Test: Jeep Grand Cherokee 3.0 MultiJet Summit – Italijanski začin

Test Jeep Grand Cherokee 3.0 MultiJet Summit 01

Jeep Grand Cherokee 3.0 MultiJet Summit – Italijanski začin

Italijani, konkretno Fiat, potrudili su se da Grand Cherokeeiju daju italijanski pečat. Zato je prodajna godina “2014” dobila različita prednja i zadnja svjetla i drugačije branike. Promjene taman dovoljne da se razlikuje od prethodnika.

Priča o aktuelnoj generaciji počinje još 2010. godine kada je predstavljena četvrta generacija najprestižnijeg modela iz Jeep game. U to vrijeme vlasništvo na Američkim brendom imao je Mercedes, pa ne čudi činjenica da je auto napravljen na istoj mehaničkoj platformi (W166) kao i Mercedesovi SUV-ovi “ML” i “GL”. 

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider
Piše: Ivan Katunac

I sada, četiri godine, nekoliko restilizacija i jedan vlasnik kasnije i dalje se u kabini naslućuje njemački duh. Prepoznatljivi su nam prekidači prozora i električno kontrolisanog, staklenog krovnog otvora, kao i još neki sitniji detalji. Svakako činjenica koja ne može da škodi i jednom automobilu.

Ipak, novi vlasnici Italijani, konkretno Fiat, potrudili su se da Grand Cherokeeiju daju italijanski pečat. Zato je prodajna godina “2014” dobila različita prednja i zadnja svjetla i drugačije branike. Promjene taman dovoljne da se razlikuje od prethodnika.

Test Jeep Grand Cherokee 3.0 MultiJet Summit 08

Mnogo veće izmjene čekaju vas u kabini, ali i ispod lima, pa krenimo redom. Automobil koji smo testirali imao je oznaku Summit i pripada samom vrhu ponude, pa je zbog toga putnička kabina bila presvučena vrlo kvalitetnom kožom.

Pored sjedišta, mekana i mirišljava koža nalazi se i na oblogama vrata, ali i na komandnoj tabli. Izmjenjena je instrument tabla u čijem centru sada dominira veliki kolor ekran. Standardno se na njemu prikazuje slika velikog analognog brzionomjera, ali nam je fabirka na sreću ostavila mogućnost da podesimo prikaz. Tako ispred vozača može da se nađe i digitalni brzinomjer, ali i prikaz sa navigacionog uređaja.

Test Jeep Grand Cherokee 3.0 MultiJet Summit 04

Novina je i multimedijalni uređaj koji ima neuobičajeno veliki ekran dijagonale 8,4 inča, osjetljiv na dodir. Pomoću njega se kontroliše rad navigacije, ali i zaista odlični audio sistem sa 7.3 saraund zvukom i pojačalom od 825 W. Tu je i kamera za vožnju unatrag koja u saradnji sa senzorima naprijed i pozadi itekako olakšava manevrisanje glomaznim automobilom. Ono što nam se dopalo je položaj sjedišta koja su postavljena nisko do poda, pa je položaj tijela zavaljen i opušten, kao u najboljim limuzinama.

Vrlo bogata oprema imponuje putnicima i boravak u automobilu pretvara u poseban doživljaj. Za razliku od mnogih evropskih proizvođača koji imaju dugačak spisak dodatne opreme i ostavljaju kupcima da sami kreiraju svoj auto, Jeep je krenuo sasvim drugačijim putem. U Grand Cherokee su ugradili gotovo svu opremu, a samo detalje su ostavili za doplatu.

Test Jeep Grand Cherokee 3.0 MultiJet Summit 05

Tu su sjedišta i točak upravljača sa električnim podešavanjem, vrata prtljažnika sa električnim otvaranjem i zatvaranjem, stakleni krovni otvor, koža u kabini, hands free brava, veliki polirani naplaci od 20 inča, navigacija, premijum audio sistem, ventilacija i grijanje sjedišta, vazdušno oslanjanje i adaptivni tempomat sa radarom.

Kako se Grand Cherokee vozi? Mnogo bolje nego svi njegovi prethodnici i svakako među najboljima u SUV svijetu. Prisjetimo se ipak ko je kumovao njegovom vazdušnom oslanjanju. Naravno, ni jedan terenac, neće nikada moći da bude uglađen, precizan, pouzdan, bezbjedan, ili zabavan kao klasična limuzina, ali je Grand Cherokee sada dovoljno uglađen i opušten da se može iskoristiti za duga putovanja obilje prostora pozadi.

Test Jeep Grand Cherokee 3.0 MultiJet Summit 10

Na centralnoj konzoi iza ručice automatskog mjenjača nalazi se komandna konzola pomoću koje kontrolišete rad vazdušng ogibljenja i sistema za prijenos snage na sve točkove. Namjerno, ili slučajno, on podsjeća na onaj koji srećemo na Mercedesovim SUV modelima. Ovdje možete da podešavate visinu automobila i regulišete način rada 4×4 sistema.

Napomenuli smo na početku da su najveće promjene u aktuelnoj verziji Jeepa načinjene ispod lima, odnosno u mehanici. To se prije svega odnosi na novi osmostepeni automatski mjenjač. Uparen je sa V6 turbo dizel motorm snage 250 KS i maksimalnog okrtnog momenta od čak 569 Nm.

Test Jeep Grand Cherokee 3.0 MultiJet Summit 03

Kombinacija odlično stepenovanog mjenjača i elastičnog motora koji puca od snage u svim režimima rada donijela je automobil koji se opušteno, elegantno i komforno nosi sa svim zahtjevima vozača, bez obzira da li ležerno krstari drumom, ili traži maksimum. Gusto raspoređene brzine i veliki okrtni moment omogućili su da se u svakodnevnoj vožnji motor okrće tek oko 1.500 o/min i tako bude bukvalno neprimjetan.

Ako zgazite gas do kraja, mjenjač će ako zatreba vratiti i šest brzina unazad, auto će malo čučnuti na zadnju osovinu i odjuriti. Mjenjač je izuzetno uglađen i brz, djeluje čak kvalitetnije od sedmostepenog automatika koji koristi Mercedes. Čak je i logika vrlo dobro projektovana, pa i prilikom kočenja, ako ne insistirate na ekonomičnosti, ili performansama, ne morate da ručno mjenjate stepene prijenosa naniže preko tastera na upravljaču.

Test Jeep Grand Cherokee 3.0 MultiJet Summit 11

Očigledno je da ova verzija Grand Cherokeeija nije namjenjena za sportsku vožnju. Fabrika navodi da je za ubrzavanje iz mirovanja do “stotke” potrebno 8 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 210 km/h. Potrošnja je umjerena za ovakvu vrstu vozila. Prosjek na testu je iznosio 13,5 litara. Na otvorenoj magistrali Grand Cherokee može da potroši čak samo 8 litara, a na auto-putu pri 120 km/h troši 8,5 litara dizela na 100 km pređenog puta.

Test Jeep Grand Cherokee 3.0 MultiJet Summit 12

Kategorije: Auto test, Testovi