Test: Kia cee’d Sportswagon – Racionalan izbor

Test Kia ceed sw 01

Test: Kia cee’d 1.6 CRDi 94 KW LX Dynamic

Južnokorejski proizvođači ozbiljno su shvatili važnost evropskog tržišta, pa su odlučili napraviti značajne korake kako bi filozofiju svojih automobila što bolje prilagodili evropskim kupcima. Značajan korak u tome napravila je Kia s dovođenjem Peter Schreyera na mjesto glavnog dizajnera. Inače, Schrayer je bio dugogodišnji uposlenik Audia, za kojeg je dizajnirao modele poput TT, A3, A4, A6, te za Volkswagennovu Bubu, Golf IV, Eos…

Nakon odličnog uspjeha novog modela cee’d u hatchback izvedbi, stigla je i njegova karavanska izvedba pod nazivom Sportswagon. Dizajn novo cee’d Sportswagona odličan je spoj elegancije i funkcionalnosti, što nije bio nimalo lagan zadatak. Pored odličnog dizajna, cee’d SW dobio je i veći kapacitet prtljažnika kao i veću maksimalnu nosivost. Novi cee’d SW dobio je i značajno kvalitetnije materijale i bolju finalnu obradu. Kvalitet i pouzdanost ne bi smjeli bit upitni, jer garancija od 7 godina govori koliko su koreanci ozbiljni u pridobijanju kupaca.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić
Eksterijer

Kia je sa cee’d hatchback modelom krenula u oštru borbu s evropskim konkurentima, a istu je pojačala sa cee’d Sportswagon modelom. Prethodni cee’d SW model bio je moderno dizajniran što ga je stavljalo u ravnopravan položaj sa ostalim evropskim konkurentima, a novi cee’d SW napravio je korak dalje sa svojim dizajnom. Dolazak Peter Schreyera na mjesto glavnog dizajnera označio je novi početak u dizajniranju novih Kia modela.

Dizajnerski novi cee’d SW nije se značajno promijenio u odnosu na hatchback model u kojem je vidljiv evropski gen, što ga značajno diferencira od svojih prethodnika. cee’d SW uspješno je prošao evoluciju iz hatchbacka u karavan, što je za mnoge, karavan modele, bilo dizajnerski pogubno.

Test Kia ceed sw02

Na vanjski dizajn novog cee’d SW modela teško je uputiti bilo kakvu ozbiljnu kritiku, jer su dizajneri napravili odličan kompromis dizajna i funkcionalnosti, a što je često vrlo teško ukomponovati. Maska hladnjaka ima saćastu rešetku, koja podsjeća na neke sportske automobile, dok se velike svjetlosne grupe dobro uklapaju u prednji dio automobila. Bočna silueta novog cee’d SW modela u potpunosti je promijenila karakter automobila, te na bočnom dijelu najviše je vidljiva tranzicija iz hatchbacka u karavan.

Očekivano, na stražnji dio stigli su novi dijelovi koji su u potpunosti prilagođeni novom karakteru automobila. Novi poklopac prtljažnika, nova svjetlosna grupa i novi branik elegantno su dizajnirani, te se odlično uklapaju u cjelokupni prethodno viđeni dizajn ovog automobila. Sve linije automobila imaju neki očekivani i logični smijer, bez naznačenih lomova koji mogu biti iritantni za oko.

Interijer

Kontinuitet dobrog dizajna nastavljen je u putničkoj kabini. Prethodni modeli imali su dosta diskutabilnih rješenja koja su doslovno “izbrisana” na novom cee’du. Pored dobrog dizajna osjetan je i napredak u odabiru materijala, koji su korišteni za izradu unutrašnjosti i u završnoj obradi. Unutrašnjost novog cee’da izgleda vrlo moderno, a detalji kao što su tapacirunzi obloženi eko kožom i piano crni plastični umetci, daju određenu dozu luksuza.

Ipak, piano-crni umetci imaju i svoju lošu stranu, naime gotovo ih je nemoguće vidjeti bez imalo prašine koja se konstantno lijepi na njih. Također, upitno je koliko vremena će ostati bez oštećenja. Ergonomija je vrlo dobra i sve je na svom mjestu, jedino je potrebno kraće vrijeme da se priviknete na raspored komandi na volanu. Ako ste ljubitelj Formule 1, onda ćete odmah primjetiti da razlika u broju komandi na volanu novog cee’da i volana bolida Formule 1 nije velika.

Test Kia ceed sw05

Šalu na stranu, volan novog cee’da stvarno obiluje mnogim korisnim komandama, koje će vozaču omogućiti lakše upravljanje svim važnijim funkcijama tokom vožnje. Centralna konzola dizajnirana je masivno, kao i instrument tabla sa mjernim pokazivačima. Na centralnoj ploči koja je blago usmjerena prema vozaču ističe se dodatni ekran sa prikazom vanjske temperature, vremena i datuma.

Sjedišta su dobro oblikovana, te pružaju adekvatnu potporu u zavojima. Udobnost sjedišta je također, vrlo dobra, a za izradu je korišten kvalitetan materijal. Najbolja pozicija volana vrlo lako se pronalazi, a ručne komande kao i ostali prekidači su na dohvat ruke. Ručica preciznog šestostepenog mjenjača dobro leži u ruci.

Ponuda prostora

Kada je riječ o ponudi prostora novi cee’d Sportswagon ima se čim pohvaliti. Putnici na prednjim sjedištima imaju i više nego dovoljno prostora, a zadnja klupa dovoljna je za udoban prevoz i na dužim relacijama. Ono što je vrlo važno jeste da prostora za noge ne fali ni na prednjoj ni na zadnjoj klupi.

Ipak, glavni adut cee’d Sportswagon modela jeste prtljažnik koji nudi 528 litara prostora, odnosno 1.642 litara kada se preklopi stražnja klupa. To je za 148 litara više u odnosu na hatchback izvedbu cee’da. Pod prtljažnika faktički je poklopac u kojem se nalazi dodatni ostavni prostor, koji je pogodan za odlaganje sitne auto opreme i manjih predmeta.

Prtljažnik sa svojih osnvnih 528  litara nudi i više nego dovoljno prostora za sve svakodnevne porodične potrebe, ali kada se preklopi zadnja klupa, cee’d SW pretvara se u respektabilan transportni automobil. U tom slučaju prevoz dugih i kabastih stvari ne predstavlja nikakav problem, a sam utovar olakšan je sa velikim i pristupačnim otvorom prtljažnika. U odnosu na prethodni cee’d SW povećana je i maksimalna nosivost za 50 kg koja sada iznosi okruglih 500 kg.

Test Kia ceed sw06

Oprema

Testni model bio je opremljen sa LX Dynamic paketom opreme, koji je dodatno obogatio testni model. Pored već bogate liste opreme LX Dynamic paket donio je zadnje parking senzore, Bluetooth – sistem za bežično telefoniranje sa komandama na upravljaču, tempomat i limitator brzine sa komandama na upravljaču, Flex Steer – sistem podešavanja upravljača zavisno od željenog načina vožnje, 16” inčne aluminijumske felge sa pneumaticima 205/55 R16. Detaljnu listu opreme po paketima možete pročitati OVDJE.

Motor i mjenjač

Testni model bio je pokretan 1.6-litrenim CRDi motorom sa 128 KS, što je vrh ponude kada je u pitanju dizelska paleta Kia motora koji pokreće ovaj cee’d SW model. Motor nudi 260 Nm okretnog momenta, koji je postavljen na relativno visokih 1.900 – 2.750 okr./min. To zahtijeva nešto kasnije izmjene stepena prenosa u slučaju kada želite nešto agilniju vožnju.

Glavna karekteristika ovog motora jeste miran i tih rad, a odlikuje ga i dobra elastičnost pa nisu potrebne česte promjene stepna prijenosa. Iako je najveći okretni moment postavljen  relativno visoko, vožanja sa manje od 2.000 okr./min ne predstavlja problem. Ipak, u fazama preticanja ne možemo se oteti dojmu da ovom motoru nedostaje malo više Nm, ali s vremenom ćete se navići…

Tokom testa naš cee’d SW u gradskim uslovima trošio je 6,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,1 l/100 km, a test smo završili sa kombinovanom prosječnom potrošnjom od 5,4 l/100 km. Kada uzmemo u obzir činjenicu da se radi o karavanskom automobilu teškom 1.574 kg (neto), onda je jasno da su rezultati potrošnje više nego dobri.

Test Kia ceed sw04

Ovjes i upravljivost

Ovjes cee’d SW modela je kao i kod hatchback modela, koji ima zadnju multilink osovinu sa četiri tačke oslonca, što znatno utječe na poboljšanu udobnost i stabilnost automobila. Ovjes na cee’du SW odlično upija neravnine na putu, što će mnogi kupci sa balkanskih prostora cijeniti. Držanje ceste je na iznenađujuće visokom nivou, a cjelokupan ovjes bi mogli ocijeniti kao trenutno jedan od najboljih u C segmentu kada je u pitanju omjer udobnosti i stabilnosti.

Kada je riječ o upravljivosti, testni model je imao Flex Steer – Sistem podešavanja upravljača zavisno od željenog načina vožnje, koji vam nudi Comfort, Normal i Sport mod. Tokom testa mi smo naviješe koristili Normal mod, koji je pružao dovoljno informacija sa ceste i zadovoljavajuću udobnost. Razlike između tri navedena moda nisu toliko izražene, tačnije najveća razlika je u otporu koji vam upravljač daje, dok promjena u direktnosti nema.

Kao i prethodni testni cee’d modeli  i ovaj je imao Hankook Ventus Prime2 gume, koje pomalo kvare cjelokupni dojam o stabilnosti i kočionim sposobnostima. Sa kvalitetnijim gumama teško bi bilo pronaći konkretnu zamjerku na odlični ovjes i agresivne kočnice.

Sigurnost

Kia je napravila odličan posao kada je u pitanju segment sigurnosti, a to je potvrdio i EuroNCAP test. Na EuroNCAP testu novi cee’d (hatchback) dobio je maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost putnika prilikom udesa. Detalje sa EuroNCAP testa pročitajte OVDJE.

Na listi sigurnosne opreme testni model imao je zračne jastuke za vozača i suvozača, ABS i ESP sistem, HAC- Hill start assist control – kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici i VSM – Vehicle stability management – kontrola stabilnosti vozila, BAS – automatsko pojačavanje sile kočenja, TCS – el. sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova, itd. Detaljan popis LX Dynamic opreme pročitati OVDJE.

Test Kia ceed sw07

Zaključak

Nakon što su u Kiji napravili odličan posao po pitanju dizajna novog cee’d hatchback modela, isto su uspjeli i sa Sportswagon modelom. U suštini najveća razlika je što je SW dobio produženi stražnji dio, novi poklopac prtljažnika i , druge nove prateće elemente kao što je svjetlosna grupa, odbojnik, itd.

Čest je slučaj da karavanske izvedbe koje su evolucijski proizvodi hatchback modela, postanu tema diskusija o dizajnerskim rješenjima. Takve diskusije u mnogim slučajevima su opravdane, ali novi cee’d SW jednostavno nije ostavio prostora za takve diskusije. Odlična inspiracija prilikom dizajniranja hatchback modela prenešena je i na Sportswagon model.

Pored ljepote cee’d Sportswagon pruža i odličnu funkcionalnost, pa sa prtljažnikom od 528 / 1.642 litara predstavlja odličan izbor za mlade porodice kojima je potreban funkcionalan i lijep automobil. Također, tu su i odlična udobnost, ekonomičnost i dobra opremljenost automobila, a kada tome dodamo i prihvatljivu cijenu i sedmogodišnju garanciju, cee’d SW postaje jedan od glavnih konkurenata u svom segmentu.

Za bazni cee’d SW model sa 1.4-litrenim benzinskim motorom sa 100 KS i LX Fun paketom opreme potrebno je izdvojiti 28.590,00 KM, dok za testni model sa 1.6-litrenom CRDi dizel motorom sa 128 KS i LX Dynamic paketom opreme potrebno je izdvojiti 36.390,00 KM.

Kategorije: Auto test