Test: Hyundai i20 iKiss – Ekonomičan i kvalitetan

Hyundai i20 iKiss_

Test: Hyundai i20 iKiss – Ekonomičan i kvalitetan

U vrijeme kada su gradske gužve svakodnevnica, a pronalazak parking prostora u centru grada komparira sa dobitkom na lutriji, kupovina malog gradskog automobila i više je nego opravdana. Danas na tržištu malih gradskih automobila nudi se sve i svašta, od modela koji u prvi plan stavljaju svoju nisku cijenu, do modela koji nude prepoznatljivost i privlačnost u svakom segmentu. Također, tu su modeli koji nude kvalitet, funkcionalnost i ekonomičnost, a jedan od njih je Hyundai i20.


Dizajn

Hyundai i20 predstavljen je 2008. godine na sajmu automobila u Parizu, kao zamjena modelu Getz. Dizajnerski, novi i20 uklopio se među ostale modele iz ponude Hyundaia, a kako bi pratio dizajnerski trend Hyundai kompanije, i20 dobio je redizajn u 2012. godini. Upravo taj redizajn donio mu je promjene koje su značajno utjecale na izgled automobila, pa se i20 dizajnerski potpuno uklapa među ostale Hyundai modele nove generacije. Glavne promjene napravljene su na prednjoj svjetlosnoj grupi koja je nalik onoj kao kod modela i40, te na masci motora i odbojniku. Promijenjen je i oblik svjetala za maglu uz koja mogu doći i LED dnevna svjetla. Manje promjene zahvatile su i zadnji dio, gdje je izmijenjena grafika svjetlosne grupe, te odbojnik u nešto drugačijem obliku.

Automobil izgleda smireno i bez napadnih detalja koji bi skretali pažnju na sebe. Najbolje rečeno, automobil je savremeni klasik, što u principu nije loše, jer to mu garantuje dizajnersku dugotrajnost, žargonski rečeno „neće brzo ispasti iz fola“. Ovakvu filozofiju dugo vremena primijenjuje većina Njemačkih proizvođača, a upravo u Njemačkoj je i Hyundaijev razvojni centar, što dovoljno govori, zašto ovakvo rješenje. Svakako ono što je najvažnije u čitavoj priči jeste da je dizajn ostao u duhu Hyundaijeve prepoznatljivosti, ali prilagođenoj evropskim kupcima, što će ovom automobilu svakako pomoći u tržišnoj borbi. Vanjski dizajn modela i20 upravo je onakav kako bi trebao izgledati mali gradski automobil, s kojim ćete obavljati vaše dnevne obaveze.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender

Kao i vani, ista dizajnerska filozofija je primijenjena i u unutrašnjosti automobila. Unutrašnjost je pretrpila minimalne korekcije, u vidu izmjena osvjetljenja instrument table koja je sada u plavoj umjesto u narandžastoj boji, te nešto drugačijim centralnim ventilacionim otvorima. Kada je riječ o materijalima od kojih je napravljena unutrašnjost, vidljiv je napredak, a isto važi i za finalnu obradu za koju nema primjedbi. Iako se radi o tvrdoj plastici, zbog dobre završne obrade svi elementi su dobro uklopljeni, pa nema “škriputanja” plastika. Ovo je vrlo važno za gradski automobil, koji se vrlo često susreće sa rupama na putu, te automobil sa učestalim korištenjem. Konkretno rečeno, unutrašnjost modela i20 djeluje čvrsto kao stijena!

Zadržimo se još malo na kvalitetu… Ono što je gotovo svakodnevna pojava kod velikog broja novih gradskih modela jeste iritantni jeftini zvuk prilikom zatvaranja vrata. Bolje rečeno, osjeti se jeftina izrada. Tako nešto i20 nema, jer prilikom otvaranja i zatvaranja vrata osjetite dobru udihtovanost i čvrstoću, što je za svaku pohvalu!

Hyundai i20 iKiss_1

Ponuda prostora i oprema

Kada je riječ o ponudi prostora, ona je u okviru klase kojoj pripada i20. Automobil je deklarisan za prijevoz pet putnika, ali je to u stvarnosti predviđeno samo za prijeku potrebu, unutar gradskih relacija. Četiri odrasle osobe bez problema se mogu uputiti i na kraća putovanja, a za prtljagu im na raspolaganju stoji 295 litara prtljažnog prostora. Kada govorimo o prtljažniku, njegova zapremina se povećava preklapanjem zadnje klupe na 1.060 litara, što je sasvim dovoljno za ovakav automobil. Putnici na prednjoj i zadnjoj klupi neće imati problema po pitanju prostora za noge i glavu, što je za svaku pohvalu. I20 nudi nekoliko vrlo korisnih pretinaca, koji će biti pogodni za odlaganje raznih predmeta i sitnica.

Testni model bio je opremljen sa paketom iKiss koji donosi sve bitne elemente za jedan mali gradski automobil. Tako su se na popisu našli prednji električni podizači stakala, električna vanjska ogledala, klima uređaj, putni računar, audio mp3 uređaj, zračni jastuci… U principu, iKiss je prava mjera opreme za jedan gradski automobil koji će biti u svakodnevnoj upotrebi u gradskim uslovima. Detaljan popis opreme možete pročitati OVDJE.

Ovjes i upravljivost

Kada smo testirali i30, bili smo pozitivno iznenađeni njegovim ovjesom, a isto se desilo i sa modelom i20. Ovjes je nešto mekše podešen što je svakako dobro rješenje za i20. Obzirom da će ovaj automobil većinu kilometara praviti u gradskim uslovima, gdje ceste prosto vrve od slivnika, šahtova, zakrpa i rupa, jasno je zašto podržavamo mekše podešeni ovjes. Prednja osovina odlično upija udarce i neravnine, dok zadnja to nešto malo slabije radi, zbog same tehničke konfiguracije, ali to većina kupaca neće ni primijetiti. Udobnosti su značajno pogodovali super mekani i tihi Pirelli Cinturato pneumatici.

Upravljivost je vrlo dobra, mada automobil zbog mekše podešenog ovjesa ima tendenciju naginjanja prilikom bržih prolazaka kroz zavoje. Automobil je dobro izbalansiran pa se bez problema možete upustiti u nešto dinamičniju vožnju, ali morate biti svjesni da se ipak radi o gradskom automobilu, mada će on ispuniti sva realna očekivanja i na brzim otvorenim cestama.

Motor i mjenjač

Za pokretanje testnog modela bio je zadužen 1.2-litreni četverocilindrični benzinski atmosferac sa 85 KS i 171 Nm okretnog momenta. Motor radi mirno, tiho i vrlo uglađeno, što se svakako cijeni kada je riječ o malom gradskom automobilu. Motor odlikuje izuzetno dobra elastičnost, pa nećete imati potrebu za čestim posezanjem ručice petostepenog mjenjača. Mjenjač je vrlo precizan, s kratkim hodovima te ima odlične mjerne odnose, što omogućava odličnu iskorištenost malog benzinskog motora.

Ono što je možda i najjači adut ovog automobila jeste izuzetna ekonomičnost. Tokom našeg testa i20 u gradskim uslovima zadovoljavao se sa 6,5 litara prosječne potrošnje, a često se ista spuštala i do 6,2 l/100 km. Model i20 štedljiv je i na otvorenoj cesti, gdje smo zabilježili potrošnju od 4,5 l/100 km. Ova kombinacija motora i mjenjača gotovo je savršen izbor za model i20. Iako se radi o motoru male zapremine, na većim okretajima lijepo zvuči, pa ćete s vremena na vrijeme poželjeti da ga zavrtite u veći broj okretaja.

Hyundai i20 iKiss_2

Sigurnost

Sigurnost putnika u modelu i20 je vrhunska u klasi. Hyundai nije želio ništa prepustiti slučaju pa je model i20 na EuroNCAP testu, već nakon predstavljanja izvorne verzije u 2009. godini, osvojio maksimalnih pet zvjezdica. Za sigurnost putnika od aktivnih sigurnosnih sistema tu su prednji zračni jastuci, te ABS sistem. Detalje sa EuroNCAP testa možete proćitati OVDJE.

Zaključak

Danas automobilsko tržište obiluje jako velikom ponudom modela, posebno iz segmenta malih gradskih automobila. Po nama mnogi proizvođači nekako su zalutali, a sve u namjeri da pridobiju kupce iz ovog automobilskog segmenta. Tako je mnogo modela postalo sve osim što trebaju biti, a to je pouzdani, praktični, kvalitetni i cjenovno prihvatljvi. Hyundai i20 jedan je od modela za koji s pravom možemo reći da je ostao pravi mali gradski automobil, sa svim svojstvima koja treba da ga krase.

Jednostavan u svakodnevnom korištenju, kvalitetno napravljen i funkcionalan i vrlo ekonomičan, to je način na koji bi najkraće mogli opisati i20. Inžinjeri Hyundaia definitivno su napravili dobar posao sa modelom i20, jer je on sve što treba biti mali gradski automobil, a to smo već opisali. E sad na kraju dolazimo do cijene, koja može biti i otežavajući faktor. Naime, redovna cijena testnog modela iznosi 24.570 KM dok je naš testni model bio u akcijskoj ponudi za 21.070 KM, što je značajna ušteda prilikom odabira gradskog automobila. Kad uzmemo u obzir sve pozitivne strane modela i20 i akcijsku cijenu, odabir ovog modela pri kupnji malog gradsko automobila bit će svakako dobar potez budućih kupaca.

Troškovi
  • Cijena testnog modela:  21.070,00 KM
  • Cijena prve registracije: 542,00 KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 21.612,00 KM (sa PDV-om)

Hyundai i20 iKiss

Kategorije: Auto test