultat momentalnog ukopavanja i ne čudi. Oni koji su pomislili da će sedmicu „okrenuti“ pod ručnom, takvu ideju mogu zaboraviti. Jednostavno novu sedmicu nećete moći izbaciti iz idealne putanje, ako to uspijete, postoji velika vjerovatnoća da ćete imati potrebu za vučnom službom.

Zaključak

Izjave iz Volkswagena da je Golf sedme generacije najnapredni Golf ikad napravljen apsolutno stoje. Iako Golf nije najprestižni model Volkswagena, on je jedan od važnijih, ako ne i najvažniji model njemačkog proizvođača. Upravo s njim su dobili slavu, a brojka od 30.000.000 proizvedenih jedinica govori sama za sebe. Zato ne čudi činjenica da su u Volkswagenu proteklih godina predano radili kako bi na tržište poslali tehničko-tehnološki najsavremeniji automobil u ovom trenutku. Prvi rezultati i reakcije su više nego pozitivne. Kada je dizajn u pitanju, mišljenja su podijeljena, ali će razlike biti sve manje kako vrijeme bude odmicalo. Ipak to nije jedina stvar koja prodaje automobile, ali ipak dizajn sedmice nema zamjerke pa kada ga još udružimo sa odličnom tehnikom, rezultat ne smije izostati. Da je novi Golf dobar, nema dileme, a to koliko je dobar mora i da se plati. Testni model bio je bogato opremljen i pokretan trenutno najsnažnijim dizelskim motorom, što se u konačnici odrazilo na cijenu. Kupci ovakvog modela bit će većinom oni kojima je takva kombinacija automobila, opreme i motora najbolje rješenje. Izvedba sa 1.6-litrenim TDI motorom sigurno će biti mnogo zastupljenija u prodaji na našem tržištu.

Glavne karaktereistike automobila
  • Odlična stabilnost
  • Precizan upravljač
  • Poboljšana udobnost
  • Opremljenost novim tehnologijama
Ispod očekivanja
  • Velika dizajnerska sličnost sa prethodnikom
Troškovi
  • Cijena testnog modela:  47.297,00 KM Kompletan cjenovnik
  • Cijena prve registracije: 736,00 KM
  • Cijena prvog servisa: – KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 48.033,00 KM (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test