Uzbudljive utrke na „krugu“ u Zalužanima

Uzbudljive utrke na „krugu“ u Zalužanima

Protekli vikend će još dugo biti udarna tema među zaljubljenicima automobilskih utrka. A tema je mnogo jer u subotu i nedjelju na stazi u Zalužanima kod Banja Luke imalo se što i za vidjeti. Deset utrka, raspoređenih u dva natjecateljska dana, od kojih je svaka priča za sebe.

Već se prema najavama, moglo naslutiti da će biti žestoko. Gotovo sedamdeset prijavljenih vozača iz Srbije, Hrvatke i Bosne i Hercegovine borilo se za bodove u nacionalnim prvenstvima ali i za bodove u regionalnom natjecanju „Kup sigurnosti na cestama“. Nepravedno bi bilo ne spomenuti dvojicu natjecatelja iz Crne Gore, od kojih jedan ( Tripo Ivović ) vozi sa hrvatskom licencom.

Bilo je tu dosta poznatih imena iz svijeta auto- sporta ali i lijep broj kvalitetnih „mašina“. Ali, prije svega sve pohvale organizatoru, koji je uspio da na jednom mjestu okupi dosta „šaroliko“ društvo, ali i zbog činjenice da je vrlo stručno odrađen dvodnevni program, koji je podrazumjevao treninge i čak deset deset utka, što nije mala stvar.

Divizija 1 bila je rezervisana za vozače Yuga tzv. „Mali N“ u kojoj je, na žalost, nastupilo samo sedam vozača. U subotu je slavio Nemanja Radović ispred Todora Stamenkovića, dok je u nedjelju pobjeda pripala Željku Petroviću dok se „Toša“ Stamenković ponovno morao zadovoljiti drugom pozicijom.

Najbrojnija je bila Divizija 2 – automobili grupe N u kojoj je nastupilo čak 19 vozača. Prema očekivanju, Hrvat Ivan Pokos je bio neprikosnoven. U prvoj utrci Pokos u Hondi Civic je bez poteškoća čuvao vodeću poziciju ispred Nikole Miljkovića i sunarodnjaka Valtera Nežića u istovjetnim automobilima. Gotovo identična slika i drugoga dana, sa tom razlikom što je golobradi Nikola Miljković u prvim krugovima iskoristio Pokosovu grešku, i doći na čelo kolone. Međutim, Pokos već u narednom krugu vraća istom mjerom, u istom zavoju.

Vozila klase SuperProduction činila su Diviziju 3. Na treningu se pojavilo svih deset prijavljenih vozila ali kako su se krugovi nizali, tako se i društvo osipalo. Većina vozača je imala više problema sa automobilima nego sa suparnicima na stazi. I pored toga, uzbuđenja nije nedostajalo. U obje utrke slavio je Dragan Stojković čija je Alfa funkcionisala besprijekorno. Svojim fer i korektnim odnosom u neposrednom dvoboju sa glavnim konkurentom za naslov Žarkom Trezićem, Stojković je osvojio sve simpatije gledatelja.

Obje utrke Divizije 4, vozila gupe E1 1600, protekle su u znaku obračuna domaćina koji “krug” u Zalužanima poznaju kao svoj džep. Prema očekivanjima Vladimir Ilić u Hondi bio je prejak za konkurenciju. I pored činjenice da njegova Honda odlično funkcioniše , očigledno je Vlado izrastao u vrhunskog vozača, kojem se mora pružiti prilika da vozi u daleko jačoj konkurenciji. Za preostala mjesta na postolju vodila se borba između Milana Stanivuka, Dalibora Šobota i Saše Milojevića.

I kako šlag uvijek dolazi na kraju, to bi u ovom slučaju bio obračun između Mikice Vesnića i Zorana Kastratovića. Dva vrhunska vozača u dva moćna automobila, od kojih je jedan Vectra ST a drugi je čudovište u obliku Renault Clia. Na treningu daleko najbolje vrijeme 1:13.2 ostvaruje Vesnić i činilo se da je priča gotova, pošto je Kastratovićev ponovno sporiji, i to više od sekunde. Međutim, na startu utrke, iznenađenje. Kastratovićev Clio najbolje starta i sa lakoćom ostavlja iza sebe u Vectru sa iznenađenim Vesnićem. Do kraja utrke gledatelji pored staze su utrku propratili na nogama, jer nije mala stvar da nakon dugogodišnje apsolutne dominacije vozača iz Užica, on nekome gleda u leđa.

Do kraja utrke, Vesnić je pokušao sve, baš sve, da obiđe Kastratovića, ali ništa od toga nije bilo učinkovito. Kastro vozi odlično i ne pravi niti jednu jedinu grešku te uz euforično navijanje gledatelja prvi prolazi ciljem. Sigurnom vožnjom na trećoj poziciji završio je hrvatski vozač Filipu Magdić vozeći Hondu Civic, koja ,istini za volju, nije automobil za koji bi se uklapao u priču o Kastratoviću i Vesniću. Međutim Magdić je u sobotu, prvu utrku odradio rutinerski i zasluženo se popeo na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja. To što gore pomenuti dvojac nije nastupio na ovoj utrci, nikako ne treba da umanjuje Magdićev uspjeh. Uostalom, bilo kako bilo, Filip i društvo su pobjedu znalački proslavili.

Milenko Zrnić

Kategorije: Auto sport