Test: Toyota Corolla 1.8 HSD Sol Tech Pack – Štedljiviji od dizela!

Test: Toyota Corolla 1.8 HSD Sol Tech Pack – Štedljiviji od dizela!

Među planetarno najpoznatijim automobilima nalazi se Toyota Corolla koja je stigla u svojoj 12 generaciji. Ovaj je automobil od 1966. godine kada je nastala prva generacija prošao veliki broj evolucija i revolucija, a danas sa najnovijom generacijom Toyota svjetskom tržištu nudi jedinstveni model u tri različite karoserijske izvedbe: hatchback, sedan i karavan.

Toyota je pionir u razvoju hibridne tehnologije pa je novu Corollu ponudila u hibridnoj izvedbi, a baš takvu smo imali na testu. Koje su ključne prednost hibridne Corolle u odnosu na klasične automobile i još mnogo drugih zanimljivih detalja čitajte u nastavku testa.

previous arrow
next arrow
ArrowArrow
Slider
Piše: Emir Kalender
Dizajn i poonuda prostora

Prvi prevezeni kilometri u novoj Corolli dali su naslutiti da će ovaj automobil biti jako zanimljiv za putnike i saputnike. Toyota je decenijama gajila ideju razuma i umjerenosti, pa su njeni automobili izgledali jednostavno i pomalo dosadno.

S novom Corollom završena je priča o jednostavnom i dosadnom dizajnu, a to je zasluga današnjeg predsjednika i izvršnog direktor Akio Toyoda koji je unuk osnivača Kiichira Toyode. On je dao odriješene ruke dizajnerima, a među prvim rezultatima te odluke je i dizajn nove Corolle.

Nova Toyota Corolla donosi novi dizajn koji je u potpunosti prilagođen svjetskom tržištu. Bilo da se prodaje u Americi ili Evropi Corolla je ista. Davno je rečeno da se o ukusima ne raspravlja, ali veliki broj znatiželjnih pogleda tokom testa nagovještava da ovaj automobil ima magnetne silnice u svom dizajnu.

Kompletna karoserija izgleda kao da je isklesana iz jednog komada, a oštre linije postavljene su na prava mjesta sa logičnim završecima. Prednji dio automobila u odnosu hatchback i karavan nešto je drugačiji, a prvo što u oči upada jeste drugačija svjetlosna grupa.

Rešetka motora je uklonjena, ali je usisnik za zrak na odbojniku povećan. Umjesto rešetke motora tu je ukrasna maska koja povezuje interesantno dizajnirane svjetlosne grupe. Bolji poznavaoci Toyotinih modela prepoznat će neka dizajnerska rješenja koja su predstavljena na konceptnim modelima.

Bočna strana automobila ističe svoj fluidni i elegantni dizajn, s visokim stepenom efikasnosti u aerodinamici. Karoserija automobila spuštena je do krajnjih granica pogodnih za svakodnevnu vožnju što novoj Corolli daje i umjerenu sportsku dozu dizajna.

Corolla je porodični automobil koji je orjentisan ka niskoj potrošnji goriva, ali je postavljen na pomalo neočekivano 18 inčne aluminijumske točkove na kojima se nalaze gume veličine 225 / 40 R18. Osim dobrog izgleda to se odrazilo i na dobre vozne karakteristike. Na zadnjem dijelu nema velikih eksperimenata, lijepo dizajnirana svijetla povezana su hormiranom letvicom što je elegantno i efektno dizajnersko rješenje.

Unutrašnjost nove Corolle donosi prepoznatljivi Toyotin dizajn koji je pretrpio sveobuhvatnu modernizaciju. Za izradu je korišteno više vrsta materijala koji su strateški dobro postavljeni. Gornji dio centralne konzole napravljen je od gumirane plastike, a dozu luksuza daju precizni štepovi što vam stvara optičku varku da je centralan konzola presvučena kožom. Tu su i plastični dijelovi obojeni u “klavir crnu” boju te nekoliko hromiranih lajsni što u konačnici izgleda jako dobro.

Donji dio unutrašnjosti napravljen je od tvrde plastike koja na oko ne izgleda ružno, ali obzirom kojoj klasi Corolla pripada to je sasvim očekivano. Kod testiranog modela kolo upravljača bilo je presvučeno kožom kao i ručica mjenjača.

Već sa prvim sjedanjem za upravljač nove Corolle brzo ćete se snaći u pronalasku idealne vozačke pozicije. Ergonomija je vrlo dobra pa će se vozač ugodno smjestiti. Toyota je napravila kombinaciju tradicionalnih i modernih rješenja, pa recimo ispred vozača se nalazi digitalna instrument ploča sa par analognih pokazivača. Digitalna instrument tabla pruža prikaz velikog broja informacija o vožnji, o pomoćnim sistemima, o navigaciji, itd.

Na sredini centralne konzole nalazi se veliki ekran koji je osjetljiv na dodir, ali sa strana tu su i pravi fizički prekidači koji ubrzavaju korištenje raznih funkcija. Bravo za Toyotu! Prolazak kroz opcije je brz i jednostavan, ali grafičko rješenje moglo je definitivno biti modernije i atraktivnije.

Uz dimenzije: visina 1.435 mm, širina 1.780 mm, dužina 4.630 mm i međuosovinski razmak 2.700 mm, prostora na prednjoj i zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno za prijevoz četiri ili po potrebi pet putnika.

Prednja sjedišta su jako lijepo dizajnirana i pružaju vrlo dobru udobnost. Ipak, donji dio (na kojem se sjedi) moga bi biti nešto duži i širi. Na zadnjoj klupi putnici imaju dovoljno prostora da se ugodno smjeste i na dužim putovanjima.

Za svakodnevicu ali i duga putovanja, putnici na raspolaganju imaju dovoljan broj pretinaca u putničkoj kabini. Ispod poklopca prtljažnika krije se zapremina od 471 litr koji se otvara preko prekidača koji je smješten na čudnom mjestu. Naime, na očekivanom (centralnom) mjestu nalazi se kamera za vožnju unatrag, a sam prekidač nalazi se u samom desnom kraju poklopca.

Vozne karakteristike

Automobilska industrija trenutno je na prekretnici koja znači okretanju ka potpunoj elektrifikaciji automobila. Toyota se davno okrenula elektrifikaciji, ali ne potpunoj što je u ovom momentu idealno rješenje.

Hibridni modeli u narednom periodu definitivno imaju svijetlu budućnost, jer ma koliko svi željeli da živimo zdravije i vozimo čistije, to u ovom momentu na globalnom planu nije moguće, a tu Toyota sa svojim hibridom nudi rješenje.

Ispod poklopca motora nalazi se hibridni sistem koji kombinuje 1.8 litreni atmosferski motor sa 97 KS i električni motor koji u kombinaciji daju ukupnu snagu od 122 KS. Motor je uparen sa poznatim Toyotinim CVT mjenjačem zbog kojeg u režimu vožnje na benzinski motor u kabinu dopire više buke od očekivanog. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 11 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h.

Ispred same ručice mjenjača nalazi se prekidač preko kojeg birate između tri režima vožnje: eco, normal i sport. Vozač sada može znatno brže i jednostavnije birati režime vožnje nego što je to recimo slučaj kod modela Toyota C-HR.

Blagodati hibridne tehnologije najviše dolaze do izražaja u gradskoj vožnji, posebno u režimu “stani-kreni” kada se najviše troši goriva. Upravu u tom režimu Corolla hibrid najviše štedi.

Prilikom svakog umjerenog kretanja Corolla hibrid koristi električni motor, a u situacijama kada je baterija dovoljno napunjena Corolla se može bez problema kretati u električnom režimu i do 60 km/h. Tu nije kraj o električnoj vožnji jer Corolla na potpuni električni pogon može voziti i na otvorenoj cesti. U to smo se uvjerili vozeći se do obližnjih mjesta oko Sarajeva na potpuno električni pogon. Prateći propisanu brzinu bez problema smo prelazili više od 20 kilometara na potpuno električni pogon.

Na instrument tabli i centralnom ekranu možete detaljno pratiti sve bitne informacije o vašoj vožnji, a sa pametnim uputama Toyota vas uči kako da vozite što efikasnije. U konačnici to vam može donijeti autonomiju sa rezervoarom od 50 litara benzina od gotovo 900 km što je u klasi štedljivih dizelaša!

Tokom testa bez prevelikog obaziranja na potrošnju u gradskim uslovima testirana Corolla Sedan Hibrid trošila je prosječnih 4,9 l/100 km. Na otvorenoj cesti ta potrošnja se spustila na 4,2 l/100 km, a na autoputu do brzine 130 km/h prosječna potrošnja se kreće 5,8 – 6,0 l/100 km.

Toyotin hibridni sistem u Corolli zaslužuje zaista pohvale, ali isto tako i njen ovjes zaslužuje pohvale. Na prednjoj osovini postavljen je Macpherson sa stabilizirajućom šipkom, a na zadnjoj osovini je multi-link ovjes također sa stabilizirajućom šipkom.

Iako su na automobil postavljene niskoprofilne gume udobnost je odlična zahvaljujući ovjesu koji fantastično upija neravnine i udarne rupe na putevima. Bez ustručavanja može se reći da svoj posao obavlja na nivou ovjesa iz neke limuzine i višeg automobilskog segmenta. Upravljač je precizan i pruža dovoljno informacija sa podloge, posebno kada je automobil u „Sport“ modu.

Zbog mekano podešenog ovjesa u žustroj vožnji po zavojima osjeti se naginjanje automobila, a kada dođete do krajnjih granica automobil ima tendenciju da proširi putanju preko prednje osovine. No, od nove Corolle Hibrid niko ne očekuje da lovi brza vremena, već da se udobno putujete uz niske troškove…

Zaključak

U vremenu kada se automobilska industrija kreće prema još uvijek nedovoljno istraženom području koje se zove potpuna elektrifikacija, Toyota je na pravom putu da na pravi način materijalizuje decenijski razvoj hibridnog sistema. Teško je očekivati da će se kupci preko noći prebaciti na potpuno električne automobile, pa se hibridni automobil nameće kao tranzicijsko rješenje.

Koliko će trajati tranzicija automobilske industrije sa SUS na električne motore, to sa sigurnošću niko ne može potvrditi. Za to vrijeme sve strožije ekološke norme prosto dave SUS motore, pa najveću cijenu plaćaju krajnji kupci. Dok na globalnom nivou ne zaživi potpuna elektrifikacija, Toyota nudi odličan globalni model koji bi mogao imati još svjetliju budućnost od očekivanog.

Na kraju dolazimo do cijene, hibridni Corolla model sa LUNA paketom opreme na BH tržištu možete kupiti već za 46.200 KM. Testirani model Corolla 1.8 HSD sa paketom opreme Sol Tech Pack koštao je 51.800,00 KM (Corolla je 1,8 HSD Sol 48.400 KM +2.600 KM metalik boja +800 KM 18 inčne aluminijumske felge). Detaljan spisak opreme možete pročitati OVDJE.