Vozili smo: Renault Espace – Eksperiment

Renault Espace 2015 - vozili smo - 620 - 01

Vozili smo: Novi Renault Espace – Eksperiment

Renault ne odustaje od avangarde. Novi Espace ima cilj da proširi krug kupaca u odnosu na onaj koji je imao stari model. Šta više, Renault je ozbiljno zašao u premijum segment uvođenjem novog Espacea.

Piše: Aleksandar Bursać

Već prve fotografije novog Renault Espacea izazvale su veliko nestrpljenje da uživo vidimo i provozamo auto potpuno novog koncepta sa starim imenom. Doživjeli smo ga kao drugi pokušaj da se oživi ideja Renault Avantimea, koji definitivno nije imao konkurente u Evropi, a i šire. Njegov koncept je bio toliko jedinstven i daleko ispred svog vremena da je malo kupaca imalo hrabrosti da se upusti u avanturu.

Renault otvara potpuno novo poglavlje luksuznih velikih monovolumena (mada u Renaultu ovaj model smatraju crossoverom) u Evropi sa novim Espace modelom. Renault je obnovio dio ideje Avantimea u pogledu oblika karoserije, ali sa daleko efikasnijim iskorištenjem prostora. Šta više, Espace je dobio naglašenu karakteristiku monovolumena.

Renault Espace 2015 - vozili smo - 620 - 02

Dakle, novi Espace otvara potpuno novo poglavlje luksuznih velikih monovolumena u Evropi koje je prije njega donekle započela Mercedesova “R klasa”. Doduše, Mercedes je uglavnom namjenjen Amerikancima. Da ne bude zabune, iako Daimler i Renault-Nissan imaju odličnu saradnju, Espace nije prepakovana “R klasa”. Ima kraće međuosovinsko rastojanje za desetak centimetara i dosta manje motore. Sa druge strane, koncept je sličan. Ideja je da se ponudi obilje prostora i luksuz koji je obezbjeđen vrlo bogatim paketima opreme čak i u osnovnoj verziji.

Mi smo imali priliku da isprobamo Espace od Zagreba do Istre, rutom koja je obuhvatala vožnju po autoputu i lokalnoj cesti. Za tržište “Adria regije”, pa i naše, bit će dostupni dizel i benzinski motori. U prvom slučaju, radi se o 1,6-litrenom dizelašu u dvije verzije snage, sa 130 i 160 KS.

Jači će se prodavati samo sa EDC automatizovanim mjenjačem sa dvije lamele i šest brzina, dok je za slabiji rezervisan šestostepeni ručni mjenjač. Benzinsku ponudu čini motor sa zapreminom od 1.6-litre ali koji isporučuje znatno više snage, tj. okruglih 200 KS i 260 Nm okretnog momenta. Ovaj motor inače se ugrađuje i u Renault Clio RS, a u Espaceu ima 20 Nm više okretnog momenta i uparen je sa sedmostepenim EDC mjenjačem.

Renault Espace 2015 - vozili smo - 620 - 04

Na test vožnji bili su nam dostupni primjerci sa srednjim, ZEN, i trećim, Initiale Paris, paketom opreme. Razlika je prilično velika. Najskuplji se već na prvi pogled razlikuje po specijalnoj ljubičastoj boji i oznakama Initiale Paris natpisom ispod Renault znaka na prednjem i zadnjem dijelu vozila. Za fotografisanje smo ipak odabrali srednji paket, iz čisto tehničkih razloga, s obzirom da se svetlije boje ljepše uklapaju u morski ambijent. Sve fotografije unutrašnjosti su napravljene na Initiale Paris primjerku, koji smo imali prilike da vozimo sve vrijeme tokom trajanja prezentacije.

Koketiranje sa premijum segmentom zaista ima opravdanje, ne samo u kombinaciji avangardnog i elegantnog dizajna, već i u izboru materijala, pa i završnoj obradi. Renault Espace zaista djeluje luksuzno, počevši od osjećaja prilikom otvaranja i zatvaranja vrata, pa sve do velike količine fine kože u kabini. Osim luksuzne atmosfere, na nas je najveći utisak ostavila prostranost. Od Espacea se to moglo i očekivati. Pogotovo je impozantan prostor za noge na zadnjim sjedištima, gdje bez problema možete da prekrstite noge. Grijači zadnjih sjedišta još su jedan lijep detalj opreme koji očigledno ima namjeru da “ukrade srce” poklonicima premijum automobila.

Renault Espace 2015 - vozili smo - 620 - 07

Ipak, više od toga nude prednja sjedišta, koja imaju ugrađene masažere. Iako je koža perforisana, nema ventilacije, već samo grijače. Još jedna luksuzna mogućnost je produžavanje donjeg dijla sjedišta, u stilu luksuznih limuzina. Renault se potrudio da premijum atmosferu upotpuni ne samo kvalitetnom mekom plastikom na gornjem dijlu centralne table, već i štepom koji se nastavlja i na tapacirung vrata. Gotovo da i nema dijlova od trvde plastike jer je na gotovo svim mjestima fina koža. Da se nalazimo u najskupljoj verziji podsjeća nas i volan sa oznakom Initiale Paris.

Bogato opremljeni Espace nudi velik broj mogućnosti koje čine vožnju ugodnijom i zabavnijom, ali nudi i veliki broj prilagođavanja. Najvažnije se odnose na multi sense prilagođavanje, preko kojeg se bira režim rada motora, mjenjača, volana, ogibljenja, pa čak i boje ambijentalnog osvjetljenja. Suština je da se sve može individualno podesiti.

Renault Espace 2015 - vozili smo - 620 - 11

Na primjer, volan može da postane vrlo direktan sa malo manjom servo asistencijom što nam je prijalo u vožnji krivudavim putevima. Jednostavno, nismo morali da skidamo ruke sa volana prilikom ulaska u spore i oštre krivine. Stvar je ukusa da li ćete ogibljenje podesiti da bude tvrđe ili mekše. Šta god da odaberete, auto ni u jednom trenutku neće biti previše tvrd i neudoban. Naprotiv, vožnja u Espaceu podsjeća na leteći ćilim, s obzirom da voli da “zapliva” preko dužih neravnina. One sitne gotovo da i ne primjećuje, iako su točkovi prečnika 19 inča. Zvuči apsurdno, ali istinito…

Na red dolazi jedna od najvažnijih opcija Espace modela. U Initiale Paris opremi, 4Control – sistem upravljanje na sva četiri točka, standardni je dio opreme. Ovaj sistem poznajemo još sa Lagune, a ideja je da i zadnji točkovi učestvuju u skretanju. Prilikom manevrisanja okreću se u kontra smjeru u odnosu na prednje, kako bi smanjili krug okretanja. Sistem je zaista od velike pomoći prilikom parkiranja, a prečnik okretanja je na nivou Clio modela. U brzim prolascima kroz krivine zadnji točkovi okreću se u istom smjeru kao i prednji, tako da omogućavaju bolju stabilnost vozila.

Renault Espace 2015 - vozili smo - 620 - 09

Svi raspoloživi primjerci Espacea na testnoj vožnji bili su opremljeni jačim dizelskim motorom od 160 KS i automatskim EDC mjenjačem. Moramo priznati da auto nema problem sa nedostatkom snage, kao i da logika mjenjača inteligentno obavlja svoju funkciju. Nema komandi na volanu, već se u ručnom modu koristi ručica mjenjača. Ona je jedan od najinteresantnijih dijelova automobila.

Nema mehanički određene položaje, već je najsličnija upravljačkim palicama (džojsticima) u hibridima. Pritiskom na bočni taster “P” automatski se kativira i elektronska ručna kočnica. Dakle, uz atraktivan dizajn, obilje prostora i luksuznu kabinu, Espace nudi i vrlo naprednu tehnologiju. Iako ponuđeni motor nije slab, bilo bi dobro da kupci imaju mogućnost izbora većeg i još snažnijeg dizel motora.

Renault Espace 2015 - vozili smo - 620 - 03

Na kraju, vraćamo se na pitanje o ciljnoj grupi. Renault ozbiljno računa na kupce premijum segmenta, koji bi radije dali novac za dobro opremljen Espace nego za baznu verziju premijum monovolumena ili limuzinu D segmenta. Cijena Renault Espace ubaznoj izvedbi iznosi 58.951 KM, dok najbogatije opreljeni Espace sa Initiale Paris paketom opreme košta 81.551 KM

Kategorije: Testovi, Vozili smo