PEUGEOT HYBRID4: Super bolid s kojim francuski tim juriša na WEC titulu!

PEUGEOT HYBRID4: Super bolid s kojim francuski tim juriša na WEC titulu!

PEUGEOT Sport i francuska naftna kompanija TOTAL sarađuju već 25 godina, a sada su objavili glavne tehničke karakteristike pogonskog sklopa hiperautomobila (posebno konstruiranog za Le Mans) kojim najavljuju povratak na FIA-ino WEC – Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti.

Njihovi timovi udružili su svoje iskustvo i stručnost u području razvoja hibrida i svjetskih automobilističkih utrka kako bi razvili pogon (PEUGEOT HYBRID4 500 KW) u skladu s novim FIA-inim pravilnikom Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti.

Glavna su obilježja hiperautomobila

PEUGEOT HYBRID4 500 kW ima hibridni pogon koji čine 2,6-litreni benzinski motor V6 s dva turbopunjača snage 500 kW (680 KS) koji je smješten iza vozača i električni motor snage 200 kW koji je smješten ispred vozača. Elektro motor snagu crpi iz snažne baterije visoke gustoće koju su zajedno razvili PEUGEOT Sport.

Hibridni pogonski sklop uparen je sa 7-stepenim sekvencijalnim mjenjačem, a pogon je na sva četiri točka. PEUGEOT Sport oslonio se na dosadašnje iskustvo u utrkama izdržljivosti (PEUGEOT 908 s motorima V8 i V12) pa je u potpunosti sam razvio novi 2,6-litreni motor V6 s dva turbopunjača i cilindrima pod uglom od 90 stepeni.

U prednjem kraju smješten je električni motor snage 200 kW koji je razvio PEUGEOT Sport. Riječ je o motoru koji ne samo da pokreće prednje točkove, već i odražava svu stručnost stečenu u razvoju električnih motora i sistema za upravljanje energijom za serijska vozila.

Vozač će moći prilagođavati snagu kočenja električnim motorom prilikom usporavanja, kao i kontrolisati pritisak kočionih obloga na diskove kako bi se optimizirala raspodjela električnog regenerativnog kočenja i hidrauličkog kočenja. Optimalno upravljanje energijom prilikom ubrzavanja i regenerativnog kočenja (ograničeno na 200 kW u skladu s pravilnikom) ključno je za poboljšanje performansi i učinkovitosti vozila.

Maziva koja je razvio TOTAL

Rashladne tekućine i ulja za motor i mjenjač od velike su važnosti za konkurentnost hiperautomobila koji potpisuje PEUGEOT Sport. Zato je Total razvio prototipne tekućine i maziva namijenjene intenzivnoj vožnji i produljenju životnog vijeka pri većem rasponu temperatura. Osim toga, dosadašnje iskustvo u automobilističkim sportovima nadahnulo je Total da kroz poboljšanje postojećih formula razvije nova maziva i ulja. Inženjeri tvrtke TOTAL učestvovat će u utrkama kao ključni dio tima kako bi prikupili i analizirali uzorke te nadzirali izdržljivost sklopova automobila.

Inovativan dizajn baterije

Bateriju visoke energetske gustoće i snage zajedno su razvili PEUGEOT Sport i Saft, podružnica kompanije Total. Kako bi se iskoristile vrhunske performanse koje pruža, važno je savršeno je integrisati u vozilo i u potpunosti povezati sa sistemom upravljanja energijom. Na temelju specifikacije koju je propisao PEUGEOT Sport i u skladu sa zahtjevima utrka izdržljivosti, Saftovi inženjeri odabrali su najprikladniju vrstu ćelija koje se odlikuju većom snagom, nego gustoćom.

Nova baterija bit će smještena u karbonskom kućištu ugrađenom u monokok šasiju, neposredno iza vozača i ispod spremnika za gorivo. Dizajnirana je da garantuje izdržljivost i ujednačene performanse tokom utrka koje traju 24 sata ili dulje. Total je odgovoran za homologaciju baterije koja se sastavlja u radionici odjela PEUGEOT Sport u Versailles-Satoryju u blizini Pariza.

Početak ispitivanja na stazi predviđen je za kraj 2021. godine. PEUGEOT Sport i Total dotad će nastaviti razvijati svoj hiperautomobil pa ispitivanje pogonskog sklopa na testnoj klupi i simulatoru možemo očekivati već u prvoj polovici sljedeće godine.