Moto test: Yamaha MT-09 Tracer

Moto test: Yamaha MT-09 Tracer

Pri definisanju ulaska u sport touring segment potrebno je odmah naglasiti da Yamaha za svjetske putnike ima svog aduta u obliku Super Tenere 1200 dok je Tracer još uvijek zadržao “Dark side of Japan” korijene. U odnosu na “izvorni” MT-09, glavne promjene odnose se na to da je Tracer kroz novi dizajn dobio zaštitu od vjetra u obliku poluoklopa oko prednje maske te vjetrobran.

Također dobio je izmjenjeno sjedalo i povećan je kapacitet rezervoara goriva s dosadašnjih 14 na 18 litara što uz skromnu potrošnju omogućuje osjetno veću autonomiju. U praksi bi to značilo da je zadržao moderan, prepoznatljiv dizajn s naglašenom dozom agresivnosti a niti uz ukupno deklariranih suhih 190 kg nije izgubio karakter iznimno zabavnog i živahnog motocikla.

Uz dizajn oštrih bridova koji i dalje naglašava sportsku prirodu, u prilog tome ide i agregat zapremine 847 ccm, mehanički nepromjenjen u odnosu na MT-09 uz promjene na usisu i ispuhu, koji tipično za trocilindraše pruža širok spektar upotrebe, od lagane cruising vožnje do sportskih performansi u visokim okretajima. Razvija snagu od 115 KS odnosno 87,5 Nm koji će biti više nego dovoljni za oba prije spomenuta scenarija uz napomenu da je u odnosu na konkurenciju omjer snage i težine usprkos povećanju od oko 20 kg i dalje na strani Tracera.

Po pitanju agregata odnosno njegove snage bitno je napomenuti da su u seriji i tri mape paljenja koje su dodatno dorađene tako da se u većoj mjeri izgubilo ponekad nervozno trzanje pri otvaranju gasa na nižim okretajima. Promjena modova vrlo je jednostavna i obavlja se u vožnji jednim pritiskom uz uslov zatvorene ručice gasa.

Najslabiji mod smanjuje snagu na 95 KS čime bi se bolje motor bolje prilagodio kišnim ili drugim uvjetima koji bi zahtjevali oprez na gasu, dok je za većinu vožnje standardna mapa više nego dovoljna. Kočioni sistem prepušten je diskovima promjera 298 mm sprijeda uz radijalna četveroklipna kliješta, dok je nazad jedan disk promjera 245 mm. Motocikl je opremljen i serijskim ABS-om koji nema mogućnost isključivanja.

Promjene su primjetne i u segmentu ergonomije, novo je sjedalo udobnije i podesivo po visini, a s nešto višim i širim upravljačem omogućuje zavidnu razinu komfora i višim vozačima. Sjedalo na MT-09 postavljeno je na 815 mm od tla dok je na Traceru 845 mm i moguće ga je dodatno povisiti do 860 mm. Uz to je i dodatno pomaknuto prema naprijed kako bi se postigao bolji omjer težine.

Upravljač je isto podesiv s hodom od 10 mm uz podatak da je sada više pomaknut prema vozaču čime uz spomenutu veću širinu omogućuje vožnju u prirodnom položaju tijela. Međutim, prilikom komentiranja položaja vozača mišljenja smo da je potrebno naglasiti kako se Tracer niti ovdje nije odrekao svojih korijena odnosno sportske vožnje. Pogotovo se to osjeti prilikom brže vožnje po kraćim zavojima gdje bi ga prije deklarisali kao supermoto nego kao sport touring. I dalje lakoća i snaga izazivaju da testirate njegov karakter.

No isto tako, smatrajte potpuno prirodnim da već nekoliko kilometara kasnije laganom vožnjom u višem stupnju prijenosa s otvorenom flip up kacigom i bluetooth uređajem sa svojim suputnikom razdragano komentarišete prirodne ljepote.

Još jedan od bitnih aduta Tracera, za sada od japanske konkurencije očigledno prepoznat jedino u Yamahi, lista je dodatne opreme koja dolazi u seriji. Spomenuli smo tri mape paljenja, osim toga Tracer je opremljen Traction controlom s mogućnopću isključivanja, serijski je i ABS, osim modernog dizajna svjetla se mogu pohvaliti i izradom u LED tehnologiji, a putnicima na Traceru putovanje će biti dodatno olakšano ugrađenom 12V utičnicom, centralnim štenderom, štitnicima ruku, rukohvatima i stražnjim držačima kofera, podesivim vjetrobranom…

Ozbiljnija putovanja od po nekoliko hiljada kilometara, u pravilu stisnuta u striktno limitirani broj dana godišnjeg odmora, sigurno bi bila udobnija na nekom etabliranom putnom motociklu ali, takve nećete naći za 11.300 eura kolika je maloprodajna cijena Tracera. Ako tome pridodamo i dodatnu opremu koja dolazi u seriji, razlika je još i veća.

Ukupno gledajući, Tracer je odličan spoj komponenti koje će zaintrigirati povremene vikend putnike, a koji istovremeno žele imati i lagan i okretan motocikl za svakodnovnu upotrebu. Vjerojatno se zato u našim internim komentarima udomaćio izraz “upotrebljiv” jer je Tracera jednom rječju upravo tako najlaše opisati. Platforma MT-09 daje mu originalnost i kvalitetu koja je sada proširena i touring varijantom. U obje varijante, radi se odličnom motociklu iste takve cijene, a na vama je samo da definirate prioritete…

motori.hr