Uporedni test dvije najprodavanije izvedbe novog Audi A6 modela!

Uporedni test: Audi A6 40 TDI quattro vs Audi A6 50 TDI quattro – Snaga protiv štedljivosti!

Dvije godine nakon predstavljanja osme generacije modela Audi A6 napravili smo poređenje dvije izvedbe ove veoma cijenjene limuzine. Protekli period bio je dovoljan da oslušnemo tržište koje je pravi pokazatelj uspjeha nekog modela, ali i njegovih izvedbi.

Kada se spomene Audi A6 mnogi će ga vidjeti odmah u kombinaciji 3.0-litrenog V6 TDI motora, quattro pogona na sve točkove i automatskog mjenjača. No, postoji tu i izvedba sa slabijim TDI motorom za koji su mnogi bili skeptični po pitanju performansi. Kako bi pronašli sve odgovore praktično smo uporedili Audi A6 u izvedbi 50 TDI i 40 TDI quattro.

Test Audi A6 40 TDI quattro 01
Test Audi A6 40 TDI quattro 02
Test Audi A6 40 TDI quattro 03
Test Audi A6 40 TDI quattro 04
Test Audi A6 40 TDI quattro 05
Test Audi A6 40 TDI quattro 06
Test Audi A6 40 TDI quattro 07
Test Audi A6 40 TDI quattro 08
Test Audi A6 40 TDI quattro 09
Test Audi A6 40 TDI quattro 10
Test Audi A6 40 TDI quattro 11
Test Audi A6 40 TDI quattro 12
Test Audi A6 40 TDI quattro 13
Test Audi A6 40 TDI quattro 14
Test Audi A6 40 TDI quattro 15
Test Audi A6 40 TDI quattro 16
Test Audi A6 40 TDI quattro 17
Test Audi A6 40 TDI quattro 18
previous arrow
next arrow
Test Audi A6 40 TDI quattro 01
Test Audi A6 40 TDI quattro 02
Test Audi A6 40 TDI quattro 03
Test Audi A6 40 TDI quattro 04
Test Audi A6 40 TDI quattro 05
Test Audi A6 40 TDI quattro 06
Test Audi A6 40 TDI quattro 07
Test Audi A6 40 TDI quattro 08
Test Audi A6 40 TDI quattro 09
Test Audi A6 40 TDI quattro 10
Test Audi A6 40 TDI quattro 11
Test Audi A6 40 TDI quattro 12
Test Audi A6 40 TDI quattro 13
Test Audi A6 40 TDI quattro 14
Test Audi A6 40 TDI quattro 15
Test Audi A6 40 TDI quattro 16
Test Audi A6 40 TDI quattro 17
Test Audi A6 40 TDI quattro 18
previous arrow
next arrow

Audi A6 40 TDI quattro S tronic

Piše: Emir Kalendera

Audi A6: opšte činjenice o ovom modelu

Novi Audi A6 svojom pojavom na cesti predstavlja pravi mamac pogleda. Sa zategnutim površinama, oštrim rubovima i privlačnim linijama, ova poslovna limuzina nepogrješivo izražava svoje karakteristike: sportsku eleganciju i profinjenost. Agresivno dizajniranim prednjim dijelom dominira već tradicionalna velika Singleframe maska na koju se naslanjanja svjetlosna grupa koja može biti u više izvedbi, a top izvedbu čine HD Matrix LED svjetla.

Novi Audi A6 ima uravnotežene vanjske proporcije, sa dugim poklopcem motora i dugim međuosovinskim razmakom. Ipak, prevjesi automobila su kratki što nagovještava dobre vozne karakteristike. Novi A6 sa dužinom od 4.939 milimetara od prethodnog modela duži je za 7 mm, dok je sa širinom od 1.886 širi od prethodnika za 12 mm. Visina automobila od 1.457 mm viša je za 2 mm nego kod prethodnog modela.

Test Audi A6 50 TDI S Line 01
Test Audi A6 50 TDI S Line 02
Test Audi A6 50 TDI S Line 03
Test Audi A6 50 TDI S Line 05
Test Audi A6 50 TDI S Line 06
Test Audi A6 50 TDI S Line 07
Test Audi A6 50 TDI S Line 08
Test Audi A6 50 TDI S Line 09
Test Audi A6 50 TDI S Line 10
Test Audi A6 50 TDI S Line 11
Test Audi A6 50 TDI S Line 12
Test Audi A6 50 TDI S Line 13
Test Audi A6 50 TDI S Line 14
Test Audi A6 50 TDI S Line 15
Test Audi A6 50 TDI S Line 16
Test Audi A6 50 TDI S Line 17
Test Audi A6 50 TDI S Line 18
Test Audi A6 50 TDI S Line 19
Test Audi A6 50 TDI S Line 20
Test Audi A6 50 TDI S Line 21
Test Audi A6 50 TDI S Line 22
Test Audi A6 50 TDI S Line 23
Test Audi A6 50 TDI S Line 24
Test Audi A6 50 TDI S Line 25
Test Audi A6 50 TDI S Line 26
Test Audi A6 50 TDI S Line 27
Test Audi A6 50 TDI S Line 28
Test Audi A6 50 TDI S Line 29
Test Audi A6 50 TDI S Line 30
Test Audi A6 50 TDI S Line 31
Test Audi A6 50 TDI S Line 33
Test Audi A6 50 TDI S Line 34
Test Audi A6 50 TDI S Line 35
Test Audi A6 50 TDI S Line 36
Test Audi A6 50 TDI S Line 37
Test Audi A6 50 TDI S Line 38
Test Audi A6 50 TDI S Line 39
Test Audi A6 50 TDI S Line 40
Test Audi A6 50 TDI S Line 41
Test Audi A6 50 TDI S Line 42
Test Audi A6 50 TDI S Line 43
Test Audi A6 50 TDI S Line 44
Test Audi A6 50 TDI S Line 45
Test Audi A6 50 TDI S Line 46
Test Audi A6 50 TDI S Line 47
Test Audi A6 50 TDI S Line 48
Test Audi A6 50 TDI S Line 49
Test Audi A6 50 TDI S Line 50
Test Audi A6 50 TDI S Line 51
Test Audi A6 50 TDI S Line 52
Test Audi A6 50 TDI S Line 53
previous arrow
next arrow
Test Audi A6 50 TDI S Line 01
Test Audi A6 50 TDI S Line 02
Test Audi A6 50 TDI S Line 03
Test Audi A6 50 TDI S Line 05
Test Audi A6 50 TDI S Line 06
Test Audi A6 50 TDI S Line 07
Test Audi A6 50 TDI S Line 08
Test Audi A6 50 TDI S Line 09
Test Audi A6 50 TDI S Line 10
Test Audi A6 50 TDI S Line 11
Test Audi A6 50 TDI S Line 12
Test Audi A6 50 TDI S Line 13
Test Audi A6 50 TDI S Line 14
Test Audi A6 50 TDI S Line 15
Test Audi A6 50 TDI S Line 16
Test Audi A6 50 TDI S Line 17
Test Audi A6 50 TDI S Line 18
Test Audi A6 50 TDI S Line 19
Test Audi A6 50 TDI S Line 20
Test Audi A6 50 TDI S Line 21
Test Audi A6 50 TDI S Line 22
Test Audi A6 50 TDI S Line 23
Test Audi A6 50 TDI S Line 24
Test Audi A6 50 TDI S Line 25
Test Audi A6 50 TDI S Line 26
Test Audi A6 50 TDI S Line 27
Test Audi A6 50 TDI S Line 28
Test Audi A6 50 TDI S Line 29
Test Audi A6 50 TDI S Line 30
Test Audi A6 50 TDI S Line 31
Test Audi A6 50 TDI S Line 33
Test Audi A6 50 TDI S Line 34
Test Audi A6 50 TDI S Line 35
Test Audi A6 50 TDI S Line 36
Test Audi A6 50 TDI S Line 37
Test Audi A6 50 TDI S Line 38
Test Audi A6 50 TDI S Line 39
Test Audi A6 50 TDI S Line 40
Test Audi A6 50 TDI S Line 41
Test Audi A6 50 TDI S Line 42
Test Audi A6 50 TDI S Line 43
Test Audi A6 50 TDI S Line 44
Test Audi A6 50 TDI S Line 45
Test Audi A6 50 TDI S Line 46
Test Audi A6 50 TDI S Line 47
Test Audi A6 50 TDI S Line 48
Test Audi A6 50 TDI S Line 49
Test Audi A6 50 TDI S Line 50
Test Audi A6 50 TDI S Line 51
Test Audi A6 50 TDI S Line 52
Test Audi A6 50 TDI S Line 53
previous arrow
next arrow

Audi A6 50 TDI quattro Tiptronic

Međuosovinski razmak sa dužinom od 2.924 mm duži je za 12 mm i glavni je krivac za odličnu prostranost bez obzira da li sjedite na prednjim ili zadnjim sjedištima. Otvaranjem poklopca prtljažnika dočekat će vas 530 litra prtljažnog prostora. Poklopac prtljažnika može se otvoriti električkim putem, jednim „mahanjem“ noge ispod stražnjeg branika. Ovim sistemom bio je opremljen testirani model, koji je dio dodatne opreme.

Unutrašnjost novog A6 u potpunosti je nova, u dizajnerskom i tehnološkom smislu. Nova centralna konzola sa izvučenim segmentom i uz neisprekidanu vodoravnu liniju, stvara osjećaj još veće širine i prozračnosti. Sama centralna konzola usmjerena je prema vozaču, a glavni tehnološki novitet je gotovo potpuna digitalizacija komandi.

U praksi to znači da novi A6 ima tri velika ekrana, preko prvog centralnog ekrana koji je osjetljiv na dodir upravlja se MMI sistemom, a drugim manjim koji se nalazi ispod njega, upravlja se klimatizacijom. Treći ekran je potpuno digitalna instrument tabla – Audi virtual cockpit.

Mnogi proizvođači automobila već su predstavili svoja rješenja sa kojim su digitalizirali unutrašnjost. Većina tih rješenja izgledaju lijepo, ali su uglavnom nepraktična i komplikovana za korištenje. Audi je svoj način digitalizacije doveo do savršenstva, jer je uveo jednu novinu koju ni jedan proizvođač do sada nije primijenio.

Naime, svakim dodirom na ekran osjeti se vibrirajući „klik“ te odgovarajući zvučni signal. Na takav način stvara se osjećaj mehaničkog prekidača, pa se vrlo brzo uči na intuitivno korištenje što je gotovo nemoguće kod drugih rješenja digitalizacije. Ovakvo rješenje već je primijenjeno kod većih A8 i A7 modela, ali kod novog Q7 i Q8 modela.

Već sa prvim susretom kroz MMI sistem prolazi se vrlo jednostavno i lako. Vrijeme prilagodbe je svedeno na minimum, zapravo po zdravoj logici, sve bitne stvari postavljene su na pravo mjesto. Upravljanje audio sistemom, telefonijom, postavkama automobila, navigacijom, i sl. odvija se u dva do tri „klika“.

Udobnost novog A6 modela otišla je ponovo na još jednu stepenicu više. Bez obzira da li ste vozač ili saputnik, novi A6 ćete doživjeti na poseban način. Novi A6 nudi zaista velike mogućnosti prilagodbe vozačke pozicije, bez obzira na preferencije vozača. To znači da će idealnu poziciju lako pronaći oni koji žele sjediti nešto visočije, ali i oni koji žele sjediti nešto niže za upravljačem.

Novi Audi A6 dobio je novodizajnirana sjedišta koja ističu karakter staložene limuzine za duge vožnje. Ona nude velike mogućnosti namještanja kako bi se udobno smjestili. Zahvaljujući njima, na višesatnim putovanjima nećete osjetiti umor.

Dvoboj braće: A6 50 TDI quattro vs A6 40 TDI quattro

Audi A6 50 TDI quattro Tiptronic – Kada je prije dvije godine predstavljen novi Audi A6 on je stigao u snažnoj izvedbi 50 TDI iza koje se krije 3.0 litreni V6 TDI motor koji je dobio i blagi hibridni sistem. Ovaj motor isporučuje u A6 modelu 286 KS i 620 Nm okretnog momenta koji je dostupan od 2.250 do 3.000 okr/min. On je uparen sa osamostepenim automatskim Tiptronic mjenjačem, a snaga se prenosi preko standardnog quattro pogonom na sva četiri točka.

Ovaj dužno postavljeni motor poslovnu limuzinu sa težinom od 1.890 kg iz mjesta do do 100 km/h vodi za 5,7 sekundi i postiže maksimalnih 250 km/h. Ubrzanja su mirna i uglađena jer je sve posvećeno udobnosti. Potrošnji goriva kod modela 50 TDI quattro kreće se u gradskim gužvama od 9 do 11 l/100 km, dok se na otvorenoj magistralnoj cesti može spustiti na nevjerovatnih 4,2 l/100 km. Ipak ona se češće kreće između 6,6 i 7,0 l/100 km kada se ne obazirete na potrošnju.

Snažni V6 50 TDI motor isporučuje velikih 620 Nm okretnog momenta na osmostepeni hidraulički automatski Tiptronic mjenjač – ZF 8HP. Snažnim pritiskom na papučicu gasa reakcija motora i mjenjača neće biti kao kod sportskih modela – ekspresna. Motor i mjenjač su podešeni više na udobnost, manju potrošnju goriva, manju emisiju štetnih plinova i dugotrajnost. Udari velikog okretnog momenta sigurno nisu dobri za dugotrajnost mjenjača.

ZF-ov 8HP mjenjač treće je generacije i u proizvodnji se nalazi od početka 2018. godine. U odnosu na drugu generaciju glavno poboljšanje napravljeno je u pogledu smanjenja potrošnje goriva za 2,5% što automatski znači i manje emisije štetnih plinova. Također ova generacija mjenjača omogućila je uvođenje blagog hibridnog sistema.

U automatskom režimu vožnje mjenjač radi brzo i glatko, ali u ručnom modu kada se okretomjer motora nalazi u području najvećeg okretnog momenta, prebacivanje stepena prijenosa izvršava se sa manjim kašnjenjem.

Audi A6 50 TDI quattro dolazi sa 48 Voltnim Mild hibridnim sistemom. Ta informacija mnogima nije od velike važnosti, ali u nastavku ćemo reći za koji segment je ona veoma važna.

Audi A6 40 TDI quattro S Tronic – Riječ je o baznom dizelskom modelu kojeg pokreće također dužno postavljeni 2.0 litreni TDI motor sa 204 KS dostupnih od 3.750 do 4.200 okr/min. i 400 Nm okretnog momenta koji je dostupan od 1.750 do 3.500 okr/min. Motor je uparen sa sedmostepenim automatskim S tronic mjenjačem sa dvostrukim kvačilom što mu osigurava vemoa brze promijene stepena prijenosa. A6 40 TDI quattro teži 1.720 kg te njegovo ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,1 sekundu, a krajnja brzina iznosi 246 km/h.

Kada su performanse u pitanju brojevi na papiru jasnu prednost daju modelu 50 TDI, ali u realnoj vožnji 40 TDI ide jako lijepo. Već iz mjesta kada krećete imate konstantni osjećaj vuče. Dvolitarski dizelaš potpomognut blagim hibridnim sistemom tečno već iz niskih okretaja dobro ubrzava, a S tronic mjenjač sa dvostrukim kvačilom gotovo neprimjetno mijenja stepene prijenosa naviše. Tečno i lijepo ubrzanje osjetit ćete sve do brzine cca. 150 km/h kada se počinje osjetiti nedostatak dva cilindra u odnosu na model 50 TDI – on je tu zaista sirovo jak!

Kada je riječ o potrošnji model 40 TDI quattro može se pohvaliti kao veoma štedljiv auto. U gradskim uslovima potrošnja će ići od 6,5 do 8 l/100 km, a na otvorenoj magistralnoj cesti spušta se i do 4,2 l/100 km. Tako uz pun rezervoar od 73 litra (AdBlue 24) može imati autonomiju i do 1.200 km.

Inovativni Mild hibridni sistem svoje mjesto našao je i u modelu 40 TDI, ali ovaj model za razliku od 50 TDI-a ima 12 Voltni sistem. To običnom kupcu ne znači ništa, ali ga uskraćuje npr. za doplatu zračnog ovjesa.

Zračni prilagodljivi ovjes dio je dodatne opreme za model 50 TDI. On A6 pretvara u limuzinu više klase, jer je udobnost upravo onakva kakva je u većoj klasi. Bez obzira na kakvom putu se vozili, bile to loše ceste ili moderni autoputevi, ovakav tip ovjesa odgovorit će na najbolji mogući način svim zahtjevima. Vozaču je na raspolaganju Audi drive select sistem preko kojeg aktivira različite profile vožnje. U ponudi su već odavno poznati profili: efficiency, comfort, dynamic, individual, ali i auto u kojem udobnost i vozne karakteristike automatski prilagođavaju trenutnim zahtjevima vozača.

Elektro kontrolisani ovjes – Model 40 TDI quattro nije moguće kupiti sa zračnim ovjesom zbog 12 voltnog sistema. Kao alternativa njemu ponuđen je elektro kotrlosani ovjes koji jako dobro obavlja posao. Vozaču je također na raspolaganju Audi drive select sistem preko kojeg aktivira različite profile vožnje. Profili vožnje su: efficiency, comfort, dynamic, individual i auto. Obzirom na nešto manju težinu modela 40 TDI, te uz standardne 18 inčne točkove, automobil će biti udoban na lošim putevima, ali i jako dobro upravljiv u zavojima. Ipak, ako direktno poredimo ove dvije vrste ovjesa, prednost ide zračnom ovjesu.

Sistem upravljanja zadnjim točkovima – Ovaj sistem kroz dodatnu opremu dostupan je za oba modela. Audi prvi put uvodi ovakvu tehnologiju u A6 model, a u blagodati ovog sistema uvjerili smo se u svim situacijama, od okretanja automobila na malom prostoru, parkiranja u skučenim parking prostorima do dinamičnih prolazaka kroz zavoje. On skraćuje krug okretanja za 1,1 metar, pa za potpuno okretanje automobila potrebno je samo 11,1 metar.

Pri 60 km/h i iznad, zadnji točkovi se okreću u istom smjeru kao i prednji točkovi kako bi se poboljšala stabilnost na pravcu i olakšala promjena voznih traka. Opcijski sportski diferencijal dodatno poboljšava upravljanje. Aktivno raspodjeljuje pogonski moment između zadnjih točkova, nadopunjujući quattro pogon na sva četiri točka. Kao i dinamičko upravljanje svim točkovima, kontrola tvrdoće i prilagodljivi zračni ovjes, sportski diferencijal integrisani su u kontrolnu funkciju elektronske kontrole šasije (ECP).

Mild hybrid tehnologija je inovativni sistem kojim je opremljen novi A6. Ovaj sistem donosi novi mehanički element u koji su objedinjeni alternator i starter – BAS. Sada alternator i starter rade zajedno sa litij-ionskom baterijom. Uz pomoć nje Audi A6 može krstariti pri brzinama između 50 i 160 km/h. Start-stop funkcija aktivira se pri brzinama do 22 km/h.

Tokom usporavanja BAS obnavlja do 12 kW energije, a u realnim uslovima vožnje ovaj sistem može smanjiti potrošnju goriva do 0,7 litara na 100 kilometara. U Start/Stop režimu zahvaljujući ovom sistemu start motora još je lakši i mekši, što dodatno doprinosi udobnosti u vožnji. Svi motori koji pokreću novi A6 opremljeni su ovom tehnologijom.

Zaključak

Kroz ovaj test smo na najbolji način uvidjeli razlike koje postoje između ova dva modela. Razlike postoje, ali za svaki model možemo reći da ima svoje prednosti u odnosu na drugi, al one su samo prednosti/mane u ovisnosti od preferencija budućeg kupca.

Model 50 TDI quattro Tiptronic uglavnom će birati oni koji žele pregršt snage ispod poklopca motora, beskompromisnu udobnost i kojima nije u prvom planu nešto niža potrošnja goriva. Naravno, oni su i spremni po automatizmu skuplje platiti automobil. Ono za šta će biti uskraćeni vlasnici modela 50 TDI quattro jesu promtnije promijene stepena prijenosa u odnosu na S tronic kojim je opremljen model 40 TDI.

Model 40 TDI quattro S tronic gotovo u velikom broju segmenata ravnopravno stoji rame uz rame sa snažnijim i skupljim modelom 50 TDI. Snagom i performansama ne može mu parirati, ali i on ima svoje prednosti. U ovom slučaju slabiji motor donosi manju potrošnju i manje emisije CO2, što će definitivno biti prednost za one koji žele uštedjeti na potrošnji. Sa druge strane oni će plaćati i manje poreze pr registraciji. Također, redovni servis je nešto jeftiniji.

U konačnici možemo reći da oba modela imaju neke zajedničke dodirne tačke, ali da su dosta različiti u samoj vožnji. Model 40 TDI quattro u praksi ostavlja utisak veoma poletnog automobila i veoma štedljivog. Model 50 TDI quattro je „liga za sebe“ u kojoj se prefina udobnost, ali i pregršt snage.

Da su ova dva modela podjela Audijeve kupce najbolje potvrđuju prodajni rezultati. Naime, na BH tržištu godišnja prodaja modela 40 TDI quattro i 50 TDI quattro razlikuje se svega u par komada u korist snažnijeg modela.

Cijena osnovnog modela 40 TDI quattro iznosi 97.326,00 KM
Cijena osnovnog modela 50 TDI quattro iznosi 111.764,00 KM

Kategorije: Auto test, Testovi