Test: Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG Selection – Bolji nego ikad!
Test: Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG Selection – Bolji nego ikad!
Škoda Kodiaq nove generacije mogla bi biti pravo rješenje za one koji tražite veliki SUV koji spaja prostranost, luksuz i najnovije tehnologije. S unaprijeđenim dizajnom, modernizovanom unutrašnjošću i naprednim sistemima asistencije, novi Kodiaq postavlja nove standarde u svojoj klasi. No, da li su sve ove promjene zaista poboljšale vožnju, udobnost i performanse? Testirali smo novu generaciju Kodiaqa i otkrivamo šta nudi budućim kupcima – od inovativnog DCC Plus ovjesa, preko poboljšane aerodinamike, do impresivne digitalne opreme. Da li je Škoda pogodila pravi balans između praktičnosti i premium osjećaja? Saznajte u nastavku!
Piše: Emir Kalender
Dizajn i ponuda prostora: Spoj elegancije, robusnosti i vrhunske praktičnosti
Nova Škoda Kodiaq donosi osvježen vanjski dizajn koji kombinuje prepoznatljive dizajnerske elemente češke marke s modernim detaljima pružajući impresivan i sofisticiran izgled. Novi Kodiaq sada izgleda još robusnije i markantnije od svog prethodnika zahvaljujući upravo novom dizajnu, ali impozantnim dimenzijama. Novi Kodiaq dizajniran je pod vodstvom Olivera Stefaniya, glavnog dizajnera Škode, koji je sa svojim timom uspio spojiti robustan karakter SUV-a s naprednim aerodinamičkim rješenjima.
Novi Kodiaq sada ima poboljšan koeficijent otpora zraka koji iznosi 0,282, a to doprinosi njegovoj efikasnosti u potrošnji goriva i stabilnosti u vožnji. Sa povećanom dužinom s više od šest centimetara, ovaj model nudi još više prostora u unutrašnjosti, dok moderna LED Matrix tehnologija u svjetlosnim sklopovima, uz izvanrednu funkcionalnost, dodaje premium i notu cjelokupnom izgledu automobila.
Prednji dio novog Kodiaqa karakteriše nova velika i dominantna maska hladnjaka, koja sada može biti opremljena horizontalnom LED svjetlosnom trakom, sličnom onoj kakvu ima električni Škoda Enyaq. Osvijetljena maska daje vozilu prepoznatljiv i moderan izgled, posebno u noćnim uslovima. Nova LED Matrix prednja svjetla pružaju poboljšanu osvijetljenost i sigurnost, dok oštre i precizne linije na haubi i branicima doprinose robusnom i modernom izgledu.
Riječ je o drugoj generaciji Bi-LED Matrix prednjih svjetala koja donose čak 50% više segmenata izvora svjetla u odnosu na prethodnu generaciju. Zahvaljujući tome svjetlosni snop znatno je gušći i jači, a sama preciznost rada sistema znatno je preciznija i uglađenija. Nova LED Matrix svjetla vozaču novog Kodiaqa osiguravaju fantastičnu vidljivost u svim vremenskim uslovima, a pri tome drugi učesnici u saobraćaju nisu zaslijepljeni, što je značajan doprinos u segmentu sigurnosti.
Bočna strana zadržala je prepoznatljive pravougaone otvore točkova koji naglašavaju SUV karakter vozila. Oštre dizajnerske linije jasno su definisane, pružajući vozilu dinamičan i elegantan profil. I pored povećane dužine za više od šest centimetara dizajneri su uspjeli poboljšati aerodinamiku vozila postigavši koeficijent otpora zraka od 0,282. Značajan doprinos u poboljšanju aerodinamike dali su i novodizajnirani aluminijski točkovi sa posebnim poklopcima, koji osim vizuelnog efekta imaju i praktičnu namjenu, a to je smanjivanje turbulencije zraka.
Novi Kodiaq donosi robustan, ali sofisticiran dizajn s unaprijeđenom aerodinamikom i modernim LED Matrix svjetlima, pružajući sigurnost i prepoznatljiv izgled. Povećane dimenzije i poboljšana unutrašnjost dodatno naglašavaju praktičnost i prostranost ovog SUV-a.
Zadnji dio automobila krase nova LED svjetla s animiranim pokazivačima smjera, koja su međusobno povezana svjetlosnom trakom, pružajući automobilu moderan i prepoznatljiv izgled. Novodizajnirani branik s integrisanim difuzorom doprinosi sportskom karakteru vozila, dok produženi krovni spojler poboljšava aerodinamičke performanse.
Unutrašnjost novog Kodiaq modela potpuno je nova i odlikuju je profinjeni materijali, dizajnerski pristup koji kombinuje luksuz, moderna i funkcionalnih rješenja. Već sa prvim ulaskom u novi Kodiaq odmah se primjećuju znatno kvalitetniji materijali i bolja završna obrada kao kod premium mraki. Poseban akcenat stavljen je na korištenju mekanih materijala, ukrštenim štepovima, kombinacijama različitih materijala i novom konceptu ambijentalne rasvjete koja ugodnost putovanja podiže na novi nivo.
Centralna konzola odlikuje se novim dizajnom i novim rasporedom elementa. Na sredini je postavljen veliki samostojeći ekran osjetljivi na dodir od 13 inča koji omogućava intuitivno upravljanje infotainment sistemom. Digitalna instrument tabla postala je neizostavni dio svakog modernog automobila, a kod novog Kodiaqa njena dijagonala je 10 inča. Vozač može po svojoj želji odabrati nekoliko grafičkih prikaza, od jednostavnog s minimalnim brojem informacija, preko putne karte pa sve do prikaza sa detaljnim informacijama sa putnog računara.
Zajedničkim radom dizajnera i inžinjera napravljena je velika promjena izmještanjem ručice mjenjača sa standardne pozicije na stub volana. Ovim rješenjem oslobođen je dodatni prostor na centralnom grebenu koji je sada iskorišten za korisne pretince. Ova promjena je omogućena uvođenjem nove generacije automatskog DSG mjenjača (DQ381) sa “shift by wire” tehnologijom. Kontrole brisača vjetrobrana prebačene su na lijevu ručicu zajedno sa pokazivačem pravca, pa obzirom da je to potpuno nova pozicija komandi potrebno je vrijeme privikavanja na novi raspored.
Smart Dials je još jedno novo pametno rješenje koje je Škoda uvela u model Kodiaq. Na tri tradicionalna rotaciona prekidača sada se podešavaju klimatizacija, modovi vožnje, jačina zvuka ili druge funkcije prema želji vozača, pružajući intuitivno i prilagodljivo korisničko iskustvo.
Vozačev i suvozačev Smart Dail kontrolišu unutrašnju temperaturu i grijanje sjedišta, a šta se trenutno podešava prikazano je na malom ekranu. Za brzu promjenu podešavanja dovoljan je kratki pritisak na ekran i automatski odabirete drugu funkciju. Centralni Smart Dial kontroliše šest funkcija: brzinu ventilatora, pametni klima uređaj, smjer zraka, jačinu zvuka, režim vožnje i uvećavanje/smanjivanje navigacione karte. Vlastitom željom vozač može postaviti četiri funkcije na centralni Smart Dail od ponuđenih šest.
Koncept od tri rotaciona prekidača već je poznat sa prethodnog modela, ali i drugih Škoda modela prethodnih generacija kojim se isključivo upravljalo klimatizacijom. Kroz godine korištenja pokazali su se kao vrlo jednostavni za intuitivno korištenje pa su u Škodi odlučili da ih ne odbacuju već da ih unaprijede. Odličan potez koji će definitivno olakšati korištenje brojnih funkcija.
Prednja sjedišta (u Selection paketu opreme) izrađena su od kvalitetne vještačke kože koja s veoma dobrom profilisanošću nude viši nivo udobnosti. Poboljšana bočna potpora dodatno povećava stabilnost i osjećaj sigurnosti prilikom vožnje. Opcijski su dostupna ergonomska sjedišta s masažnom funkcijom i ventilacijom, što udobnost na dužim putovanjima podiže na još viši nivo. Zadnja sjedišta također su redizajnirana i ergonomski prilagođena kako bi ponudila bolju udobnost za putnike, a kroz opcije dodatne opreme ista mogu biti i grijana.
Nova Kodiaq donosi luksuzniju unutrašnjost s profinjenim materijalima, novim dizajnom centralne konzole i naprednim Smart Dials sistemom za intuitivno upravljanje funkcijama. Prostranija kabina, ergonomska sjedišta, te optimizovani raspored elemenata dodatno povećavaju udobnost i praktičnost u vožnji.
Povećani međuosovinski razmak donio je dodatni prostor u putničkoj kabini, posebno za noge, čineći novi Kodiaq za sve putnike još ugodnijim na dugim putovanjima. O prostranosti ne treba trošiti mnogo riječi ako znamo da se u Kodiaq komforno može smjestiti i do pet korpulentnih putnika s visinom i do dva metra.
Dimenzije i zapremina prtljažnika: Veći, prostraniji i praktičniji
Novi Kodiaq značajno je narastao u odnosu na prethodni model što za rezultat ima veću prostranost putničke kabine. Međutim, visina novog Kodiaqa je manja od prethodnika što se pozitivno odrazilo na aerodinamičku efikasnost. Tako je novi Kodiaq dug 4.758 mm (+61 mm), širok 1864 mm (+18 mm), visok 1.657 mm (-17 mm), a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.791 mm.
Zapremina prtljažnika iznosi 910 litara u standardnoj konfiguraciji (+75 litara u odnosu na prethodni model), dok se preklapanjem zadnjih sjedišta ista povećava na impresivnih 2.105 litara. Povećan je broj pretinaca i “Simply Clever” rješenja, poput pametnih prostora za odlaganje, integrisanog kišobrana u vratima i podesivih držača za čaše, a sve to pruža dodatnu praktičnost i funkcionalnost.
Novi asistenti u vožnji: Viši nivo sigurnosti i komfora
Novi Kodiaq dolazi s najnovijom generacijom sistema asistencije, pružajući viši nivo sigurnosti i komfora. Među najznačajnijim novitetima su: Travel Assist koji pruža poluautonomnu vožnju, kombinujući adaptivni tempomat i asistenciju za održavanje vozne trake. On omogućava Kodiaqu da automatski prati saobraćaj i prilagođava brzinu u skladu s uslovima na putu.
Parking Assist Plus je novi napredni sistem pomoći pri parkiranju, koji sada omogućava automatsko parkiranje i izlazak iz parking mjesta, koristeći kamere od 360 stepeni. Trailer Assist olakšava manevrisanje s prikolicom, omogućavajući vozaču da jednostavno upravlja pravcem kretanja pomoću komandnog ekrana.
Side Assist je sistem nadzora mrtvog ugla s povećanim dometom od 70 metara, koji upozorava vozača na vozila koja se nalaze u slijepoj tački. Emergency Assist će u slučaju da vozač ne reaguje tokom vožnje, prepoznat će potencijalne opasnosti i aktivira postupke za zaustavljanje vozila te će pozvati pomoć. Exit Warning sistem upozorava putnike prilikom izlaska iz vozila ako se približava drugo vozilo, bicikl ili pješak, smanjujući rizik od nesreća pri otvaranju vrata. Ovi asistenti osiguravaju da novi Kodiaq bude jedan od najsigurnijih i tehnološki najnaprednijih SUV modela u svojoj klasi.
Vozne karakteristike: Dinamična vožnja uz snagu i efikasnost
Novi Kodiaq postavljen je na MQB EVO platformu koja je evolucija MQB platforme sa prethodnog modela i ona donosi poboljšanja u dinamici vožnje, sigurnosti i efikasnosti. Paleta motora je temeljito preuređena koju čine moderni turbo benzinci, turbo dizeli i plug-in hibridni pogonski sklopovi. Dizelski motori i dalje su vrlo traženi i na bh. tržištu, a testni model pokretala je najsnažnija izvedba 2.0 litrenog TDI motora sa 193 KS i 400 Nm okretnog momenta. Snažni dizelaš standardno je uparen sa automatskim DSG mjenjačem (DQ381) sa sedam stepeni prijenosa i „shift-by-wire“ tehnologijom. Snaga se prenosi na sva četiri točka preko poznatog 4×4 sistema koji osigurava konstantnu trakciju.
U današnjem vremenu kada se proizvođači okreću niskolitražni turbo benzinskim motorima, na radost mnogih, Škoda je ipak zadržala potentni i provjereni 2.0 litreni TDI dizelaš. Robusni Kodiaq sa ovim pogonskim sklopom ubrzava od 0 do 100 km/h za 7,6 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 230 km/h. Dinamička kontrola šasije DCC Plus i pogon na sve točkove omogućavaju optimalnu stabilnost i udobnost na svim podlogama.
Ruku na srce, Kodiaq sa manjim i slabijim motorom bio bi još jedan prilično bezlični SUV sa ograničenim voznim karakteristikama. Sa ovakvim pogonskim sklopomvima novi Kodiaq je spreman odgovoriti na brojne zahtjeve vozača, bilo da je riječ o vožnji na urbanim, otvorenim ili offroad putevima. Zahvaljujući sistemima pomoći veliki češki SUV u gradu je znatno lakše voziti i parkirati od očekivanog, a jedini neprijatelj su mu mali parking prostori. Pravi potencijal novi Kodiaq pokazuje van grada, bez obzira da li je riječ o otvorenoj cesti ili offroad putu.
Novi Kodiaq na magistralnoj cesti pruža vrlo dobro izbalansirane vozne karakteristike. Zahvaljujući 4×4 pogonu i dinamičkoj kontroli šasije DCC Plus, stabilnost u zavojima je na visokom nivou. U normalnim uslovima, vozilo se oslanja na prednji pogon, dok se zadnja osovina uključuje po potrebi, osiguravajući dodatnu trakciju pri ubrzavanju iz zavoja ili na mokrim i klizavim površinama.
Stabilnost i proklizavanje – Kodiaq je stabilan u dugim i brzim zavojima, a zahvaljujući dinamičkom podešavanju šasije DCC Plus, naginjanje karoserije je minimalno. Nova DCC Plus dinamička kontrola šasije dostupna je kao opcija i nova verzija koristi dva neovisno kontrolisana ventila za odvajanje stepena povrata i kompresije samog amortizera. Ranije su obje funkcije bile kontrolisane jednim zajedničkim ventilom. Nova generacija omogućava brže podešavanje prigušenja kao i širi raspon karakteristika amortizacije.
U Comfort modu ovjes je nešto mekši, što povećava udobnost, ali bilo bi poželjno da je još mekši u ovom modu. U Sport modu ovjes je znatno tvrđi čime se smanjuje naginjanje automobila i poboljšava se stabilnost pri agresivnijoj vožnji. Pri prebrzom ulasku u oštrije zavoje može doći do blagog podupravljanja, ali elektronika (ESC i XDS+ elektronska blokada diferencijala) brzo reaguje i stabilizuje vozilo. Pri naglom ubrzanju na klizavoj podlozi moguće je lagano proklizavanje zadnje osovine, ali se sistem 4×4 brzo prilagođava i prenosi snagu na točkove s boljom trakcijom.
Novi Kodiaq nudi dinamičnu i stabilnu vožnju zahvaljujući snažnom 2.0 TDI motoru sa 193 KS, 4×4 pogonu i naprednoj DCC Plus kontroli šasije, prilagođavajući se različitim terenima i stilovima vožnje. Uz efikasnu potrošnju goriva, poboljšanu zvučnu izolaciju i sofisticirani DSG automatski mjenjač, Kodiaq pruža udobnost i sigurnost kako na autoputu, tako i u offroad uslovima.
Sa snagom od 193 KS i 400 Nm obrtnog momenta, međuubrzanja su vrlo dobra, posebno u rasponu od 60 do 120 km/h, što je ključno za preticanja na magistralnim cestama koje prevladavaju u Bosni i Hercegovini. Automatski DSG mjenjač brzo mijenja stepen prijenosa, ali u Comfort modu zna biti malo sporiji u reakcijama pri naglom pritisku na gas. U Sport modu mjenjač drži više okretaje i brže reaguje, čineći vožnju dinamičnijom.
Iako Sport mod značajno poboljšava odziv mjenjača i motora, elektronika ponekad prerano prebacuje u viši stepen prijenosa, posebno prilikom dužeg držanja konstantne brzine. Motor bi mogao duže ostati u višim obrtajima radi maksimalne isporuke snage i same dinamike vožnje u zavojima. Rješenje za to je korištenje ručnog režima mijenjanja brzina putem poluga na volanu, što vozaču omogućava veću kontrolu nad radom DSG mjenjača.
Na autoputu, Kodiaq se ponaša stabilno i ugodno zahvaljujući prilagodljivom ovjesu koji upija neravnine bez previše prijenosa vibracija u kabinu. Pri većim brzinama (130 km/h i više), vozilo ostaje čvrsto na putu, a 4×4 pogon pruža dodatnu sigurnost pri vožnji po mokrim ili snježnim dionicama. Zvučna izolacija kabine je vrlo dobra. Motor je tih pri konstantnoj brzini, dok se buka vjetra i guma minimalno osjeća, čak i na višim brzinama.
Offroad mogućnosti – Kodiaq je prvenstveno stvoren da većinu vožnje provede na cesti, ali zahvaljujući 4×4 pogonu i Offroad modu, sposoban je za povremenu vožnju po zahtjevnijim terenima. Njegov ground clearance iznosi 192 mm, omogućava mu savladavanje umjerenih prepreka, kao što su makadamski putevi, blato ili blagi usponi, a ne treba zaboraviti i duboki snijeg.
Odabirom Offroad moda, prilagođava se rad DSG mjenjača, osjetljivost gasa i kočenja, dok sistem pogona 4×4 optimizuje raspodjelu snage za bolju trakciju. Također, asistencija pri spuštanju nizbrdo pomaže pri kontrolisanju brzine na strmim terenima. Međutim, ograničenja dolaze u vidu niskoprofilnih guma 235/45 R20 koje su postavljene na opcione 20 inčne aluminijumske felge, a koje nisu idealne za teške terene. Također, iako sistem pogona 4×4 dobro pomaže, Kodiaq nema mehaničku blokadu diferencijala, što znači da na ekstremnim terenima može imati poteškoća.
Kada je riječ o efikasnosti, novi Kodiaq u testnoj konfiguraciji pokazao se kao agilan, ali i vrlo štedljiv, posebno ako pažljivije vozite. U gradskim uslovima putni računar zabilježio je prosječnu potrošnju od 7,8 l/100 km, na otvorenoj cesti ona se mijenja od 4,9 do 6,0 l/100 km, ovisno od prosječne brzine i konfiguracije puta, dok se na auto putu ona kreće od 6,3 do 6,8 l/100 km.
Zaključak
Novi Kodiaq donosi ključna tehnička i tehnološka poboljšanja u odnosu na prethodnika, koja ga čine još privlačnijom za buduće kupce. Poboljšana aerodinamika, nova DCC Plus adaptivna kontrola šasije i napredniji 4×4 sistem osiguravaju bolje vozne karakteristike i udobnost. Modernizovani 2.0 TDI motor uz 7-stepeni DSG mjenjač pruža bolju efikasnost i brže reakcije, dok unaprijeđeni sistemi asistencije povećavaju sigurnost i olakšavaju vožnju.
Unutrašnjost je prostranija, s kvalitetnijim materijalima i naprednim Smart Dials komandama, dok veći 13 inčni infotainment ekran i digitalni kokpit poboljšavaju korisničko iskustvo. Veća zapremina prtljažnika (910 L) i dodatni „Simply Clever” detalji povećavaju praktičnost. Sve ove inovacije donose bolje performanse, viši nivo komfora i veću sigurnost, čineći novi Kodiaq još konkurentnijim i svestranijim SUV-om za porodice i dug put.
U konačnici dolazimo do cijene novog Kodiaqa. Neosporna je činjenica da je Škoda s modelom Kodiaq napravila ozbiljan iskorak u segmentu luksuza i kvaliteta materijala, posebno u unutrašnjosti, a tehnološke inovacije Kodiaq čine jedinim od najsavremenijih automobila u svojoj klasi. Sve te pogodnosti imaju svoju cijenu pa testni model košta 106.454 KM, dok je za osnovni model potrebno izdvojiti 71.789 KM. Detaljnu specifikaciju vozila možete pročitati OVDJE.