Test: Škoda CitiGo 1.0 Elegance – Mudar izbor

Skoda CitGo

Test: Škoda CitiGo 1.0 Elegance – Mudar izbor

Segment mini gradskih automobila postao je jako važan za sve automobilske brendove a to je uvidjela i Škoda. Sljedeći zahtijeve evropskih kupaca Škoda je odlučila u saradnji sa Volkswagenom obogatiti svoju ponudu automobila sa modelom koji će pokriti dio tržišta kada su u pitanju mini gradski automobili.

Škoda je svoj najmanji model nazvala jednostavno CitiGo, a samo ime govori za šta je on namjenjen. Ovaj model dolazi iz Volkswagen kuhinje, kojeg je Škoda prilagodila svojoj klijenteli. Prevenstveno je namjenjen kao drugo auto u porodici, za svakodnevne gradske potrebe.

Eksterijer

Kada je u pitanju dizajn Škoda nije eksperimentisala nego je prihvatila smjernicu koju je postavio Volkswagen sa modelom Up! i sigurno da nije pogriješila jer Citigo je upravo ono što treba biti mini gradski automobil, funkcionalan i koristan, sa dozom atraktivnosti. Dizajn ovog modela je evolucija dosada viđenih gradskih automobila, ali tu su neke nove stvari koje su ga dodatno unaprijedile. Citigo je jednostavnog dizajna u kutijastom formatu, ali su se dizajneri potrudili da sa nekoliko detalja Citigo bude atraktivniji.

Dizajnerske razlike između njega i bratskog modela Up! su minimalne, tek toliko postoji vidiljiva razlika između ova dva utomobila. Prednja maska sa svjetlosnom grupom, poklopac prtljažniika, zadnja svjetlosna grupa, branici, samo su neki od vanjskih detalja koji čine razliku između ova dva modela, dok bitnih suštinskih razlika nema.

Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 01
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 02
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 03
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 04
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 05
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 06
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 07
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 08
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 09
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 10
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 11
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 12
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 13
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 14
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 15
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 16
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 17
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 18
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 19
previous arrow
next arrow
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 01
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 02
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 03
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 04
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 05
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 06
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 07
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 08
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 09
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 10
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 11
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 12
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 13
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 14
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 15
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 16
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 17
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 18
Test Skoda CitGo 1.0 MPI 75 - 2012 - 19
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Citigo je od samog početka dizajniran da se njegove male dimenzije iskoriste do krajnjih granica, pa pravi potez napravljen je sa petovratnim modelom. Kao i kod svakog trovratnog modela u gradskim skučenim parkinzima mora se voditi računa prilikom otovaranja velikih vrata. Ali i pored velikih vrata, ulazak na zadnju klupu za prosječno visokog putnika (170-180cm) nije baš „gladak“, dok djeca i niže osobe neće imati problema.

Interijer

Ulaskom u Citigo prvi utisak koji će te steći jest da se radi o prostranom automobilu, posebno na prednjem redu sjedišta. Za to djelimično možemo zahvaliti povratku na staru filozofiju dizajniranja unutrašnjosti automobila, a to je izbacivanje svih suvišnih plastika koje daju lažni osjećaj luksuza. Centralna ploča izvedena je vrlo jednostavno, a komande ventilacionog i audio sistema su na dohvat ruke, kao i drugi tasteri.

Instrument tablom dominira predimenzionirani pokazivač brzine dok se u lijevoj strani nalazi mali pokazivač okretaja motora a u desnoj strani iste dimenzije je pokazivač količine goriva. U donjem dijelu pokazivača brzine nalazi se ekran putnog računara sa svim potrebnim informacijama. Ergonomija je odlična, a masivni profilisani trokraki volan odližno leži u rukama kao i ručica mjenjača.

Test Skoda CitGo

Sjedišta su iznenađujuće udobna za ovu klasu automobila, a izvedena su u jednom komadu sa naslonima za glavu. Podesiva su po dubini i visini pa je u njima lahko pronaći idealnu poziciju i za duže vožnje. Napravljena su od kvalitetnih materijala koji će sigurno dugo potrajati, a cijela unutrašnjost automobila napravljena je u takvom duhu.

Ponuda prostora

Iako se radi o mini gradskom automobilu Citigo ima i više prostora nego se to čini na prvi pogled. Prilikom konstruisanja ovog automobila inžinjeri su se potrudili da svaki centimetar iskoriste. Točkovi automobila su postavljeni u same krajeve pa se tim potezom dobilo na prostoru za kabinu i prtljažnik. Tako se u automobil mogu smjestiti četiri prosječno visoke osobe (170-180cm) ali ipak to je predviđeno samo za gradsku vožnju.

Ono što je njaveće pozitivno iznenađenje jeste prtljažnik ovog automobila. Pogledom na unutrašnji pregradni poklopac stiče se slika da je prtljažnik samo radi „proforme“, dok njegovim podizanjem ukazuje se tovarni prostor od 251 litra zapremine. Da budemo jasniji o kolikom se prostoru radi, Fabia prve generacije ima prtljažnik od 260 litara, a Fabia II ima 300 litara zapremine. Prtljažnik Citigoa je dosta dubok i u tome se krije njegova tajna. Takođe treba spomenuti da Citigo ima nekoliko manjih pretinaca koji su sasvim dovoljni za automobil ove klase.

Test Skoda CitGo

Oprema

Testni model bio je sa Elegance paketom opreme koji ovom automobilu donosi sve što je potrebno. Aluminijumske felge, elektro podesiva, grijana vanjska ogledala, vozačevo staklo asferično, prednja svjetla za maglu i još mnogo toga, što možete pogledati na zvaničnoj stranici Škode (www.skoda.ba). Tu je bio i zanimljivi Move&Fun uređaj (nadoplativ) koji vam donosi navigaciju, telefon, pregled parametara putnog računara i audio sistem. Na svu sreću ekran ovog uređaja može se skidati, a u našoj državi na žalost mora, jer u portivnom rizikujete da ostanete bez njega. Takođe treba istaći Radio CD/Mp3/Aux-In Player “Funky” koji reprodukuje izuzetno kvalitetan zvuk, sa kojim se nebi postidio uporediti i sa nekim nadoplativim skupljim audio sistema iz veće klase.

Pored opreme koju donosi Elegance paket testni model imao je velik popis opreme koju je moguće nadoplatiti, kao što je atraktivni panoramski krvo, sunset, sportski ovjes, sportski paket, grijana sjedišta, četiri dodatna zvučnika, sistem za automatsko kočenje – “City Safe Drive” + ESP i  trokraki upravljač presvučen kožom.

Test Skoda CitGo

Motor i mjenjač

Naš testni model pokretao 1.0-litarski MPI motor u snažnijoj izvedbi sa 75 KS i 98 Nm okretnog momenta. Za njega se se slobodno može reći da je prava mjera za ovaj automobil. Iako se radi o trocilindričnom motoru odlikuje ga izuzetno miran i tih rad. Kombinacija ovog motora i ručnog petostepenog mjenjača daju odlične rezultate u svim aspektima. Zahvaljujući trudu inžinjera koji su se potrudili da naprave odličan balans između motora i mjenjača. Dobar proračun prenosnog omjera dozvoljava vam da automobil vozite u niskim okretajima što je karakteristično za dizela, što se direktno pozitivno održava na potrošnju. Ono što ćete sigurno primjetiti jeste konstantnost u snazi, tako da je moguće voziti u nižim štedljivim okretajima, ali i u visočijim gdje ćete dati sebi malo oduška.

Sa ovom kombinacijom motora i mjenjača Citigo od 0 do 100 km/h ubrzava za 13,2 sekunde, što je sasvim zadovoljavajuće za ovaj tip automobila. Kada je riječ o potrošnji na testu u gradskim uslovima zadovoljavao se od 4,6 do 5,3 dok na otvorenoj magistralnoj cesti bilo je potrebno od  2,9 do 3,8 litara benzina, ovisno o konfiguraciji puta.

Test Skoda CitGo

Ovijes i upravljivost

Ovaj segment nas je najviše iznenadio i to pozitivno, posebno kada je riječ o upravljivosti automobila. Ovjes je podešen nešto tvrđe ali zbog relativno velike mase vozila (929 kg) za ovaj tip vozila nije bilo neugodnih odskakivanja. Zbog tako podešenog ovjesa Citigo možete voziti dosta dinamičnije, a on će bezuvjetno držati zadani pravac. Automobil je vrlo okretan pa manevri u svakodnevnim gužvama su jednostavni i lagani, posebno prilikom provlačenja kroz uske ulice i prilikom parkiranja na skučenim parking mjestima.

Na poligonskom testu ostali smo jako pozitivno iznenađeni sa njegovim upravljačkim mogućnostima. Slalom i Los test prošao je očekivano dobro, a ono što je bio vrhunac pozitivnog iznenađenja jeste test kočenja s preprekom. Citigo na ovom testu ni jednom momentu nije pokazao da je došao na granicu svojih upravljačkih mogućnosti, već naprotiv, stavio je nas u dilemu koliko smijemo otići daleko sa ovim testom. Ipak, ostali smo na nivou standardnih testiranja.

Test Skoda CitGo

Sigurnost

Često se vode polemike koliko su sigurni mini gradski automobili, a prvenstveno zbog vođenja logikom malo auto je nesigurno auto. Takva teza u nekim slučajevima je tačna, ali razvoj novih tehnologija konstantno donosi veći stepen sigurnosti za putnike u mini gradskima utomobilima. Dokaz tome je i pet maksimalnih zvijezdica za sigurnost kojih je dobio CitiGo na EuroNcap testu.

Testni model je bio opremljen sa zračnim jastucima za vozača i suvozača, te ABS, ESP, “City Safe Drive” sistemima.

Zaključak

Citigo će sigurno napraviti dobar uspijeh kada su u pitanju mini gradski automobili, jer za to stvarno ima osnova. Citigo je napravljen na provjerenim temeljima mini gradskih automobila koje smo već imali prilike vidjeti, s tim da je dodatno unaprijeđen, posebno u tehničkom smislu. Ponuda prostora u automobilu je odlična, a motor sa preciznim mjenjačem pruža mu agilnost i nisku potrošnju. Upravljačke sposobnosti prevazilaze njegovu klasu, pa kad je riječ o tehničkom dijelu automobil možemo ocjeniti sa najvećom ocjenom.

U izradi automobila korišteni su provjereni materijali sa kvalitetnom finalnom obradom, a tu je i odlična ergonomija i funkcionalnost. Još jedan jak adut ovog automobila je i  prihvatljiva cijena te ugled koji uživa ovaj brend na našim prostorima daju nam da naslutimo da će CitiGo imati zapažene prodajne rezultate.

Glavne karaktereistike automobila
  • Odlična ponuda prostora na prednjem redu sjedišta
  • Velika zapremina prtljažnika
  • Agilan i štedljiv motoro
  • Precizan petostepeni mjenjač
Ispod očekivanja
  • Nedostatak pomicanja zadnje klupe naprijed/nazad
  • Povremeno zapinjanje mjenjača prilikom ubacivanja u rikverc
  • Nešto teži ulazak na zadnju klupu (vozilo sa troje vrata)
Troškovi
  • Cijena testnog modela: 20.940,00 KM
  • Cijena prve registracije: 457,00 KM
  • Cijena prvog servisa: 150,00 KM (na 7500 km)

Ukupni troškovi sa uključenim prvim servisom 21.547,00 KM (sa PDV-om)

 

Kategorije: Auto test