Mercedes-Benz bilježi pad prodaje električnh modela
Mercedes-Benz bilježi pad prodaje električnh modela
Mercedes‑Benz zabilježio pad prodaje u drugom kvartalu, ali potražnja krajnjih kupaca ostaje snažna.
Mercedes‑Benz grupa objavila je kako je u drugom kvartalu 2025. godine zabilježila pad ukupne prodaje od 9%, pri čemu je isporučeno 547.100 automobila i kombija širom svijeta. Kao glavni razlog ovog pada navode se promjene u tarifnim režimima, posebno u Sjedinjenim Američkim Državama i Kini, te strateška prilagodba isporuka prema distributerima.
Prodaja električnih vozila (BEV) pala je za značajnih 18%, na 41.900 jedinica, što je dodatno naglasilo izazove s kojima se kompanija suočava u svojoj tranziciji ka elektrifikaciji. Ipak, Mercedes ističe kako je prodaja krajnjim kupcima – dakle maloprodajna, a ne veleprodajna isporuka dilerima – porasla za čak 26% u SAD-u i 7% u Njemačkoj. To govori u prilog činjenici da interes potrošača za brendom ostaje snažan, uprkos izazovima u lancu opskrbe i vanjskim trgovinskim barijerama.
Kompanija je svjesno smanjila broj vozila isporučenih dilerima, posebice u SAD-u i Kini, kao odgovor na nove uvozne carine koje su u nekim slučajevima dosegle i 25%. U takvom okruženju, Mercedes-Benz se odlučio za taktiku očuvanja profitabilnosti radije nego kvantitativnog rasta isporuka.
Pozitivna priča dolazi iz segmenta lakih komercijalnih vozila – kombija – gdje su električni modeli (eVans) zabilježili rast od 32%, s ukupno 93.400 isporučenih jedinica. U Europi, e-kombiji sada čine oko 10% ukupne prodaje u toj kategoriji, dok na globalnoj razini zauzimaju udio od oko 7%.
Među najuspješnijim modelima u ovom kvartalu istaknuli su se GLC, koji je ostvario rast prodaje od 9%, te potpuno novi CLE kupe, čija je prodaja skočila za čak 30%. Plug-in hibridi (PHEV) bilježe jednako impresivan rezultat – rast od 34%, što potvrđuje sve veću potražnju za prelaznim tehnologijama na putu ka punoj elektrifikaciji.
Ipak, Kina ostaje veliki izazov za Mercedes-Benz, s padom prodaje od 19% u odnosu na isti period prošle godine. Analitičari smatraju da će kompanija morati još snažnije lokalizirati proizvodnju i prilagoditi modelsku ponudu kako bi zadržala konkurentnost na tom ključnom tržištu.
Unatoč izazovima, iz kompanije poručuju da ostaju dosljedni svojoj strategiji prelaska na električne pogone, a u drugoj polovini godine planirano je lansiranje nekoliko novih modela – uključujući električni CLA i GLC – koji bi trebali revitalizirati prodaju u BEV segmentu.


