Audi A4 facelift 2012.

Audi A4 facelift 2012

Audi A4 facelift 2012.

Sa deset miliona prodatih primjeraka Audi A4 već 39 godina nosi titulu Audijevog bestsellera. Sada je u prodaji njegova osma generacija. Svojom impresivnom sportsko-elegantnom pojavom on stavlja Audi u sasvim novu dimenziju na tržištu automobila srednje klase. A sada, dizajn je postao još jasnije definisan i markantan na svim modelima – na limuzini, Avantu, allroad quattru i sportskom S4.  U prodaju na bosanskohercegovačko tržište stiže ovaj mjesec.

Dizajn

Novi optički dojam dodatno naglašavaju vodoravne linije prednjeg kraja. Poklopac motora još je moćniji, gornji uglovi singleframe rešetke više su zakrivljeni, a poprečne rešetke i Audijevi prsteni dobili su treću dimenziju.  Kod modela sa 6-cilindarskim motorom ili u kombinaciji s S line paketom opreme, inače siva rešetka izvedena je u crnoj boji visokog sjaja. Redizajnirani branici jako su privlačni sa svojim uglatim otvorima za zrak, s redizajniranim rešetkama i ravnim prednji svjetlima za maglu. Model A4 allroad quattro karakterišu aplikacije na prednjoj maski i okrugla svjetla za maglu.

Prednja svjetla također su promijenjena: donje rubove krase blago valovita linija, dok su i njegovi unutrašnji elementi drugačije raspoređeni. U opciji su dostupna i Audi Xenon plus-glavna svjetla, čije LED dnevno pozicijsko svjetlo formira usku, optički homogenu traku, koja ostaje otvorena u blizini xenonskih leća.  Po želji će svjetlosni sklop biti opremljen i prilagodljivim prednjim svjetlima koja slijede kretanje upravljača.

Pažnju privlače i stražnja svjetla koja u kombinaciji sa Xenon plus svjetlima imaju homogene LED trake. Redizajniran je branik s difuzorom, dok se izduvni sistem uvijek završava s dvostrukim cijevima.

U ponudi je izbor od 15 vanjskih boja s četiri nova tona. Za limuzinu i Avant se nudi S line Exterieur paket, koji za Avant dodatno uključuje krovni spojler.

Ove promjene su samo za nekoliko milimetara utjecale na vanjske dimenzije:  A4 limuzina i Avant imaju dužinu od 4,701 metra, odnosno A4 allroad quattro i S4 od po 4,721 metra. Međuosovinski razmak svakog od njih je 2,81 metra, širina 1,83 tj. 1,84 metar. Visina varira od 1,41 do 1,50 metar u ovisnosti o izvedbi karoserije.

Interijer

Unutrašnji prostor A4 modela također je postao još luksuzniji. Audi je pripremio bogat izbor novih upravljača s kromiranim sjajnim detaljima, dok kožni sportski upravljač uključuje i podrezani donji dio.  Stup upravljača i kontakt brava također su promijenjeni. Aplikacije visokog sjaja i kromirani umeci na kontrolama pridonose eleganciji i raskoši interijera.

Vrhunska završna obrada čini upravljanje još jednostavnijim i intuitivnijim. Sistem za navigaciju MMI Navigacija plus sada ima četiri umjesto osam tipki, a njegova tipka za jačinu zvuka sada integriše i funkciju upisa. Ostala poboljšanja odnose se na upravljanje automatskim mjenjačem, efikasniji klima-uređaj, Audi drive select s dinamičnim upravljanjem i višenamjenski upravljač. Grijanje i klimatiziranje sjedala sada se reguliše preko jednog tastera.

Visoki kvalitet izrade se u Audijevim automobilima podrazumijeva, a to je slučaj i sa izborom boja. Svi tonovi interijera – izuzev crne boje – iznova su usklađeni.  Redizajniran je i program presvlaka, pa je tako Valcona kožu zamijenila koža Feinnappa. Novi, jednodijelni kokpit bojom je prilagođen interijeru, dekorativni detalji su dostupni u aluminiju Trigon, kao i u probranim vrstama drveta poput tamno smeđeg korijena oraha ili jasena u prirodnoj nijansi.  Estetsku poslasticu predstavljaju umeci od Beaufort višeslojnog hrasta.

Sa S line sportskim paketom unutrašnjost dolazi u crnoj boji s detaljima vrhunske kvalitete. 18 inčni naplaci ili opcionalni sa 19 inča, te S line-sportsko podvozje koje spušta karoseriju za 30 milimetara, zaokružuju ovaj ekskluzivan paket. Programi Audi exclusive i Audi exclusive line nude dodatne opcije za personaliziranje serije A4.

Prtljažnik limuzine A4 i dalje ima kapacitet od 480 litara, odnosno 962 litara s preklopljenom stražnjom klupom sjedala. Modeli A4 Avant i A4 allroad quattro imaju kapacitet prtljažnika od 490 i 1.430 litara, dok za oba modela Audi u opciji nudi električno upravljanje prtljažnim poklopcem.

Motori

Pogonski agregati Audija A4 postavljaju nove standarde u svijetu motora. Njihove vrijednosti potrošnje u prosjeku su niže za 11 posto, dok su snaga i obrtni moment evidentno narasli. Za limuzinu i Avant Audi je predvidio čak šest  TDI i četiri benzinska motora, kao i 23 kombinacije motora i mjenjača. Svi uključuju sisteme direktnog ubrizgavanja goriva s prednabijanjem, a start-stop i sistem obnavljanja energije (rekuperacija) dio su standardne opreme.

TDI motori kombinuju visoki obrtni moment s uzornom efikasnošću, s tim da su 4-cilindarske verzije doživjele temeljite promjene.  Novi centrifugalni ublaživač (u 2.0 TDI sa 100 kW, 120 kW ili 130 kW sa quattro-pogonom) u dvomasenom zamajcu čini rad ovih motora još kultivisanijim i tišim kod nižeg broja obrtaja; to omogućava još ranije prebacivanje u viši stepen prijenosa i uštedu do 0,2 litra na 100 km.

Najštedljivija varijanta u ovoj modelskoj porodici je Audi A4 2.0 TDI sa 100 kW (136 KS). U izvedbi limuzine ovaj se motor u prosjeku zadovoljava sa 4,2 litre goriva – što je ekvivalentno CO2 emisiji od tek 112 grama po kilometru. Novi A4 2.0 TDI sa 120 kW (163 KS), također optimiziran za maksimalnu efikasnost, prelazi 100 km sa samo 4,4 litre dizela, (115 grama CO2 po km). Oba motora pokreću limuzinsku i Avant verziju.

Osim spomenutih, dostupna su još tri 4-cilindarska dizelaša – sa 88 kW (120 KS), 105 kW (143 KS) i 130 kW (177 KS). I oni se mogu naručiti u allroad quattro izvedbi, kao i u osnovnim modelima. Tri agregata V6-TDI kompletiraju ovu bogatu paletu. Motor 3.0 TDI sa 150 kW (204 KS) (ne u izvedbi allroad quattro) je najefikasniji 6-cilindraš svoje klase u svijetu; u limuzini A4 troši samo 4,9 litre goriva. Druga varijanta 3.0 TDI 180 kW (245 KS) predstavlja izuzetno čistu izvedbu.

Nova serija A4 modela, također, predstavlja najnovije tehnologije benzinskih agregata. Zvijezda TFSI-porodice je novi 1,8-litarski motor, dostupan za limuzinu i Avant. Ovaj četverocilindraš sa 125 kW (170 KS) i 320 Nm obrtnim momentom postiže sportsku vučnu snagu. Njegova prosječna potrošnja u limuzini A4 iznosi 5,6 litara na 100 km (134 grama CO2 po km). Ovo je smanjenje potrošnje od 19 posto u odnosu na prethodni motor.

Bazni benzinac je 1.8 TFSI sa 88 kW (120 KS). Motor 2.0 TFSI – jedini benzinski motor dostupan u modelu A4 allroad quattro  – isporučuje 155 kW (211 KS). U vrhu ponude nalazi se 3.0 TFSI u dvije varijante. U modelu A4 ovaj će  se V6 naći nešto kasnije u ponudi sa snagom od 200 kW (272 KS). U sportskom top modelu S4 njegova snaga iznosi impresivnih  245 kW (333 KS).

Prijenos snage

Bogata ponuda pogonskih sistema tipična je za Audi. Šestbrzinski ručni mjenjač standardni je dio ponude u limuzinskim i Avant modelima s prednjim pogonom; za većinu varijanti u opciji je dostupan multitronic mjenjač. Izvedbe s quattro pogonom imaju ručni mjenjač ili – od motora 2.0 TDI sa 130 kW (177 KS) –S tronic sa 7 brzina. A4 allroad quattro koristi ručne ili S tronic mjenjače uz bilo koji od šest ponuđenih motora.

 Inovativni sistem upravljanja toplotom, između ostalog, skraćuje vrijeme zagrijavanja ručnog mjenjača, te time smanjuje gubitke uzrokovane trenjem. Svi mjenjači se odlikuju uglađenim i preciznim radom, visokom efikasnošću i širokim rasponom prijenosnih odnosa – visoki prijenosni odnosi u većim brzinama smanjuju potrošnju goriva, dok kratki prijenosni odnosi u nižim brzinama pridonose dinamici vožnje.

Sistemi pomoći

Za svoju A4 porodicu Audi je predvidio napredne sisteme pomoći, kako bi vožnja bila što opuštenija.  Standardni dio paketa u svim izvedbama je novi informacijski sistem vozača s preporukama za odmor – on prepoznaje odstupanja od tipičnog ponašanja u vožnji na osnovu pokreta upravljača i drugih parametara, te emituje prikladno upozorenje.

Sistem prilagodljivog tempomata, adaptive cruise control, održava konstantnu udaljenost Audija A4 od vozila ispred njega pri brzini od nula do 200 km/h.  Ako vjerovatnost naleta na vozilo ispred postane jako velika pri brzinama ispod 30 km/h, sistem će do kraja aktivirati sistem kočenja. Audi active lane assist pomaže vozaču da ostane u svojoj voznoj traci: kamera detektira linije vozne trake i sistem po potrebi aktivira blage korekcije upravljača. Audi side assist nadzire prostor iza modela A4 uz pomoć radara, te prepoznaje npr. vozilo u mrtvom uglu.

Sistemi informacije i zabave

Za seriju modela A4 Audi nudi cijeli komplet najmodernijih informacijskih i zabavnih sistema. Standardni dio opreme je CD-Radio chorus sa osam zvučnika, dok se u vrhu ponude nalazi MMI navigacijski sistem plus s velikim HDD, zaslonom u boji,  3D grafikom i DVD playerom. Glasovna kontrola i opcijski prijemnik digitalnog radio signala dodatni su bonusi ovog sistema.

Napredni dodatak sistema MMI Navigation plus je Bluetooth online telefon u automobilu. Preko Audi connect interface-a sistem pruža specijalne usluge u automobilu, kao što je glasovna kontrola Google pretraživanja tačaka i navigacije preko Google Earth fotografija, zajedno sa Google Street View aplikacijom. Audi online informacije o saobraćaju jedna su od tih usluga koja vozaču pruža novosti o zagušenjima u saobraćaju na odabranoj ruti. WLAN-Hotspot, još jedna komponenta Bluetooth online auto telefona, omogućava putnicima surfanje internetom i slanje e-mail poruka preko njihovih mobilnih uređaja.

Kategorije: Vijesti