Test: Renualt Megane Intense 110 dCi – Saveremeni porodični kompakt

Test: Renualt Megane Intense 110 dCi – Saveremeni porodični kompakt

Dugo očekivani novi Renault Megan predstavljen je na prošlogodišnjem jesenjem sajmu automobila u Frankfurtu. Nakon što je treća generacija Megan modela pretrpila nekoliko „zatezanja bora“ konačno je stigla potpuno nova četvrta generacija popularnog kompakta, a s njom stigao je novi dizajn, nova tehnologija i druga poboljšanja. 

Novi Renault Megan model ostao je dosljedan filozofiji kada je riječ o udobnosti i ekonomičnoj vožnji pa nema sumnje da će upravo ovaj model najčešće birati porodice i oni koji udobnost stavljaju u prvi plan.

Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_01
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_02
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_03
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_04
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_05
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_06
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_07
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_08
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_09
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_10
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_11
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_12
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_13
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_14
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_15
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_16
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_17
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_18
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_19
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_20
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_21
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_22
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_23
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_24
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_25
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_26
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_27
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_28
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_29
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_30
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_31
previous arrow
next arrow
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_01
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_02
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_03
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_04
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_05
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_06
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_07
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_08
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_09
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_10
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_11
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_12
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_13
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_14
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_15
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_16
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_17
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_18
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_19
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_20
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_21
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_22
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_23
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_24
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_25
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_26
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_27
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_28
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_29
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_30
Test_Renault_Megane_Intense_110_dci_-_31
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

Dizajn i ponuda prostora 

Kroz sve prethodne tri generacije Megan modela Renault je uvijek donosio nešto novo kada je riječ o dizajnu. Druga generacija možda je bila i najkontraverznija, sa svojim zadnjim dijelom koji je podijelo ljubitelje Francuske marke, ali i druge ljubitelje automobila. S četvrtom generacijom Megana nije bilo eksperimenata, već su Renaultovi dizajneri dobro oslušnuli želje i afinitete kupaca. Zbog toga novi Megan krase uravnotežene proporcije i dinamičan stil.

Dizajn eksterijera promjenjen je iz korijena, i u dizajniranje novog Megana krenulo se od čistog lista papira. Sa svojim prethodnicima dijeli samo ime i sva veza sa njima tu se završava. Novi Megan nosi novi identitet marke pokrenut sa modelom Clio aktuelne generacije, što uključuje veliki logotip u obliku ”dijamanta” i široku rešetku hladnjaka naglašenu i oivičenu hromiranim letvicama, koje svoj ”dodir” imaju i na bočnim prozorima i ručkama vrata.

Novi Megan svojim vanjskim izgledom ostavlja utisak vrlo dinamičnog automobila sa dobro uravnoteženim proporcijama, a pri njegovom dizajniranu velika pažnja posvećena je i aerodinamici. Renault je na novom Meganu primjenio recept koji odavno drugi proizvođači koriste, a to je da se jedan model dizajnom oslanja na drugi, pa se tako novi Megane dizajnom oslanja na novi i veći Talisman.

Dizajn prednjih svjetala u koje je integrisana LED tehnologija u obliku slova C i novom Meganu daju upečatljiv potpis. Renaultova Pure Vision LED tehnologija, pored dobrog vizuelnog efekta, donosi značajno poboljšanje vidljivosti u noćnim uslovima vožnje, za razliku od sistema sa halogenom rasvjetom. Zadnja LED svjetla imaju efekat trajne osvijetljenosti. Njihov horizontalni potpis naglašava širinu vozila, a zahvaljujući Edge Light tehnologiji pružaju 3D efekat, koji ujedno emituju duboku crvenu osvijetljenost.

Unutrašnjost novog Megana također je u potpunosti promjenjena u odnosu na prethodne generacije. Ona je dizajnirana u skladu sa aktuelnim trendovima naprednih, „smart“ tehnologija koje sve više uzimaju primat u automobilskoj industriji. Putnička kabina je kreirana s posebnom pažnjom na kvalitet završne obrade, a na šta je, s pravom, često bilo zamjerki kroz prethodne modele.

Poseban fokus stavljen je na kvalitetu unutrašnjeg prostora. Materijali mekani na dodir korišteni su za izradu prednje armature i centralne konzole. Koliki je napredak u korištanju kvalitetnijih materijala najbolje će pokazati vrijeme eksploatacije u realnim uslovima.

Renaultova napredna Multi-Sense tehnologija upotpunjuje ugodan ambijent putničke kabine novog Megana koja omogućava personalizaciju osvjetljenja unutrašnjosti. Osvjetljenje se automatski mjenja pri izboru različitih režima za vožnju: normal, eco, comfort, sport, personalized.

Instrument tabla dolazi u potpuno digitalnom izdanju, a zasniva se na 7-inčnom TFT ekranu. Tu je i centralni ekran osjetljiv na dodir veličine 8,7 inča upotpunjen sistemom R-Link 2 što u konačnici razbija tradicionalne navike u ovoj automobilskoj klasi.

Renault je oduvijek pridavao značajnu pažnju udobnosti sjedišta, a to je slučaj i ovog puta. Pažljivo dizajnirana sjedišta s presvlakama u pet dezena koriste tehniku spužve dvostruke gustoće i omogućuju optimalan komfor i bočnu podršku. Bolje opremljene verzije imaju sjedišta sa električnim podešavanjem, dok će vozačevo sjedište ima i masažere. Testni model zaista se mogao pohvaliti odličnom kombinacijom bočnog držanja i udobnosti sjedišta koja omogućavaju udobnu vožnju pri dužim putovanjima i dobro držanje tijela prilikom dinamičnije vožnje po zavojima.

Ponuda prostora u poređenju sa prethodnikom osjetno je veća. Dužina novog Megana povećana je  za 64 mm (4.359 mm) dok je visina automobila smanjena za 25 mm (1.447 mm). Trag točkova je proširen 47 mm naprijed (1.591 mm), i 39 mm nazad (1.586 mm) kao i duži međuosovinski razmak za 28 mm (2.669 mm). U skladu da izraženim dinamičnim stilom, stražnji prevjes je skraćen, a raspon dostupnih točkova narastao do 18 inča.

Prostor za koljena na stražnjoj klupi donosi napredak za novih 20 mm, dok je prostor u predjelu ramena (1.441 mm sprijeda i 1.390 mm straga) među najvećim u segmentu.  Kapacitet prtljažnika iznosi 434 litra što je trenutno drugi najveći prtljažnik u klasi. Prtljažni prostor nadopunjuju praktični pretinci unutar kabine sa dodatnih 25 litara.

Motor i vozne karakteristike

Renault kroz posljednje generacije novih modela nudi zaista odličnu motorizaciju, posebno kada je riječ o dizelskim motorima. U testnom modelu upravo se našao jedan takav, dobro poznati 1.5-litreni dCi motor, posljednje generacije sa snagom od 110 KS i 260 Nm okretnog momenta.

Očekivano, motor radi mirno, tiho i uglađeno, a sa težinom cca od 1.200 kg koliko ima novi Megan solidno se bori. Ručni mjenjač sa kojim je motor uparen ima šest stepeni prijenosa sa dobrim mjernim odnosima što vozaču omogućava udobnu vožnju, bez čestih posezanja za ručicom mjenjača, ali ostvarivanje solidnih performansi. Tako u ovoj kombinaciji novi Megan ima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,3 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 187 km/h.

Sa svojom snagom od 110 KS ulazi u neki današnji „prosijek“ pa s ovakvim motorom novi Megan ne spada u „trkače“ već u prosječne porodične automobile. Karakter automobila može se mjenjati preko tastera za odabir režima vožnje: pa tako u Eco modu automobil postaje vrlo trom, ali u tom režimu fokus je stavljen na minimalu potrošnju goriva i najmanju emisiju štetnih plinova. Suprotno tome, u Sport režimu oslobađa se puni potencijal motora s kojim se Megan neće postidjeti ni na magistralnoj cesti ni na autoputu.

Renault Megane

Potrošnja goriva varira ovisno uslovima na cesti i korištenju klima uređaja. Tako smo tokom testa u gradskim uslovima imali potrošnju od 5.0 do 6,6 l/100 km, dok se na otvorenoj cesti potrošnja kretala od 3,8 do 4,4 l/100 km. S ovakvom potrošnjom goriva testni Megan spada u grupu štedljivih automobila svoje klase. Bez lažnog laskanja, Renaultovi dizelski motori već dugo vremena hvale se niskom potrošnjom goriva, a pri tome da performanse nisu ugrožene.

Vozne karakteristike novog Megana značajno se mjenjaju prilikom odabira režima vožnje. U Comfort modu automobil je očekivano udoban što je zaista olakšanje na balkanskim cestama koje su odavno postale najbolji testni poligon za ovjes i udobnost. Ponekad i limuzine visoke klase ne mogu pružiti odgovarajući komfor, koliko ceste mogu biti loše… U Sport modu Megan se „ukruti“ te je spreman za izazovnu vožnju po zavojima, a sam odziv motora na pritisak papučice gasa postaje još bolji.

Balans između prednje i zadnje osovine je dobar što Meganu omogućava neutralno ponašanje prilikom dinamičnije vožnje. Limit automobila nismo mogli, a nismo ni pokušavali pronaći jer je testni model bio postavljen na zimske gume što bi moglo stvoriti krivu i netačnu sliku o detaljnijim dinamičkim sposobnostima. No, i sa zimskim gumama u toplim danima Megan se vrlo dobro ponašao.

Zaključak

Četvrta generacija Megana od svog temelja je potpuno nova, počevši od dizajna, do nove CMF platforme koja je omogućila upotrebu naprednih tehnoloških mogućnosti karakterističnih za više automobilske segmente. Listi noviteta treba svakako dodati i štedljive motore koje novi Megan čine izuzetno rentabilnim.

Poboljšan je i stepen sigurnosti što uključuje adaptivni tempomat (ACC) i sistem automatskog kočenja u nuždi (AEBS). Sistemi upozorenja donose sistem upozorenja napuštanja vozne trake (LDW), sistem prekoračenja brzine povezan sa sistemom prepoznavanja saobraćajnih znakova (TSR), te kontrolu mrtvog ugla (BSW).

Novi Megan moguće je opremiti i sa stražnjom kamerom za pomoć pri parkiranju, te naprednim Park Assist sistemom. Renault je omogućio da novi Megan bude ravnopravan igrač u žestokoj konkurenciji koja vlada u ovom automobilskom segmentu. Njegova glavna ciljna skupina, prema našem utisku, bit će mlade porodice, ali i oni koji cijene atraktivan dizajn, udobnost i štedljivost.

Na kraju dolazimo do cijene, pa tako osnovni model novog Megana sa benzinskim motorom može se kupiti za 26.900 KM, dok Megan Intense Energy dCi 110 kao testni model (bez dodatne opreme košta) 37.200 KM. Testni model je imao je doplativu opremu: Upozoravač prekoračenja brzine sa prepoznavanjem saobraćajnih znakova + paljenje/gašenje dugih svjetala, automatsku parking kočnicu, Full LED Pure Vision dnevna svjetla, paket LOOK 17, paket sigurnost plus, paket navigacija, rezervni točak i metalik boja. Sa svom dodatnom opremom testni primjerak koštao je 42.265 KM. Detaljan popis cijena i opreme možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test