Predstavljen Track’ster

Predstavljen Kia Track’ster

Predstavljen Kia Track’ster

Šta se dogodi kada snovi postanu stvarnost? U slučaju Kijinog koncepta Track’ster, koji su upravo pokazali na salonu automobila u Čikagu, svim automobilskim entuzijastima su počele rasti zazubice. Tokom glasnog emitovanja heavymetal muzike, dima i rotacionih svjetala Kia je predstavila koncept 3-vratnog Soula koji bi mogao dati odgovor na pitanje šta bi se u budućnosti moglo desiti sa ovim Kijinim bestselerom.

“Ideja je bila napraviti Track’stera koji bi izgledao žestoko, kao npr. buldog,” o konceptu govori Tom Kearns, glavni dizajner u Kijinoj američkoj podružnici i dodaje: “Ali vozilo mora izgledati i prepoznatljivo. Željeli smo ga postaviti u stvarni svijet da ljudi odmah znaju da se radi o Soulu, iako naravno puno atraktivnijem. Mora biti drzak tako da promijeni razmišljanje ljudi o tome kakva bi mogla biti sportska Kia.” Sa izvana najprije primijetimo bijelo-narandžastu kombinaciju boja (u Kiji su tu posebnu varijantu narandžaste boje prozvali “paklena narandžasta”). Kijina karakteristična mrežasta maska i maska hladnjaka su od karbonskih vlakana. Na velikoj masci hladnjaka su i okrugla LED svjetla s aluminijskim rubovima i neobičnim oblikom osvjetljenja.

Track’ster nije samo još jedno lijepo lice; ima sasvim skladan oblik na kome se čini da se obline i površine prirodno prelijevaju jedne preko drugih. Bokovi su glatki i s izrazito širokim blatobranima. Vrhunske 19-inčne pneumatike Michelin Pilot Sport PS2 sprijeda imaju dimenziju 245/40 R19, a straga čak 285/35 R19. Međuosovinski razmak koncepta iznosi 257 cm, što je 2,5 cm više nego kot standardnog Soula. Kao što ovakvom vozilu priliči Track’ster ima 14-inčne prisilno hlađene Brembo kočione diskove. Soulovi fanovi odmah će prepoznati oštrije linije krova, koji je začinjen narandžastom bojom. Detaljniji pregled otkriva da koncept nema Soulov zadnji par vrata, zbog čega su prednja vrata produžena i otvaraju se elegantnim dodirom ručice vrata. Narandžasti pragovi izrađeni su od karbonskih vlakana i protežu se kao produžetak otvora za hlađenje zadnjih kočionih diskova. Zadnji dio razotkriva “ruksak” koji naglašava Track’sterovu širinu koja je sa 192 cm čak 10 cm šira od standardnog Soula.

Koncept pokreće 2,0-litarski turbo benzinski motor sa 250 konjskih snaga, što je čak 66 posto više nego kod »civilnog« Soula. Snaga se elektronski prenosi na sva četiri točka, a za prenos je zadužen 6-stepeni ručni mjenjač s vrlo kratkom ručicom mjenjača. Track’sterov sportski ovjes je spušten i podešen zbog postizanja što boljih performansi. U unutrašnjosti takođe preovladavaju narandžaste nijanse, kako na mjeračima tako i na presvlakama sjedišta. Granitno sive presvlake sjedišta i obloga vrata doprinose osjećaju moći i stabilnosti. Mjerači su veliki i lako čitljivi. Pomoćne informacije kao što su temperatura ulja i napetost akumulatora nalaze se na vrhu, dok su navigacija, infotainment i prekidači klima uređaja lako dostupni na velikom monitoru osjetljivom na dodir iznad dugmeta za paljenje motora.

Iza prednjih sjedišta je suštinska razlika u odnosu na Soula – odstranjena je zadnja klupa, a umjesto nje su rezervna oprema i rezervni točkovi (pravih dimenzija). U tri odvojena pretinca nalaze se trkaća oprema (kaciga, odjeća, rukavice), spasilačka oprema (u centralnom, narandžastom pretincu) i alat. Sasvim pozadi smješteni su rezervni točkovi s polugom za što jednostavniju zamjenu. Iako Kia trenutno ne namjerava pokrenuti proizvodnju Track’stera, njihov kalifornijski dizajnerski studio radi punom parom odnosno kako kaže Tom Kearns: “konceptna vozila su šlag na torti i to nam omogućava da sanjamo o tome šta bi moglo biti.”

Korporacija Kia Motors (KMC) (www.kia.com) – proizvođač kvalitetnih vozila za mlade u srcu – osnovana je 1944. godine i najstariji je korejski automobilski proizvođač. Kia godišnje proda više od 2,5 miliona vozila koje proizvode u 15 fabrika u 10 zemalja. Kroz svoju prodajno-servisnu mrežu vozila prodaju u 172 zemlje. Kia danas zapošljava više od 47.000 ljudi i ima godišnje prihode u visini preko 39 milijardi američkih dolara. Glavni je sponzor Otvorenog prvenstva Australije u tenisu (Australian Open) i zvanični automobilski partner svjetske fudbalske asocijacije FIFA. Korporacijski slogan – ‘The Power to Surprise’ – (Snaga iznenađenja) predstavlja Kijinu predanost premašivanju očekivanja stranaka zahvaljujući neprestanim automobilskim inovacijama.

Kategorije: Noviteti