Test: Infiniti Q30 1.5 D Premium – Plemić mješane krvi

 

Test: Infiniti Q30 1.5 D Premium – Plemić mješane krvi

Infiniti je japanski proizvođač luksuznih automobila koji se nalazi u vlasništvu Nissana. Infiniti je osnovan 1989. godine  i predstavljen je na američkom tržištu kao konkurencija luksuznim modelima Toyote (Lexus) i Honde (Acura).

U Evropu stiže znatno kasnije, od 2008. godine službenim predstavljanjem na ženevskom sajmu automobila, a od 2017. godine Infiniti je dostupan i na bh. tržištu kroz kompaniju Grand Automotive iz Sarajeva.

Piše: Emir Kalender

Infiniti Q30 najmanji je model u ponudi ovog premium japanskog proizvođača koji je nastao kao plod saradnje čak četiri brenda: Infinitia, Nissana, Mercedesa i Renaulta. Automobil pripada kompaktnoj klasi crossovera koja uz SUV segment bilježi odlične prodajne rezultate.

Iako Renault-Nissan alijansa ima bogat tehnološki rasadnik, u Infinitiu su ipak željeli stvoriti automobil bez greške, pa zbog toga se i stvorila saradnja sa Mercedes-Benzom koji već razvio A, odnosno GLA model. Upravo GLA model poslužio je kao tehnološka osnova za Infiniti Q30. Kada imate dobre, ili pak odlične, temelje stvari u razvoju idu puno brže i lakše. Suštinski, GLA je samo doživio evolucioni proces u kojem je postao Q30.

Forma automobila ostala je ista, ali je dizajn potpuno nov i u potpunosti je skladan sa drugim Infiniti modelima. Prepoznatljiv, moderan, luksuzan i agresivan! Zbog toga Q30 već na prvi pogled fascinira svojom pojavom.

Ostavlja utisak snage, luksuza i superiornosti na bilo kojem putu da se nađe. Bez ustručavanja može se reći da Q30 izgleda bolje od svog tehnološkog blizanca, Mercedesa GLA. Da genetiku svog najmanjeg modela Infiniti se potrudio prepuštajući dizajnerski posao Alfonsu Albaisa-i, proizvodni proces odvija se u engleskom Sunderlandu.

Unutrašnjost automobila može poslužiti kao primjer kako treba da izgleda premium automobil. Prije svega to se odnosi na korištene materijale, gdje se ni u jednom segmentu nije štedilo, ali ni pretjerivalo što bi napravilo kič. Neuglednim materijalima nema ni traga, a vrhunska završna obrada detalja potvrđuje pripadnost premium segmentu. Pjenasta plastika, koža sa vrhunskim štepovima, kvalitetni štof, piano crna plastika, hrom i aluminijum, lista je korištenih materijala za izradu unutrašnjosti.

Već pri prvom ulasku prepoznat ćete japansku preciznost i germansku funkcionalnost. Sve je odlično, reklo bi se, arhitektonski u milimetar, složeno. Pozicija upravljača i ručice mjenjača, pozicija sjedišta, centralna konzola sa svim svojim elementima, sve je postavljeno baš kako treba. Jedinu zabunu može stvarati jedna ručica na lijevoj strani na kojoj se nalazi sve ono što je standard za dvije ručice: komande pokazivača pravca i komande brisača.

Sve komande uglavnom se izvršavaju preko fizičkih prekidača, žargonski rečeno na „old school“ način. To olakšava njihovo korištenje tokom vožnje što je definitivno za svaku pohvalu.

Infiniti Q30 koristi Nissanova multimedijalna rješenja koja u poređenju sa konkurencijom nisu posljednji tehnološki krik, ali imaju sve što je potrebno za jedan savremen i moderan automobil. Kroz menije se intuitivno prolazi uz pomoć tastera na centralnom grebenu koji liči na malu upravljačku palicu, dok se informacije prikazuju na centralnom ekranu osjetljivom na dodir dijagonale 7 inča.

Prostora u putničkoj kabini ima sasvim dovoljno da se udobno smjeste četiri odrasle osobe. E sad, postavlja se pitanje koliko odrasle? Ako su pretjerivale u odrastanju pa su sa visinom prešli preko 185 cm i imaju preko 100 kg, jasno je da se neće moći najbolje smjestiti kao u većem Infiniti Q50 modelu. No, za prosječno građene putnike mjesta će biti sasvim dovoljno. Prtljažnik nudi osnovnih 430 što je sam vrh u segmentu litra zapremine što je pristojna količina prostora, ali preklapanjem (60:40) zadnje klupe ista se povećava na 1223 litre.

Zbog svoje forme često se mogu čuti kritike na račun preglednosti, posebno kada pogledate u zadnje vjetrobransko staklo. Naprijed, preglednost je dobra, potrebno je samo pronaći idealnu vozačku poziciju, a kada je riječ o preglednosti zadnjeg dijela, postavlja se pitanje koji danas automobili, iz bilo kojeg segmenta, nemaju mogućnost opremanja sistemom pomoći pri parkiranju? Davno su prošla vremena kada su se automobili parkirali „od oka“. Uglavnom, danas svi manje-više svi modeli imaju sisteme pomoći pri parkiranju.

Udobnost je na očekivanom nivou od jednog premium crossovera, a svoju genezu sigurno vuče iz Mercedesovih tehnoloških rješenja. Sjedišta su dovoljno mekana i dovoljno dobro profilisana da vas duža putovanja neće umoriti, a po potrebi dobro će vas držati u zavojima.

Zvučna izolacija putničke kabine je na nivou konkurenata, ni lošija ni bolja. Ono što posebno treba naglasiti jeste velika pažnja koja je posvećena svakom detalju, od zatvaranja vrata pri čemu se ne stvaraju vibracije i lupkanje, mekanih klikova na mehaničkim prekidačima, do suptilno tihih zvučnih upozorenja. To je pravi premium na koji se brzo naviknete.

Vozne karakteristike

Crossover automobili uglavnom imaju atipične vozne karakteristike u odnosu na svoje izvorne modele. Teško se pronalazi idealan balans između mekanog i tvrdog ovjesa, osim ako se ne radi o aktivnom ovjesu koji u potpunosti rješava taj problem. No, iz Infinitija se hvale da su detaljno ovjes preradili, te da su isprobali na desetine različito tvrdih opruga. Da li su uspjeli u namjeri da pronađu idealan balans? Jesu!

Infiniti Q30 tokom testa isprobali smo na svim vrstama podloge, na kojim je realno očekivati da će se naći. Ovjes u gradskim uslovima odlično upija udarne rupe i upozoravajuće trake. Isto tako ponaša se i na uređenom makadamu gdje se minimalno osjete vibracije u putničkoj kabini. Po logici stvari, trebali bi očekivati da cijenu plati dinamična vožnja, ali ako to pomislite pogriješit ćete. U dinamičnoj vožnji kroz zavoje automobil odlično drži pravac. Povišena karoserija neće značajno potonuti u zavojima što omogućava da automobil vozite dinamičnije nego što se očekuje od crossovera.

U dinamičnoj vožnji testnog modela jedini ograničavajući faktor jeste pokretačka snaga 1.5 litrenog dCi motora koji sa svojih 109 KS pri 4000 okr/min. i 260 Nm okretnog momenta pri 1750-2500 okr/min.

Ovaj poznati Renaultov motor neće vam pružiti zabavu u dinamičnoj vožnji, a to potvrđuje i ubrzanje od 0 do 100 km/h koje traje 12 sekundi. Maksimalna brzina koju Q30 sa ovim motorom postiže iznosi 190 km/h. Definitivno, bolje rješenje za ovaj automobil je neki od snažnijih motora koji se nalaze u benzinskoj ili dizelskoj ponudi. Ono što je specifično za ovaj automobil je da putnici u njemu nemaju osjećaj brzine, posebno vozač, pa za čas se možete naći u prekršaju.

Drugo lice ovog motora, slobodno se može reći ono pravo, jeste odlična ekonomičnost. Testirani Q30 u gradskim uslovima (zimi) trošio je 6,1 l/100 km, a na otvorenoj cesti potrošnja se spuštala do 3,8 l/100 km. Na kraju testa ukupan prosjek iznosio je 5,0 l/100 km. Ovako niska potrošnja svojstvena je za znatno manje automobile.

Na kraju kada sve sagledamo za Infiniti Q30 možemo reći da je poseban i primamljiv automobil. Tehnološki nije jedinstven, ali svojom pojavom podjednako osvaja srce muškaraca i žena. Tu posebnost i privlačnost mora se i dobro platiti, jer testni model sa paketom opreme Premium košta 62.918,00 KM sa PDV-om. Cijenom nije prilagođen za široke mase, ali i Infiniti nije za svakog!