Test: Volkswagen Polo 1.2 TSI R Line – Sportska značka za gradskog mališana

Test: Volkswagen Polo 1.2 TSI R Line – Sportska značka za gradskog mališana

Volkswagen Polo aktuelne generacije predstavljen je prije dvije godine koji smo imali priliku testirati u nekoliko navrata. Ovog puta dobili smo priliku isporbati, manje-više, isti model ali u nešto drugačijem “pakovanju”. Naime, testni Polo bio je opremljen sa R Line exterior paketom dodatne opreme što ga je učinilo izuzetno primamljivim za oko.

Iako Polo spada u klasu malih gradskih automobila kojima je prvenstveni zadatak brz i jednostavan prijevoz putnika od tačke A do tačke B, uz niske troškove eksploatacije, s R Line exterior paketom Polo jednostavno se ističe iz većine automobila “za svaki dan”.  Testni model ustupio nam je NIPEX, ovlašteni prodavač i serviser Volkswagen vozila.

Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_01
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_02
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_03
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_04
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_05
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_06
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_07
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_09
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_13
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_16
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_19
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_20
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_22
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_24
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_25
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_27
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_29
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_30
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_31
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_38
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_40
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_41
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_42
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_43
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_44
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_45
previous arrow
next arrow
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_01
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_02
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_03
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_04
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_05
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_06
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_07
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_09
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_13
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_16
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_19
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_20
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_22
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_24
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_25
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_27
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_29
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_30
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_31
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_38
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_40
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_41
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_42
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_43
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_44
Test_Volkswagen_Polo_1.2_TSI_R_Line_45
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender

Dizajnerske i tehnološke promjene

Volkswagen je nakon pet godina proizvodnje Polo 6R modela predstavio novu generaciju pod oznakom 6C. Kao što smo već u uvodu rekli, radi se o dizajnerski blago dotjeranom, ali znatno tehnički izmjenjenom modelu. Volkswagen Polo 6R proizvodio se pet godina što je neki nepisani “životni vijek” jednog modela (5-6 godina), nakon kojeg dolazi facelift ili potpuno novi model.

Na sajmu automobila u Ženevi 2014. godine predstavljena je nova generacija Pola, ili bolje rečno facelift model koja nije pretrpila značajne dizajnerske promjene, već samo blage izmjene koje su donijele neophodnu svježinu. Obzirom da je sve davno rečeno o dizajnu Pola iz 2009. godine, mi ćemo se zadržati samo na promjenama koje je dobio aktuelni facelift model, ali i na estetskim dodacima koje je donio R Line exterior paket opreme.

Iako su te promjene minimalne, ponekad i teško prepoznatljive, one su facelift modelu donijele dozu ekskluzivnosti i luksuza. Gledajući prednji dio, promjene su zahvatile odbojnik, svjetlosnu grupu, masku motora, te su diskretno ubačene ‘deblje’ hromirane lajsne sa izmijenjenim pozicijama koje upravo daju tu dozu luksuza. Izmijenjene su plastične maske unutar odbojnika, koje su dizajnerski bliske aktuelnoj sedmoj generaciji većeg Golf modela. R Line exterior paket opreme donio je diskretnu dozu sportskog izgleda ovom modelu te ga učnio još primamljivijim.

Tako je Polo sa R Line exterior paketom dobio izmjenjeni prednji branik u čijem donjem dijelu je integrisan diskretni spoiler koji izgleda vrlo efektno, dok je na masku motora postavljena R Line značka. Bočna strana automobila, tačnije pragovi automobila, ukrašeni su dodatnim lajsnama koje vizuelno automobil dodatno spuštaju prema tlu, te pragove čine masivnijim.

Promjene nisu zaobišle ni stražnji branik u koji je integrisan crni difuzor zraka, a unutar difuzora nalazi se hormirani završetak ispušnog sistema. Gledajući sve ukupno, s malo estetskih dodataka značajno je promjenjen izgled i karakter automobila. Odličnu vizuelnu pojavu Polo modela dodtano učvršćuju i opciona “Full LED” prednja svjeta, koja pored atraktivnog izgleda imaju i odličnu efikasnost tokom noćne vožnje, posebno na otvorenoj cesti.

Obzirom da je testni model imao samo R Line paket koji je donio vizuelne promjene na vanjskom dijelu automobila, u putničkoj kabini testni model bio je standardnom izdanju. Instrument tabli aktuelnog pola neodoljivo podsjeća na onu iz većeg Golf 7 modela. Također, kožom presvučeni multifunkcionalni upravljač te ručica mjenjača neodoljivo podsjećaju na većeg “brata” – Golfa. U odnosu na prethodno testirane modele, ovaj model imao je digitalnu automatsku klimu što generalno nije čest slučaj u ovoj automobilskoj klasi. Ovaj sistem vrlo je jednostavan za korištenje, pa tokom vožnje intuitivno možete mjenjati brzinu ventilatora ili temperaturu, što je vrlo važno za sigurnost u vožnji.

Već kako smo odavno navikli od Volkswagenovih vozila, čitav ambijent je suzdržan od ‘nađiđanih’ rješenja, jer je sve podređeno funkcionalnosti i odlično uklopljeno u jednu kompaktnu cjelinu. Očekivano, završna obrada i kvalitet materijala na visokom su nivou, što nije ništa novo za Volkswagen. Testni model bio je opremljen sa Comfortline paketom opreme (plus R Line exterior) u kojem je izbjegnuto masovno korištenje tvrde plastike za izradu unutrašnjosti, pa je tako centralna konzola izrađena od mekane pjenaste mase (plastike) koja je ugodna i za oko i za dodir.

Kada je riječ o ergonomiji tu nema nikakve zamjerke, jer je sve na svom mjestu uz maksimalnu funkcionalnost. Ugodan vozački položaj za novim trokrakim volanom brzo se pronalazi, a tome doprinosi i mogućnost njegovog podešavanja po visini i dubini. Upravljač je novom obliku koji smo već vidjeli kod većeg Golf modela, a njegov donji dio je ‘odrezan’ što je također daje malu dozu sportskog identiteta.

Volan odlično leži u rukama, a ako je još kožom presvučen, kao kod testnog modela, onda zaista pruža lijep osjećaj u vožnji. Sjedišta su za razliku od prethodnih testnih modela nešto mekša, ali definitivno ima prostora za napredak u udobnosti. Ovo se odnosi na gornji dio naslona za leđa i naslona za glavu. Naime, navedeni segmenti prilično su daleko od tijela kada se pravilo sjedi, a to može stvoriti probleme nadprosječno visokim osobama tokom dužih vožnji. Pozitivna strana sjedišta kod testnog modela jeste odlična profilisanost gdje bočna potpora dolazi do izražaja prilikom brzih vožnji po zavojitim cestama.

Volkswagen Polo u ukupnoj dužini, poredeći sa prethodnikom, narastao je za 20 mm, dok je međuosovinski razmak ostao identičan i iznosi 2.790 mm. Prostor u unutrašnjosti putničke kabine ostao je na nivou svog prethodnika, koji pruža sasvim dovoljno prostora za prevoz četiri odrasle osobe. Također, prtljažno – tovarni prostor ostao je iste zapremine, pa je na raspolaganju prtljažnik osnovne zapremine od 280 litra, čija se zapremina može povećati preklapanjem zadnje klupe na 952 litra.

Jedina promjena je što je prtljažnik (opciono) dobio ‘duplo’ dno koje vizuelno smanjuje njegovu zapreminu, ali omogućava bolje i bezbjednije smještanje sitnog prtljaga. Značajnije promjene dimenzija automobila napravljene su na prevjesima, pa je tako prednji prevjes dobio dodatnih 50 mm, dok je zadnj dio izgubio 20 mm.

Da je novi Volkswagen Polo više tehnološki napredovao nego dizajnerski, potvrđuju i novi audio sistemi kojim je opremljen ovaj model. Tako je novi Polo dobio posljednju generaciju multimedijalnih sistema, koji imaju ekran osjetljiv na dodir, baš kao i aktuelni Golf.

Testni model bio je opremljen sa audio uređajem “Composition Media” sa 6,5 inčnim ekranom osjetljivim na dodir, a koji posjeduje CD player i slot za SD karticu, MP3/WMA podršku, AUX-IN i 6 zvučnika. Također, tu je bio i paket koji uključuje Bluetooth pripremu za mobilni telefon i MEDIA-IN priključkom za USB stick. Na ekranu navedenog audio uređaja prikazuje se informacije iz vožnje, a mogu se vrštiti i manja podešavanja kao što je intenzitet svjetla na instrument tabli i sl.

Vozne karakteristike i sigurnosni sistemi

Kako smo već pisali, aktuelni Polo opremljen je savremenim tehnologijama koje posjedu Volkswagen, a što konkretno podrazumijeva novu paletu motora, nove sigurnosne sisteme, te dorađene mehaničke sklopove. Obzirom da je Volkswagen od predstavljanja Polo modela iz 2009-te predstavio čitav niz novih motora, vrijeme je došlo da se isti nađu i u novom Polu.

Testni Polo bio je opremljen sa novim 1.2-litrenim TSI BlueMotion Tehnology turbo benzinskim motorom koji raspolaže sa 90 KS i 160 Nm okretnog momenta. Brojke na papiru nisu spektakularne, ali u stvarnosti izgledaju mnogo bolje. Ono što karakteriše ovaj motor jeste visoka elastičnost, jer je najveći okretni moment raspoloživ od ‘dizelskih’ niskih 1.400 okr./min pa do 4.000 okr./min., dok je maksimalna snaga dostupna na 4.800 okr./min.

Ovako ‘mapiran’ motor ne zahtijeva često posezanje za ručicom petostepenog ručnog mjenjača kojeg odlikuje visoka preciznost i odlični prijenosni omjeri. Takve tehničke predispozicije uz Start/Stop sistem pozitivno su se odrazile na smanjenje potrošnje goriva. Tako se testni Polo u zagušenim gradskim uslovima zadovolji sa maksimalnih 7 l/100 km goriva, koliko je zabilježio putni računar, dok na otvorenoj magistralnoj cesti prosječna potrošnja neće preći 6 litra goriva.

Iako po fabričkim specifikacijama Polo sa ovim motorom znatno manje troši, tokom testa željeli smo doznati rezultate koji su mnogo primjereniji našim uslovima. Tako za vrijeme testnog perioda nismo pretjerivali sa štedljivom vožnjom, već smo pokušali pronaći ”zlatnu sredinu”.

Takav pristup dao nam je zaista zanimljive rezulate, posebno na otvorenoj magistralnoj cesti. Tako smo istu dionicu u tri navrata prelazili sa tri različite prosječne potrošnje, pa tako u štedljivom režimu prosječna potrošnja iznosila 4,7 l/100 km, u kombinaciji oštrije i štedljive vožnje prosječna potrošnja iznosila je 5,2 l/100 km, dok u slučaju kada smo motor držali iznad 3.500 okr./min i više, prosječna potrošnja je iznosila 6 l/100 km.

Sve ukupno gledano, razlika je očita u potrošnji i u načinu vožnje, ali bez dileme radi se o zaista štedljivom motoru. Treba napomenuti da je u štedljivom načinu vožnje bilo još prostora za bolji rezultat, ali u tom slučaju morali bi zaboraviti na sva preticanja, te da je navedena dionica imala značajan broj uspona.

Ukupna prosječna potrošnja na kraju iznosila fantastičnih 5,6 l/100 km. Ovakve činjenice buduće kupce ozbiljno stavlja u dilemu da li se isplati kupiti novi Polo sa osjetno skupljim TDI motorom. Bolje rečeno, za prosječnog vlasnika koji prelazi 15.000 km na godišnjem nivou, nema dileme, 1.2 TSI je ekonomski isplativiji.

Zadržat ćemo se još na motoru koji radi mirno i tiho da ćete morati dobro obratiti pažnju kad dolazite pješacima iza leđa. Gotovo da se kreće kao bešumni električni automobili, koji se teško može čuti… Samo iskustvo iz vožnje je zaista pozitivno, jer novi Polo s navedenim motorom prosto ‘leti’. Jasno, radi se o malom gradskom automobilu, pa se treba staviti u razumne granice očekivanja, koje je on i više nego ispunio.

Volkswagen Golf sedme generacije, kao automobil sa vrhunskim sigurnosnim sistemima, pa su isti prebačeni u novi Polo. Tako je Polo dobio ESC – Elektronska kontrola stabilnosti sa uključenim ABS sistemom i komfornim asistentom pri kočenju, ASR, EDL i EDTC i Hill Hold.

Jedan od važnih sigurnosnih sistema koje posjeduje Polo jeste elektronska blokada diferencijala, koja se aktivira u zavojima i na različitim površinama ceste te prema potrebi preraspodjeljuje silu. Svakako tu su neizostavni ABS, zračni jastuci i zavjese. Na EuroNCAP testu 2009. Polo je osvojio maksimalni pet zvjezdica, a novi sigurnosni sistemi samo podižu sigurnost na još veći nivo. Detalje sa EuroNCAP testa možete pročitati OVDJE.

Zaključak

Aktuelni Volkswagen Polo sa svim tehničkim unapređenjima sigurno da će se učvrstiti u vrhu malih gradskih automobila. Iako nema revolucionaran dizajn, on je privlačniji nego ikada do sada, a njegov ‘unisex’ izgled, privlači i muškarce i žene, što je zaista veliki plus za jedan automobil. R Line paket opreme za vanjski dio automobila dodatno poboljšava njegovu atraktivnost što će ga definitivno učiniti još poželjnijim, a uz efikasnije motore, veću sigurnost, bolju udobnost i sa bogatijom opremom, novi Polo definitivno će ostati u samom vrhu najboljih malih gradskih automobila.

Na kraju dolazimo do cijene testnog modela koja je načešći predmet diskusija… Testni Polo sa Comfort + R Line exterior paketom opreme te također opcionom doplativom opremom košta 31.715 KM. S ovakvom cijenom Polo ne ulazi u kategoriju jeftinijih automobila u svojoj klasi, ali definitivno ne ulazi u kategoriju slabo opremljenih. Za manje zahtijevne kupce, kojim nije potrebna dodatna oprema, Polo pokretan 1.2 TSI motorom i sa Comfortline paketom opreme u NIPEX-u mogu kupiti za  24.987 KM. Također, treba napomenuti da osnovna izvedba Pola Trendline u NIPEX-u košta 19.825 KM (bez PDV-a). Cijenu i detaljan popis opreme na testnom modelu možete pročitati OVDJE.

Kategorije: Auto test