Volkswagen T2 B Gulf – Legende ne umiru

Volkswagen T2 B Gulf – Legende ne umiru

Volkswagen T2 B nastao je po završetku Drugog svjetskog rata i ostavio neizbrisiv trag u automobilskoj industriji. Vjerovatno niko nije ni slutio koliko će ovaj Volkswagenov teretni model biti važan za njemačku kompaniju.

Kroz sve godine postojanja ovaj model je postao više od automobila. On je za neke značio pouzdan automobil u izvršavanju poslovnih zadataka, a za neke je predstavljao neodvojiv dio avanturističkog života. Danas dobro očuvani VW T2 B modeli jako su cijenjeni, a u nastavku vam donosimo priču o jednom primjerku koji svojom pojavom izaziva oduševljenje.

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Emir Kalender

Priča o Volkswagen T2 B Gulf počinje 1975. godine u Njemačkoj, gdje je proizveden za potrebe njemačke policije. U njega je ugrađen poznati bokser motor preuzet iz legendarne Bube sa 1.600 ccm radne zapremine i 50 KS.

Krajem devedesetih godina prošlog vijeka svoju prijevozničku misiju nastavlja u Bosni i Hercegovini, a današnji vlasnik Zaim Grebović ga otkupljuje 2015. godine u relativno dobrom stanju. Upravo ta godina za ovaj automobil je značila novi život i novu mladost. Temeljito i propisno restaurirani automobili imaju veliku vrijednost pa je Zaim sa velikom pažnjom pristupio procesu obnove ovog automobila.

Temeljit proces restauracije

Nakon potpunog rastavljanja uslijedila je popravka karoserije i šasije gdje su zamijenjeni svi dijelovi koji su bili mehanički oštećeni ili nagriženi korozijom. Nakon toga na red je došlo farbanje karoserije, a upravo toj fazi Zaim se posebno posvetio. Naime, on je želio da automobil bude poseban pa je inspiraciju pronašao u Porsche Motorsport Le Mans Gulf timskim bojama iz 70-te godine. Upravo Volkswagen T2 B bio je servisno vozilo Porschea u Le Mansu.

Temeljita restauracija značila je da se u potpunosti obnovi mehanika automobila i zamijene svi dijelovi od gume. Dijelovi su uglavnom kupljeni u Njemačkoj, a na iste se moralo čekati zbog specifičnosti. Na automobilu su tako zamijenjeni svi nosači, kočioni doboši, cijevi, dijelovi od gume: crijeva, dihtunzi, kederi, selen blokovi, a za iste je izdvojeno 6.000 KM. Po želji vlasnika prednji dio automobila je spušten za 6,5 cm kako bi njegova silueta bila ravna. U principu to je i jedina mehanička razlika u odnosu na fabričko stanje mehanike.

Poznati Volkswagen bokser motor koji pokreće ovaj automobil u potpunosti je u originalnom stanju. Tokom restauracije on je rastavljen, očišćen i predihtovan. Danas na brojčaniku kilometara stoji brojka od 340.000 uspješno pređenih kilometara, a nema sumnje da će ovaj automobil nastaviti nizati kilometre bez ikakvih poteškoća.

Zavidna unutrašnjost

Restauracija unutrašnjosti trajala je dvije i po godine. Potraga za originalnim dijelovima, kvalitetnim materijalima i vještim tapetarom nije bila jednostavna. Nakon mnogo uloženog truda, ljubavi, vremena i novca ovaj automobil je dobio unutrašnjost na kakvoj bi mu pozavidjeli i neki luksuzni automobili. Već samo otvaranje masivnih vrata koja perfektno dihtuju nagovještava da se unutra krije nešto posebno.

Miris prave kože odmah vas vraća u vrijeme kada se unutrašnjost luksuznih automobila presvlačila ručno sa mnogo ljubavi. Sjedišta, sve bočne obloge kao i krovna presvučene su u najkvalitetniju kožu. Posebno zadivljuje preciznost i temeljitost obavljenog posla koja je na najvišem nivou. Svi dijelovi i detalji su na svom mjestu kao da je automobil sad sišao sa proizvodne trake.

Raspored sjedišta je originalan pa se iznad zadnje osovine nalazi klupa na koju se udobno mogu smjestiti tri osobe, a ispred prednje osovine nalazi se zasebno vozačko i suvozačko mjesto. Veliki prostor između sjedišta još uvijek je predmet idejnog razmatranja. Vlasnik još uvijek nije siguran kako iskoristiti ovaj prostor, ali gledajući dosadašnji urađeni posao nema sumnje da će on biti iskorišten na najbolji način.

U vremenu kada je proizveden ovaj automobil japanski proizvođač audio sistema Nakamichi bio je “High end” proizvođač. Vlasnik automobila uspio je pronaći jedan takav radio kasetofon koji se idealno uklopio u unutrašnjost ovog oldtimera. Ispod zadnje klupe smještena su dva audio pojačala, a u prtljažnom prostoru nalaze se zvučnici za duboke tonove koji su opet upakovani u kutiju presvučenu kožom.

U punom sjaju na izložbama

Nakon završene restauracije vlasnik je svog ljubimca predstavljao na brojnim izložbama i događajima. Tako je 2017. godine automobil bio izložen u Ljubuškom i Mostaru, a u Sarajevu je bio izložen na skupu oldtimera.

Na sve ove destinacije automobil je vožen na svojim točkovima, osim u Dubrovnik zbog sigurnosnih razloga u saobraćaju. Posljednje mjesto gdje je bio ovaj automobil izložen je Volkswagenov prodajni salon u Sarajevu.

Vožnja ovog automobila po ulicama Sarajeva izaziva veliku pažnju, a za njim se okreću svi od 7 do 77 godina. Nekima je ono nešto novo, a nekima budi sjećanja na davno prošla vremena. Ipak, ovaj automobil zahvaljujući Zaimu živi neki novi život.

U njega je uloženo mnogo ljubavi, truda i novčanih sredstava. Danas na tržištu oldtimer automobila u Zapadnoj Evropi ovaj automobil vrijedi preko 30.000 eura. Ono što sa ponosom vlasnik ističe jeste da je ovaj automobil u potpunosti obnovljen znanjem i umijećem majstora u Bosni i Hercegovini.