Vozili smo: Citroen C4 Picasso i SpaceTourer – Poboljšanja u svim segmentima

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-01

Vozili smo: Citroen C4 Picasso i SpaceTourer – Poboljšanja u svim segmentima

U našem jedinom primorskom gradu Neumu predstavnici domaćih medija imali su priliku voziti nove modele – Citroen C4 Picasso i SpaceTourer. Tokom testnih vožnji po našoj i hrvatskoj obali zaključili smo da su poboljšanja izvedena u svim segmentima a ne samo dizajnu…

Piše: Nijaz Hajdarević

Cijeli je program predstavljanja novih modela trajao dva dana jer su u Nemum dovezeni novi modeli Citroena i Peugeota. Sve skupa održane su 3 press konferencije na kojima smo se detaljno upoznali sa svim prednostima koje donose novi automobili. U ovom tekstu ćemo se skomcentrisati na Citroen dok ćemo u narednom predstaviti Peugeotove novitete.

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-17

Novinari su imali dovoljan broj automobila na raspolaganju pa smo svi dobili priliku za vožnju svih noviteta. Odmah po sjedanju u novi C4 Picasso bilo nam je jasno da se radi o temeljito poboljšanom automobilu koji je i do sada spadao u sam vrh klase gdje pripada. Za upravljačem francuskog MPV-a proveli smo, približno, 70 km što je bilo sasvim dovoljno za prvi susret.

Organizator nam je rekao da možemo sami sebi odabrati itinerer pa smo se u koloni od tri vozila uputili na Pelješac koji obiluje zanimljivim cestama. Obzirom da je turistička sezona gotova nije bilo ni gužve pa smo se mogli prepustiti uživanju.

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-02

Što se modela C4 Picasso i Grand Picasso tiče možemo reći da se razlike u dizajnu prednjeg dijela, u odnosu na onaj predstavljen 2013. godine, mogu uočiti izdaleka. Tek napomene radi recimo da se prva serija novog Picassa iz 2013. do danas prodala u tiražu od 300.000 primjeraka.

Od sada zadnji dio krase nova svjetla sa 3D efektom a u ponudi je i dvobojni krov (dostupan samo uz kraću verziju). Tu su i sivi krovni nosači i nanovo dizajnirane felge. U ponudi su i tri nove boje karoserije što omogućava pristojan stepen personalizacije.

Ugodna i bogato opremljena unutrašnjost zaštitni je znak Citroenovih automobila. Tradicija se nastavlja i u novom Picassu. Da bi svi bili zadovoljni francuski je proizvođač predvidio četiri različita uređenja. Spisak kombinacija je vrlo dugačak pa prije određivanja karaktera svog automobila predlažemo da odvojiti malo više vremena. Moglo bi se reći da su to ”slatke muke”…

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-05

U skladu sa današnjim vremenima velika se pažnja posvetila multimedijalnom sistemu. A on kod Citroena, kao što je već poznato, radi po sistemu tablet uređaja. Bogatiji paketi opreme raspolažu sa dva ekrana- od 7 i 12 inča. Kada se starta automobil i ekrani ”ožive” ugođaj je potpun. Obzirom da smo imali iskustva sa prošlim modelom moramo reći da noviji model donosi niz prednosti na tom polju.

Prvi kilometri po Jadranskoj magistrali uvjerili su nas u umješnost dizajnera i inženjera. Ergonomski položaj za komandama kao i maksimalno udobna sjedišta nagovještavaju da se u C4 Picasso može voziti satima bez pauze. Što je paket opreme bogatiji to je ugođaj bolji ali treba naglasiti da i osnovna verzija sadrži sve ono što je potrebno.

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-06

Bez obzira da li se radi o standardnoj ili produženoj verziji C4 Grand Picasso vlasnik dobiva modularnu unutrašnjost. Manipulacije sa sjedištima su krajnje jednostavne pa postavljanje željene konfiguracije ni pripadnicama ljepšeg spola neće predstavljati nikakav problem. Naslon suvozačkog sjedišta može se preklopiti prema naprijed čime se ionako veliki tovarni prostor može dodatno produžiti do 2,5 metara. Pozitivno je što se u drugom redu nalaze tri identična sjedišta koja se mogu podešavati u više smjerova. Slično je i u posljednjem redu (Grand Picasso) pa ni jedan od putnika neće biti u podređenom položaju jer svako sebi može naći ugodan položaj.

Kod vozila ovog tipa kupci s posebnom pažnjom čitaju podatak o zapremini prtljažnika. Kada su sva sjedišta u funkciji zapremina je 537 litara. Pomicanjem kliznih sjedišta u drugom redu u krajnji prednji položaj oslobađa se zapremina od 630 litara. (C4 Grand Picasso od 645 do 704 litara).

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-07

U posljednje vrijeme popularan je dodatak senzor ispod zadnjeg odbojnika koji detektuje mahanje nogom te aktivira mehanizam za otvaranje/zatvaranje petih vrata. U praksi se ovaj dodatak dokazao kao efikasan pa nadoplatu, ma kolika bila, svakako preporučujemo.

Naša dosadašnja prijatna iskustva sa EMP2 platformom ponovo su potvrđena. Iako je ovjes podešen tako da pruža uzoran komfor to ne znači da Picasso stoji na klimavim nogama. Naprotiv, može se reći da je i tokom sportske vožnje novi francuski monovolumen stabilan kao da ima znatno tvrđi ovjes.  Tokom vožnje po vijugavim cestama Pelješca primjetili smo da je osječaj na volanu sada puno direktniji nego što je bio slučaj kod prve serije iz 2013.

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-09

Za maksimalnu sigurnost zadužen je cijeli niz sistema. Izdvajamo: sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem za preporučivanje brzine, aktivni tempomat sa funkcijom za zaustavljanje, nadzor nenamjernog prelaska vozne trake, aktivno sigurnosno kočenje, sistem pračenja koncentracije vozača, nadzor mrtvog ugla, Coffe Break Alert, sistem za upozorenje od sudara…

Tokom prezentacije u Neumu objavljene su i cijene za naše tržište. Modeli sa benzinskim motorima čija se snaga kreće od 130 do 165 KS koštaju od 42.728  do 58.427 KM do registracije. Verzije sa dizel motorima snažnim od 120 do 150 KS mogu se dobiti u rasponu cijena 47.886 – 62.197 KM.

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-04

Citroen SpaceTourer

Citroenov kombi SpaceTourer daleko je više od siromašnih kombi vozila. U doba sve prisutnih modularnih platformi i SpaceTourer dolazi na modularnoj platformi koja omogućava maksimalno korištenje potencijala motora, ovjesa i dimenzija karoserije. Za razliku od starijih generacija kombija koje nisu imale aktivne i pasivne sisteme sigurnosti na današnjem nivou SpaceTourer ima sve što modernim kupcima treba. U ponudi su tri dužine karoserije i dva međuosovinska razmaka. Istaknimo da je najkraća sa 4.609 mm praktična za svakodnevnu upotrebu. I ostale dimenzije, visina i širina, odgovaraju standardnim gradskim garažama pa za nema nikakvih prepreka za opušteno korištenje čak i ako vozač nije vješt.

Ponuda od 9 boja trebala bi zadovoljiti sve ukusu. Oni koji se još više žele istači mogu nadoplatiti za elegantne aluminijske naplatke od 17 inča.

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-14

Mi smo na raspolaganju imali model sa srednjim paketom opreme. Tako opremljen kombi pokazao se kao odličan omjer uloženo/dobiveno. Povišen položaj vozača daje odličnu preglednost na situaciju na cesti. Udobna sjedišta postavljena su na svim pozicijama pa su duža putovanja, za koje je SpaceTourer i namijenjen, maksimalno ugodna. Pretpostavljamo da će se za ovakav model odlučiti hoteli i Taxi službe koje imaju potrebu za prevoz više putnika nego što ih može stati u standardni putnički automobil.

Pristup u drugi i treći red sjedišta dopuštaju klizna vrata čiji je otvor skoro 1 metar (ovisno o odabranoj verziji do 0,93 m). Osnovna verzija dolazi sa kliznim vratima na desnoj strani dok skuplje verzije raspolažu sa kliznim vratima na obje strane. Ko ne žali novce moguće je naručiti klizna vrata sa sistemom automatskog otvaranje – zatvaranja. Istina, nikome neće otpasti ruke ako sam gurne vrata u jednom ili drugom smjeru ali električna pomoć svakako je dobro došla. Ovisno o odabranoj konfiguraciji 9 ili 5 sjedišta ovisi i raspoloživi prostor po jednom putniku. Isto se odnosi i na zapremini prtljažnika koja u izvedbi XL sa 5 sjedišta iznosi do 2.932 litara.

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-13

Tokom vožnje po Jadranskoj magistrali i poluotoku Pelješcu uvjerili smo se u dobru upravljivost i još bolje držanje cesete. Ovisno o dužini međuosovinskog razmaka krug okretanja se kreće od 11.3 do 12,4 metara što je u rangu automobila srednje klase. Šta više, osjećaj za volanom je sličan onome u putničkom automobilu. Za vrijeme vožnje u automobilu su bile 4 odrasle osobe bez prtljage. Zanimljivo, očekivano poskakivanje zadnje osovine je izostalo.

Dovoljno je reći da je SpaceTourer osvojio 5 NCAP zvjezdica i to po znatno strožim kriterijima nego što je bio slučaj do sada. To pak otkriva da je Citroenov kombi opremljen svim sigurnosnim sistemima kao modeli kompaktne klase, limuzine i MPV-i. Tu je i ”head up” displej. Ko bi mogao pretpostavljati da će transfer tehnologije iz automobila srednje klase biti tako brzo dostupan u kombi vozilima.

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-16

Što se motora tiče u ponudi su trenutno najmoderniji dizelski motori. Oni pak dolaze sa tehnologijom BlueHDI. Tu su: BlueHDi 95 s ručnim mjenjačem (5,5 l/100 km i 144 g/km CO2), BlueHDi 95 S&S ETG6 (5,2 l/100 km i 135 g/km CO2), BlueHDi 115 S&S sa šestostepenim ručnim mjenjačem (5,1l/100 km i 133 g/km CO2), BlueHDi 150 S&S sa šestostepenim ručnim mjenjačem (5,3l/100 km i 139g/km CO2) te BlueHDi 180 S&S EAT6 (5,8l/100 km i 151 g/km CO2).

Kombi je dostupan u četiri izvedbe SpaceTourerFeel, SpaceTourerShine, SpaceTourer Business i SpaceTourer Business Lounge. Cijene se kreću od 47.736 do 81.592 KM u zavisnosti od motora, dimenzija i paketa opreme. Raspon cijena najbolje oslikava o koliko se broju varijanti radi…

citroen-prezentacija-u-neumu-2017-15

Kategorije: Testovi, Vozili smo