Test: Dacia Logan 1.2 16V – Jednostavnost u vožnji

Test Dacia Logan 1.2

Test: Dacia Logan 1.2 16V – Jednostavnost u vožnji

Dacia je prije osam godina predstavila prvu generaciju modela Logan, te izazvala dosta bure na automobilskom tržištu. U to mnogo sretnije vrijeme, plasiranje automobila kao što je Logan na tržište bilo je u najmanju ruku rizično, a ni zlobni komentari nisu bili rijetkost. Logan je bio tehnološki siromašan, ali i oskudan sa samom opremom automobila. Jednostavno, automobil se nije uklapao u globalne automobilske trendove.

Ipak s vremenom Dacia je pridobijala sve više kupaca, a dolazak svjetske ekonomske krize samo je proširio put uspjeha ovog modela, pa čak i na tržištima gdje je izazivao podsmijeh. Jednostavno vremena su se promijenila, naročito sada kada se gleda svaki Euro/KM prilikom kupovine novog automobila. Od predstavljanja prve generacije Logana prošlo je osam godina, ako izuzmemo sitne kozmetičke promjene na prvoj generaciji, onda s pravom možemo reći da je bilo krajnje vrijeme da Dacia svojim kupcima ponudi novu generaciju Logana. Propoznavši da su iscrpljeni svi atomi iz starog Logana, Dacia je na tržište poslala novu generaciju koja će po svemu sudeći nastaviti nizati prodajne uspjehe koje je započeo prethodnik.

Dizajn

Dizajn prve generacije Logana bio je najviše kritikovan, što je i razumljivo, zbog vremena u kojem je automobil došao. Realno gledajući, Logan na tržište nije stigao kao šminker, koji će plijeniti svojom ljepotom, nego kao automobil koji će prvenstveno služiti prosječnim porodicama ili kao malo službeno auto. Kao i prva generacija Logana, tako i novi Logan ne zadivljuje svojim izgledom, ali je znatno ljepši u odnosu na svog prethodnika.

Najviše pozitivnih promjena vidljivo je na prednjem i zadnjem dijelu automobila, sa potpuno novim svjetlosnim grupama. Upravo one najviše doprinose modernijem dizajnu novog Logana. Bočne strane automobila su ostale prejednostavne, a tu je i nekoliko estetskih detalja koji su mogli biti bolji. Uz sasvim minimalne korekcije Logan bi još bolje izgledao, ali čini se kako su dizajneri željeli imati što jednostavniji automobil.

Unutrašnjost novog Logana također, je dobila novi dizajn. Iako se radi o jednostavnom spartanskom dizajnu, pozitivne promjene svakako su vidljive. Kroz sve nove Dacia modele vidljiva je zajednička dizajnerska filozofija unutrašnjosti, pa tako u novom Loganu možemo vidjeti instrument ploču kao kod modela Lodgy. Prilikom izrade unutrašnjosti korišteni su kvalitetniji materijali nego kod prethodnika, ali se još uvijek radi o tvrdoj-jeftinoj plastici koja je lijepo uklopljena i vrlo dobre finalne obrade.

Ono što je svakako moralo biti bolje jesu unutrašnje ručke na prednjim vratima, koje izgledaju lijepo, ali na stisak ruke proizvode škriputanje. To je propust za koji smatramo da je bespotreban i na kojem se neće napraviti značajna ušteda. Kada sve sagledamo, dizajnerski novi Logan dosta bolje izgleda od prethodnika, ali ipak moglo se malo više pažnje posvetiti detaljima. Nije nikakva tajna da neki proizvođači puno više ulažu u dizajn automobila, nego u tehnologiju, jer za prosječnog kupca on može biti od presudnog značaja, bez obzira šta se nalazi ispod „lima“.

Test Dacia Logan 1.2 -2013- 01
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 02
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 03
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 04
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 05
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 06
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 07
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 08
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 09
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 10
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 11
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 12
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 13
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 14
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 15
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 16
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 17
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 18
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 19
previous arrow
next arrow
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 01
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 02
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 03
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 04
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 05
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 06
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 07
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 08
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 09
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 10
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 11
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 12
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 13
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 14
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 15
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 16
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 17
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 18
Test Dacia Logan 1.2 -2013- 19
previous arrow
next arrow
Piše: Emir Kalender
Ponuda prostora

Ulaskom u novi Logan vidljiva je zavidna količina prostora koju nudi putnička kabina. U Logana se mogu smjestiti četiri odrasle osobe sa pratećim prtljagom, bez konkretnih žalbi na prostor u bilo kojem segmentu. Ulazak u automobil olakšavaju i vrata većih dimenzija, tako da i oni najkrupniji putnici neće imati problema prilikom ulaska. Gledajući iz perspektive vozača, automobil je pregledan i bez iritantnih rješenja. Ako sjedište postavimo u normalan položaj osjetit će se povišena pozicija, što će vožnju učiniti lakšom i preglednijom.

Prednja sjedišta imaju nešto kraći donji dio što nije najbolje rješenje za udobnost, ali je dalo dodatni prostor za noge. Na zadnju klupu mogu se udobno smjestiti dva, a po potrebi i tri putnika, kojim neće nedostajti prostora za noge. Prtljažnik nudi 510 litara zapremine, što je među najboljim u klasi. Ipak, velike baglame poklopca prtljažnika smanjuju prtljažni prostor za nekoliko litara, a ovakav slučaj je viđen još kod nekoliko modela iz iste klase.

Test Dacia Logan 1.2

Oprema

Testni model bio je opremljen najbogatijim Laureate paketom opreme. Ovaj paket donosi sasvim zadovoljavajući nivo opreme što će vam trebati u svakodnevnici. Tako je testni Logan bio opremljen sa klima uređajem, električnim podizačima stakala, centralnim daljinskim zaključavanjem, radio CD MP3 bluetooth uređajem sa USB/AUX priključcima i komandama na upravljaču, električnim vanjskim ogledalima, itd. Kada govorimo o svoj opremi, audio uređaj je možda bio i najslabija karika. Najveće zamjerke odnose se na radio uređaj koji ima poprilično loš prijem, pa miješanje stanica nije rijetkost. Sve ostalo je u skladu sa očekivanjima, a treba spomenuti da je testni model imao doplativu dodatnu opremu. Tako su se na dodatnom popisu opreme našli: kožni upravljač, regulator i limitator brzine, električno spuštanje zadnjih stakala, metalik boja i aluminijske 15’ inčne felge. Detaljnu listu serijske opreme možete pogledati OVDJE.

Ovjes i upravljivost

Novi Logan odlikuje povišena karoserija što je, gledajući generalni kvalitet puteva u našoj zemlji, pozitivna stvar. Iako su mnogi spremni na prvu kritikovati ovakvo rješenje zbog sumnji u stabilnost, važno je naglasiti da Logan i nije dizajniran za brza savladavanja krivina. I pored povišene karoserije sa novim Loganom nećete imati problema i ako brže uđete u krivinu. U principu, stvar je samo da svoja očekivanja svedete u realne okvire.

Loše ceste su naša svakodnevnica i realnost, a ovjes novog Logana na takvim cestama radi najbolje što zna, odlično upija udare i vibracije s podloge. Tokom vožnje po  makadamskom putu ostali smo u najmanju ruku pozitivno iznenađeni načinom kako je ovjes upijao udare i vibracije s podloge. Bez pretjerivanja, ovako nešto nismo očekivali, a takvih rezultata mogli bi se postiditi skuplji i ozbiljniji automobili.

Novi Logan odlikuje izuzetno lagana upravljivost, bilo da se radi o gradu ili otvorenoj cesti. Ovu činjenicu svakako će cijeniti pripadnice ženskog spola. Iako svojom pojavom djeluje glomazno za žensko poimanje, već će se prvim metrima uvjerit koliko je Logan jednostavan i lagan za vožnju.

Motor i mjenjač

S novom generacijom Logana došli su i novi motori iz Renaultove palete, koji su zamijenili vremešne motore, koje je Daciji svojevremeno ustupio također, Renault. Benzinsku ponudu čine 1.2-litreni atmosferac sa 75 KS, 0,9-litreni Tce turbo trocilindraš sa 90 KS, dok dizelsku ponudu čini turbo 1.5-litreni dCi motor sa 90 KS. Na našem tržištu Logan možete kupiti isključivo sa dva motora, sa benzinskim 1.2-litrenim atmosfercem sa 75 KS, te turbo dizelskim 1.5-litrenim dCi motorom sa 90 KS.

Naš testni model pokretao je 1.2-litreni benzinac, koji se kalio kroz Renaultovu gamu dugi niz godina. Radi se o provjerenom i pouzdanom motoru, ali ipak nejakim za veličinu automobila kao što je novi Logan. Motor sa praznim automobilom korektno izlazi na kraj, ali to neće biti slučaj ako se u automobilu nađu četiri odrasla putnika sa pratećim prtljagom, te uključenim klima uređajem. Ipak radi se samo o 75 KS. Dolaskom novog 0,9-litrenog Tce motora Logan će dobiti znatno na dinamičnosti, a kao pravo rješenje za ovaj automobil smatramo 1.5-litreni dCi koji će se „poigrati“ sa olakšanim Loganom.

Ipak vratimo se motoru testnog modela, koji ima i pozitivnu stranu, a to je pouzdanost i niska potrošnja. Tokom testa u gradskim uslovima potrošnja se kretala od 7,7 do 8 l/100 km, dok je na otvorenooj magistralnoj cesti potrošnja iznosila od 4,6 do 5 l/100 km.

Kada je riječ o mjenjaču, radi se o petostepenom ručnom mjenjaču, koji je vrlo dobre preciznosti. Tokom vožnje testnog modela nikako se nismo mogli oteti dojmu da su prijenosni odnosi dosta skraćeni, što se najviše osjeti prilikom preticanja na otvorenoj cesti. Uz nešto bolje prijenosne odnose dobilo bi se još malo na agilnosti ovog automobila, što ne bi bilo loše.

Zaključak

Svjetska ekonomska kriza možda je završila za nekog, ali za veliku većinu „običnih smrtnika“ nije i pitanje je kada će završiti. Svaka pomisao o kupovini novog automobila za mnoge je daleka budućnost, kako zbog finansijskih razloga, tako i zbog velikih prohtijeva i želja. Ono što nudi novi Logan, nekima je sigurno malo, ali ako se postave u realne okvire pružit će im što većini treba, a to je siguran prijevoz od tačke A do tačke B.

Odavno nam je poznata činjenica da se našim cestama često kreću vozila koja više liče na pokretni otpad nego na automobile, a ako nas posluži sreća u probijanju blokada u balkanskim glavama, možda novi Logan uveliko pomogne u promjeni realnog stanja na cestama. Gledajući sve ukupno, novi Logan dobio je sva unaprjeđenja za kojim je vapio stari model. Noviji i ljepši dizajn, kvalitetniji materijali u unutrašnjosti, te novi motori, novosti su koje će ga svakako bolje pozicionirati na tržištu. Garancija od 100.000 pređenih kilometara ili 5 godina starosti, dovoljno govori da pitanje kvaliteta teško može doći pod upitnik.

Troškovi
  • Cijena testnog modela: 18.146,00 KM
  • Cijena prve registracije: 523,00 KM

Ukupni troškovi bez prvog servisa 18.669,00 KM (sa PDV-om)

Kategorije: Auto test