Ženevski sajam automobila 2012. – Drugi dio

Ženevski sajam automobila 2012. – Drugi dio

Na 82. Auto Salonu Geneva održano je preko 70 press konferecija, a izlagači iz cijelog svijeta pripremili su bogatu ponudu noviteta. O važnosti sajma govore brojke da je bilo prisutno preko 260 izlagača, preko 10.000 akreditovanih novinara iz 80 zemalja svijeta. Sam prostor ženevskog sajma je impozantan koji se prostire na 110.000 m2, a uređivalo ga je preko 3.000 radnika. Noć pred samo otvaranje (5.marta) sve je vrvilo od užurbanih radnika, na štandovima su obavljanje posljednje probe za sutrašnje premijere.

Prvi put u historji ženevskog sajma održan je izbor “Car of the Year”. O pobjedniku odlučivao je žiri u čijem sastavu je bilo 59 novinara iz 23 evropske države. Titulu automobila godine u Ženevi odnio je Opel Ampera i Chevrolet Volt u konkurenciji koju je činilo sedam finalista. Kriteriji za odabir temeljili su se na karakteristikama kao što su revolucionarne tehnologije i učinkovitost, a na tim područjima Ampera i Volt briljiraju.

“Ovo je značajan trenutak za nas i doista je čast primiti ovu nagradu od žirija koji čine vodeći europski automobilski novinari. Naš automobil dokazuje da vožnja na električni pogon može biti zabavna i pouzdana, bez kompromisa za vlasnikov stil života“, rekla je Susan Docherty, predsjednica i izvršna direktorica Chevroleta za Evropu.

Glavni izvršni direktor Opela/Vauxhalla, Karl-Friedrich Stracke, naglasio je kako priznanje predstavlja dodatni poticaj za održavanjem vodeće pozicije u području e-mobilnosti.

Auto Salon Geneva: Prvi dio

Iako je bio veliki broj press konferencija kroz sljedeći tekst pokušat ćemo vam prenijeti najznačajnije stvari sa možda najznačajnijim, mada je danas teško reći da je neka pressica bila manje važna.

Seat

Seat je imao prvi press konferenciju i predstavljanje svojih noviteta. Na Auto Salon Geneva stigli su sa redizajniranom Ibizom koja je debitovala prije tri godine. Redizajn je zahvatio gotovo čitav automobil, a promjene se najviše ističu na prednjem dijelu automobila. Ugrađeni su novi odbojnici, nove svjetlosne grupe te popularna LED dnevna svijetla. Takođe i zadnji dio automobila doživio je promjene sa novom svjetlosnom grupacijom i novim odbojnikom.

Pored redizajnirane Ibize glavna zvijezda Seatovog štanda bio je koncept novog Toleda. Automobil izgleda lijepo i prati Seatov dizajnerski trend. Dizajnerski se približio većem modelu Exeo, tako da sa prethodnim modelom koji je više ličio na neki sportski monovolumen nema više ništa zajedničko. Tu je bio i novi Seatov mališan Mii koji je ne tako davno predstavljen u javnosti.

Lamorghini

Lamorghini je u Ženevu stigao sa svojim super automobilom pod imenom Aventador J. Automobil proizveden u samo jednom primjerku, koji je svog vlasnika pronašao prije nego je i stigao u Ženevu za pravo malo bogatstvo od 2.1 milijona eura. Radi se o kabrio modelu koji nema čak ni vjetrobransko staklo, već samo dva deflektora ispred vozača i suvozača. Izrađen je od najsavremenijih materijala sa kojima Lamborghini raspolaže, a kako bi se automobil maksimalno olakšao izbačene su sve nepotrebne stvari. Za pokretanje ovog automobila zadužen je 6.5-litreni V12 motor sa 700 konjskih snaga, koji bez problema ovaj automobil dovode do 300 km/h.

Audi

Audi je bio „komšija“ Lamborghiniu pa su se novinari po završetku pressice na Lambu prebacili na Audi štand. Njihova pressica je možda i najviše očekivana jer se znalo šta će biti predstavljeno. Ruper Stadler izvršni direktor Audia izašao je na pozornicu, te pred okupljenim novinarima i predstavio dugo očekivane modele RS4, A6 Allroad i A3. Prezentacija Audia bila je i svojevrsni korak naprijed kad su pressice u pitanju. Naime, Audi se potrudio pa su tako okupljeni novinari mogli pressicu pratiti u 3D izadnju.

Čast da prvi bude predstavljen imao je novi RS4, kojeg pokreće 4.2-litreni V8 motor od 450 konjskih snaga, sa 430 Nm. Snaga se prenosi preko Quattro pogona sa sedam stepenim DSG mjenjačom. Zahvaljujući kombinaciji ovog snažnog motora i odličnog mjenjača RS4 do 100 km/h ide za 4,7 sekundi. Maksimalna brizna je elektronski ograničena na 250 km/h. Treba spomenuti da su tu 20 inčne aluminijumske felge te sportskih ovijes kakav dolikuje ovom automobilu.

Nakon predstavljanja RS4 uslijedila je kratka video prezentacija novog A6 Allroad modela, a nakon toga uslijedila je i sigurno najveća atrakcija Audi štanda, model A3. Sama prezentacija krenula je uz vrhunsku koreografiju, novi Audi A3 pojavio se iz „stepenica“. Prezntovanje novog A3 uveličali su i DTM pilot Mike Rockenfeller, te nogometaši FC Bayerna Mario Gómez i Philipp Lahm.

Volkswagen

Volkswagen kao i Audi napravio je svojevrsni spektakl na prezentacijama svojih modela. S pravom možemo reći da nije bilo dobro pripremljenog koreografskog programa, prezentacija bi prošla bez veće pažnje, jer osim Golfa GTI cabrio, Volkswageni nije puno toga predstavio. Manje više javnost je imala priliku sve to da vidi. Novi Passat CC i Polo GT doživili su svoju premijeru na evropskom tlu. Izloženi modeli su bili opremljeni novim tehnologijama, u raznim izvedbama. Jedina prava zvijezda je bio Golf GTI cabrio. Za sljedeći sajam koji je u Parizu možda možemo očekivati pravi novitet, Golf sedme generacije, al do tada sačekajmo.

Škoda

Škoda je na svom štandu najveću pažnju posvetila svom najmanjem modelu koji je nedavno prikazan javnosti pod imenom Citigo. Automobil je predstavljen u nekoliko izvedbi, od one luksuzne do klasične. Takođe, predstavljna je trovratna i peterovratna izvedba. Prodaja ovog modela trebala bi krenuti u maju ove godine, a sve ostalo već je manje više poznato.

Auto Salon Geneva: Drugi dio
Mercedes A klasa

Mercedesov logo je trokraka zvijezda, a među najsjajnim zvijezdama na Mercedesovom štandu, pa što ne reći i na čitavom Auto Salonu, bila je nova A klasa. Kad kažemo nova A klasa, onda je to u pravom smislu te riječi, jer nema ništa zajedničko sa prethodnim modelom. Dizajnerski je otišla u sasvim drugom smijeru i odbacila dosadašnji kutijasti oblik. Za novi dizajn A klase može se reći da je možda i najljepši u čitavoj klasi.

Ako govorimo o dimenzijama automobila, dužina iznosi 4.292 mm, širina 1.780 mm i visina 1.433 mm. Naravno po tradiciji Mercedes će konkurisati BMWu i njegovoj jedinici, ali sigurno i Audi novitetu A3. Mercedes se odlučio da na novu A klasu stavi prednji pogon, za razliku od svoje dugogodišnje tradicije zadnjeg pogona. Iskreno rečeno, teško bi bilo zamisliti ovaj automobil sa zadnjim pogonom, jednostavno ne priliči mu.

Kad su u pitanju motori, Mercedes nije puno eksperimentisao pa je novu A klasu opremio sličnim motorima kao i konkurencija. Raspon snage kreće se od 108 di 208 konjskih snaga. Motor koji bi možda moga biti najoptimalniji u ovom automobilu jeste najjači dizelski motor od 170 KS i 350 Nm. Pored modernih motora A klasa je opremljena i drugim modernih tehnologijama, kao što je “start-stop” sistem koji dolazi već u standardnoj opremi uparen sa šestostepenim mjenjačom. Kad su mjenjači u pitanju Mercedes i tu prati konkurenciju pa je uz doplatu moguće automobil opremiti sa 7G-DCT mjenjačem sa dvije spojke.

Obzirom da je BMW predstavio model M i M performance, Mercedes je odlučio da u skorijem vremenu predstavi i model sa više od 300 KS. Uzmemo li u obzir da će i Audi predstaviti RS3, nema sumnje da će u ovoj klasi konkurencija biti vrlo jaka kad su u pitanju “snagatori”.

Prvi se primjerci nove A klase na europskim cestama očekuju se u septembru ove godine.

Peugeot u Ženevi 2012.

O dolasku novog Peugeota 208 počelo se govoriti odmah nakon što je završio sajam automobila u Frankfurtu, septembra 2011. Od tada je javnost imala priliku vidjeti nekoliko fotografija o mogućem izgledu nove 208-ce, da bi Peugeot najavio zvanično predstavljanje u Ženevi. Novi 208 dizajnerski se udaljio od prethodnog modela, ali je ipak zadržao neke prepoznatljive konture od svojih prethodnika.

Novi 208 izgleda jako atraktivno i bogato. Kad su dimenzije u pitanju novi Peugeot 208 sa dužinom od 3.975 mm nešto je kraći od Peugeota 207, ali i viši za 10 mm. Pored toga Peugeot 208 sada je lakši oko 110 kilograma od svog prethodnika što će doprinjeti u smanjenju potrošnje goriva i zagađenju okoline. Iz Peugeota ističu da smanjenje dužine vozila neće uticati na komfor putnika te da je unutrašnji prostor bolje iskorišten.

Novi 208 sada ima više mjesta na zadnjoj klupi, pa tako će putnici imati 50 mm više mjesta za koljena. U izradi automobila korišteni su kvalitetni materijali, a kada je u pitanju oprema novi 208 može se pohvaliti sa puno toga, kao što je dvozonska automacka klima uređaj, veliki navigacioni sistem, komande na volanu itd. Novi 208 bit će ponuđen u dva oblika karoserije, sa 3 i sa 5 vrata, a Peugeot planira i model CC kao i verziju SW karavan.

Za pogon su zadužena dva benzinska 3-cilindraša zapremine 1.0-litra i 75 ks, odnosno od 1.2-litra i 100 ks. Potrošnja slabijeg motora u kombinovanoj vožnji trebala bi biti do 4,3 litra na 100 km, uz CO2 emisiju od 99 g/km. Peugeot će ponuditi i tri e-HDi “micro-hybrid” turbodizel motora te će biti opremljeni stop-start sistemom. Dizelski modeli moći će se pohvaliti sa još manjom prosječnom potrošnjom koja bi trebala biti oko 3,4 l na pređenih 100 km.

208 GTi concept

Peugeot je pripremio i sportsku izvedbu 208-ce pod GTi, ali samo u konceptnom izdanju. Koncept 208 GTi svoje korijene vuče iz modela 208 sa 3 vrata, a od običnog modela vizuelno se razlikuje po aerodinamičnim dodacima u koje spadaju proširenja na lukovima blatobrana i pragovima, kao i spojler koji se nalazi pozadi, na vrhu trećih vrata.

Promjene su zahvatile i strukturu gornjeg dijela maske hladnjaka, a na donjoj ivici ubačen je još jedan hormirani elemenat na kojem se nalazi ugravirana zastava zemlje iz koje dolazi vlasnik automobila. Dnevna svijetla i stop svijetla su u LED tehnologiji, ali Peugeot je otišao i korak dalje pa su LED tehnologiju upotrijebili i za pokazivače pravca.

Za pokretanje malog sportiste zadužen je 1.6-litarski turbo četvorocilindrični motor koji je preuzet iz modela RCZ, a koji razvija okruglo 200 KS uz obrtni moment od 254 Nm. Motor je uparen sa šestostepenim ručnim mjenjačem, a pogon je na prednjim točkovima. Tu su i nove jačne kočnice kakve priliče ovakvom automobilu. Ovaj model svoju premijeru mogao bi imati već u Parizu 2012.

Peugeot 4008

Pored modela 208 Peugeot u Ženevu je stigao i sa novim modelom pod oznakom 4008. Ovaj model zasnovan je na istoj platformi kao i Citroen C4 Aircross, a oba preuzimaju platformu od Mitsubishija ASX. Sa svojim dimenzijama novi automobil smješten je ispod većih modela 3008 i 4007. Njegova dužina iznosi 4.340 mm, širina 1.800 mm, a visina 1.630 mm, dok međuosovinski razmak iznosi 2.670 mm. Prtljažni prostor ima zapreminu od 416 litara, u opciji odabira paketa opreme sa rezervnim točkom punih dimenzija, te opcija prtljažnika od 442 litra sa opcijom seta za popravku gume.

Za pogon 4008 u ponudi su dva benzinska i dva dizel motora. Benzinski motori 1.6-litarski razvija 115 KS dok 2.0-litarski razvija 150 KS. Oba motora uparena su sa petostepeni ručni mjenjačm, a za snažniji motor postoji mogućnost doplate za automatiki CVT mjenjač. Kad je riječ o dizelima, kupcima će biti ponuđeno da biraju između 1.6-litarskog HDi motora od 115 KS i snažnijeg 1.8-litarskog od 150 KS. Oba motora će biti upareni sa šestostepenim manuelnim mjenjačem.

Što se tiče pogona Peugeot 4008 proizvodiće se u dvije izvedbe, osnovnoj sa pogonom na prednje točkove i opcionoj sa 4×4 pogonom. Ulazni model bit će opremljen sa 1.6-litarskim benzincom i pogonom samo na prednje točkove, dok će pogon na sva četiri točka biti dostupan u svim drugim verzijama. Sistem pogona 4×4 imaće tri moda rada, standardni 2WD koji će snagu prenositi samo na prednje točkove, te dva terenska moda 4WD i LOCK.

Peugeot 4008 proizvodit će se u Japanu, što će direktno uticati na formiranje njegove cijene. Prodaja starta u maju 2012. godine.

Hyundai i-oniq

Hyundai odličnim radom svojih ljudi, htio to neko priznati ili ne, postaje sve ozbljni tržišni igrač. Po uzoru na najveće svjetske proizvođače i Hyundai je krenuo u razvoj automobila na alternativni pogon a jedan takav u koncept predstavili su u Ženevi. Koncept i-oniq bio je zvijezda Hyundai štdanda na Auto Salon Geneva 2012. Radi se o vozilu na električni pogon sa produženim radijusom kretanja. Ovaj automobil osim elektromotora ima i mali benzinski motor, koji po potrebi dopunjava baterije preko generatora i omogućava veći radijus kretanja.

Iz Hyundaia ističu da sa konceptnim modelom i-oniq žele pokazati pravac razvoja kompanije u budućnosti. Pored tehnološke filozofije oni kroz ovaj automobil žele prikazati i buduću dizajnersku filozofiju. Kada je riječ o i-oniq modelu njegova dužina je 4,4 metra, te sa staliom kojim je dizajniran odaje sliku velikog sportskog automobila.

Na prednjem dijelu automobila dominira velika maska hladnjaka, sa zakošenim prednjim vetrobranskim staklom. Prednja svijetla su opremljena popularnom LED tehnologijom koja je u plavoj boji, a ista boja je korištena za osvjetljenje unutrašnjosti automobila koja izgleda futuristički. I-oniq koncept ima “Lambo vrata” što ga čini još atraktivnijim, a tu su i čak 20 inčni točkovi sa gumama dimenzije 225/45 ZR.

Kad je riječ o pogonu već smo rekli da ovaj automobil pokreće elektromotor, a isporučuje 107 KS. Energiju crpi iz litijum-jonskih baterija, a one se mogu dopunjavati preko dodatnog 1.0 litarskog trocilindričnog benzinskog motora. Ovaj automobil samo uz pomoć baterija i električnog motora može preći 120 km, dok ukupan domet uz energiju koju generira radom benzinskog motora iznosi 700 km. Ovaj koncept je i ekološki osviješten pa tako u okolinu ispušta svega 45 g/km CO2.

Hyundai i30 Wagon

U Frankfurtu septembra 2011. godine, Hyundai je predstavio petovratnu hatchback izvedbu novog i30, a već u Ženevu došao je model i30 Wagon. Kao i njegov bazni petovratni hatchback model i i30 Wagon nastao je u Hyundaijevom dizajnerskom centru u Riselshajmu, a što će obradovati mnoge evropske kupce. Prednji dio automobila ostao je isti kao na baznom petovratnom hatchback modelu, dok su promjene vidljive na zadnjem dijelu automobila u dosta konvencijonalnom izdanju, bez suvišnih detalja i eksperimenata.

Dužina modela i30 Wagon iznosi 4.485 mm, što je za 185 mm više u odnosu na hatchback i za 10 mm više u odnosu na prvu generaciju ovog karavana. Prtljažni prostor ima zapreminu od 528 litara, koji se obaranjem zadnje klupe povećava na velikih 1.642 litra, što će biti sasvim dovoljno za prijevoz većih stvari. Paleta motora ostala je ista kao kod hatchback modela. Tako će kupci moći birati između tri benzinca, od kojih je najsnažniji 1.6-litarski od 126 KS, i tri dizel motora na od kojih je najjači 1.6-litarski Gamma DGI od 133 KS.

Hyundai i20

U Ženevu stigao je i osvježeni i20, a osvježenje najviše je vidljivo na masci hladnjaka te prednjoj svjetlosnoj grupi, a sam redizajn i20 prati Hyundaijevu dizajnersku filozofiju. Manje dizajnerske promjene vidljive su i na oba branika, kao i u dizajnu aluminijumskih točkova. Da u Hyundaiu nisu radili samo na kozmetičkim izmjenama govori i podatak da je dužina redizajniranog  i20 sada  3.995 mm, što je više za 55 mm od prethodne verzije, dok su širina, visina i međuosovinski razmak ostali isti.

Promjene su zahvatile i motornu paletu pa je i20 dobio i jedan novi motor. Radi se o 1.1-litarskom trocilindričnom dizel motor koji razvija 75 KS. Ovaj motor u kombinaciji sa Hyundaijevom Blue Drive tehnologijom ima CO2 emisiju od svega 84 g/km, što je vrlo ekološki prihvatljivo. Tu su i snažniji motori kao što je 1.4-litrski od 90 KS, koji takođe ima malu emisiju CO2, ispod granice od 100 g/km.

Kategorije: Auto sajam