Sajam automobila u Frankfurtu 2017: Ko je ko u auto industriji danas i sutra?!

Sajam automobila u Frankfurtu 2017: Ko je ko u auto industriji danas i sutra?!

Završen je prvi dan 67. međunarodnog sajma automobila u Frankfurtu, koji je ujedno i glavni dan kada su u pitanju premijere novih automobila, pa već možemo napraviti rezime.

Tekst i fotografije: Emir Kalender

Očekivanja od najvećeg svjetskog sajma automobila proporcionalno su velika koliko je i on sam. Ovogodišnji sajam definitivno se vraća na nivo iz prethodnih „zlatnih godina“, a posljednji takav bio je 2011. godine.

Iako je izostao veći broj izlagača, poput Volva, Mazde, Peugeota, itd, njihovo odsustvo nije značajno osiromašilo prebogatu ponudu noviteta koja uglavnom dolazi iz Njemačke.

U principu, u ovom momentu Frankfurtski sajam automobila pod svojom palicom drži Volkswagen grupacija, Mercedes i BMW, a zatim kompanije poput Boscha i Continentala.

U izložbenim halama navedenih automobilskih proizvođača uglavnom je većina svih prisutnih novinara, pa u vrijeme press konferencija teško je pronaći mjesto iz kojeg ćete vidjeti najavljeni novitet, osim ako poziciju niste zauzeli nekih sat vremena ranije.

Volkswagen grupacija već tradicionalno zauzela je kompletnu halu broj 3 gdje su predstavljeni brojni noviteti, od VW T-Roca, Pola GTI, Audi R8 RWS, Seat Arone, Škode Karoq, pa sve do super luksuznog Bentley Continental GT modela i trenutno najbržeg i najsnažnije Bugatti Chirona „0-400-0“.

Tu je bio i trenutno najbrži cestovni automobil na stazi Nürburgring, Lamborghini Huracan Performante, a i novi pretendent na tu titulu Porsche 911 GT2 RS. No, iako se radi o automobilima koji će naći veliki broj kupaca širom svijeta, ovoj grupaciji važnija je budućnost koja donosi elektrifikaciju automobila.

Iz Volkswagen grupacije najavljuju do 2020. godine najozbiljniju elktro modelsku ofanzivu. To potvrđuju i koncepti koji su zauzeli glavna mjesta na pozornicama.

I.D., I.D. Buzz, I.D. Crozz II te Škoda Mision E modeli su koji su se teško mogli uhvatiti objektivom kamere da nekoliko novinara nije bilo u kadru. Sami modeli najavljuju šta nas očekuje od 2020. godine, a to je potpuno novi koncept automobila za koje smo mislili da su samo mogući u filmovima naučne fantastike.

Isti slučaj je i sa BMW-om koji također ima isti vremenski plan, da u 2020. godini krene u masovnu proizvodnju električnih automobila. Na frankfurtskom sajmu predstavili su respektabilnu električnu flotu. Pod svjetlima reflektora na pozornicu su izašla tri nova električna automobilska koncepta i jedan električni motocikl.

Mercedes kao aktuelni konstruktorski prvak u Formuli 1 pomalo je opijen tom slavom, pa je na frankfurtskom sajmu automobila predstavio poseban model, Mercedes AMG Project ONE. Automobil raspolaže sa 1000 KS i postiže brzinu od 350 km/h.

Pogonska jedinica je prenesena i Mercedesovog F1 bolida, pa će vozač imati adrenalinski užitak na vrtoglavih 11.000 okretaja. Broj primjeraka bit će ograničen na malu seriju. Pored ovog posebnog sportiste tu je i Mercedesova interpretacija električnog automobila pod oznakom Concept EQ.

Odluka osam kompanija koje ne dolaze iz Njemačke da ne izlažu na frankfurtskom sajmu automobila, pod izgovorom da smanjuju troškove te da sredstva usmjeravaju na promocije drugih vrsta svkako nije opravdanje, a vjerovatno ni pravi razlog. Čast i ugled francuske auto industrije branili su Renault i Citroen. Dugo očekivani Megane R.S. konačno je predstavljen, a Citroen je u Frankfurt stigao sa C3 Cross modelom.

Opel kao novi član PSA grupacije predstavio se na dostojan način sa Insigna GSI i Crosland X modelom. Od predstavnika sa istoka bili su Toyota, Hyundai, KIA, Subaru, koji već godinama u Frankfurt dolaze sa ne baš interesantnom ponudom.

Ono što bi mogli istaknuti kao napredno i danas vrlo konkurentno, a da ne dolazi iz Njemačke jeste Land Rover, Jaguar, Maserati i Ferrari. Iako modeli od ovih proizvođača „liga za sebe“ jasno je onda koliko je konkurencija jaka.

Sajam automobila u Frankfurtu mjesto je u kojem svi svjetski „igrači“, ili bar oni koji žele to postati, pokazuju svoju viziju budućnosti i tehnološku naprednost.

Gledajući iz tog ugla, jasno je ko je trenutno vodeći u auto industriji i ko kroji automobilsku budućnost. Ako podvučemo paralelu između Frankfurta i Pariza, dva sajma koja su tako reći konkurenti jedan drugom, Pariz 2016. i Frankfurt 2017. dva su svijeta različita.

Ono čemu se mogu nadati kupci jeste rast zdrave konkurencije, bez obzira odakle ona dolazi. U tom smislu nadajmo se da će se i druge kompanije vratiti na sajam automobila u Frankfurt 2019. sa novim modelima koji će biti opremljeni tehnologijama budućnosti.

IAA 2019, očekujemo te u pravom svjetlu!