FIA će ipak Hondi omogućiti razvoj motora u sezoni 2015.?

Mclaren honda nebo

FIA će ipak Hondi omogućiti razvoj motora u sezoni 2015.?

FIA je u ponedjeljak održala sastanak s japanskom Hondom, a tema sastanka bila je kako omogućiti Hondi razvoj motora u toku sezone kako nebi bila jedina uskraćena za to. Naime, Honda će ove godine isporučivati F1 motore za ekipu McLarena, ali po trenutnim pravilima o homologaciji, nebi mogla praviti zahvate na motoru sve do sezone 2016., što nije slučaj sa proizvođačima Mercedes, Ferrari i Renualt koji su homologaciju svojih motora napravili u sezoni 2014.

Honda se u Formulu 1 vraćaja nakon šest godina pauze i vjeruju da su nedavne promjene pravila nepravedne. FIA-in glasnogovornik je za BBC Sport izjavio: “Sastanak je protekao dobro, raspravljamo o pitanjima koja su se nedavno pojavila, a sastanak je bio konstruktivan.”

Zbog rupe u pravilima Mercedes, Ferrari i Renault bit će u mogućnosti napraviti poboljšanja na svojim motorima nakon početka prvenstva dok to Hondi nije dozvoljeno. Zbog toga čelnici Hone i McLarena izrazili su svoju zabrinutost: “Honda vjeruje u pošteno takmičenje za dobrobit sporta i naših navijača. Tim McLaren Honde kontaktirao je FIA-u, ali trenutno ne možemo razgovarati o detaljima.”

Problem bi se mogao riješiti tako što bi Honda izvršila homologaciju 28. februara, a nakon toga da joj FIA da 32 tokena kako bi svoj motor mogla razvijati tokom sezone. Tako bi Honda bila u ravnopravnom položaju kao i drugi proizvođači motora. Ako se to ne dogodi, već Honda ostane zakinuta za razvoj motora tokom sezone 2015., to bi bio loš znak za ostale proizvođače koji razmišljaju o ulasku u Formulu 1 jer bi automatski bili u nepovoljnom položaju.

honda f1 motor 2014

Detalji o razvoju motora i sistem tokena

Razvoj F1 motora striktno je ograničen, a određuju ga tačno definisan broj tokena kroz svaku sezonu. Tokeni se pripisuju dijelovima motora i to na temelju njihovog uticaja na performanse, pa tako svaka komponenta nosi različit broj tokena.

Osam procenata od ukupnog broja komponenti ne smije se uopšte mijenjati jer su zamrznuti nakon prve homologacije. Sezona 2015. druga je sezona korištenja V6 turbo motora, a u njoj će Mercedes, Ferrari i Renault moći iskoristiti 32 od ukupnih 66 tokena. Prema trenutnim pravilima, ova tri proizvođača u sezoni 2015. imaju mogućnost da promjene 48% dijelova (onih koji se mogu mjenjati po pravilniku) na svojim pogonskim jedinicama. U sezoni 2016. mogu iskoristiti 25 tokena, u sezoni 2017. 20, u sezoni 2018. 15 tokena i po 3 tokena u sezonama 2019. i 2020. Za sezonu 2015. FIA je propisala da timovi imaju četiri motora na raspolaganju.

 

Kategorije: Formula 1