Više tehnologije

Novi izgled i više tehnologije za novu Nissan Micru

Nissan Micra 2014

Micra, jedan od najvažnijih modela u Nissanovoj istoriji i temelj trenutnog uspjeha kompanije, doživjela je niz poboljšanja i dorada. Promjene su tako opsežne i sveobuhvatne da ih se ne može nazvati samo kozmetičkim. I iako se dorađeni model bazira na popularnoj četvrtoj generaciji gradskog modela ‘K13’, Nissan ga naziva Novom Microm. Ipak, u samoj svojoj srži Nova Micra ostala je vjerna dizajnerskom načelu koje je dalo krajnji oblik tom malom automobilu kad je Micra prvi put predstavljena prije trideset godina od kada je prodana u više od šest milijuna primjeraka.

Osim potpuno novog izgleda prednjeg i stražnjeg kraja, Nova Micra velike je izmjene doživjela i u unutrašnjosti pa sad ima novu tehniku, novu centralnu konzolu, nove presvlake i ukrasne detalje, te utičnice za USB i vanjske audiouređaje.

Zavisno od modela, Nova Micra opremljena je i novom komunikacijskom jedinicom s novim radio uređajem i tehnološki najnaprednijim sistemom navigacije s većim ekranom osjetljivim na dodir. Promjene izvana obuhvataju dvije nove boje karoserije i nove 15 i 16-inčne aluminijske naplatke.

Nissan je obogatio i mogućnosti personalizacije koje vlasniku omogućavaju da stvori svoju unikatnu Micru. Zajedno s poznatim Micrinim performansama i upravljanjem, one najmanji Nissanov automobil čine još privlačnijim. Nova Micra i dalje je zabavna za vožnju i, zahvaljujući malom krugu okretanja, jednostavna za parkiranje, a sada je i jedan od tehnološki najnaprednijih malih automobila na tržištu.

Neka od novih obilježja su izuzetno efikasni benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem i kompresorom (DIG-S), inovativna, pristupačna i iznimno korisna tehnologija Parking Slot Measurement koja vozaču pojednostavljuje parkiranje u ograničenom prostoru, te tehnologija I-Key, koja omogućava ne samo otključavanje vrata bez ključa, nego i pokretanje motora bez ključa.

Novim izgledom i sveobuhvatnim, kvalitetnim poboljšanjima, Nova Micra nastavit će uspjeh sadašnjeg modela na evropskom tržištu predstavljenog prije tri godine. Pored toga, Micra je treći najprodavaniji Nissanov model u Evropi nakon Qashqaija i Jukea što dodatno naglašava njenu važnost za kompaniju.


Detaljnije o promjenama

Micra ili March (naziv u nekim državama) proizvodi se u četiri tvornice i prodaje u 56 zemalja širom svijeta. Svi automobili za evropsko tržište proizvode se u Indiji, a druga tri proizvodna centra su na Tajlandu, te u Meksiku i Kini. Uprkos svjetskoj prisutnosti, mnoge promjene Nove Micre (u prodajnim salonima u Evropi očekuje se u septembru) samo su za evropsko tržište.

Rezultat je automobil koji ne samo što izgleda prepoznatljivo evropski nego i ispunjava sva očekivanja evropskih kupaca od automobila, a to su najviši nivoi performansi, upravljanja, kvalitete i tehničke inovativnosti.

Nissan Micra (2)

Najočitije promjene vidljive su izvana. Vanjski izgled Nove Micre promijenjen je novom maskom koja je snažnije povezuje s Nissanovim korporativnim vizualnim identitetom. Poklopac motora, blatobrani, prednja svjetla i prednji branik također su novi. Pored toga, prednje su maglenke (dostupne na određenim modelima) dobile nov oblik i hromirane okvire. Te izmjene Novoj Micri daju snažniji, upadljiviji i dinamičniji izgled.

Velike je promjene doživio i stražnji kraj – novi branik, nova LED svjetla i zakrivljeno dno vrata prtljažnika. Novi izgled upotpunjen je novim 15-inčnim aluminijskim naplatcima i uvođenjem novih, mašinski obrađenih 16-inčnih alu-naplataka. Zbog svih tih stilskih izmjena, Nova Micra izgleda odlučnije i prirodnije na cesti. Privlačna paleta boja obuhvata i dvije nove – tirkiznoplavu metaliziranu Pacific Blue s bisernim efektom i metaliziranu Platinum Sage. Pridružuju se trenutnoj ponudi od osam boja.

I unutrašnjost Nove Micre obiluje promjenama. Poboljšana je preglednost prikaza na instrument tabli ispred vozača, a centralna je konzola potpuno promijenjena i ima preoblikovane otvore ventilacije. Unutrašnjost je uljepšana sjanom crnom bojom centralne konzole i srebrnim elementima na ručici mjenjača. Nasloni za ruke na vratima dobili su teksturu radi dojma veće kvalitete, a sjedišta i vrata presvučeni su novim tkaninama. Modeli s opremom Visia ili Acenta imaju trajnu mašinski pletenu tkaninu, a najopremljeniji modeli Tekna tkaninu nalik na antilop sa dvostrukim šavom. Tu su odsada i utičnice za vanjske uređaje na prednjoj armaturi, te 12-voltna utičnica za jednostavno punjenje mobitela ili MP3-reproduktora u vožnji. Svi modeli osim početne Visie imaju audiouređaj koji se lijepo uklapa u centralnu konzolu s prikladnim sjajnim i mat crnim elementima.

Još su, međutim, važnije prednosti koje Novoj Micri daje najnoviji navigacijski i komunikacijski sistem NissanConnect prepun novih mogućnosti i s većim, 15-cm ekranom (prethodni je model imao 13-cm) s hromiranim dugmadima. Unaprijeđena navigacija sad ima i mogućnost automatskog pronalaženja rute na kojoj će potrošnja goriva vjerojatno biti najmanja (eco-routing), dopunjenu tabličnim prikazom potrošnje koja vozaču omogućava da vidi koliko je štedljivo vozio.

Nissan Micra (3)

Osim što garantuje bolju čitljivost autokarata i uputa, veći ekran u boji osjetljiv na dodir omogućava prikaz omota albuma koje vlasnik ima u “fonoteci”. Novi sistem ima i napredna svojstva poput Googleove tehnologije Send-To-Car, koja vlasniku omogućava da na laptopu ili tabletu kod kuće ili u uredu isplanira put i uoči putovanja pošalje upute automobilu.

Sistem obuhvata i Googleova zanimljiva mjesta (POI), u okviru kojih se mogu saznati ažurirane vremenske prognoze, cijena goriva i informacija o letovima u određenom području. Sistem za navođenje sada izlaze s autoceste prikazuje navodeći vozača kroz saobraćajne trake, što pojednostavljuje izlaske s autocesta. Usto, prikazuje ograničenja brzina na cestama, te ima mogućnost da vas vizuelnim i zvučnim signalima upozori kad dosegnete prethodno namještenu brzinu veću od ograničenja.

Još jedna inovacija je napredni sistem za pomoć pri parkiranju. Zahvaljujući električnom servoupravljaču i jednom od najmanjih krugova okretanja u klasi (samo 4,65 m), Nova Micra u gradu je poput ribe u vodi, naročito kada je opremljena sistemom za mjerenje parking mjesta (Parking Slot Measurement). Ovaj sistem „mjeri“ parking mjesta i na instrument tabli upozorava vozača može li Nova Micra sigurno parkirati na slobodno mjesto ili ne. Štaviše, sistem možete čak i namjestiti da u obzir uzima vozačevu vještinu (amater, prosječan ili vrhunski).

No možda je najveća inovacija ispod poklopca motora: Nissanov najnoviji trocilindarski 1,2-litarski motor sa direktnim ubrizgavanjem i kompresorom (DIG-S), jedan od najefikasnijih benzinskih motora na svijetu. Razvija 98 KS pa ima izvrsne performanse i uglađen rad, uz štedljivost ravnu onoj dizelskih motora (4,1 l/100 km) i ispuštanje CO2 od samo 95 g/km. Usto, motor ima i sistem automatskog gašenja i ponovnog pokretanja kad automobil stoji, što smanjuje potrošnju goriva za otprilike četiri posto. Sve izvedbe Nove Micre s motorom DIG-S nose Nissanovu značku PURE DRIVE, a to znači da ispuštanju 120 g/km CO2 ili manje – prag je 2013. smanjen za 10 g/km s 130 g/km.

Nissan Micra (4)

Osnovni 1,2-litarski motor razvija 80 KS što garantuje živahne performanse i emisiju od samo 115 g/km. Nova Micra ima prednji pogon i uglađeni petostepeni manuelni mjenjač (serijska oprema) ili najnoviji CVT (uz doplatu).

 Tri su modela u paleti Nove Micre, a početni je Visia. Serijska oprema svih modela obuhvata daljinsko centralno zaključavanje, električno podizanje prednjih stakala, servoupravljač, 14-inčne točkove i bogatu sigurnosnu opremu: zračne jastuka za vozača i suvozača, bočne zračne jastuke i zračne zavjese, sisteme ABS i ESP itd.

Srednji model Acenta ima hromirane dodatke, retrovizore i ručice vrata u boji karoserije, 15-inčne naplatke, krovni spojler, ručni klima-uređaj, naslon za ruku sprijeda, upravljač obložen kožom i CD-čitač s Bluetoothom.

 Najopremljeniji model Tekna ima automatski klima-uređaj, sistem NissanConnect, stražnje senzore za parkiranje, sistem Parking Slot Measurement, 15-inčne aluminijske naplatke (16-inčni aluminijski su opcionalni), sjedišta obložena tkaninom nalik na antilop, prednje maglenke, te automatska prednja svjetla, brisače i preklopive retrovizore.

Opcijska oprema za modele Tekna obuhvata panoramski krov te tzv. pametni ključ s dugmetom za pokretanje motora. Pored toga, od paketa Acenta dostupan je velik izbor mogućnosti personalizacije pa kupci mogu birati boju centralne pločice naplataka, ručica vrata i kućišta retrovizora, odnosno po želji prilagoditi vrh ručice mjenjača, ventilacijske otvore, okvir mjenjača i tepihe unutra.

Kategorije: Vijesti