Test: DS 5 So Chic BlueHdi180 S&S EAT6 – Putna krstarica za aristokraciju

Test: DS 5 So Chic BlueHdi180 S&S EAT6 – Putna krstarica za aristokraciju

Razdvajanjem DS-a od Citorena nastala je nova automobilska marka DS koja je na tržištu više od godinu dana. Citroen modeli koji su nosili oznaku DS, postali dio zasebne game DS marke, a među njima je i model DS 5 koji je pretrpio i određene dizajnerske, tehnološke i mehaničke izmjene.

Avangardan stil, dinamične vozne osobine, profinjenost i posvećenost detaljima te ponuda naprednih tehnologija, čine da novi DS 5 ima sve atribute sadašnjih i budućih DS automobila. DS 5 čini perjanicu DS marke i prvi je model ovog brenda u Evropi sa novom prednjom maskom i drugim inovacijama koji ga čine DS automobilom!

Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_01
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_02
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_03
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_04
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_05
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_06
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_09
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_10
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_11
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_12
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_13
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_14
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_15
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_16
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_17
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_18
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_19
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_20
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_21
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_22
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_23
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_24
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_26
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_30
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_31
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_32
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_34
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_35
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_36
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_38
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_39
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_41
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_42
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_43
previous arrow
next arrow
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_01
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_02
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_03
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_04
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_05
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_06
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_09
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_10
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_11
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_12
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_13
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_14
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_15
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_16
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_17
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_18
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_19
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_20
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_21
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_22
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_23
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_24
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_26
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_30
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_31
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_32
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_34
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_35
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_36
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_38
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_39
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_41
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_42
Test_DS_5_So_Chic_hdi_180_-_43
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

(re)Dizajn

Novi DS5 obiluje dizajnerskim detaljima koji ga stavljaju nekoliko koraka ispred svakoga, ko se naziva dizajnerskim konkurentom, pa se slobodno možemo zapitati koji izazivač može stati ispred njega. DS 5 još snažnije odiše statusom i karakterom s okomito postavljenom prednjom maskom koja ponosno nosi logotip DS – DS Wings kao podsjetnik na izvorni DS – te novim svjetlima.

Kako bi taj prednji dio bio upečatljiv iz svake perspektive, šesterougaona prednja maska DS Wings jedinstvenog je i skladnog dizajna. Elegantne linije prednje maske naglašene su hromiranim okvirom čija se dva sjajna krila protežu u prednja svjetla. Poput DS 3 i DS 3 Cabrio, novi DS 5 ima nov svjetlosni potpis marke s novim svjetlima koja sjedinjuju LED i xenon tehnologiju, s novim pokazivačima smjera stepenastog paljenja. Obrađena poput dragog kamenja, ta svjetla uveliko pridonose identitetu prednjeg dijela ujedno nudeći kvalitetno osvjetljenje i ponajprije su simbol profinjenosti i posvećenosti detaljima marke DS!

Prilikom dizajniranja, inžinjeri nisu zaboravili i na one koji preferiraju sportski dizajn. Prava dizajnerska poslastica kada je sportski dizajn u pitanju jesu usisnici na prednjem odbojniku, koji se završavaju u unutrašnjosti blatobrana. Pored jako efektnog izgleda tu je i funkcionalnost ovog rješenja, a to je bolja aerodinamika. Bočna strana automobila obiluje linijama koje u svakom momentu naglašavaju eleganciju i luksuz ovog modela.

Na stražnjem dijelu automobila ono što odmah upada u oči jesu dva hromirana ispušna topa, koja nas navode na misao da se pod poklopcem motora nalazi 300-400 KS spremnih da katapultiraju DS5! Također, ističe se i velika svjetlosna grupacija u LED tehnologiji, te spojler iznad vjetrobranskog stakla.

Unutrašnjost novog DS 5 podsjeća na svijet avijacije. Centralna konzola, instrument tabla te strop automobila, najviše su zaslužni za pomisao da sjedite u avionu. Na krovu se nalaze tri otvora panoramskog krova koja stvaraju jedinstven svjetlosni doživlja tokom vožnje danju i noću. Vozačevo mjesto osmišljeno tako da su glavne komenade postavljene na centralni greben i na korovni centralni greben, baš kao u avionima.

Dizajn raznih tipki, točkića i prekidača, nadahnut je također avijacijom. Pritiskom na dugme za otvaranje panoramskog krova dat će još više prostora mašti – Možda je ovo ipak borbeni lovac?! DS 5 je svojim unutrašnjim dizajnom otišao miljama daleko od konkurenata iz serijske proizvodnje. Godinama gledamo konzervativna, dosadna i stereotipna rješenja unutrašnjosti automobila, a DS 5 je upravo suprotno od toga!

U unutrašnjosti su korišteni kvalitetni materijali sa odličnom finalnom obradom. Pretežno je korištena fina gumirana plastika, aluminijum, koža i na nekim dijelovima tvrda plastika. Poseban ugođaj je otvaranja vrata iz kabine, a za to su zaslužne ručice izrađene od čistog metala koje vam daju osjećaj robusnosti i čvrstoće. Jednostavno, veliki je broj detalja kao što su ručica mjenjača i unutrašnje kvake za otvaranje, želite često dotaći dok ste u automobilu.

Ergonomski je sve dobro izvedeno, a mala zamjerka ide na malo veće dimenzije upravljača sa kojima je malo teže manevrisati kad su potrebne expresne reakcije! Sve ostalo je samo riječ hvale! Instrument tabla izvedena je u digitalnoj tehnologiji čija je grafika također inspirisana mjernim instrumentima aviona.

Ponuda prostora i nova oprema

Novi DS 5 sa svojim dimenzijama ima sasvim dovoljno prostora za ugodan i udoban transport četiri do pet putnika ovisno o njihovom uzrastu. DS 5 je kreiran kao luksuzan automobil, pa je prednost data masivnim sjedištima i masivnim oblogama kako bi se putnici u njima osjećali ugodno i udobno.

Kada govorimo o putničkom prostoru ima ga sasvim dovoljno i na prednjim i na stražnjim sjedištima, osim ako se na stražnjim sjedištima ne nalaze putnici preko 190 cm, gdje će im zafaliti poneki centimetar, ali to je cijena dizajna automobila koju plaćaju svi automobili sa linijom spuštenog krova. Kada je u pitanju prtljažni prostor, zapremina od 468 litara sasvim je dovoljna za namjenu ovog automobila.

Testni model bio je opremljen bogatim paketom opreme So Chic, a lista šta se sve u njemu nalazi stvarno je velika. (Link: Listu opreme). Tako se na popisu opreme našlo brdo sigurnosne opreme, panoramski krov u tri dijela, vrhunski Denon audio uređaj, dvostruke hromirane izduvne cijevi, automatsko uključivanje oborenih svjetala, krovni kokpit u stilu kabine aviona, navigacijski sistem, itd.

DS 5 je dobio i novu visoku tehnologiju koja dolazi u znaku ekrana osjetljivim na dodir. Taj novi sistem nudi lakši pristup svim funkcijama automobila (od navigacije do muzike) i pojednostavnjuje ergonomiju unutrašnjosti (npr. 12 tipki manje na centralnoj konzoli). Navedeni ekran najnovije generacije omogućuje i funkciju New Mirror Screen, odnosno prikaz ekrana pametnog telefona za posve sigurno uživanje u njegovim aplikacijama.

Za zagarantovanu sigurnost i bezbrižnost, novi DS 5 također ima funkciju DS Connect Box s paketom SOS & Assistance, naprednim sistemom koji omogućava automatsko upućivanje hitnog poziva i lokaliziranu pomoć na cesti sa slanjem odgovarajuće pomoći u slučaju nezgode. Danas se na evropskim cestama već nalazi više od 230.000 automobila DS opremljenih tom funkcijom. Novi DS 5 predstavlja MyDS, mobilnu aplikaciju za iOS/Android. Koja je svrha te aplikacije? Pratiti korisnika tokom vožnje i ponuditi mu intuitivne i inovativne usluge. Tom aplikacijom korisnik ima sve podatke o svojem vozilu, povlastice i posebne ponude za sve kupce DS.

Motor i mjenjač

Testni DS 5 pokretao je dobro poznati 2.0-litreni HDi motor, ali dodatno osnažen pa tako sad raspolaže sa 180 KS pri 3.750 okr/min i 400 Nm okretnog momenta pri 2.000 okr/min. Ugradnjom novog turbopunjača promjenjive geometrije, povećanjem pritiska prednabijanja i pritiska sagorijevanja snaga motora DS5 BlueHDI180 povećana je za 20 KS u odnosu na prethodnu generaciju (HDi 160). Osim toga novi motor opremljen je osovinom za uravnoteženje za zagarantovan nivo akustične i vibracijske udobnosti koja se očekuje u ovoj klasi automobila.

Kada su performanse u pitanju DS 5 pokretan sa ovim motorom do 100 km/h dostiže za 9,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 220 km/h. Motor je uparen sa šestostepenim automatskim mjenjačem, sa mogučnošću ručne izmjene stepena prijenosa. Pored klasičnog „D – drive“ moda tu je i „S-sport“ mod, ali i mod za vožnju u zimskim uslovima. DS 5 sa svojih 1.635 kg ne spada u kategoriju laganih, ali snažni motor u kombinaciji sa automatskim mjenjačem garant je za dobre performanse i odličnu udobnost u vožnji.

Pored velike težine i dobrih performansi DS 5 može biti i ekonomičan automobil kada je u pitanju potrošnja goriva. Testni model u gradskim uslovima prosječno je trošio od 7,9 do 8,5 litara goriva, dok mu je na otvorenoj magistralnoj cesti bilo potrebno od 5,2 do 6,6  l/100 kmh.

Dorađeni ovjes i upravljivost

Dok je DS 5 nosio u imenu oznaku Citroen, najveća zamjerka na ovaj model bila je nemogućnost opremanjem sa hidroaktivnim ovjesom, što bi ga sigurno učinilo među najudobnijim automobilima današnjice. Promjenom identitata, DS 5 je dobio revidirani ovjes koji je u prethodnom modelu bio tvrdo podešen. S novim revidiranim ovjesom DS 5 je i dalje tvrdo podešen pa se DS 5 na brzim zavojitim cestama dobro ponaša uz vrlo lagane i precizne promjene pravca.

Novi amortizeri još jače upijaju neravnine. Konstruirani su da ublažavaju udarce, poboljšavaju udobnost smanjujući vibracije i nude uglađeniju vožnju. Tehnologija PLV (preloaded linear valve) progresivna je tehnologija koja doprinosi kontinuiranijem i linearnijem prijenosu sila u amortizeru. Dakle, dodatna udobnost uz sačuvane dinamičke kvalitete modela DS5. Riječ je o još ozbiljnijem automobilu koji nudi maksimalni užitak. Nažalost, za DS 5 i dalje nije dostupan hidroaktivni ovjes.

Zaključak

Automobil kao što je DS 5 teško je opisati u nekoliko rečenica jer pruža mnogo toga. Ono najbitnije što se mora izdvojiti jeste njegov dizajn, luksuz, udobnost, visoka tehnologija i efikasni motori. Ugođaj u vožnji s novim DS 5 na zavidnom je nivou kako se i očekuje od limuzne koja nosi DS značku. Novi DS 5 idealan je automobil kao perjanica obnovljene DS marke. Šezdeset godina nakon prvog modela DS, novi DS 5 u sebi ima sav DNK DS i njime ponajprije možemo jasno i glasno potvrditi cilj ovog brenda, a to je povratak s francuskom visokom gamom!

Na kraju dolazimo do cijena DS 5 modela, pa tako osnovni DS 5 model bh. tržištu košta od 64.223,00 KM sa PDV-om (za model So Chic THP 165 S&S EAT6) do 81.573,00 KM sa PDV-om (za model So Chic Hybrid4 ETG6). Testni model DS 5 So Chic BlueHdi 180 S&S EAT6 sa opcionom dodatnom opremom koštao je 81.236,00 KM. Detaljnu specifikaciju vozila sa cijenama možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test