Test: Renault Captur 1.5 dCi – Mali avanturista

Test Renault Captur

Test: Renault Captur 1.5 dCi – Mali avanturista

Dolazak na tržište urbanih crossover automobila mnoge je obradovao, a Renault se potrudio da sa svojim prvim urbanim crossover modelom pridobije još veći broj pobornika za ovakav tip automobila.

Captur model nova je uzdanica koja dolazi iz Renaulta, a sa atraktivnim dizajnom uz mogućnost personalizacije postaje pravi magnet za mlađu populaciju. Pored atraktivnog dizajna Captur ima druge pozitivne osobine kao što je funkcionalna unutrašnjost te dobre vozne karakteristike koje će upotpuniti dobru sliku o ovom automobilu.

Sa modelom Captur popunit će se dodatno već bogata ponuda Renault automobila, ali i zaoštriti tržišna konkurencija u segmentu urbanih crossovera. Sa svim što nudi Captur model nema sumnje da će Renault biti jedan od lidera ovog segmenta.

Dizajn

Prateći trendove u automobilskoj industriji, Renualt je sa novim Captur modelom zakoračio u segment urbanih crossover automobila. Model Captur postavljen je na platformu novog Clio modela četvrte generacije, sa kojim dijeli mnogo toga. Prvenstveno Renault je nastavio novu dizajnersku filozofiju koju je započeo sa modelom Clio, a koja je izuzetno dobro prihvaćena među ljubiteljima Renaulta, ali i među onima koji vole atraktivan dizajn.

Clio četvrte generacije poslužio je kao odlična startna osnova za novi Captur, pa činjenica da Captur neodoljivo podsjeća na Clio 4 nije slučajnost. Kada govorimo o dizajnerskim sličnostima ova dva modela, treba svakako spomenuti da maska motora u velikoj mjeri asocira na model Clio 4, dok je svjetlosna grupa originalnog rješenja. Prednjim dijelom dominira predimenzionirani znak Renaulta, a mali dašak luksuza daju i hromirani detalji, kao što su okviri oko svjetala za maglu te hromirana letvica na rešetki motora.

LED dnevna svjetla koja su standardni dio svakog paketa opreme, upotpunjuju atraktivni izgled prednjeg dijela automobila. Bočna strana automobila otkriva njegov pravi karakter, pa tako možemo vidjeti crne zaštitne plastike koje ukazuju da se radi o crossover automobilu koji je spreman uhvatiti se u koštac sa manjim off-road izazovima. Zaštitna plastika vrata, koja se nastavlja i na pragovima, oplemenjena je sa hromiranim umetkom koji se proteže duž cijele zaštitne obloge, te tako daje malu dozu luksuza.

Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 01
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 02
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 03
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 04
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 05
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 06
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 07
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 08
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 09
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 10
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 11
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 12
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 13
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 14
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 15
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 16
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 17
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 18
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 19
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 20
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 21
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 22
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 23
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 24
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 25
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 26
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 27
previous arrow
next arrow
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 01
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 02
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 03
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 04
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 05
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 06
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 07
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 08
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 09
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 10
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 11
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 12
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 13
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 14
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 15
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 16
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 17
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 18
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 19
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 20
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 21
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 22
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 23
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 24
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 25
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 26
Test_Renault_Captur_1.5_dci -2014- 27
previous arrow
next arrow

Piše: Emir Kalender
Foto: Ermin Okerić

Ono što je mnogo važnije od zaštitnih obloga jeste povišena bočna silueta automobila, što uz gore navedene off-road dodatke govori da ovaj automobil ozbiljno računa na povremene izlete s asfaltiranih puteva. Iako su mnogi spremni reći da ovakav tip automobila nije idalno rješenje off-road avanture, u čemu se slažemo, postavlja se i drugo pitanje, koliko vlasnika ozbiljnih i skupocjenih SUV automobila stvarno koriste njihove off-road sposobnosti? Kod većine odgovor je, jako malo. Zbog toga mogući prigovori o off-road mogućnostima novog Captura vrijede više hipotetski nego realno. No, o njegovim off-road mogućnostima osvrnut ćemo se u nastavku teksta.

Dobar dizajnerski posao koji su napravili u Renaultu zaključuje zadnji dio automobila kojem je teško pronaći bilo kakvu zamjerku. Velika vrata prtljažnika sa skladnom svjetlosnom grupacijom nisu ništa manje atraktivna nego ostatak automobila. Ukupno gledajući dizajn novog Captura je skladan uz nekoliko hromiranih detalja, koji s mjerom obogaćuju njegov izgled. Kada je riječ o estetskim detaljima tu svakako moramo spomenuti i dvobojnu karoseriju, što je još jedan od načina personalizacije. Upravo takvu kombinaciju imao je i naš testni automobil, što ga je učinilo još atraktivnijim.

Test Renault Captur

Unutrašnjost automobila ništa manje ne podsjeća na Clio 4 od vanjštine. Već pri prvom ulasku u automobil jasno ćete vidjeti sve sličnosti sa manjim Clio modelom, a tome najviše doprinosi identična instrument tabla, kao i veliki 7 inčni centralni ekran osjetljiv na dodir. Centralna konzola izrađena je od crne tvrde plastike sa teksturom koja bi joj trebala bar prividno promijeniti karakter. Naime, najveća zamjerka u unutrašnjosti automobila ide upravo na korištenje tvrde plastike, u koju bi se s vremenom mogao „useliti orkestar cvrčaka“. Također, nije nam se dopala ni činjenica da plastike A stuba nisu idealno „izlivene“, pa nepotrebni zazori narušavaju sliku o finalnoj izradi unutrašnjosti automobila.

Kada je riječ o dizajnerskim detaljima ne treba izostaviti obrube oko otvora ventilacije i centralne konzole, koji su u boji karoserije, a za ove detalje morat ćete dodatno zavući ruku u džep prilikom kupovine Captura.  Interesantno rješenje primijenjeno je i na zadnjim sjedištima koji su sada napravljeni od nekoliko traka. Originalno i simpatično rješenje, ali ne i tako funkcionalno.

Test Renault Captur

Sjedišta nude zadovoljavajuću udobnost, mada malo više bočne potpore za leđa ne bi bilo na odmet. Ono što je karakteristično za sjedišta u Captur modelu jeste i to da se uz doplatu dobivaju presvlake koje se mogu skidati i prati u perilici za veš! Presvlake sjedišta skidaju se jednostavnim otkopčavanjem rajfešlusa, a učvršćene su i čičak trakom. Osim jednostavnosti čiščenja, ovakvo rješenje je pogodno za izmjenu preslavaka u slučaju da se poderu, progere ili na neki drugi način oštete. Također, sjedišta možete presvući sa nekim presvlakama drugog dezena, što će osvježiti unutrašnjost nakon određenog perioda.

Ponuda prostora

Pored atraktivnog dizajna model Captur nudi i dosta iskoristivog prostora.  To se vidi već pri ulasku u automobil, gdje vozač i suvozač imaju dovoljno prostora u svim predjelima, a pozicija sjedenja je povišena tako da putnici s prednje klupe imaju dobru preglednost. Ništa manje prostora nema ni na stražnjoj klupi, a tek povlačenjem prednjih sjediša do krajnjih granica, ostavlja minimalni prostor za noge putnika na stražnjoj klupi. Putnici u kabini imaju dovoljno prostora u pretincima, a najveću zapreminu nosi onaj ispred suvozača sa svojih 11 litara. Ono što je karakteristično za ovaj pretinac jeste što se radi u principu o ladici, što dodatno povećava njegovu iskoristivost. Konkretno, četiri putnika mogu odložiti četiri boce od pola litra, te popriličan broj drugih sitnica.

Test Renault Captur

Obzirom na dimenzije Captura, generalno gledajući Renaultov urbani crossover nudi dovoljno prostora u putničkoj kabini, a prostora ne manjka ni u prtljažniku. Onovna zapremina prtljažnika iznosi 377 litara, a isti se može povećati na dva načina. Prvi je pomjeranjem stražnje klupe zapremina raste na 455 litra. Drugi način je standardno preklapanje stražnje klupe i tada zapremina raste na 1.235 litra. Ovakvo rješenje svakako će obradovati one koji vole funkcionalnost i praktičnost.

Dobra funkcionalna rješenja napravljena su i sa vratima automobila, koja su dovoljno velikih dimenzija, ali i estetski prihvatljiva, pa ulazak u automobil i putnicima zrelije životne dobi neće predstavljati problem. Sa svojim dimenzijama, koje su nešto veće od modela Clio, Captur je ostao u klasi gradskog automobila, ali nudi osjetno više korisnog prostora.

Motor i mjenjač

Testni model bio je pokretan dizelskim 1.5-litrenim dCi motorom sa 90 KS i 220 Nm okretnog momenta, a koji je bio opremljen i Start&Stop sistemom. Radi se o posljednjoj generaciji Renaultovog motora koji se nalazi u velikom broju automobila iz Renault grupacije. Glavna odlika ovog motora je miran i uglađen rad, a u kombinaciji sa Start&Stop sistemom daje odlične rezultate po pitanju efikasnosti u maloj potrošnji goriva te maloj emisiji CO2.

Test Renault Captur

Ovaj mali dizelaš u Captur modelu ne ostavlja snažne utiske po pitanju ubrzanja od 0 do 100 km/h koje traje 13,1 sekundi, kao ni u ostvarenju najveće maksimalne brzine koja iznosi 171 km/h, ali sasvim solidno se nosi sa 1170 kg teškim automobilom. Kada je riječ o potrošnji goriva u gradskim uslovim,a Captur će se zadovoljiti sa prosječnih 5,8 l /100 km, dok na otvorenoj magistralnoj cesti potrošnja pada na 3,5 l/100 km. Ako se odlučite na destinacije do kojih ćete ići autoputem uz brzinu do 150 km/h onda trebate računati na potrošnju od oko 4,5 l/100 km.

U dobrim rezultatima male potrošnje svoju ulogu ima i odlični petostepeni ručni mjenjač. Mjenjač je kratkog hoda i sa dobrim prijenosnim omjerima. Od prvog do četvrtog stepena prijenosa automobil tečno ubrzava, dok peti stepen prijenosa ima nešto duži prijenosni omjer koji je namijenjen za ugodnu vožnju autoputem ili pak postizanje maksimalne brzine koja i onako nije pretjerano velika. U gradskoj vožnji nećete morati često posezati za izmjenama stepena prijenosa, što nije slučaj kada se nađete u situaciji da želite preteći neko vozilo na otvorenoj cesti. Motor je pomalo inertan na puni pritisak papučice gasa, pa stoga je neminovna promjena u niži stepen prijenosa.  Iako se radi o urbanom crossover modelu ručni 6-stepeni mjenjač bio bi mnogo bolje rješenje za ovaj automobil, što bi sigurno pogodovalo ostvarenju boljih ubrzanja i veće maksimalne brzine.

Test Renault Captur

Ovjes, kočnice i sigurnost

Francuska vozila poznata su po udobnosti, pa vrlo dobra udobnost Captura nije nikakvo iznenađenje. Zvučna izolacija na visokom je nivou, posebno pri većim brzinama na autoputu, gdje gotovo da nema buke od strujanja zraka. Ovjes je nešto mekše podešen, pa naginjanje karoserije u slučaja brzih prolazaka kroz zavoje nije neočekivano. Ako asfaltirane ceste zamjenimo nekim poljskim ili makadamskim putem, ovjes Captura pokazat će svoje očekivane kvalitete. Ono što nikako ne smijemo zaboraviti je to da se radi o automobilu samo sa prednjim pogonom, pa ne treba očekivati vrhunske off-road sposobnosti.

Tradicionalni problem balkanskog podneblja jesu loše ceste, a one su najveći krivac što automobili sa točkovima 17, 18 i više inča jednostavno ne mogu pružiti putnicima očekivanu udobnost. Isti slučaj bio je i sa testnim Capturom koji je imao 17 inčne točkove zbog kojih je ovjes često „lupao“ na cestama prepunih zakrpa i grbi. Upravljački mehanizam pruža dovoljno informacija s podloge, te je vrlodobre preciznosti.

Test Renault Captur

Kada govorimo o kočnicama, Captur je opremljen kombinacijom diskova na prednjoj osovini promjera 280 mm i doboša na zadnjoj osovini promjera 229 mm. Iako se radi o pomalo nepopularnom rješenju u 2013. godini, kočione sposobnosti Captura nisu upitne.

Na EuroNCAP crash testu Renault Captur je očekivano osvojio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost putnika. Već dugi niz godina Renault proizvodi automobile koji ostvaruju najbolje rezultate na ovom važnom testu sigurnosti. Kada govorimo o sigurnosti testni model je bio opremljen sa ABS i ESP sistemima, sistemom samopomoći pri kretanju na uzbrdici, automatskim paljenjem pokazivača pravca u slučaju naglog kočenja, zračnim jastukom za vozača i suvozača, bočnim zračnim jastucima, mogućnošću isključenja zračnog jastuka za suvozača, te ISOFIX priključcima. Detalje sa EuroNCAP testa možete pročitati OVDJE.

Zaključak

Ukupno gledajući novi Renaultov Captur model dolazi u formi koja bi trebala zadovoljiti veliki broj kupaca. Od onih koji preferiraju dizajnerski dopadljiv i atraktivan automobil, do onih koje daju funkcionalnost i ekonomičnost. Renault je uspio sve ovo objediniti u jednom modelu, što bi trebalo sugerisati na uspjeh novog modela. Uz provjerenu tehnologiju i kvalitet ne bi trebalo biti nekih bitnih nedoumica prilikom odabira. Kada govorimo o cijeni, ona je nešto veća u odnosu na Clio četvrte generacije, ali je i opravdana zbog svih prednosti koje pruža Captur model..

Oprema: Detaljan popis opreme testnog modela možete pročitati OVDJE...

Troškovi
  • Cijena testnog modela:  34.359,00 KM
  • Cijena prve registracije: 516,00 KM
  • Ukupni troškovi:  34.875,00 KM (sa PDV-om)
Kategorije: Auto test