Citroën i dalje elektrificira svijet
Citroën i dalje elektrificira svijet
U julu 1925. godine André Citroën je elektrificirao Pariz i svijet prvim osvjetljavanjem Eiffelovog tornja. Danas je inovativnost marke Citroën usko povezana s elektrifikacijom i svakodnevnim životom. Jednostavnim i pristupačnim rješenjima, kao što su novi Ami, novi C3 i aplikacija e-ROUTES, marka ponovno omogućava pristup odgovornoj mobilnosti.
U subotu navečer, 4. jula 1925. godine, ime Citroën zasjalo je svjetlosnim slovima na Eiffelovom tornju. André Citroën upustio se u smjelu avanturu inženjera Fernanda Jacopozzija: osvijetliti najprepoznatljiviji simbol francuske prijestolnice. Nije bio osvijetljen samo toranj – bila je osvijetljena i vizija Andréa Citroëna. Jasno je prepoznao tehnički izazov, globalni odjek projekta i izuzetan reklamni potencijal. Tu sposobnost da iznenadi, inovira i pomjera granice, ugradio je u sva područja svog djelovanja: od proizvodnje, tehnologije i dizajna do prodajnih procesa, postprodajnih usluga, upravljanja zaposlenima i komunikacije. Duboko ukorijenjen u društvu, André Citroën njegovao je ambiciju da svojim idejama olakša automobilsku mobilnost i ljudima ponudi više slobode kretanja i veću nezavisnost.
Kao omiljena marka, usko povezana s ljudima, Citroën stoji uz svoje kupce i nudi im mobilna rješenja prilagođena njihovim svakodnevnim potrebama. Danas se marka suočava s novim izazovom: energetskom transformacijom ikoji mnogima otežava pristup novim vozilima. Citroën odgovara probojnim inovacijama – elektrificiranim i povezanim – s ciljem da omogući odgovornu i cjenovno pristupačnu mobilnost za sve.
U tom kontekstu Citroën se predstavlja kao pionir pravovremene i dobrovoljne elektrifikacije. Kako bi omogućio pristup električnoj mobilnosti, u svim svojim modelima nudi hibridna rješenja koja su jednostavna za upotrebu i smanjuju potrošnju. Osim toga, Citroën je 2020. godine bio među prvima koji su ponudili električnu limuzinu C-segmenta, model C4, te iste godine prvi uveo nježno i cjenovno pristupačno rješenje za električnu mikromobilnost s modelom Ami. Godine 2024. Citroën je kao prva marka u Europi s novim modelom C3 proizveo pristupačan električni gradski automobil B-segmenta, bez kompromisa u pogledu prostranosti ili udobnosti, te ponudio aplikaciju e-ROUTES unutar grupe Stellantis – pravu povezanu pomoć za lakše planiranje putovanja.
100 godina kasnije, Citroën i dalje elektrificira svijet i hrabro nastavlja s brojnim novim predstavljanjima: novi Ami i njegova verzija Buggy, novi C3 s dometom od gotovo 200 km, dostupan i u hibridnoj verziji, C3 Aircross s novom baterijom za domet od 400 km te novi SUV C-segmenta s dometom od 680 km – novi C5 Aircross.
4 . juli 1925. godine: André Citroën elektrificira Pariz
Tokom nekoliko sedmica na Eifflovom tornju postavljeno je 250.000 žarulja u šest različitih boja, povezanih sa 6.000 metara električnih kablova. Prilikom paljenja svjetala 4. jula 1925. godine, u 40 sekundi prikazano je devet svjetlosnih efekata: arabeske, meteorska kiša, kometi itd., sve do sedam slova C.I.T.R.O.Ë.N. i dvostrukog takozvanog ‘ševrona’. Spektakl se zatim ponavljao pred očaranim Parižanima.
André Citroën bio je gospodar svjetala Eiffelovog tornja sve do 1934. godine, svake godine obnavljajući svoju instalaciju, ostajući vjeran filozofiji marke Citroën: staviti tehnološku inovaciju u središte i u službu svakodnevnog života. Već 1928. godine dva veličanstvena osvijetljena brojčanika promjera 20 metara pokazivala su Parižanima tačno vrijeme, a samo nekoliko godina kasnije, 1934., Citroën je ponovno očarao grad ogromnim termometrom visine 160 metara, koji je mjerio temperaturu Pariza i prikazivao je visoko iznad grada.
Inovacije Citroëna u službi svakodnevnog života
Hrabrost, inovativnost, traženje originalnih, učinkovitih i praktičnih rješenja. Citroën nikada neće odstupiti s tog puta. Postoji mnogo kultnih primjera. Model Traction Avant ostavio je neizbrisiv trag svojim stilom, robusnošću i brojnim tehnološkim inovacijama. Nakon Drugog svjetskog rata, marka se uspješno suočila s velikim izazovom tog vremena: omogućiti Evropljanima pristupačnu i učinkovitu mobilnost. Tako je nastao legendarni Citroën 2CV, a za profesionalce Type H, prvo lako komercijalno vozilo. Citroën je potom podržavao i razvoj industrije slobodnog vremena modelima koje su ljudi mogli ponijeti na odmor, poput Ami 6, GS i Méhari.
Danas, u vremenu kada je društveni izazov omogućiti što širem krugu ljudi pristup električnim vozilima, Citroën ponovno stoji uz svoje kupce s praktičnim i inovativnim rješenjima koja odgovaraju na sve potrebe: izum emisijski neutralne mikromobilnosti s modelom Ami, lansiranje prvog električnog i cjenovno pristupačnog automobila u Europi s modelom ë-C3, pionirska električna ponuda u C-segmentu s modelom ë-C4, dostupni električni pogoni u cijeloj novoj ponudi lakih gospodarskih vozila itd. Električna ponuda temelji se na jednostavnim i pristupačnim rješenjima, poput izbora LFP baterija u modelima C3 i C3 Aircross, te razumno velikih baterija u modelima C4 i C4 X, što pomaže ograničiti težinu i troškove za korisnika u svakodnevnoj upotrebi, a istovremeno omogućuje brzo punjenje snagom od 100 kW za jednostavnija duža putovanja, ili putem aplikacije e-ROUTES, povezanog asistenta koji omogućuje bezbrižno planiranje dugih putovanja.
Ove godine Citroën dodatno jača svoju 100% električnu ponudu kako bi odgovorio na sve potrebe savremenih korisnika
Citroën ostaje vjeran svojoj viziji i dodatno jača svoju pristupačnu 100% električnu ponudu kako bi na najprikladniji i najkonkurentniji način odgovorio na potrebe svojih kupaca.
- Citroën Ami se predstavlja u novom izdanju i svoju ponudu širi verzijom Buggy
Četiri godine nakon svog lansiranja, Citroën Ami postao je pravi društveni fenomen, omogućivši više od 75.000 kupaca prvi put pristup mikromobilnosti bez emisija. Novi Ami, predstavljen krajem 2024. godine na Sajmu automobila u Parizu, donosi još više privlačnosti i karaktera, dok istovremeno zadržava svoju pristupačnost, praktičnost i izuzetno konkurentnu cijenu. Sa željom da što većem broju ljudi omogući veću autonomiju i slobodu, Ami se može prilagoditi različitim paketima boja, a dostupan je i u verzijama za posebne potrebe, poput Cargo i Ami for All paketa. Novost u 2025. godini je također nova verzija Ami Buggy, koja se pridružuje ponudi. Sa svojim razigranim, pustolovnim izgledom, donosi zabavnu, opuštenu mobilnost namijenjenu slobodnom vremenu. Za još više karaktera dostupan je i u izrazito smjeloj verziji Palmeira.
- Citroën ë-C3: najprodavaniji Citroënov električni automobil
Model ë-C3, lansiran 2024. godine, postigao je pravi proboj jer je električnu mobilnost približio širem krugu korisnika sa svestranim, prostranim, udobnim i potpuno opremljenim modelom proizvedenim u Europi. Na temelju uspjeha modela ë-C3, koji je već uvjerio više od 135.000 kupaca, Citroën će dodatno ojačati svoju električnu ponudu u ovom segmentu s novom, još pristupačnijom verzijom ë-C3. Novi ë-C3 zadržat će sve dizajnerske, udobnosne i inovativne prednosti originalnog modela te će nuditi doseg od 200 km*, što će omogućiti bezbrižnu vožnju u gradskom i prigradskom prometu. Bit će opremljen LFP baterijom kapaciteta 30 kWh i električnim motorom snage 82 KS, a uz to će biti dostupna i opcija brzog punjenja snagom od 30 kW.
- Citroën ë-C3 Aircross: uskoro s dometom do 400 km
Citroënov prvi 100% električni kompaktni SUV, koji je već dostupan u posebno pristupačnoj konfiguraciji s baterijom od 44 kWh i dometom većim od 300 km*, bit će od 2025. godine dostupan i s snažnijom baterijom koja će omogućiti domet do 400 km*. C3 Aircross tako postaje najpristupačniji i najprostraniji električni SUV B-segmenta, jer spaja sve karakteristike i performanse koje kupci očekuju, a s novom LFP baterijom od 54 kWh i snagom od 136 KS dodatno povećava svoju svestranost.
- Novi Citroën ë-C5 Aircross: električni SUV koji donosi luksuz udobnosti na svako putovanje
Najudobniji model u C-SUV segmentu, potpuno novi Citroën ë-C5 Aircross, postavlja nova mjerila i s izuzetnim dometom: 520 km s baterijom kapaciteta 73 kWh i 680 km* s verzijom opremljenom baterijom od 97 kWh. Pravi ‘pokretni dnevni boravak’ omogućava svakodnevnu vožnju u električnom režimu i bezbrižno savladavanje dugih putovanja
- Planer putovanja, integriran u 3D povezanu navigaciju modela C4, C4 X i C5 Aircross
pojednostavljuje svakodnevni život električnim sistemom koji je direktno integriran u ugrađeni informacijsko-zabavni sustav vozila. Ova funkcija, povezana s paketom Pack Connect Plus, omogućava jednostavno planiranje putovanja, cjelovito navigacijsko iskustvo, optimizaciju vremena putovanja i pronalaženje najboljih punionica u realnom vremenu. Radi se o pravom osobnom asistentu koji stalno prati korisnika. Sistem je stalno povezan s podacima vozila (posebno sa stanjem napunjenosti baterije), prometnim uvjetima i statusom punionica duž odabrane rute. Za one koji nemaju ugrađenu 3D navigaciju ili drugi informacijsko-zabavni sustav, Citroën nudi mobilnu aplikaciju e-ROUTES.